Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 19. jul 2018, 14:47

Tux skrev:Hvorfor blander du Storebælt ind i det? Du ævler om Jylland, jeg tror fynboerne er pænt ligeglade om Folketinget ligger i København eller Aalborg.

At flytte det til Færøerne en gang imellem giver i øvrigt lige så meget (/lidt) mening som at flytte til Jylland (eller andre steder) ind imellem.


Det ville være fjollet at lægge det i Aalborg, det er ret yderligt geografisk set - lige som København er det. Jeg ville nok lægge det et sted i Trekantsområdet. Fra f.eks. Vejle er man inden for en times kørsel fra Esbjerg, Odense, Herning, Sønderborg og Aarhus. Og Vejle ligger tæt på motorvejs-H'et, lyntoget og Billund lufthavn.

Måske man bare permanent skulle flytte det til Trekantsområdet. Demokratiet er repræsentativt, så man må formode at hvis folketinget lå tættere på midten af Danmark, ville det give anledning til lavere samlede transportomkostninger.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 19. jul 2018, 14:58

abcd skrev:
Tux skrev:Hvorfor blander du Storebælt ind i det? Du ævler om Jylland, jeg tror fynboerne er pænt ligeglade om Folketinget ligger i København eller Aalborg.

At flytte det til Færøerne en gang imellem giver i øvrigt lige så meget (/lidt) mening som at flytte til Jylland (eller andre steder) ind imellem.


Det ville være fjollet at lægge det i Aalborg, det er ret yderligt geografisk set - lige som København er det. Jeg ville nok lægge det et sted i Trekantsområdet. Fra f.eks. Vejle er man inden for en times kørsel fra Esbjerg, Odense, Herning, Sønderborg og Aarhus. Og Vejle ligger tæt på motorvejs-H'et, lyntoget og Billund lufthavn.

Måske man bare permanent skulle flytte det til Trekantsområdet. Demokratiet er repræsentativt, så man må formode at hvis folketinget lå tættere på midten af Danmark, ville det give anledning til lavere samlede transportomkostninger.


Så du ville bygge et parlament i Trekantsområdet? Det ville nok æde et par års sparede transportomkostninger. Men det kan da være, du kan få en god pris for Christiansborg, der kan bruges til at finansiere det nye parlament.

Så er der selvfølgelig det med at alle ministerierne ligger ved Christiansborg. De skal jo så også flyttes - igen skal nye bygninger findes og man skal af med de gamle.

Både embedsmænd og politikere har jo i øvrigt omfattende rejseaktivitet til særlig Bruxelles. En del af de sparede transportomkostninger vil så også blive ædt af øgede omkostninger i den forbindelse, medmindre du tænker at vi også flytter Kastrup lufthavn.

Det med at flytte Folketinget lyder ærligt talt som virkelighedsfjern provinsialisme i mine ører. Erkend, at lande har en hovedstad og at det er der, det sner for det politiske og administrative, og så flyt dertil, hvis du vil være med, eller lev med, at det er du ikke.
11
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 19. jul 2018, 15:18

Akehurst2 skrev:Så du ville bygge et parlament i Trekantsområdet? Det ville nok æde et par års sparede transportomkostninger. Men det kan da være, du kan få en god pris for Christiansborg, der kan bruges til at finansiere det nye parlament.

Så er der selvfølgelig det med at alle ministerierne ligger ved Christiansborg. De skal jo så også flyttes - igen skal nye bygninger findes og man skal af med de gamle.

Både embedsmænd og politikere har jo i øvrigt omfattende rejseaktivitet til særlig Bruxelles. En del af de sparede transportomkostninger vil så også blive ædt af øgede omkostninger i den forbindelse, medmindre du tænker at vi også flytter Kastrup lufthavn.

Det med at flytte Folketinget lyder ærligt talt som virkelighedsfjern provinsialisme i mine ører. Erkend, at lande har en hovedstad og at det er der, det sner for det politiske og administrative, og så flyt dertil, hvis du vil være med, eller lev med, at det er du ikke.


