Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 16. okt 2018, 12:26

Angerboda skrev:
hotlips skrev:
IrmaPigen skrev:Den der Midt om natten....

Kæft noget amatørlort :tie:

Og Kim Larsen spiller da virkelig dårligt. Total indstuderede replikker der lyder alt andet end naturlige. Virkelig dårligt skuespil.

Nåmen jeg faldt i søvn igen. Så det er stadig ikke lykkedes mig at se hele filmen.


Jeg kan klart anbefale ungdomsfilm fra perioden hvis man har fået købt et par sko lidt for små, zappa, kundskabens træ og midt om natten i træk, så skal man nok have tæerne rettet ud kirurgisk bagefter. Det er jo ikke alene replikker der lyder som om de bliver læst op, de bliver også sagt lige så meget højere end det er naturligt så man næsten kan fornemme instruktøren og resten af holdet bag kameraet. Det er gyseligt.

Jeg kan ikke tåle det, jeg bliver helt skidt tilpas af at se på det.


"Elin, Elin, ved du, hvad TRL det betyder?" :love:


Argh, jeg sagsøger dig, jeg har sq traumer over min veninde der syntes det var hyl at gå og bræge " Det" klister det" klister" i flere år.... Og jeg har ikke engang set den rådne skodfilm i sin fulde længde, jeg kunne simpelthen ikke holde det ud.

Jeg har faktisk overvejet det som sådan en slags du tør ikke sådan helt for mig selv, de er lige kommet på yousees boks alle de der film.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 16. okt 2018, 12:37

Hvis ikke man har styr på sin grammatik - især på engelsk - skal man holde sig fra at skrive “inspirerende levesætninger” på sociale medier. Det er virkelig kikset, især fra kendte/semi-kendte mennesker...
10
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 16. okt 2018, 13:05

HappyPaww skrev:Hvis ikke man har styr på sin grammatik - især på engelsk - skal man holde sig fra at skrive “inspirerende levesætninger” på sociale medier. Det er virkelig kikset, især fra kendte/semi-kendte mennesker...

Det er trods alt værre med dem der skriver det på armen eller på maven. :)
4
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sof » 16. okt 2018, 14:31

dgd2007 skrev:
HappyPaww skrev:Hvis ikke man har styr på sin grammatik - især på engelsk - skal man holde sig fra at skrive “inspirerende levesætninger” på sociale medier. Det er virkelig kikset, især fra kendte/semi-kendte mennesker...

Det er trods alt værre med dem der skriver det på armen eller på maven. :)


Så en i dag med “For Enfinity” tatoveret i “over brystet, men under kravebenet”-området :/
11
Brugeravatar
Angerboda
Indlæg: 513
Tilmeldt: 4. okt 2015, 22:55
Kort karma: 96
Likede indlæg: 852

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Angerboda » 17. okt 2018, 09:35

hotlips skrev:
Angerboda skrev:
hotlips skrev:
IrmaPigen skrev:Den der Midt om natten....

Kæft noget amatørlort :tie:

Og Kim Larsen spiller da virkelig dårligt. Total indstuderede replikker der lyder alt andet end naturlige. Virkelig dårligt skuespil.

Nåmen jeg faldt i søvn igen. Så det er stadig ikke lykkedes mig at se hele filmen.


Jeg kan klart anbefale ungdomsfilm fra perioden hvis man har fået købt et par sko lidt for små, zappa, kundskabens træ og midt om natten i træk, så skal man nok have tæerne rettet ud kirurgisk bagefter. Det er jo ikke alene replikker der lyder som om de bliver læst op, de bliver også sagt lige så meget højere end det er naturligt så man næsten kan fornemme instruktøren og resten af holdet bag kameraet. Det er gyseligt.

Jeg kan ikke tåle det, jeg bliver helt skidt tilpas af at se på det.


"Elin, Elin, ved du, hvad TRL det betyder?" :love:


Argh, jeg sagsøger dig, jeg har sq traumer over min veninde der syntes det var hyl at gå og bræge " Det" klister det" klister" i flere år.... Og jeg har ikke engang set den rådne skodfilm i sin fulde længde, jeg kunne simpelthen ikke holde det ud.

Jeg har faktisk overvejet det som sådan en slags du tør ikke sådan helt for mig selv, de er lige kommet på yousees boks alle de der film.


