Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 26. jul 2018, 17:20

fisken80 skrev:
HappyPaww skrev:
Dmitra skrev:Jeg synes ikke mødre der ammer offentligt skal bashes. Jeg synes det er unfair at proklamerer de bør amme hjemme udelukkende, synes ikke man kan bede folk ikke forlade deres hjem i måske et halvt år eller længere.

Men jeg synes godt man kan være diskret. Man behøver ikke hive alt frem til skue, jeg tolker det som en insisterende provokation at nægte at gøre det diskret. Jeg er personligt ligeglad med at se en babs, dem har jeg set en del af alligevel, men jeg mener stadig det er bevidst provokation hvis man insisterer på at der skal være komplet udsyn til ens bryst bare fordi man kan og kan pakke det ind under at amning er naturligt, det er det også, men hensyn går begge veje.

Og dem der mener at mødre bare må blive hjemme mens de ammer er lige så provokerende som de der insisterer på at have brystet hængende 100% frit på bænken i parken.

Må sige at jeg aldrig har set nogen med brystet frit fremme? De fleste hiver lige ned eller op i toppen, og babys hoved dækker jo selvsagt for det meste. Mange bruger endda en cardigan eller bluse over ammetoppen så der ses endnu mindre af brystet.
Man kan se lige så meget hvis en kvinde har nedringet bluse på.


Det har jeg, mere end en gang. Lige den type som dmitra beskriver, der flasher så udpræget bevidst, at det er tæerkrummende. Og jeg kan ikke ha det. Jeg har oplevet det på cafeer, hvor folk sidder og spiser, og jeg synes simpelthen ikke det er okay. Hvis man er diskret kan man stort set amme uden at andre end ens allernærmeste omgivelser opdager det og det synes jeg er fint. Men det andet, nej bare nej.


Hvad er diskret amning? Jeg ammer som regel bare i mit normale tøj, hvor jeg bare hiver ned. Min datter ligger jo i vejen, man kan ikke se mere end man ville kunne i en nedringet trøje eller en bikini :gruble:
Senest rettet af Sangius 26. jul 2018, 17:27, rettet i alt 1 gang.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Debra1 » 26. jul 2018, 17:26

Sevii skrev:Det her har været den værste sommer nogensinde.


Jeg er helt enig. Puha og det bliver bare varmere og varmere. Stopper det mon nogensinde?
2
Bluemoon
Indlæg: 106
Tilmeldt: 7. jul 2016, 12:44
Kort karma: 14
Likede indlæg: 276

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bluemoon » 26. jul 2018, 18:07

Jeg synes det er helt i orden, at nogle cafeer og restauranter har ammeforbud.
5
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DenBruneMunk » 26. jul 2018, 18:39

Kender i det, man hjælper en helt ny på et område, med at finde det rette, og søger informationer og guider til rigtige information og bedste sted at købe. Når alt er serveret, så smutter personen og dukker aldrig op igen ;(
Hvad man hjælper med er ligegyldigt, det er hjælpen man får, som burde værdsættes , i dette tilfælde som tekst.

Jeg synes bare det skulle siges, og det er ikke fordi jeg stopper med at hjælpe men det er da noget fis, at sådan bare hoppe fra igen, når ens problem er løst. Et lille tak ville da være på sin plads. :)
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 26. jul 2018, 20:27

Zinde skrev:Det er indbegrebet af prollet at blive stødt over amning i det offentlige rum - også selv om man kan se brystet.

I hvert fald parvenu :lol:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 27. jul 2018, 05:27

Dmitra skrev:Brystet generer mig ikke. Amningen gør ikke. Nogens attitude gør.

Prollet, tja. Det må man selv om om man synes. Hensyn er bare aldrig envejs eller bør ikke være det.


For mig handler det mest om ordvalget. Jeg er flere gange blevet fortalt, at offentlig amning selvfølgelig er OK - så længe jeg gør det "diskret".

Jeg har også fået det af vide af personalet på en café, da jeg spurgte. Valgte at gå.

For aner ikke hvad de mener. Nægter at dække mit barn med en stofble, og det er meget sjældent jeg lige har decideret ammetøj på.

Så jeg bliver usikker, og føler ikke at amningen er helt velkommen.

Så jeg synes det er vigtigt at være ret præcis når man siger sådan noget, hvad man egentlig mener.

