Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 781
Likede indlæg: 14728

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 19. jun 2018, 06:44

Moxy-lady skrev:
Dittemus skrev:
hotlips skrev:Det er til at blive helt nostalgisk af, hvad var det den unge dame på den unævnelige hed, hun arbejdede med børn og havde boet i plejefamilie som havde droppet kontakten til hende.. Hun skrev vist mest i børn og folk var så vilde med at køre på hende at hun engang fik at svar om at hun skulle skride fra tråden, hendes egen tråd vel at mærke og uden det afstedkom nogen form for forargelse.. Jeg mener det var noget med k :gruble:

Maja.

Ja, Maja og et eller andet årstal. Jeg synes måske at jeg har spottet hende, eller er stødt på en debattør herinde jeg troede var hende for nogle år tilbage? Jeg kan ikke huske det nye navn dog - og er slet ikke sikker på at det var hende.

Hvis det er hende der menes oprettede hun en profil eller to efterfølgende(men jeg kan kun huske navnet på hendes første brugernavn med hendes navn og fødselsår)

Jeg kan ikke huske at have set hende herinde, men jeg genkendte hende(pga. hendes profilbillede) i en gruppe på Facebook for noget tid siden.

Edit: Måske ændrede hun bare sit brugernavn.
Senest rettet af Juki 19. jun 2018, 06:53, rettet i alt 1 gang.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1823

Indlægaf Ghattner » 19. jun 2018, 06:49

ExCoastal skrev:Asiatiske indvandrere fresh off the boat.

Det undrer mig, at de har fået kørekort overhovedet. De kører ekstremt langsomt på motorvejene, de kan finde på at pludselig standse midt i trafikken, ingen forstår hvorfor. Efter 5 minutter, hvor folk har hornet i bund, så fatter de endelig, at de må flytte sig. De ligger i den yderste bane på motorvejen lagt under hastighedsgrænsen. Horn...langt lys....overhale indenom!

De er lige så vilde på cykler. Især de turister jeg har oplevet i københavn. Een ting er at de måske ikke har lært cykling hjemmefra, men der er vel stadig noget der hedder sund fornuft når man bevæger sig ud i trafikken. Uanset transportmiddel.
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1218
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 20008

Indlægaf LadyFox » 19. jun 2018, 08:06

Aima skrev:
Ellin skrev:
cola skrev:Cykellister der kører med hjernen i kurven fortjener at dø, hvordan kan de dog overhovedet tro at det er ok at køre op på siden af en svingende lastbil eller køre ud foran et tog, og så bagefter brokke sig over at de blev kørt ned... hvis de da overlever.
Kære cykellist, få nu din hjerne med på turen.

“Fortjener at dø”, ligefrem? Det var da lidt voldsomt at tænke sådan om andre mennesker. :tie:

catnip skrev:
cola skrev:Cykellister der kører med hjernen i kurven fortjener at dø

Sikken en usmagelig og modbydelig ting at sige!

For to sider siden, skrev nogen et indlæg om, at en eller anden politiker skulle smides ud fra et fly uden faldskærm. Ikke at jeg gider have nogen holdning til hverken det ene eller andet indlæg, men bare for at nævne det. Jeg ser ikke rigtigt forskellen, udover at det sidste indlæg fik nogle reaktioner som fik en masse likes, hvorimod det andet gik ubemærket hen. Lidt sært, synes jeg :)

Jeg læser tonen i de to indlæg forskelligt, det gør en forskel på mig, f.eks. læser jeg noget "glimt i øjet" ind i politiker-indlægget, på trods af jeg ikke selv finder det morsomt eller kækt.
Colas indlæg rammer også ud til rigtig mange mennesker, også mig selv - Selvom det ikke et populært at indrømme har jeg selv som cyklist prøvet at lave handlinger "med hjernen i kurven", ikke at det sådan jeg cykler generelt, men det er da sket at jeg har gjort noget jeg ikke burde på min cykel. Det tror jeg at rigtig mange har prøvet, eller kender nogle der har prøvet.
Det er vel ikke mærkeligt at der reageres hårdere på at indlæg der rammer en selv, eller nogen man kender.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 85
Likede indlæg: 566

Indlægaf MissDitte » 19. jun 2018, 08:08

Dittemus skrev:
Moxy-lady skrev:
Dittemus skrev:
hotlips skrev:Det er til at blive helt nostalgisk af, hvad var det den unge dame på den unævnelige hed, hun arbejdede med børn og havde boet i plejefamilie som havde droppet kontakten til hende.. Hun skrev vist mest i børn og folk var så vilde med at køre på hende at hun engang fik at svar om at hun skulle skride fra tråden, hendes egen tråd vel at mærke og uden det afstedkom nogen form for forargelse.. Jeg mener det var noget med k :gruble:

Maja.

