Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 26. maj 2018, 06:26

Zinde skrev:
Ej, det gider jeg ikke skydes i skoene.

Jeg reagerer på den manglende tiltro til de mennnesker, der udgør det danske sundhedsvæsen. Det gør jeg hver gang jeg ser den. Det plejer at være antivaxxere og solcreme-fornægtere, og i disse dage er det så folk, der er bange for, at muslimer er så opslugt af deres ramadan, at de ikke opfører sig fagligt forsvarligt. Jeg reagerer på det hele, så lad være med at tillægge mig noget søgt politisk korrekthed. Dét lider jeg ikke af.

Jeg kan godt se at det skulle have været adskilt tydeligere, men den betragtning var ikke møntet på hverken dig eller Delfin. Slet ikke! Det var en generel betragtning. Sorry jeg ikke lige fik skrevet det ordentligt :blush:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 26. maj 2018, 07:32

Tux skrev:
Sangius skrev:
Tux skrev:
Delvis amning er intet problem selv om manden tager barsel, og 6 måneders barsel til kvinden er selvfølgelig intet problem.. I andre lande med mindre barsel (en fulde 12 måneder), klarer børn sig også fint..


Hvordan vil du fuldamme et bsrn til 6 måneder, og samtidig starte på arbejde ved 6 måneder? O.o

Det vil jeg ikke..

3 måneder til manden og der er rigeligt plads til at der kan fuld ammes i ikke bare 6 måneder men 8-9-10 måneder...


Ah ok. Ja, det kan fungere for mange - men bestemt ikke alle.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9560
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26717

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 26. maj 2018, 07:44

Måske var det på tide at debatten om barsel fik sin egen tråd?
8
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 26. maj 2018, 07:45

Sangius skrev:
Tux skrev:
Sangius skrev:
Tux skrev:
Delvis amning er intet problem selv om manden tager barsel, og 6 måneders barsel til kvinden er selvfølgelig intet problem.. I andre lande med mindre barsel (en fulde 12 måneder), klarer børn sig også fint..


Hvordan vil du fuldamme et bsrn til 6 måneder, og samtidig starte på arbejde ved 6 måneder? O.o

Det vil jeg ikke..

3 måneder til manden og der er rigeligt plads til at der kan fuld ammes i ikke bare 6 måneder men 8-9-10 måneder...


Ah ok. Ja, det kan fungere for mange - men bestemt ikke alle.

Man kan tage (næsten) alt det barsel man vil for egen regning, så hvis kvinden vil have mere - mens manden får sine 3 måneder - så gør man bare det..
2
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52576

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 26. maj 2018, 07:49

kidkomb skrev:Ja! Det kan kirurger godt. Men i forvejen er de, så vidt jeg hører, ofte pressede og arbejder for lange vagter og hvis de så oven i det ikke får vådt eller tørt er det virkelig ikke ok.
Det synes jeg virkelig ikke.
I siger så at de så ikke faster, for det kan de godt selv styre. Jeg siger at det håber jeg da, men at jeg i praksis har oplevet en kultur hvor der går sport i at strække den så langt som muligt og ofte for langt.
Disclaimer: Nej, jeg har ikke arbejdet sammen med kirurger. Det gør helt ærligt ikke min holdning anderledes. Jeg siger jo ikke at alle kirurger, der bekender sig til islam, bare faster hovedløst og er helt ansvarsløse. Jeg siger at bekymringen vel er reel.


Det synes jeg faktisk ikke bekymringen er, nej. For jeg tror helt ærligt ikke, at der findes én eneste kirurg i Danmark, der faster 100% og samtidig opererer. Jeg har fuld tillid til, at mennesker, der står med så vigtigt et job ikke ligger under for en social kontrol, der får dem til at udsætte andre for fare.
Og hvis det endelig skulle være tilfældet, så har jeg fuld tillid til, at det øvrige personale kan vurdere om det er forsvarligt eller ej at lade personen operere. Kirurger har også ledere og kolleger.

Så min bekymring i den sammenhæng er virkelig ikke-eksisterende.

I øvrigt så ville Allah næppe tilgive, at man kostede et andet menneske livet, fordi man blev for fanatisk i sin religionsdyrkelse, og det ved muslimer også godt.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52576

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 26. maj 2018, 07:54

Bimmerdyret skrev:
englishchannel skrev:Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor barnet antages at være mere morens ansvar end farens?