Det siger du bare, fordi du er en klistrende, transportabel rejseluder. :santa2:
1
Livet det kan komme an, og det skal ske som sker
Ingen kan nogensinde elske dig højere end jeg! :blomst:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 17. okt 2018, 17:17

Det er ucharmerende og ufølsomt at spise kød/mælkeprodukter, mere end et par gange om måneden

Og inden folk fare i flint, så vid at jeg selv spiser kød og mælkeprodukter......flere gange om ugen, men jeg vedkender mig samtidig at det ER ucharmerende og ufølsomt. Jeg har så andre gode menneskelige kvaliteter, men i forhold til mit valg af mad er jeg et rimelig råddent menneske, Punktum!
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 17. okt 2018, 17:20

zembra1986 skrev:Det er ucharmerende og ufølsomt at spise kød/mælkeprodukter, mere end et par gange om måneden

Og inden folk fare i flint, så vid at jeg selv spiser kød og mælkeprodukter......flere gange om ugen, men jeg vedkender mig også bare at det er ucharmerende og ufølsomt. Jeg har så andre gode menneskelige kvaliteter, men i forhold til mit valg af mad er jeg et råddent menneske, Punktum!

Hvorfor er det ufølsom at spise kød mere end et par gange om måneden, hvis det ikke er det at spise kød en gang hver 3. Måned?

Jeg tænker, enten er kødspisning vel ufølsomt, eller også et det ikke?
4
...
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 17. okt 2018, 17:24

LadyFox skrev:
zembra1986 skrev:Det er ucharmerende og ufølsomt at spise kød/mælkeprodukter, mere end et par gange om måneden

Og inden folk fare i flint, så vid at jeg selv spiser kød og mælkeprodukter......flere gange om ugen, men jeg vedkender mig også bare at det er ucharmerende og ufølsomt. Jeg har så andre gode menneskelige kvaliteter, men i forhold til mit valg af mad er jeg et råddent menneske, Punktum!

Hvorfor er det ufølsom at spise kød mere end et par gange om måneden, hvis det ikke er det at spise kød en gang hver 3. Måned?

Jeg tænker, enten er kødspisning vel ufølsomt, eller også et det ikke?


Det blev sagt i nyhederne i går at vi kan rette op på klimaforandringerne hvis vi holder os til at spise kød max 3 gange om måneden. Jeg mener dermed sætter man tænderne i kød oftere end det, er det en ucharmerende handling.

Folk og jordkloden dør pga. kødforbruget. Det er fakta og derfor kan det desværre aldrig forsvares at spise kød/mælkeprodukter mere end de 3 gange om mdr. Det ændrer dog ikke på mine kødvaner.
Senest rettet af zembra1986 17. okt 2018, 17:26, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 17. okt 2018, 17:26

Jeg synes absolut ikke at det er ufølsomt at spise/drikke kød og mælkeprodukter.

Men det er da godt hvis man gør det med omtanke (fx køber kød fra fritgående dyr), og indimellem har kødfrie dage.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om at blive vegetar/veganer, og jeg har helt overvejende ikke etiske problemer med at indtage kød og mælkeprodukter. Men jeg øver mig i at tage bedre valg. Fx begyndte jeg for et par år siden udelukkende at købe økoæg.
3
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8983

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 17. okt 2018, 17:29

zembra1986 skrev:
LadyFox skrev:
zembra1986 skrev:Det er ucharmerende og ufølsomt at spise kød/mælkeprodukter, mere end et par gange om måneden

Og inden folk fare i flint, så vid at jeg selv spiser kød og mælkeprodukter......flere gange om ugen, men jeg vedkender mig også bare at det er ucharmerende og ufølsomt. Jeg har så andre gode menneskelige kvaliteter, men i forhold til mit valg af mad er jeg et råddent menneske, Punktum!

Hvorfor er det ufølsom at spise kød mere end et par gange om måneden, hvis det ikke er det at spise kød en gang hver 3. Måned?

Jeg tænker, enten er kødspisning vel ufølsomt, eller også et det ikke?


Det blev sagt i nyhederne i går at vi kan rette op på klimaforandringerne hvis vi holder os til at spise kød max 3 gange om måneden. Jeg mener dermed sætter man tænderne i kød oftere end det, er det en ucharmerende handling.

