Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 18. jul 2018, 13:25

kidkomb skrev:Få nu røven med jer, England, og kom ud.
I står til at kunne lande nogle super gode aftaler med USA, som er træt af EU lige nu.
Kom ud og skynd jer, så vi andre kan få mod på at følge efter.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... de/7238037

Bare lige til info, så er danskerne blandt de mest EU venlige der findes - så det har heldigvis lange udsigter at vi skulle følge efter briterne.
8
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 18. jul 2018, 13:43

Tux skrev:
kidkomb skrev:Få nu røven med jer, England, og kom ud.
I står til at kunne lande nogle super gode aftaler med USA, som er træt af EU lige nu.
Kom ud og skynd jer, så vi andre kan få mod på at følge efter.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... de/7238037

Bare lige til info, så er danskerne blandt de mest EU venlige der findes - så det har heldigvis lange udsigter at vi skulle følge efter briterne.

Det er muligt, jeg er bare ikke en af dem.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 18. jul 2018, 15:41

kidkomb skrev:
Tux skrev:
kidkomb skrev:Få nu røven med jer, England, og kom ud.
I står til at kunne lande nogle super gode aftaler med USA, som er træt af EU lige nu.
Kom ud og skynd jer, så vi andre kan få mod på at følge efter.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... de/7238037

Bare lige til info, så er danskerne blandt de mest EU venlige der findes - så det har heldigvis lange udsigter at vi skulle følge efter briterne.

Det er muligt, jeg er bare ikke en af dem.


Man kan godt mene, at EU har fået for meget magt, men det ville være totalt vanvittigt at melde sig helt ud. De fordele der er ved samarbejdet overstiger langt de ulemper og udgifter, der er ved det.

Men derfor ville det være godt med en gennemgribende oprydning i hele det vanvittige system, der er EU.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 19. jul 2018, 02:39

Disturbeds udgave af "The sound of silence" gør ingenting for mig.

Det må man måske godt sige det. Jeg tror bare ikke jeg nogensinde er stødt på nogen der ikke synes at både sang og video er det mest fantastiske :gruble:

Originalen kan jeg godt lide(omend det er begrænset hvor mange gange jeg har hørt nummeret i fuld længde, uden afbrydelser) Men den her udgave.. Gab :gab:

3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41805

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 19. jul 2018, 03:53

fisken80 skrev:
Man kan godt mene, at EU har fået for meget magt, men det ville være totalt vanvittigt at melde sig helt ud. De fordele der er ved samarbejdet overstiger langt de ulemper og udgifter, der er ved det.

Men derfor ville det være godt med en gennemgribende oprydning i hele det vanvittige system, der er EU.


Man kunne i hvert fald godt starte med at droppe det der med at flytte hele parlamentet til Strassbourg hver fjerde uge. Sikken et spild af tid og ressourcer.
Senest rettet af LaMariposa 19. jul 2018, 15:53, rettet i alt 2 gange.
10
:lun: Be brave
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 19. jul 2018, 04:50

LaMariposa skrev:
fisken80 skrev:
Man kan godt mene, at EU har fået for meget magt, men det ville være totalt vanvittigt at melde sig helt ud. De fordele der er ved samarbejdet overstiger langt de ulemper og udgifter, der er ved det.

Men derfor ville det være godt med en gennemgribende oprydning i hele det vanvittige system, der er EU.


Man kunne i hvert fald godt starte nye at droppe der der ned at flytte hele parlamentet til Strassbourg hver fjerde uge. Sikken et spild af tid og ressourcer.


Det kunne være fint hvis vi gjorde det samme med Folketinget. En måned i København efterfulgt af en måned et sted i Jylland og så tilbage igen.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 19. jul 2018, 04:53

kidkomb skrev:Det er muligt, jeg er bare ikke en af dem.

Jeg er ikke enig, men synes gerne du må sige det.
Men har du ikke bare lidt tvivl ift. om trump er en troværdig partner at indgå en aftale med?
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 19. jul 2018, 04:55

abcd skrev:
Det kunne være fint hvis vi gjorde det samme med Folketinget. En måned i København efterfulgt af en måned et sted i Jylland og så tilbage igen.

Hvad med Bornholm, Langeland og Samsø?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41805

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 19. jul 2018, 05:38

Pølsemix skrev:
abcd skrev:
Det kunne være fint hvis vi gjorde det samme med Folketinget. En måned i København efterfulgt af en måned et sted i Jylland og så tilbage igen.