Jeg har endnu til gode at se en kvinde amme på en måde, hvor jeg følte at jeg fik vist mere end nødvendigt.
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 27. jul 2018, 05:37

Sangius skrev:
Dmitra skrev:Brystet generer mig ikke. Amningen gør ikke. Nogens attitude gør.

Prollet, tja. Det må man selv om om man synes. Hensyn er bare aldrig envejs eller bør ikke være det.


For mig handler det mest om ordvalget. Jeg er flere gange blevet fortalt, at offentlig amning selvfølgelig er OK - så længe jeg gør det "diskret".

Jeg har også fået det af vide af personalet på en café, da jeg spurgte. Valgte at gå.

For aner ikke hvad de mener. Nægter at dække mit barn med en stofble, og det er meget sjældent jeg lige har decideret ammetøj på.

Så jeg bliver usikker, og føler ikke at amningen er helt velkommen.

Så jeg synes det er vigtigt at være ret præcis når man siger sådan noget, hvad man egentlig mener.

Jeg har endnu til gode at se en kvinde amme på en måde, hvor jeg følte at jeg fik vist mere end nødvendigt.

Da jeg ammede klargjorde jeg barn før bryst. Dvs jeg sad ikke med bar brystvorte før barnet blev lagt til. Jeg tror de fleste som er blufærdige vedr at se andre amme, bliver stødt af selve den strittende vorte. Desuden lagde jeg en stofble over skulder/bryst, men under barn, hvis jeg tænkte jeg skulle hive ned så det kunne se for bart ud ifht sæson. Jeg vendte mig så mit barn var beskyttet mod nysgerrige blikke/sanseindtryk, og dermed også så jeg selv skærmede.

Jeg kunne godt finde på at lægge en beskyttende stofble over barnet, ala en slynge, altså hvor den er spændt ud for at skærme barn.
7
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hewlett » 27. jul 2018, 05:59

Wizzze skrev:De her historier bekræfter alle mine fordomme om intelligens niveauet i bodybuilder miljøet, og som det nederen menneske jeg er, kan jeg ikke lade være med at smile lidt indvendigt og rulle med øjnene :rulle: ´kæft det er dumt :tie:
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-1 ... ne:article

http://nyheder.tv2.dk/2018-07-18-fik-sp ... et:article
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-2 ... r-det-ikke


Udover at være så hjernedødt dumt, at man næsten ikke tror det kan være en rigtig historie, synes jeg det er helt grotesk at samfundet skal betale for deres mindreværdskomplekser.
Alle behandlinger af de bivirkninger forårsaget af det lort de har sprøjtet ind i kroppen burde være for egen regning.

Hold nu op, det er et helt nyt niveau af idioti .....
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 27. jul 2018, 06:45

BlueBunny skrev:
Sangius skrev:
Dmitra skrev:Brystet generer mig ikke. Amningen gør ikke. Nogens attitude gør.

Prollet, tja. Det må man selv om om man synes. Hensyn er bare aldrig envejs eller bør ikke være det.


For mig handler det mest om ordvalget. Jeg er flere gange blevet fortalt, at offentlig amning selvfølgelig er OK - så længe jeg gør det "diskret".

Jeg har også fået det af vide af personalet på en café, da jeg spurgte. Valgte at gå.

For aner ikke hvad de mener. Nægter at dække mit barn med en stofble, og det er meget sjældent jeg lige har decideret ammetøj på.

Så jeg bliver usikker, og føler ikke at amningen er helt velkommen.

Så jeg synes det er vigtigt at være ret præcis når man siger sådan noget, hvad man egentlig mener.

Jeg har endnu til gode at se en kvinde amme på en måde, hvor jeg følte at jeg fik vist mere end nødvendigt.

Da jeg ammede klargjorde jeg barn før bryst. Dvs jeg sad ikke med bar brystvorte før barnet blev lagt til. Jeg tror de fleste som er blufærdige vedr at se andre amme, bliver stødt af selve den strittende vorte. Desuden lagde jeg en stofble over skulder/bryst, men under barn, hvis jeg tænkte jeg skulle hive ned så det kunne se for bart ud ifht sæson. Jeg vendte mig så mit barn var beskyttet mod nysgerrige blikke/sanseindtryk, og dermed også så jeg selv skærmede.

Jeg kunne godt finde på at lægge en beskyttende stofble over barnet, ala en slynge, altså hvor den er spændt ud for at skærme barn.