For min skyld kan vi godt holde Hovedstadsområdet ude af finansieringen.

Brussels Airlines har adskillige daglige afgange imellem Billund og Bruxelles, så der er ikke brug for at flytte Kastrup.

Du må gerne kalde det virkelighedsfjern provinsialisme, det ændrer ikke min holdning. Jeg synes det giver god mening at landets hovedsæde ligger ca. midt i landet så flest muligt har rimelig afstand til det. København ligger dårligt for det meste af landet.
2
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 19. jul 2018, 15:37

abcd skrev:
Akehurst2 skrev:Så du ville bygge et parlament i Trekantsområdet? Det ville nok æde et par års sparede transportomkostninger. Men det kan da være, du kan få en god pris for Christiansborg, der kan bruges til at finansiere det nye parlament.

Så er der selvfølgelig det med at alle ministerierne ligger ved Christiansborg. De skal jo så også flyttes - igen skal nye bygninger findes og man skal af med de gamle.

Både embedsmænd og politikere har jo i øvrigt omfattende rejseaktivitet til særlig Bruxelles. En del af de sparede transportomkostninger vil så også blive ædt af øgede omkostninger i den forbindelse, medmindre du tænker at vi også flytter Kastrup lufthavn.

Det med at flytte Folketinget lyder ærligt talt som virkelighedsfjern provinsialisme i mine ører. Erkend, at lande har en hovedstad og at det er der, det sner for det politiske og administrative, og så flyt dertil, hvis du vil være med, eller lev med, at det er du ikke.


For min skyld kan vi godt holde Hovedstadsområdet ude af finansieringen.

Brussels Airlines har adskillige daglige afgange imellem Billund og Bruxelles, så der er ikke brug for at flytte Kastrup.

Du må gerne kalde det virkelighedsfjern provinsialisme, det ændrer ikke min holdning. Jeg synes det giver god mening at landets hovedsæde ligger ca. midt i landet så flest muligt har rimelig afstand til det. København ligger dårligt for det meste af landet.


Så flyt til Spanien. Madrid ligger lige i midten - det må være et land efter dit smag.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 19. jul 2018, 15:44

Akehurst2 skrev:Så flyt til Spanien. Madrid ligger lige i midten - det må være et land efter dit smag.

Det gjorde København altså også i DK, indtil svensken huggede Skåne, Halland og Blekinge :evil:
8
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 19. jul 2018, 15:45

dgd2007 skrev:
Akehurst2 skrev:Så flyt til Spanien. Madrid ligger lige i midten - det må være et land efter dit smag.

Det gjorde København altså også i DK, indtil svensken huggede Skåne, Halland og Blekinge :evil:


Jeg ville have været okay med at få Skåne, Halland og Blekinge tilbage dengang, det betød at vi kunne få Zlatan på herrelandsholdet. Nu er det lidt meh.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 19. jul 2018, 15:48

Akehurst2 skrev:Så flyt til Spanien. Madrid ligger lige i midten - det må være et land efter dit smag.


Først skal jeg flytte til København, og nu skal jeg til Madrid. Det er med virkelighedsfjerne provinstosser som med flygtninge, der er kvoter, og Danmark er blevet tildelt mig. Hvis jeg bliver flyttet til Madrid, kommer der bare en anden tosse den anden vej.
2
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 19. jul 2018, 16:03

abcd skrev:
Akehurst2 skrev:Så flyt til Spanien. Madrid ligger lige i midten - det må være et land efter dit smag.


Først skal jeg flytte til København, og nu skal jeg til Madrid. Det er med virkelighedsfjerne provinstosser som med flygtninge, der er kvoter, og Danmark er blevet tildelt mig. Hvis jeg bliver flyttet til Madrid, kommer der bare en anden tosse den anden vej.