Ja, Maja og et eller andet årstal. Jeg synes måske at jeg har spottet hende, eller er stødt på en debattør herinde jeg troede var hende for nogle år tilbage? Jeg kan ikke huske det nye navn dog - og er slet ikke sikker på at det var hende.

Jeg mener også at hun har været herinde. Husker dog ikke brugernavnet.

Jeg tror det er Maja1994
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 194
Likede indlæg: 2530

Indlægaf dykkersild » 19. jun 2018, 08:08

Ghattner skrev:
ExCoastal skrev:Asiatiske indvandrere fresh off the boat.

Det undrer mig, at de har fået kørekort overhovedet. De kører ekstremt langsomt på motorvejene, de kan finde på at pludselig standse midt i trafikken, ingen forstår hvorfor. Efter 5 minutter, hvor folk har hornet i bund, så fatter de endelig, at de må flytte sig. De ligger i den yderste bane på motorvejen lagt under hastighedsgrænsen. Horn...langt lys....overhale indenom!

De er lige så vilde på cykler. Især de turister jeg har oplevet i københavn. Een ting er at de måske ikke har lært cykling hjemmefra, men der er vel stadig noget der hedder sund fornuft når man bevæger sig ud i trafikken. Uanset transportmiddel.

Det med den sunde fornuft, var der vist nogen der havde glemt at fortælle de amerikanske turister, jeg mødt forleden på en gade der løber parallelt med Tivoli.
De gik 2 voksne og 4 børn og hyggesnakkede, tog fotos og en gik og så på sin tlf. - i midterrabatten (en helt alm. smal en) :gisp: Jeg pegede pænt på fortovet og smilede - det forstod de ikke, så de fortsatte frejdigt derudaf.
2
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1257

Indlægaf Pølsemix » 19. jun 2018, 09:05

vulpesVelox skrev:
Hovedet på sømmet, vanen tro :gogo:

Der er en kæmpemæssig forskel på at udtale sig om et specifikt individ og at udbrede sig om f.eks. rødhårede mennesker som en samlet enhed.

I tilfældet, der omhandler individet, er der tale om en (personlig) holdning, hvor der i det andet tilfælde er tale om en grov generalisering.

Det er pærer og æbler, hvis I spø'r mig.

Jvf. nedenstående citat bliver der ikke generaliseret om en hel population,altså alle cykelister, men om dem der kører med "hjernen i kurven", derfor kan det ikke sammenlignes med en generalisering om alle rødhårede.

Derudover kan man også spørge hvad det er for en imaginær skillelinje som gør at ønsket om et individs død er ok, mens en delpopulation(som er baseret på en dum handling og ikke hårfarve, hudfarve eller etc.) er no go. Hvad er logikken bag det?
4
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 236
Likede indlæg: 4008

Indlægaf hotlips » 19. jun 2018, 13:18

Dittemus skrev:

Maja.

Maja sq da.. Tak, nu har jeg gået og vredet min hjerne siden i morges.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 236
Likede indlæg: 4008

Indlægaf hotlips » 19. jun 2018, 13:29

LadyFox skrev:
Aima skrev:
Ellin skrev:
cola skrev:Cykellister der kører med hjernen i kurven fortjener at dø, hvordan kan de dog overhovedet tro at det er ok at køre op på siden af en svingende lastbil eller køre ud foran et tog, og så bagefter brokke sig over at de blev kørt ned... hvis de da overlever.

