Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 22. okt 2018, 15:36

OberstNasig skrev:Jeg er så træt, sådan helt ind i sjælen træt over at man/jeg efterhånden har en stor del venner og bekendte, der skal bookes i nogle tilfælde flere måneder før en aftale, fordi de har så travlt. De har ikke engang børn. Hvad fanden laver folk?!
Men når alt kommer til alt, er jeg nok mest træt af, at jeg selv prioriterer at se mine venner højt og at de ikke har samme prioriteter.
Og det føler jeg ikke, man må sige, fordi det kan ses som underskuds-agtigt eller needy. Sådan oplever jeg det ihvertfald.


Jeg har lige haft sådan en periode. Og jeg har mest rendt fra den ene fødselsdag til den anden, plus det løse af små-aftaler derimellem. Når der så en sjælden gang har været en dag jeg ikke skulle noget så har jeg valgt at holde den til mig selv, fordi på trods af at være en selskabspapegøje så har jeg også brug for bare at sidde der hjemme og glo en gang i mellem - ellers ender jeg med at få det dårligt.
1
...
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf OberstNasig » 22. okt 2018, 21:41

LadyFox skrev:
OberstNasig skrev:Jeg er så træt, sådan helt ind i sjælen træt over at man/jeg efterhånden har en stor del venner og bekendte, der skal bookes i nogle tilfælde flere måneder før en aftale, fordi de har så travlt. De har ikke engang børn. Hvad fanden laver folk?!
Men når alt kommer til alt, er jeg nok mest træt af, at jeg selv prioriterer at se mine venner højt og at de ikke har samme prioriteter.
Og det føler jeg ikke, man må sige, fordi det kan ses som underskuds-agtigt eller needy. Sådan oplever jeg det ihvertfald.


Jeg har lige haft sådan en periode. Og jeg har mest rendt fra den ene fødselsdag til den anden, plus det løse af små-aftaler derimellem. Når der så en sjælden gang har været en dag jeg ikke skulle noget så har jeg valgt at holde den til mig selv, fordi på trods af at være en selskabspapegøje så har jeg også brug for bare at sidde der hjemme og glo en gang i mellem - ellers ender jeg med at få det dårligt.


Det forstår jeg godt. Det havde jeg selv gjort. Jeg har bare, primært, en omgangskreds, hvor den slags dér aldrig ville ske, fordi folk prioriterer deres arbejde og kæreste. Hvorimod jeg prioriterer mine venner ligeså højt. Og så opstår der disharmoni.
Og så vil jeg sige, at hvis man ønsker at beholde sine venskaber, skal man også sørge for at pleje dem. Jeg forstår ikke, hvorfor det at pleje sine venner i nogle kredse rangerer så lavt sammenlignet med andet. Det er naivt at tro, at man kan forsømme sine venner over en lang periode og være fuldstænding initiativløs, for så at krabbe tilbage, når kæresten går fra een. Eksempelvis.
Den var iøvrigt ikke møntet på dig. Det var en tanke-association jeg fik.
3
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf achillaxedprune » 23. okt 2018, 15:40

Jeg er så træt af den jeg-føler-mig-krænket-kultur, som gennemsyrer alting i øjeblikket. Slap. Nu. Af.
27
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ghattner » 23. okt 2018, 16:22

achillaxedprune skrev:Jeg er så træt af den jeg-føler-mig-krænket-kultur, som gennemsyrer alting i øjeblikket. Slap. Nu. Af.


Apropos. Check dagens Wulffmorgenthaler-stribe. Jeg grinede.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 23. okt 2018, 16:27

achillaxedprune skrev:Jeg er så træt af den jeg-føler-mig-krænket-kultur, som gennemsyrer alting i øjeblikket. Slap. Nu. Af.


Det må altså også være ret drænende at skulle rende rundt og føle sig krænket (på egne og nogle gange også på andres vegne) over alle mulige småting.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Prosperity74 » 25. okt 2018, 06:58

Jeg skal til møde på min datters skole. Hendes far, hans kone, lærere er der også. Min datters sagsbehandler er der også. Min eksmand er en rigtig røv slikker ( undskyld udtrykket ) der vil gøre det hele rosen rødt, i stedet for at være realistisk. Åh jeg gider ikke :tie:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 25. okt 2018, 11:29

Den afro-amerikanske dialekt kan godt være ret belastende at høre på!
Hvorfor skal de have deres egen sprogtone? :gruble:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 25. okt 2018, 12:16

dgd2007 skrev:Den afro-amerikanske dialekt kan godt være ret belastende at høre på!
Hvorfor skal de have deres egen sprogtone? :gruble:

Har de det? :forvirret: Jeg vil da mene at der er store forskelle alt efter hvilken stat de kommer fra (som alle andre amerikanere).