Du er jo så glad for at flytte ting, så hvorfor ikke dig selv? :-D
3
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 19. jul 2018, 16:29

abcd skrev:
Tux skrev:Hvorfor blander du Storebælt ind i det? Du ævler om Jylland, jeg tror fynboerne er pænt ligeglade om Folketinget ligger i København eller Aalborg.

At flytte det til Færøerne en gang imellem giver i øvrigt lige så meget (/lidt) mening som at flytte til Jylland (eller andre steder) ind imellem.


Det ville være fjollet at lægge det i Aalborg, det er ret yderligt geografisk set - lige som København er det. Jeg ville nok lægge det et sted i Trekantsområdet. Fra f.eks. Vejle er man inden for en times kørsel fra Esbjerg, Odense, Herning, Sønderborg og Aarhus. Og Vejle ligger tæt på motorvejs-H'et, lyntoget og Billund lufthavn.

Måske man bare permanent skulle flytte det til Trekantsområdet. Demokratiet er repræsentativt, så man må formode at hvis folketinget lå tættere på midten af Danmark, ville det give anledning til lavere samlede transportomkostninger.

Det er jo idioti på højt plan det der..
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 19. jul 2018, 18:26

Akehurst2 skrev:
abcd skrev:
Akehurst2 skrev:Så flyt til Spanien. Madrid ligger lige i midten - det må være et land efter dit smag.


Først skal jeg flytte til København, og nu skal jeg til Madrid. Det er med virkelighedsfjerne provinstosser som med flygtninge, der er kvoter, og Danmark er blevet tildelt mig. Hvis jeg bliver flyttet til Madrid, kommer der bare en anden tosse den anden vej.


Du er jo så glad for at flytte ting, så hvorfor ikke dig selv? :-D


Jeg er blevet så gammel at jeg hellere vil sidde stille og brokke mig.

Det er i øvrigt ikke sådan at jeg har nogen forestillinger om at Folketinget nogensinde flyttes ud af København, og det er ikke noget jeg har tænkt mig at kæmpe for, det betyder ikke alverden for mig, det er kun et "det kunne da være meget fedt"-tankeeksperiment.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 20. jul 2018, 08:49

De her historier bekræfter alle mine fordomme om intelligens niveauet i bodybuilder miljøet, og som det nederen menneske jeg er, kan jeg ikke lade være med at smile lidt indvendigt og rulle med øjnene :rulle: ´kæft det er dumt :tie:
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-1 ... ne:article

http://nyheder.tv2.dk/2018-07-18-fik-sp ... et:article
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-2 ... r-det-ikke
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jul 2018, 09:03

Wizzze skrev:De her historier bekræfter alle mine fordomme om intelligens niveauet i bodybuilder miljøet, og som det nederen menneske jeg er, kan jeg ikke lade være med at smile lidt indvendigt og rulle med øjnene :rulle: ´kæft det er dumt :tie:
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-1 ... ne:article

http://nyheder.tv2.dk/2018-07-18-fik-sp ... et:article
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-2 ... r-det-ikke


Over i WTF tråden hvor det allerede er igang :P

viewtopic.php?f=5&t=2129&start=5505
1
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 20. jul 2018, 13:32

Wizzze skrev:De her historier bekræfter alle mine fordomme om intelligens niveauet i bodybuilder miljøet, og som det nederen menneske jeg er, kan jeg ikke lade være med at smile lidt indvendigt og rulle med øjnene :rulle: ´kæft det er dumt :tie:
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-1 ... ne:article

http://nyheder.tv2.dk/2018-07-18-fik-sp ... et:article
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-2 ... r-det-ikke


Jeg bliver simpelthen så gal når jeg læser den slags. Ikke mindst over, hvor mange penge de her snothamrende idiotisk dumme mennesker kommer til at koste vores sundhedsvæsen, der i forvejen er rigeligt presset.
Og jaja, jeg véd godt, at rygere også koster penge, men de har dog trods alt lagt ret mange penge i afgifter som kompensation for deres last.