Og ja, i teorien kan man godt smide barnet til pasning efter 6 mdr., men vi ved godt allesammen, hvem af forældrene, der bliver set skævest til i den sammenhæng. Og det er ikke faren, der med sine 14 dage anses for at have aftjent sin fulde barselspligt.


Argh bullshit ..
Børn har overlevet 12 ugers barsel - sådan var forholdene den gang - så der er intet skævt at se hos nogen.


Din naivitet er bundløs, hvis du virkelig tror, at en mor, der sendte sit barn i pasning efter seks måneder bare fordi hun hellere ville på arbejde, ikke ville blive set skævt til af nogen. Alene i min egen omgangskreds kunne jeg pege på de første par stykker, der ville fordømme et sådant valg.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1095
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2184

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf mariannaa » 26. maj 2018, 09:51

kidkomb skrev:
Zinde skrev:
kidkomb skrev:Ja! Det kan kirurger godt. Men i forvejen er de, så vidt jeg hører, ofte pressede og arbejder for lange vagter og hvis de så oven i det ikke får vådt eller tørt er det virkelig ikke ok.
Det synes jeg virkelig ikke.
I siger så at de så ikke faster, for det kan de godt selv styre. Jeg siger at det håber jeg da, men at jeg i praksis har oplevet en kultur hvor der går sport i at strække den så langt som muligt og ofte for langt.
Disclaimer: Nej, jeg har ikke arbejdet sammen med kirurger. Det gør helt ærligt ikke min holdning anderledes. Jeg siger jo ikke at alle kirurger, der bekender sig til islam, bare faster og er helt ansvarsløse. Jeg siger at bekymringen vel er reel.


Her i tråden er ingen med reel erfaring fra sundhedsvæsnet bekymrede. Det har jeg heller ikke hørt om andetsteds. Så jeg tænker ikke, der er grund til bekymring.

Well, min svigermor er pædagog og oplever børn ned til 6-årsalderen der sidder og hænger i timerne fordi de faster.
Jeg har oplevet min del af slatne og sløve muslimer under ramadanen. Børn skal ikke faste. Min erfaring er at der går sport i den. Så jo, jeg synes at min bekymring er reel.

Jeg tænker, at så har de forældre til børnene ikke forstået hvad Ramadan er. I følge islam må børn slet ikke faste. Bliver de tvunget til det af forældrene, så burde man kontakte de sociale myndigheder.
2
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1095
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2184

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf mariannaa » 26. maj 2018, 09:55

Min mand som er muslim - og læge har fortalt mig, at de muslimske kirurger han kender til holder ferie i ramadanen.
8
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9560
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26717

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 26. maj 2018, 10:06

Sælger af det sommerhus jeg er i gang med at købe, er en yderst smålig nar, som ikke overholder klare aftaler!
Aftalen var at han skulle lave alt el-arbejde, han har lavet det allerværste, men ikke alt.
Og nu er han så sur over at jeg så vil lidt (meget lidt!) længere ned i pris?!

Og hans bullshit om en anden køber tror jeg ikke på.
Så nu spiller vi chicken om de sidste få tusinde kroner.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 26. maj 2018, 10:43

fisken80 skrev:I øvrigt så ville Allah næppe tilgive, at man kostede et andet menneske livet, fordi man blev for fanatisk i sin religionsdyrkelse, og det ved muslimer også godt.


Man hører ellers en del om muslimer som tror at de får 72 jomfruer i himlen når de koster andre mennesker livet.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 26. maj 2018, 11:17

kartoffelpizza skrev:Jeg er i øvrigt enige i at ovenstående ikke er ok, men det provokere mig dybt når folk lader til at tro det er løgn når vi fortæller om vores forhold.

Ej, kartoffel, for det første giver jeg meget klart udtryk for at jeg synes at forholdene i sundhedsvæsenet er under al kritik i forvejen og på den baggrund finder jeg det bekymrende hvis, HVIS, man derudover vælger, VÆLGER, at undlade at indtage mad og væske en hel dag.
For det andet så siger jeg ingen steder at jeg ikke tror på det der bliver fortalt, tværtimod svarer jeg Zinde at jeg selvfølgelig tror på det hun og Delfin siger, men at vi tre menneskers erfaring altså ikke kan gøre det ud for et grundlag at bygge noget på. Derved siger jeg jo også at min bekymring er bygget på en meget lidt empirisk data og derfor ikke er andet end det jeg siger det er: en bekymring.
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 26. maj 2018, 11:58

Zinde skrev:
kidkomb skrev:
Zinde skrev:
Ej, det gider jeg ikke skydes i skoene.