Folk og jordkloden dør pga. kødforbruget. Det er fakta og derfor kan det desværre aldrig forsvares at spise kød/mælkeprodukter mere end de 3 gange om mdr. Det ændrer dog ikke på mine kødvaner.

Og ellers gør hvad? Lever som vi plejer? Er det ikke lidt meningsløst kun at snakke kødindtag?
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 17. okt 2018, 17:29

Tilly skrev:Jeg synes absolut ikke at det er ufølsomt at spise/drikke kød og mælkeprodukter.

Men det er da godt hvis man gør det med omtanke (fx køber kød fra fritgående dyr), og indimellem har kødfrie dage.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om at blive vegetar/veganer, og jeg har helt overvejende ikke etiske problemer med at indtage kød og mælkeprodukter. Men jeg øver mig i at tage bedre valg. Fx begyndte jeg for et par år siden udelukkende at købe økoæg.


Men folk dør som følge af klimaforandringerne og den store klimasynder er og bliver den voldsomme kødproduktion, så når man spiser kød (mere end 3 gange om mdr.) så bidrager man jo til død og ødelæggelse(af jordkloden)

Hvordan man kan forklare at det ikke er ufølsomt.....det kan jeg ikke se at man kan.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 17. okt 2018, 17:31

D.itsen skrev:
zembra1986 skrev:
LadyFox skrev:
zembra1986 skrev:Det er ucharmerende og ufølsomt at spise kød/mælkeprodukter, mere end et par gange om måneden

Og inden folk fare i flint, så vid at jeg selv spiser kød og mælkeprodukter......flere gange om ugen, men jeg vedkender mig også bare at det er ucharmerende og ufølsomt. Jeg har så andre gode menneskelige kvaliteter, men i forhold til mit valg af mad er jeg et råddent menneske, Punktum!

Hvorfor er det ufølsom at spise kød mere end et par gange om måneden, hvis det ikke er det at spise kød en gang hver 3. Måned?

Jeg tænker, enten er kødspisning vel ufølsomt, eller også et det ikke?


Det blev sagt i nyhederne i går at vi kan rette op på klimaforandringerne hvis vi holder os til at spise kød max 3 gange om måneden. Jeg mener dermed sætter man tænderne i kød oftere end det, er det en ucharmerende handling.

Folk og jordkloden dør pga. kødforbruget. Det er fakta og derfor kan det desværre aldrig forsvares at spise kød/mælkeprodukter mere end de 3 gange om mdr. Det ændrer dog ikke på mine kødvaner.

Og ellers gør hvad? Lever som vi plejer? Er det ikke lidt meningsløst kun at snakke kødindtag?


Jo, det kan du have ret i, men eftersom det er en af de største klimaproblematikker, så var det nemt lige at tage fat der

Jeg synes også det er ucharmerende og ufølsomt at flyve ofte f.eks.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 17. okt 2018, 17:36

zembra1986 skrev:
LadyFox skrev:
zembra1986 skrev:Det er ucharmerende og ufølsomt at spise kød/mælkeprodukter, mere end et par gange om måneden

Og inden folk fare i flint, så vid at jeg selv spiser kød og mælkeprodukter......flere gange om ugen, men jeg vedkender mig også bare at det er ucharmerende og ufølsomt. Jeg har så andre gode menneskelige kvaliteter, men i forhold til mit valg af mad er jeg et råddent menneske, Punktum!

Hvorfor er det ufølsom at spise kød mere end et par gange om måneden, hvis det ikke er det at spise kød en gang hver 3. Måned?

Jeg tænker, enten er kødspisning vel ufølsomt, eller også et det ikke?


Det blev sagt i nyhederne i går at vi kan rette op på klimaforandringerne hvis vi holder os til at spise kød max 3 gange om måneden. Jeg mener dermed sætter man tænderne i kød oftere end det, er det en ucharmerende handling.

Folk og jordkloden dør pga. kødforbruget. Det er fakta og derfor kan det desværre aldrig forsvares at spise kød/mælkeprodukter mere end de 3 gange om mdr. Det ændrer dog ikke på mine kødvaner.