“Fortjener at dø”, ligefrem? Det var da lidt voldsomt at tænke sådan om andre mennesker. :tie:

catnip skrev:

For to sider siden, skrev nogen et indlæg om, at en eller anden politiker skulle smides ud fra et fly uden faldskærm. Ikke at jeg gider have nogen holdning til hverken det ene eller andet indlæg, men bare for at nævne det. Jeg ser ikke rigtigt forskellen, udover at det sidste indlæg fik nogle reaktioner som fik en masse likes, hvorimod det andet gik ubemærket hen. Lidt sært, synes jeg :)

Jeg læser tonen i de to indlæg forskelligt, det gør en forskel på mig, f.eks. læser jeg noget "glimt i øjet" ind i politiker-indlægget, på trods af jeg ikke selv finder det morsomt eller kækt.
Colas indlæg rammer også ud til rigtig mange mennesker, også mig selv - Selvom det ikke et populært at indrømme har jeg selv som cyklist prøvet at lave handlinger "med hjernen i kurven", ikke at det sådan jeg cykler generelt, men det er da sket at jeg har gjort noget jeg ikke burde på min cykel. Det tror jeg at rigtig mange har prøvet, eller kender nogle der har prøvet.
Det er vel ikke mærkeligt at der reageres hårdere på at indlæg der rammer en selv, eller nogen man kender.

Men det er jo hver gang, fuldstændig som det var med Maja.

Cola kan helt sikkert godt skrive med hovedet under armen men det er jo ikke normalt noget der skulle give 30 likes at komme med en spåspids bemærkning på det niveau, det kan man selvfølgelig godt påstå men det er jo ikke rigtigt, udover det jo netop blev sat op mod noget der var lige så meget at ønske folk død så tæt på her så er det jo blevet standard at man skal bare svine cola så vælter det ind med likes og så er det jo også folk begynder på det der pjat med at sidde og pirke enhver uoverlagt bemærkning ud og påpege hvor enormt forargeligt det bare er at skrive sådan.

Folk må have deres antipatier alt det de vil men når det begynder at lugte af at "vi" har en antipati så synes jeg måske nok det vil være klædeligt om man lige overvejer det en ekstra gang før man hopper med, fks som her på noget der tilsyneladende ikke var så slemt da det blev skrevet på siden før.
6
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 204
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 3716

Indlægaf Mistermor » 19. jun 2018, 13:38

Som bilist må jeg sige, at jeg godt forstår, hvor vreden over cyklisterne kommer fra. For selvfølgelig ønsker man ikke, at nogen dør, men det provokerende i cyklistens opførsel er jo, at de potentielt kan gøre uskyldige bilister til "mordere" med deres uansvarlighed.
11
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 19. jun 2018, 13:51

hotlips skrev:
LadyFox skrev:
Aima skrev:
Ellin skrev:

catnip skrev:

Men det er jo hver gang, fuldstændig som det var med Maja.

Cola kan helt sikkert godt skrive med hovedet under armen men det er jo ikke normalt noget der skulle give 30 likes at komme med en spåspids bemærkning på det niveau, det kan man selvfølgelig godt påstå men det er jo ikke rigtigt, udover det jo netop blev sat op mod noget der var lige så meget at ønske folk død så tæt på her så er det jo blevet standard at man skal bare svine cola så vælter det ind med likes og så er det jo også folk begynder på det der pjat med at sidde og pirke enhver uoverlagt bemærkning ud og påpege hvor enormt forargeligt det bare er at skrive sådan.

Folk må have deres antipatier alt det de vil men når det begynder at lugte af at "vi" har en antipati så synes jeg måske nok det vil være klædeligt om man lige overvejer det en ekstra gang før man hopper med, fks som her på noget der tilsyneladende ikke var så slemt da det blev skrevet på siden før.

Er det småspidst at skrive at man synes en kommentar er usmagelig, eller at det er voldsomt at skrive at andre mennesker fortjener at dø? Det synes jeg egentlig ikke. Men i så fald har jeg liket mange småspidse kommentare, jeg har skam også liket RIGTIG spidse kommentar. Jeg har givet båd spidse og småspidse kommentarer selv - alle nævnte også hvor cola ikke på nogenmåde har været indblandet, men jeg tænker mange reaktioner er meget normalt hvis man får provokeret mange på en gang, knap så normalt hvis man kun for provokeret få.
Men, altså når det er sagt så synes jeg da cola har det med at skrive nogle ret bombastiske ting ind i mellem, i hvert flad i forhold til hvad normen er hvor jeg kommer fra - og som også ville blive mødt med et "hooold da op :nerve: " i det virkelige liv.