Jeg ville aldrig sidde og stritte med babsen - og har heller aldrig set en mor gøre det. Men ja, det er da grænseoverskridende, hvis du sidder med babsen ude i flere minutter uden en baby på.

Jeg vil gerne kunne se mit barn når jeg ammer, og hun ville straks fjerne en stofble jeg lagde hen over mig eller hende for at dække.

Så det dur bare ikke for mig, alle de der små genveje.

Desuden har jeg snart ammet i 2 år, og jeg har ikke altid en stofble med, eller andre brugbare klæder.

Jeg ammer bare hvor behovet opstår.

Ærlig talt er jeg nok en af de damer I alle synes er anstrengende, for jeg ammer gerne i køen i Netto, hvis min unge flipper. Og det er uden stofbleer, uden dækning osv.
Men selvfølgelig lader jeg den ikke lufttørre imens jeg lige betaler varene :lol:
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 27. jul 2018, 06:54

Sangius skrev:Jeg ville aldrig sidde og stritte med babsen - og har heller aldrig set en mor gøre det. Men ja, det er da grænseoverskridende, hvis du sidder med babsen ude i flere minutter uden en baby på.

Jeg vil gerne kunne se mit barn når jeg ammer, og hun ville straks fjerne en stofble jeg lagde hen over mig eller hende for at dække.

Så det dur bare ikke for mig, alle de der små genveje.

Desuden har jeg snart ammet i 2 år, og jeg har ikke altid en stofble med, eller andre brugbare klæder.

Jeg ammer bare hvor behovet opstår.

Ærlig talt er jeg nok en af de damer I alle synes er anstrengende, for jeg ammer gerne i køen i Netto, hvis min unge flipper. Og det er uden stofbleer, uden dækning osv.
Men selvfølgelig lader jeg den ikke lufttørre imens jeg lige betaler varene :lol:


Det skulle du næsten prøve. Jeg tror ikke teenagegutten bag kassen vil have noget imod det :lol:
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 27. jul 2018, 06:56

Sangius skrev:
BlueBunny skrev:
Sangius skrev:
Dmitra skrev:Brystet generer mig ikke. Amningen gør ikke. Nogens attitude gør.

Prollet, tja. Det må man selv om om man synes. Hensyn er bare aldrig envejs eller bør ikke være det.


For mig handler det mest om ordvalget. Jeg er flere gange blevet fortalt, at offentlig amning selvfølgelig er OK - så længe jeg gør det "diskret".

Jeg har også fået det af vide af personalet på en café, da jeg spurgte. Valgte at gå.

For aner ikke hvad de mener. Nægter at dække mit barn med en stofble, og det er meget sjældent jeg lige har decideret ammetøj på.

Så jeg bliver usikker, og føler ikke at amningen er helt velkommen.

Så jeg synes det er vigtigt at være ret præcis når man siger sådan noget, hvad man egentlig mener.

Jeg har endnu til gode at se en kvinde amme på en måde, hvor jeg følte at jeg fik vist mere end nødvendigt.

Da jeg ammede klargjorde jeg barn før bryst. Dvs jeg sad ikke med bar brystvorte før barnet blev lagt til. Jeg tror de fleste som er blufærdige vedr at se andre amme, bliver stødt af selve den strittende vorte. Desuden lagde jeg en stofble over skulder/bryst, men under barn, hvis jeg tænkte jeg skulle hive ned så det kunne se for bart ud ifht sæson. Jeg vendte mig så mit barn var beskyttet mod nysgerrige blikke/sanseindtryk, og dermed også så jeg selv skærmede.

Jeg kunne godt finde på at lægge en beskyttende stofble over barnet, ala en slynge, altså hvor den er spændt ud for at skærme barn.


Jeg ville aldrig sidde og stritte med babsen - og har heller aldrig set en mor gøre det. Men ja, det er da grænseoverskridende, hvis du sidder med babsen ude i flere minutter uden en baby på.

Jeg vil gerne kunne se mit barn når jeg ammer, og hun ville straks fjerne en stofble jeg lagde hen over mig eller hende for at dække.

Så det dur bare ikke for mig, alle de der små genveje.

Desuden har jeg snart ammet i 2 år, og jeg har ikke altid en stofble med, eller andre brugbare klæder.

Jeg ammer bare hvor behovet opstår.