Hvis man skal se på det på den måde synes jeg det giver mere mening at se på den enkeltes samlede vaner/handlinger/livsstil. Der er jo trods alt mange måder man kan svine på, så det et jo altså ikke nødvendigvis veganeren eller ham der spiser kød to gange om måneden der sviner mindst. Hvilket kød, og dyrets levevis spiller vel også ind i regnskabet.
1
...
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 17. okt 2018, 17:43

LadyFox skrev:
zembra1986 skrev:
LadyFox skrev:
zembra1986 skrev:Det er ucharmerende og ufølsomt at spise kød/mælkeprodukter, mere end et par gange om måneden

Og inden folk fare i flint, så vid at jeg selv spiser kød og mælkeprodukter......flere gange om ugen, men jeg vedkender mig også bare at det er ucharmerende og ufølsomt. Jeg har så andre gode menneskelige kvaliteter, men i forhold til mit valg af mad er jeg et råddent menneske, Punktum!

Hvorfor er det ufølsom at spise kød mere end et par gange om måneden, hvis det ikke er det at spise kød en gang hver 3. Måned?

Jeg tænker, enten er kødspisning vel ufølsomt, eller også et det ikke?


Det blev sagt i nyhederne i går at vi kan rette op på klimaforandringerne hvis vi holder os til at spise kød max 3 gange om måneden. Jeg mener dermed sætter man tænderne i kød oftere end det, er det en ucharmerende handling.

Folk og jordkloden dør pga. kødforbruget. Det er fakta og derfor kan det desværre aldrig forsvares at spise kød/mælkeprodukter mere end de 3 gange om mdr. Det ændrer dog ikke på mine kødvaner.


Hvis man skal se på det på den måde synes jeg det giver mere mening at se på den enkeltes samlede vaner/handlinger/livsstil. Der er jo trods alt mange måder man kan svine på, så det et jo altså ikke nødvendigvis veganeren eller ham der spiser kød to gange om måneden der sviner mindst. Hvilket kød, og dyrets levevis spiller vel også ind i regnskabet.


Men uanset hvilket kød man spiser, så er det stadig en stor klimasynder, og ikke noget man må indtage særlig tit, hvis man vil bremse klimaforandringerne.

Som jeg skrev til en anden så synes jeg det samme om det, at flyve ofte. Det er vist de 2 absolut største klimasyndere. Alt andet er vist ikke noget der er værd at tage fat på, så vidt jeg ved. Men er der andre handlinger som giver store klimabelastninger, så bare copy paste samme holdning over på det......altså at det er ucharmerende og ufølsomt.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 17. okt 2018, 17:52

zembra1986 skrev:
Tilly skrev:Jeg synes absolut ikke at det er ufølsomt at spise/drikke kød og mælkeprodukter.

Men det er da godt hvis man gør det med omtanke (fx køber kød fra fritgående dyr), og indimellem har kødfrie dage.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om at blive vegetar/veganer, og jeg har helt overvejende ikke etiske problemer med at indtage kød og mælkeprodukter. Men jeg øver mig i at tage bedre valg. Fx begyndte jeg for et par år siden udelukkende at købe økoæg.


Men folk dør som følge af klimaforandringerne og den store klimasynder er og bliver den voldsomme kødproduktion, så når man spiser kød (mere end 3 gange om mdr.) så bidrager man jo til død og ødelæggelse(af jordkloden)

Hvordan man kan forklare at det ikke er ufølsomt.....det kan jeg ikke se at man kan.

Men er det kødproduktionen der har den største klimabelastning? Jeg tænker at der er rigtig mange andre ting som vi mennesker gør som også er noget lort for klimaet. Jeg siger ikke, at man ikke skal have fokus på hvilken virkning kødproduktion har, men det er jo ikke nok kun at have fokus på det. Eksempelvis ville det jo være godt hvis alle flyrejser ophører. Og derudover så er produktionen af visse frugt og grøntsager jo faktisk også temmelig belastende for miljøet, fx avocadoer. Klima er simpelthen et super kompleks emne, og med mange faktorer der skal tages i betragtning.

Derudover kan jeg ved en hurtig googling se at det du refererer til, som blev fortalt om i nyhederne fra i går er baseret på et enkelt studie. Jeg tænker altid man skal være varsom med at konkludere at et enkelt studie er nok til at drage så store konklusioner ud fra.
8

Tilbage til "Generelt"