Jeg tænker dog godt cola ved at skrive at helt almindelige mennesker fortjener at dø for mange vil være en provokerende bemærkning. Jeg tvivler virkelig på det er en uoverlagt kommentar - især nu hvor den ligger i denne tråd, så tænker jeg at hun godt ved det er en upolpulær holdning, endda serveret på en ret bombatsisk måde.
2
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 19. jun 2018, 13:58

Mistermor skrev:Som bilist må jeg sige, at jeg godt forstår, hvor vreden over cyklisterne kommer fra. For selvfølgelig ønsker man ikke, at nogen dør, men det provokerende i cyklistens opførsel er jo, at de potentielt kan gøre uskyldige bilister til "mordere" med deres uansvarlighed.

Men derfra er der jo stadig langt fra at være vred på visse cyklister til at synes de har fortjent at dø.

Som cykellist/fodgænger i København kan jeg da også godt være træt af vanvidbilister der lige tænker at de kan overhale over cykelstien på Nørreborgade i myldretiden, eller at skulle springe for livet i en fodgængerovergang fordi en bilist synes det giver mere mening at speede op imod mig, i stedet for at bremse op. Og jeg kunne da godt svinge mig op til at synes de er nogle idioter og at de fortjener en bøde og et klip i kørekortet/frataget kørekortet eller hvad man nu gør ved den slags, men at de fortjener at dø, eller alverdens ulykker det er alligevel langt fra mit menneskesyn og værdier.
7
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1257

Indlægaf Pølsemix » 19. jun 2018, 14:57

vulpesVelox skrev:Der skal vi så ind og runde noget, der har med kognition, modaliteter og især den i mennesket iboende tendens til at vurdere ud fra et ikonisk perspektiv at gøre.

Vi kan sagtens sige, at der i princippet ikke er nogen forskel, for objektivt set er pærer og æbler frugt. Hvordan vi oplever nuanceforskellen mellem æble og pære er imidlertid ganske konkret.

Kan du forklare forskellen?
0
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1454

Indlægaf catnip » 19. jun 2018, 15:03

Juki skrev:
Aima skrev:
Ellin skrev:

catnip skrev:

Jeg har ikke set det andet indlæg før nu eller liket det, men jeg har liket modsvar til indlægget med at cyklister der kører åndssvagt fortjener at dø. Ikke fordi det ene indlæg er mere korrekt end det andet, jeg havde som sagt bare ikke set det første indlæg.

Nogenlunde det samme her. Jeg trawler ikke debatten dagligt, og misser uden tvivl virkelig mange indlæg. Jeg har slet ikke set den anden kommentar du hentyder til, Aima, men det ville ikke ændre på min kommentar til Cola's indlæg.
1
LaMariposa
Kort karma: 265
Likede indlæg: 4748

Indlægaf LaMariposa » 19. jun 2018, 15:14

Mistermor skrev:Som bilist må jeg sige, at jeg godt forstår, hvor vreden over cyklisterne kommer fra. For selvfølgelig ønsker man ikke, at nogen dør, men det provokerende i cyklistens opførsel er jo, at de potentielt kan gøre uskyldige bilister til "mordere" med deres uansvarlighed.

Jeg kører med hjertet oppe i halsen hver gang jeg kører inde i byen, fordi jeg er bange for at overse en cyklist i et kryds. Antallet kombineret med "jeg kører sgu lige over for rødt"-attituden er en ret stor udfordring for mig. Det er trods alt mig, der skal leve med det resten af livet, hvis jeg kommer til at ramme en. Tror simpelhen ikke, at de tænker over, at de kan gå i stykker.

Disclaimer: Ja, der er også bilister, der opfører sig som idioter.
4
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
cola
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1080

Indlægaf cola » 19. jun 2018, 15:23

Nemlig det er lige præcis hvad jeg mener. Du har bare skrevet det meget bedre end mig :-)
3

Tilbage til "Generelt"