Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 6. aug 2018, 08:31

kidkomb skrev:Jeg elsker grammatik-fejlen/tastebøffen. Uanset om den er intenderet eller ej gør den bare sætningen lidt mere aggressiv og meget mere sjov :lol:

Jeg havde en meget sprogkyndig ven/bekendt som aldrig affandt sig med at folk begyndte at kunne bruge man og du i flæng.
Hvis nogen sagde i fjernsynet: "Når du spiller i Manchester United ..." eller "Når du går på et offentligt dametoilet ..." så råbte han rasende: "Jeg går faeme ikke på dametoilettet!" eller "Jeg spiller faeme ikke i Man United!" :lol:
Det var nok i 80'erne eller deromkring "du" = "man" begyndte at brede sig.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 6. aug 2018, 08:34

Ado skrev:
Juki skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Ado skrev:Jeg undrer mig tit over hvor mange, der synes godt om vittighedstegninger/billeder fra "En halv humørtime anno 1989", som der bliver postet herinde. Og så skammer jeg mig lidt bagefter, fordi jeg tager mig selv i at tænke "dårlig humor" - hvorefter jeg bliver i tvivl om det bare er mig, der er humorforladt.


Hvor bliver de postet? :forvirret:

Og hvad er det?

I stil med dette.

Åh gud..
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41294

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 6. aug 2018, 08:36

kidkomb skrev:
LaMariposa skrev:Persienner er simpelthen noget af det grimmeste man kan have i dit hjem.

Jeg elsker grammatik-fejlen/tastebøffen. Uanset om den er intenderet eller ej gør den bare sætningen lidt mere aggressiv og meget mere sjov :lol:


:lol:

Autocorrect for the win!

(Da jeg skrev win rettede min tlf omgående win til Windows :D)
Senest rettet af LaMariposa 6. aug 2018, 08:39, rettet i alt 1 gang.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 6. aug 2018, 08:38

dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:Jeg elsker grammatik-fejlen/tastebøffen. Uanset om den er intenderet eller ej gør den bare sætningen lidt mere aggressiv og meget mere sjov :lol:

Jeg havde en meget sprogkyndig ven/bekendt som aldrig affandt sig med at folk begyndte at kunne bruge man og du i flæng.
Hvis nogen sagde i fjernsynet: "Når du spiller i Manchester United ..." eller "Når du går på et offentligt dametoilet ..." så råbte han rasende: "Jeg går faeme ikke på dametoilettet!" eller "Jeg spiller faeme ikke i Man United!" :lol:
Det var nok i 80'erne eller deromkring "du" = "man" begyndte at brede sig.


Du bliver også mest brugt i fede sammenhæng, mens man bliver brugt i de mere ærgerlige situationer. Sådan "Når du bare scorer det vildeste job så er der intet der kan slå dig af pinden", "Når man så har banket ham gul og blå så pumper adrenalinen bare rundt i kroppen og man får lyst til at banke en til".

Sådan er det næsten altid. Jo mere unormal og nederen en hændelse der er snak om, jo mere sandsynligt er det at der bruges "man" :stoned:
3
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 6. aug 2018, 09:13

"das Man, begreb indført af Martin Heidegger (i Sein und Zeit, 1927) som betegnelse for menneskets dagligdags "identitet", den måde, det eksisterer på, når det i stedet for at forholde sig bevidst til sig selv og sin situation blot handler, som "man" almindeligvis gør."
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 6. aug 2018, 10:53

paint skrev:"das Man, begreb indført af Martin Heidegger (i Sein und Zeit, 1927) som betegnelse for menneskets dagligdags "identitet", den måde, det eksisterer på, når det i stedet for at forholde sig bevidst til sig selv og sin situation blot handler, som "man" almindeligvis gør."

Men selve ordet "man" er da meget ældre?

Til gengæld gik jeg og troede at formuleringen "en +<personnavn>" var noget sportsjournalisterne opfandt i 80'erne.
Altså fx "Når man har en Michael Laudrup, der ..."

Men så læste jeg en dagbog fra nazitiden af en tysk akademiker - og han skrev rask væk: "Når man har en Goebbels, der ..." :)
0
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf JoyNips » 6. aug 2018, 11:18

LaMariposa skrev:Persienner er simpelthen noget af det grimmeste man kan have i sit hjem.

Edit: "I hope the guy who invested autocorrect burns in hello"


JA! Tidligere ejere af vores hus har ladet deres hænge og det er noget af det første, vi er gået i gang med at skifte.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 6. aug 2018, 16:20

Confucius skrev:Mit drømmejob er nok fuldtidsansat statsansat bøddel - forudsat vi stadig havde dødsstraf. Man kan leve af det, der er ikke så meget at lave, og jeg synes det er et nyttigt, nødvendigt og værdifuldt job til gavn for den lovlydige del af samfundet. Og så er der god tid til at forfine sine teknikker og komme på efteruddannelse eller holde foredrag for skoleelever - på linje med fyrværkeridemonstrationer og af samme grund.

