Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 17. feb 2019, 10:59

catnip skrev:
Delfin skrev:Jeg har lidt svært ved at se danske familier bænket om thanksgivingmiddagen tage hinanden i hænderne og bede bordbøn i bedste amerikansk-film-stil.


Jeg er amerikansk gift og har aldrig oplevet en bordbøn. Hverken til Thanksgiving eller ved andre anledninger.


Jeg har været gæst i flere texanske hjem, og der har været bordbøn hver gang.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 17. feb 2019, 11:21

catnip skrev:
Delfin skrev:Jeg har lidt svært ved at se danske familier bænket om thanksgivingmiddagen tage hinanden i hænderne og bede bordbøn i bedste amerikansk-film-stil.


Jeg er amerikansk gift og har aldrig oplevet en bordbøn. Hverken til Thanksgiving eller ved andre anledninger.


Boede i Michigan i 2006, og der bad vi bordbøn ved alle selskaber. Dog kun sjældent til hverdag.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
loular
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 456

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf loular » 17. feb 2019, 12:41

Jeg har boet hos en familie i Missouri og der bad vi bordbøn til alle måltider.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 17. feb 2019, 12:49

Jeg er født og opvokset i dk og vi bad bordbøn til alle måltider :D
Det handler nok mest om, hvor man befinder sig og hvilken type mennesker man færdes blandt, men jeg har en opfattelse af, at det religiøse (generelt) fylder lidt mere i USA end herhjemme.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 17. feb 2019, 13:55

Delfin skrev:Jeg er født og opvokset i dk og vi bad bordbøn til alle måltider :D
Det handler nok mest om, hvor man befinder sig og hvilken type mennesker man færdes blandt, men jeg har en opfattelse af, at det religiøse (generelt) fylder lidt mere i USA end herhjemme.

Ja, for søren. Jeg har indtryk af at mange har deres kirkesamfund som en væsentlig del af deres sociale liv over there.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 19. feb 2019, 11:26

Jeg sidder som "ekstralærer" ved en kollegas forelæsning om Big Bang. Vi ser en film om fænomenet. Jeg fatter ikke en bjælde, og jeg kan se, jeg ikke er den eneste. Fysiklærere er sgu et folkeslag for sig!
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 19. feb 2019, 12:14

Jeg synes man det er fesent at folk altid klager over halloween og Valentines, men aldrig over mors dag.

Nå men jeg har lige læst om ham storm der har været i go morgen dk fordi han går i pigetøj og jeg fatter ikke helt hvor mange forældre der lader til at være uforstående overfor helt ideen i at børn faktisk godt kan komme med en tydelig mening om deres tøj.
Der er et mærkeligt dilemma for det er mest noget det er mænd der tager afstand fra og det hører de så også for fra nogle af mødrene.

Men jeg er ikke sikker på de allesammen har så meget at have det i.
Det er nok sådan noget der for mig burde være en selvfølge man hørte efter nu om dage, men jeg tænker også af og til over det når folk søger tøj til salg til deres børn.

Så kan det være det er mere kontroversielt at det er en dreng i pigetøj men det undrer mig hvor meget vægt der bliver lagt på hvorvidt mødrene nu bedst synes om "douche" farver, alene ordet giver mig lidt kryb.. Hvilken pige på 5 siger de er vild med det?
Eller tryk, det er også en af dem der ofte bliver skrevet at de ikke vil have fordi de ikke selv kan lide det,og efter det kom frem med det der douche til de små bliver stærke farver også ofte skrevet som no go.

Der er utvivlsomt børn der er ligeglade men det er påfaldende hvor stor en andel af dem det er der har mødre der bruger fora på nettet til at søge brugt tøg.

Jeg forstår det vist bare ikke helt, det er noget af det nemmeste at glæde dem med at købe en trøje med en stor ironman i stedet for en grå ensfarvet og på trods af al den snak om at respektere hvem de er så er man alligevel ligeglad fordi det er for stort et offer at lade dem få noget man ikke selv ville have valgt og jeg tror ikke der er ret stor forskel på om det er en dreng der elsker at få en kjole på og synes shorts er grimme eller om det er en der elsker blå og grøn der partout skal gå i brun.

Jeg har selv en dreng der går meget op i sit tøj og det har ikke altid været et spørgsmål om hvorvidt det var smart men mere hvem der var på maven, det er han så lidt vokset fra men jeg synes det er så lidt der er givet rigtig godt ud når han selv går ud og ser i det store spejl for at beundre et særligt fedt outfit og det er jo som for de fleste af os andre noget der betyder noget når han går ud af døren og skal møde verden og er tilfreds med hvordan han ser ud.

I går havde en af hans venner der var med på tur fået en hvid bluse på, han elsker hvid men det er jo noget upraktisk til en knægt på 7 med krudt i så jeg ved de forhandler om at han får det på til særlige dage og det var så åbenbart også en af dem igår hvor han skulle på tur med os og en af de andre venner og det var tydeligvis ikke kun et spørgsmål om at være smart men om at det er en stor-drenge ting at have hvidt på og han var bare så stolt af sin hvide bluse.
Den slags tæller sq, men jeg synes godt nok det lader til at være ofte det clasher noget med det der billede på at man lytter og skal være tolerant over for stort og småt, at man ikke kan unde dem det skide tryk på maven eller hvad det nu er der lige er sagen og jeg kan godt se det kan gøre dem noget forvirrede over hvad de der voksne egentlig mener.
5
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 21. feb 2019, 15:07

At dømme efter opslagene på Føtex' Facebookside, kan man muligvis se frem til at rende ind i mindre kø-tid, når man handler i Føtex. Der er i hvert fald en del, som BOYKOTTER (ja, versaler er vejen frem) butikken.
Jeg giver ikke en skid for de der internet-firma-opsigelser. Vi ved jo alle, at de samme mennesker står der igen om en uge, når der er Kærgården og flanksteak på tilbud. Det er simpelthen så noller.