Ærlig talt er jeg nok en af de damer I alle synes er anstrengende, for jeg ammer gerne i køen i Netto, hvis min unge flipper. Og det er uden stofbleer, uden dækning osv.
Men selvfølgelig lader jeg den ikke lufttørre imens jeg lige betaler varene :lol:


Jeg føler mig ikke stødt eller generet. Jeg skrev blot hvordan man kunne være diskret. Jeg læste dit forrige indlæg som om du oprigtigt var i tvivl.
Børn og mødre er jo forskellige. Hvad der virker for den ene har måske modsat effekt på den anden. Så det var ikke for at sige at den måde jeg gjorde er “den rigtige”.
Da jeg sad som førstegangsfødende og fik min søn lagt til brystet følte jeg mig udstillet/blottet. Jeg savnede tricks til hvordan jeg naturligt kunne dække mig lidt til. Så mit indlæg var bare lidt ideer.
Mine bryster løb i øvrigt vanvittigt så snart baby nærmede sig, så jeg strittede ikke med vorterne af praktiske årsager. Det havde været noget været sjask. For ja, prøvede at amme uden dække. Lå han til venstre bryst, så løb det højre også :/
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hewlett » 27. jul 2018, 07:02

Dmitra skrev:Brystet generer mig ikke. Amningen gør ikke. Nogens attitude gør.

Prollet, tja. Det må man selv om om man synes. Hensyn er bare aldrig envejs eller bør ikke være det.


Men hvordan mener du, at du udviser hensyn til den ammende?
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21848

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 27. jul 2018, 07:07

Hewlett skrev:
Dmitra skrev:Brystet generer mig ikke. Amningen gør ikke. Nogens attitude gør.

Prollet, tja. Det må man selv om om man synes. Hensyn er bare aldrig envejs eller bør ikke være det.


Men hvordan mener du, at du udviser hensyn til den ammende?


Vel at man acceptere opførsel der i alle andre sammenhænge vil blive betegnet som blufærdighedskrænkende, fordi der er en god grund til at man opfører sig sådan.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 27. jul 2018, 07:07

BlueBunny skrev:

Jeg føler mig ikke stødt eller generet. Jeg skrev blot hvordan man kunne være diskret. Jeg læste dit forrige indlæg som om du oprigtigt var i tvivl.
Børn og mødre er jo forskellige. Hvad der virker for den ene har måske modsat effekt på den anden. Så det var ikke for at sige at den måde jeg gjorde er “den rigtige”.
Da jeg sad som førstegangsfødende og fik min søn lagt til brystet følte jeg mig udstillet/blottet. Jeg savnede tricks til hvordan jeg naturligt kunne dække mig lidt til. Så mit indlæg var bare lidt ideer.
Mine bryster løb i øvrigt vanvittigt så snart baby nærmede sig, så jeg strittede ikke med vorterne af praktiske årsager. Det havde været noget været sjask. For ja, prøvede at amme uden dække. Lå han til venstre bryst, så løb det højre også :/


Ah OK. Jeg er ikke i tvivl om hvordan jeg kan dække mig til. Det bryder jeg mig bare ikke om at gøre, og min datter gider heller ikke.
Jeg er oprigtig i tvivl om hvad folk mener med "diskret" amning. For hvis de ting du nævner er diskret amning, så er jeg ikke en diskret ammer.

Jeg hader at få at vide at jeg skal amme diskret - for det er umuligt at vide hvad de mener.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hewlett » 27. jul 2018, 07:48

Purple Haze skrev:
Hewlett skrev:
Dmitra skrev:Brystet generer mig ikke. Amningen gør ikke. Nogens attitude gør.

Prollet, tja. Det må man selv om om man synes. Hensyn er bare aldrig envejs eller bør ikke være det.


Men hvordan mener du, at du udviser hensyn til den ammende?


Vel at man acceptere opførsel der i alle andre sammenhænge vil blive betegnet som blufærdighedskrænkende, fordi der er en god grund til at man opfører sig sådan.


Okay. Måske vi bare har forskellige opfattelser af, hvad det vil sige at udvise hensyn. I min verden er dét at udvise hensyn, en aktiv handling - enten i form af en fysisk handling eller kommunikation.

Hvis dét at forholde sig passivt til en ammende er at udvise hensyn, udviser man så også hensyn til andre badende i f.eks. bruserummet i en svømmehal, ved at forholde sig passiv? Nøgenhed i det offentlige rum er blufærdighedskrænkende, men ikke i denne kontekst.
2

Tilbage til "Generelt"