Hvis ellers loven tillod det, ville man kunne vælge mellem skydning, hængning, gasning, elektrisk stol eller guillotine. Men det er den forurettede eller forurettedes pårørende, der fik lov at vælge metoden.

Alternativt gad jeg også virkelig godt være fuldtids-fyrmester ved et fyr på et øde sted.

Det er ærgerligt at alle de fede jobs i Danmark ikke eksisterer mere.


Der er alligevel forskel på bøddel og fyrmester :lol:
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ghattner » 7. aug 2018, 07:17

Jeg er kommet til at bruge sarkasme over for en bekendt der har let autistiske træk (dog ikke diagnosticeret) ift. at tage ting MEGET bogstaveligt og firkantet. Især når det drejer sig om humor. Man skal altid sørge for at man er 100% korrekt i sine formuleringer ellers kan og og vil de blive misforstået. Men nu kunne jeg, i en Facebook-tråd med andre, ikke holde mig tilbage fra at fyre noget crap af. Noget som jeg ved de andre ville vide var en joke, men hvor jeg nu frygter at han rent faktisk sidder og tror jeg mener det.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. aug 2018, 23:55

Ado skrev:
Juki skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Ado skrev:Jeg undrer mig tit over hvor mange, der synes godt om vittighedstegninger/billeder fra "En halv humørtime anno 1989", som der bliver postet herinde. Og så skammer jeg mig lidt bagefter, fordi jeg tager mig selv i at tænke "dårlig humor" - hvorefter jeg bliver i tvivl om det bare er mig, der er humorforladt.


Jeg smider lige denne frisk fra Facebook i puljen. Men jeg er ikke i tvivl om, at det ikke er mig, der er humorforladt i dette tilfælde. Hvem er det, der sidder og laver dem?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 8. aug 2018, 08:40

POCKETKITTEN skrev:
Jeg smider lige denne frisk fra Facebook i puljen. Men jeg er ikke i tvivl om, at det ikke er mig, der er humorforladt i dette tilfælde. Hvem er det, der sidder og laver dem?

Jeg indrømmer gerne at jeg ser virkelig meget ned på folk der synes at den slags vittigheder er sjove...
14
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55650
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 8. aug 2018, 09:21

Tilly skrev:
POCKETKITTEN skrev:
Jeg smider lige denne frisk fra Facebook i puljen. Men jeg er ikke i tvivl om, at det ikke er mig, der er humorforladt i dette tilfælde. Hvem er det, der sidder og laver dem?

Jeg indrømmer gerne at jeg ser virkelig meget ned på folk der synes at den slags vittigheder er sjove...

Jeg tænker svedig langturschauffør, der har "sjove" skilte/klistermærker på sin bil, stemmer DF og omtaler venligboerne som "væmmeligboer" og de radikale som "radigale" og som mener, at alt er knæfald for islam.
10
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 8. aug 2018, 10:42

POCKETKITTEN skrev:
Ado skrev:
Juki skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Ado skrev:Jeg undrer mig tit over hvor mange, der synes godt om vittighedstegninger/billeder fra "En halv humørtime anno 1989", som der bliver postet herinde. Og så skammer jeg mig lidt bagefter, fordi jeg tager mig selv i at tænke "dårlig humor" - hvorefter jeg bliver i tvivl om det bare er mig, der er humorforladt.


Jeg smider lige denne frisk fra Facebook i puljen. Men jeg er ikke i tvivl om, at det ikke er mig, der er humorforladt i dette tilfælde. Hvem er det, der sidder og laver dem?

Jeg fik forvildet mig ind på sådan en humorside på Facebook, jeg fik anbefalet, for et par dage siden(sikkert pga. mine søgninger i forbindelse med citat-tråden)

Jeg døde ret meget indeni og mistede min tro på menneskeligheden et øjeblik :gisp:

:trist: :trist: :trist:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf IrmaPigen » 8. aug 2018, 11:20

Confucius skrev:En lokomotivfører kørte et Arriva-tog fra Århus til Silkeborg med en promille på 1,59! Han kan ikke huske turen. Han havde en termokande med vin i førerhuset. Han fik 30 dages betinget fængsel.

https://www.mja.dk/artikel/trnhj-promil ... rg?tdmv=C1


Hvorfor må man ikke sige det? :gruble:
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 8. aug 2018, 14:00

Jeg synes grænsen for hvor forarget man må blive over en svømmers præstation til et svømmestævne, er væsentligt overskredet. Fyr hende hvis I er utilfredse med hvordan hun svømmer, og stop med at brokke jer i medierne.
8

Tilbage til "Generelt"