Har du et eksempel?
4
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 25. okt 2018, 12:25

dgd2007 skrev:Den afro-amerikanske dialekt kan godt være ret belastende at høre på!
Hvorfor skal de have deres egen sprogtone? :gruble:

Den afro-amerikanske dialekt? :skeptisk:

Det er du godt nok nødt til at uddybe, kan du komme med nogle eksempler? Jeg vidste ikke at en sådan en universel dialekt for afro-amerikanere fandtes. Det er i hvert fald ikke det jeg oplevede da jeg boede i USA, og senere hen var på på ferie i flere forskellige stater... Min oplevelse var i hvert fald at der var stor forskel på den dialekt en afro-amerikaner havde i henholdsvis Georgia og New York (og det samme gjaldte øvrige befolkningsgrupper).
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sof » 25. okt 2018, 13:18

Jeg ville nok ikke kalde det en dialekt, men der er nogle vendinger og udtaler, som man sjældent ville høre en hvid amerikaner bruge, som man hører fra afro-amerikanere uanset om de er fra sydstaterne, New York eller hvorend det nu måtte være.

Et eksempel, som nok er det jeg hører oftest er "Ask" og "Aks"/"Ax" brugt på samme måde http://articles.latimes.com/2014/jan/19 ... x-20140119
2
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4561

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf PerXX » 25. okt 2018, 13:37

Mon ikke der hentydes til Ebonics, eller mere korrekt African-American Vernacular English?
https://en.wikipedia.org/wiki/African-A ... ar_English
5
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 25. okt 2018, 14:51

Ha ha, jeg har vist ikke studeret det tæt nok til at jeg kan "bevise" det for nogen der ikke har lagt mærke til det.

Der er nogle eksempler i de to foregående indlæg, men for mig er det mest noget med tonen/lyden der gør at jeg som regel opdager at det er en afro der taler, selv om jeg kun hører lyden.

Selv Obama som ellers ikke næsten ikke havde det, kunne slå en anelse over i det når han talte til "fellow Afros" om afro-issues som han sikkert havde tænkt meget over som ung.

Og så især inden for de mere lavsociale miljøer er der selvfølgelig også regulære ord der udtales helt anderledes, så som "POE-lice" (police med tryk på første stavelse), eller "the" udtalt ens uanset om der kommer en konsonant eller vokal efter.

Som sagt, jeg har ikke studeret det tæt nok til at kunne give mange eksempler på afvigende ord og syntaks, og det er først fremmest noget med den samlede lyd der adskiller det fra "almindeligt" amerikansk engelsk - uanset hvr i USA vi befinder os. :gruble:
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 26. okt 2018, 12:29

Frøken Himmelblå skrev:Meget ung fætter skal have barn med meget ung kæreste. Det i sig selv er fint. Jeg tænker mit, men det må han selv om.
Meget ung fætter har været sammen med meget ung kæreste, nogenlunde ligeså længe som hun har været gravid.
Jeg spår at forholdet ikke overlever :tie:


Jeg skrev det her for 1½ år siden. Lo and behold! Meget ung fætter har nu en ligeså ung ex-kone. For ja. De blev også lige gift for et halvt år siden.
7
Vir prudens non contra ventum mingit
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 26. okt 2018, 16:49

Jeg ville ønske nogen opfandt en vaccine mod faktaresistens. Så ville jeg omgående begynde at snige mig ind på alle antivaccere og BANKE nålen så hårdt i røven på dem, at de ikke ville kunne sidde ned de næste syv dage!

Mit blodtryk koger når jeg læser deres ævl på facebook. Ævl der aldrig aldrig nogensinde kan underbygges af reel forskningsbaseret fakta.
15
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 26. okt 2018, 17:25

fisken80 skrev:Jeg ville ønske nogen opfandt en vaccine mod faktaresistens. Så ville jeg omgående begynde at snige mig ind på alle antivaccere og BANKE nålen så hårdt i røven på dem, at de ikke ville kunne sidde ned de næste syv dage!

Mit blodtryk koger når jeg læser deres ævl på facebook. Ævl der aldrig aldrig nogensinde kan underbygges af reel forskningsbaseret fakta.


Jamen... der er jo en læge, der har sagt at det er skyld i autisme? Det er godt nok afvist som vrøvl adskillige gange, men det var jo big pharma, der afviste det, så det kan man jo ikke stole på. Alle ved jo at lægerne er købt og betalt for af medicinalfirmaerne.
Og man bliver jo også syg af vacciner. Det er faktisk overhovedet ikke anderledes at få den egentlige sygdom. Den er i det mindste naturlig.


Hvis det ikke er tydeligt, så er jeg fuldstændig enig med dig og mine unger er vaccineret fra A-Z og de får også HPV-vaccinen alle fire (tre drenge, en pige).
8
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.

Tilbage til "Generelt"