Hvad med Bornholm, Langeland og Samsø?


Klart noget ikke-brofast, så vi kan øge administration og omkostninger...
6
:lun: Be brave
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 19. jul 2018, 06:01

LaMariposa skrev:
Pølsemix skrev:
abcd skrev:
Det kunne være fint hvis vi gjorde det samme med Folketinget. En måned i København efterfulgt af en måned et sted i Jylland og så tilbage igen.

Hvad med Bornholm, Langeland og Samsø?


Klart noget ikke-brofast, så vi kan øge administration og omkostninger...

Kan vi ikke tage Grøndland og Færøerne med også? de har trods alt også et par medlemmer :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 19. jul 2018, 06:22

Tux skrev:
LaMariposa skrev:
Pølsemix skrev:
abcd skrev:
Det kunne være fint hvis vi gjorde det samme med Folketinget. En måned i København efterfulgt af en måned et sted i Jylland og så tilbage igen.

Hvad med Bornholm, Langeland og Samsø?


Klart noget ikke-brofast, så vi kan øge administration og omkostninger...

Kan vi ikke tage Grønsland og Færøerne med også? de har trods alt også et par medlemmer :)


Mere end halvdelen af Danmarks befolkning bor vest for Storebælt. Grønland og Færøerne har tilsammen færre indbyggere end Esbjerg.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 19. jul 2018, 06:38

abcd skrev:
Tux skrev:
LaMariposa skrev:
Pølsemix skrev:
abcd skrev:
Det kunne være fint hvis vi gjorde det samme med Folketinget. En måned i København efterfulgt af en måned et sted i Jylland og så tilbage igen.

Hvad med Bornholm, Langeland og Samsø?


Klart noget ikke-brofast, så vi kan øge administration og omkostninger...

Kan vi ikke tage Grønsland og Færøerne med også? de har trods alt også et par medlemmer :)


Mere end halvdelen af Danmarks befolkning bor vest for Storebælt. Grønland og Færøerne har tilsammen færre indbyggere end Esbjerg.

Hvorfor blander du Storebælt ind i det? Du ævler om Jylland, jeg tror fynboerne er pænt ligeglade om Folketinget ligger i København eller Aalborg.

At flytte det til Færøerne en gang imellem giver i øvrigt lige så meget (/lidt) mening som at flytte til Jylland (eller andre steder) ind imellem.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 19. jul 2018, 08:14

Pølsemix skrev:
kidkomb skrev:Det er muligt, jeg er bare ikke en af dem.

Jeg er ikke enig, men synes gerne du må sige det.
Men har du ikke bare lidt tvivl ift. om trump er en troværdig partner at indgå en aftale med?

Jo, selvfølgelig, det synes jeg ikke at han er, men der er et liv efter Trump forhåbentlig. Og der er ikke den helt store risiko for at hans efterfølger som det første vil lave om på eksisterende aftaler. Hvis overhovedet. Det er vist rigeligt ting at tage fat i for vedkommende. Så jeg tror egentlig ikke det vil blive prioriteret. Hvis man skal vente med at lave aftaler til man har fundet en troværdig politiker at lave dem med, så kan man vente længe :-D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. jul 2018, 11:21

Jeg læste en artikel, hvor en kvinde fortalte, at dengang, hun kun havde 80 kr. om dagen til mad til sig selv og en søn i børnehavealderen, var de tvunget til at spise så dårligt, at de måtte supplere med vitaminpiller.

Den køber jeg simpelthen ikke. Ikke pengemæssigt tvunget i hvert fald.
6
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tobywan » 19. jul 2018, 11:28

DetSorteCirkus skrev:Jeg læste en artikel, hvor en kvinde fortalte, at dengang, hun kun havde 80 kr. om dagen til mad til sig selv og en søn i børnehavealderen, var de tvunget til at spise så dårligt, at de måtte supplere med vitaminpiller.

Den køber jeg simpelthen ikke. Ikke pengemæssigt tvunget i hvert fald.


2 personer kan spise ret godt for 80kr per dag. Der er både råd til kød og grønsager hver eneste dag.

Selvom beløbet i virkeligheden har været mindre, har den slags 100% med prioritering at gøre. Den type ryger også 40 smøger om dagen, har prioriteret at have husdyr, og har i øvrigt sat sig alt for dyrt i forhold til indkomst. Det er i øvrigt også samfundets skyld.

Jeg køber den heller ikke.
4

Tilbage til "Generelt"