Bevares, det er fint at udtrykke sympati for mennesker. Men de der internet-trusler...uhhh.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf achillaxedprune » 21. feb 2019, 15:18

Ado skrev:At dømme efter opslagene på Føtex' Facebookside, kan man muligvis se frem til at rende ind i mindre kø-tid, når man handler i Føtex. Der er i hvert fald en del, som BOYKOTTER (ja, versaler er vejen frem) butikken.
Jeg giver ikke en skid for de der internet-firma-opsigelser. Vi ved jo alle, at de samme mennesker står der igen om en uge, når der er Kærgården og flanksteak på tilbud. Det er simpelthen så noller.

Bevares, det er fint at udtrykke sympati for mennesker. Men de der internet-trusler...uhhh.


Hvorfor boycutter de Føtex? :gruble:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 21. feb 2019, 15:22

achillaxedprune skrev:
Ado skrev:At dømme efter opslagene på Føtex' Facebookside, kan man muligvis se frem til at rende ind i mindre kø-tid, når man handler i Føtex. Der er i hvert fald en del, som BOYKOTTER (ja, versaler er vejen frem) butikken.
Jeg giver ikke en skid for de der internet-firma-opsigelser. Vi ved jo alle, at de samme mennesker står der igen om en uge, når der er Kærgården og flanksteak på tilbud. Det er simpelthen så noller.

Bevares, det er fint at udtrykke sympati for mennesker. Men de der internet-trusler...uhhh.


Hvorfor boycutter de Føtex? :gruble:

Fordi en ung pige er blevet fyret, fordi hun havde spist en ødelagt kanelsnegl.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf achillaxedprune » 21. feb 2019, 15:25

Ado skrev:
achillaxedprune skrev:
Ado skrev:At dømme efter opslagene på Føtex' Facebookside, kan man muligvis se frem til at rende ind i mindre kø-tid, når man handler i Føtex. Der er i hvert fald en del, som BOYKOTTER (ja, versaler er vejen frem) butikken.
Jeg giver ikke en skid for de der internet-firma-opsigelser. Vi ved jo alle, at de samme mennesker står der igen om en uge, når der er Kærgården og flanksteak på tilbud. Det er simpelthen så noller.

Bevares, det er fint at udtrykke sympati for mennesker. Men de der internet-trusler...uhhh.


Hvorfor boycutter de Føtex? :gruble:

Fordi en ung pige er blevet fyret, fordi hun havde spist en ødelagt kanelsnegl.


Men.... jam... hmm... :panik:

Er de sure over, at hun skulle have haft en advarsel først? Er det ikke at ligestille med at stjæle? ... De er da vel ikke sure over, man fyrer folk, der stjæler? Jeg er forvirret.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf achillaxedprune » 21. feb 2019, 15:27

I min gamle bager måtte vi dog spise alt det vi ville. Tror jeg. :gruble: det gjorde jeg i hvert fald. :lol:

Og ja... Jeg burde så meget været fyret fra den arbejdsplads. :ninja:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 21. feb 2019, 15:34

achillaxedprune skrev:
Ado skrev:
achillaxedprune skrev:
Ado skrev:At dømme efter opslagene på Føtex' Facebookside, kan man muligvis se frem til at rende ind i mindre kø-tid, når man handler i Føtex. Der er i hvert fald en del, som BOYKOTTER (ja, versaler er vejen frem) butikken.
Jeg giver ikke en skid for de der internet-firma-opsigelser. Vi ved jo alle, at de samme mennesker står der igen om en uge, når der er Kærgården og flanksteak på tilbud. Det er simpelthen så noller.

Bevares, det er fint at udtrykke sympati for mennesker. Men de der internet-trusler...uhhh.


Hvorfor boycutter de Føtex? :gruble:

Fordi en ung pige er blevet fyret, fordi hun havde spist en ødelagt kanelsnegl.


Men.... jam... hmm... :panik:

Er de sure over, at hun skulle have haft en advarsel først? Er det ikke at ligestille med at stjæle? ... De er da vel ikke sure over, man fyrer folk, der stjæler? Jeg er forvirret.



De er bare sure. Og så er der private investegator Finn, som tager mere drastiske midler i brug.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 21. feb 2019, 15:37

No1 skrev:^What is wroooooong with people. :lol:

Det er fantastisk underholdende. :D
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf achillaxedprune » 21. feb 2019, 15:47

Nå, sneglegate orker jeg ikke lige... En 18 årig er fyret fordi hun har gjort noget hun ikke måtte, det er på bånd og hun indrømmer det. Sagen burde være afsluttet der, men så skal moderen åbenbart ud og sætte gang i tastaturkrigerne.

Hold. Nu. Op.

Danmark, tag dig sammen! ... suuuuk.
Senest rettet af achillaxedprune 21. feb 2019, 17:32, rettet i alt 1 gang.
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Generelt"