Jeg reagerer på den manglende tiltro til de mennnesker, der udgør det danske sundhedsvæsen. Det gør jeg hver gang jeg ser den. Det plejer at være antivaxxere og solcreme-fornægtere, og i disse dage er det så folk, der er bange for, at muslimer er så opslugt af deres ramadan, at de ikke opfører sig fagligt forsvarligt. Jeg reagerer på det hele, så lad være med at tillægge mig noget søgt politisk korrekthed. Dét lider jeg ikke af.

Jeg kan godt se at det skulle have været adskilt tydeligere, men den betragtning var ikke møntet på hverken dig eller Delfin. Slet ikke! Det var en generel betragtning. Sorry jeg ikke lige fik skrevet det ordentligt :blush:


Deltagerne i diskussionen var Delfin, dig og mig. Du skriver, at hvis det ikke havde handlet om muslimer, ville diskussionen ikke opstå. Hvordan kan det ikke være møntet på Delfin og mig?

Altså jeg kan ikke gøre meget ved hvis du nægter at tro på hvad jeg siger. Det var en generel betragtning. Så må du helt ærligt selvom om du tror på det. Hvorfor hulan skulle jeg lyve om det?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 26. maj 2018, 12:12

Zinde skrev:
kidkomb skrev:
Zinde skrev:
kidkomb skrev:
Zinde skrev:
Ej, det gider jeg ikke skydes i skoene.

Jeg reagerer på den manglende tiltro til de mennnesker, der udgør det danske sundhedsvæsen. Det gør jeg hver gang jeg ser den. Det plejer at være antivaxxere og solcreme-fornægtere, og i disse dage er det så folk, der er bange for, at muslimer er så opslugt af deres ramadan, at de ikke opfører sig fagligt forsvarligt. Jeg reagerer på det hele, så lad være med at tillægge mig noget søgt politisk korrekthed. Dét lider jeg ikke af.

Jeg kan godt se at det skulle have været adskilt tydeligere, men den betragtning var ikke møntet på hverken dig eller Delfin. Slet ikke! Det var en generel betragtning. Sorry jeg ikke lige fik skrevet det ordentligt :blush:


Deltagerne i diskussionen var Delfin, dig og mig. Du skriver, at hvis det ikke havde handlet om muslimer, ville diskussionen ikke opstå. Hvordan kan det ikke være møntet på Delfin og mig?

Altså jeg kan ikke gøre meget ved hvis du nægter at tro på hvad jeg siger. Det var en generel betragtning. Så må du helt ærligt selvom om du tror på det. Hvorfor hulan skulle jeg lyve om det?


Jeg skriver, at jeg synes, din insisteren på, at der er grund til bekymring vedrørende muslimsk sundhedspersonale og ramadan er noget søgt. Så svarer du:

At man ikke må have den holdning fordi det handler om religion er noget andet. Havde jeg udtrykt bekymring over alle mulige andre menneskers vaner i forbindelse med deres job, så havde diskussionen været ikke-eksisterende. Dét er søgt.


Men det var så slet ikke til mig?

Nej, ikke direkte dig. Det er jo derfor jeg skriver "...er noget andet." At det så er dårligt formuleret har jeg allerede skrevet og undskyldt for?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Buller » 26. maj 2018, 12:18

Mon ikke voksne mennesker kan finde ud af at styre deres eget indtag af mad og drikke uden at staten skal blande sig?

Eller skal vi også blande os i dem der æder sig fedes kost etc, det virker jo heller ikke for smart. Hvor skal vi stoppe umyndiggørelsen?
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 26. maj 2018, 12:19

Buller skrev:Mon ikke voksne mennesker kan finde ud af at styre deres eget indtag af mad og drikke uden at staten skal blande sig?

Eller skal vi også blande os i dem der æder sig fedes kost etc, det virker jo heller ikke for smart. Hvor skal vi stoppe umyndiggørelsen?

For god ordens skyld har jeg aldrig sagt noget som helst om at staten skulle blande sig.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"