Og det følgende må man HELT sikkert ikke sige, men jeg er fucking glad for, at de ikke kan få udskiftet deres nyre. Alene tanken om, at de kunne få en nyre før en, der uforskyldt havde brug for en ny gør mig rasende. Men det kan de så heldigvis ikke.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lykke » 20. jul 2018, 14:15

fisken80 skrev:
Wizzze skrev:De her historier bekræfter alle mine fordomme om intelligens niveauet i bodybuilder miljøet, og som det nederen menneske jeg er, kan jeg ikke lade være med at smile lidt indvendigt og rulle med øjnene :rulle: ´kæft det er dumt :tie:
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-1 ... ne:article

http://nyheder.tv2.dk/2018-07-18-fik-sp ... et:article
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-2 ... r-det-ikke


Jeg bliver simpelthen så gal når jeg læser den slags. Ikke mindst over, hvor mange penge de her snothamrende idiotisk dumme mennesker kommer til at koste vores sundhedsvæsen, der i forvejen er rigeligt presset.
Og jaja, jeg véd godt, at rygere også koster penge, men de har dog trods alt lagt ret mange penge i afgifter som kompensation for deres last.

Og det følgende må man HELT sikkert ikke sige, men jeg er fucking glad for, at de ikke kan få udskiftet deres nyre. Alene tanken om, at de kunne få en nyre før en, der uforskyldt havde brug for en ny gør mig rasende. Men det kan de så heldigvis ikke.


Rygere dør jo tidligere. Så de er faktisk billigere for vores samfund.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 20. jul 2018, 17:19

Dmitra skrev:Nu er der snart indsamlingsshow igen. Og snakken om at hjælpe i egne rækker først er selvfølgelig i gang.

Det ene udelukker IKKE og ALDRIG hinanden og dem der skriger højst og mest skingert er dem hvor langt størstedelen alligevel aldrig kunne drømme om at hjælpe herhjemme. Og selvom der ikke er deciderede indsamlingsshows er der intet til hinder for at hjælpe omkring sager herhjemme man gerne vil hjælpe lidt. Ingen forhindrer nogen i at smutte forbi Mændenes Hjem med en check på 5000, eller stikke en 200 kroneseddel i hånden på moderen i supermarkedet der ikke har råd til at købe kød til bolognesen.

Alle kan hjælpe hvor de vil. Så hjælp hvor du har lyst, lad være hvis du ikke gider men så HOLD KÆFT og lad os der vil hjælpe gøre det når og hvor vi har lyst. Ikke du ikke må have en anden mening, men ingen tvinger dig til at hjælpe.

NB: sultegrænse? Mange lever dårligere i DK end tidligere, men hvis du virkelig tror nogle der ikke er syge er ved at sulte ihjel i Danmark så tjek lige Yemens nutidige situation, så vil du se SULT.

(Disclaimer: Jeg synes bestemt også vi skal hjælpe vores egne, men der er bare ikke nogen der forhindrer nogen i at hjælpe herhjemme også).


Når der er de store indsamlingsshow, så er der mange som donerer høje beløb pga præmier og omtale. Langt de fleste vil deltage uanfægtet hvilket velgørenhedsmål showet har. Rigtig tit bliver der slået indsamlingsrekorder.

Så at sige at den som har en holdning til at indsamlingsmålet kan være et mål indenfor “egne rækker” (dansk?) bare kan smide en 200seddel til en hjemløs er ikke helt en løsning. Det sætter ikke samme fokus og ej heller samme samlede beløb som når “hele Danmark” står sammen.

Egentlig kunne der jo godt være en både og indsamling? Med fokus på en eller anden dansk problematik OG fokus på en udenlandsk. Enten som samlet show, eller to separate halvårsshows. Samme problematik kan evt være omdrejningspunkt hvis muligt. (Ekstreme situationer som tsunami kan stadig have ekstraordinære indsamlinger).

Jeg synes der var en periode hvor den ene indsamling afløste den anden og man var helt mættet. Nu er det ved at være noget tid siden? Måske fordi efteråret/juletiden er den mest populære indsamlingsperiode?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Generelt"