Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 19. jun 2019, 11:34

TinaW skrev:Jeg elsker at det er længe og tidligt lyst og at vågne til fuglekvidder - har så meget mere energi i den lyse tid.


Det må man jo godt sige?
3
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 19. jun 2019, 18:21

zembra1986 skrev:
TinaW skrev:Jeg elsker at det er længe og tidligt lyst og at vågne til fuglekvidder - har så meget mere energi i den lyse tid.


Det må man jo godt sige?


Det virker ikke altid sådan herinde...
12
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TinaW » 19. jun 2019, 18:37

zembra1986 skrev:
TinaW skrev:Jeg elsker at det er længe og tidligt lyst og at vågne til fuglekvidder - har så meget mere energi i den lyse tid.


Det må man jo godt sige?


Det var nu også mest som modsvar til dem, der ikke bryder sig om de lyse aftener mm.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 19. jun 2019, 18:42

fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:
TinaW skrev:Jeg elsker at det er længe og tidligt lyst og at vågne til fuglekvidder - har så meget mere energi i den lyse tid.


Det må man jo godt sige?


Det virker ikke altid sådan herinde...


Jeg indrømmer gerne at jeg har det lidt anstrengt med sommer-elskere, fordi jeg selv bliver seriøst utilpas og dvask og urolig(forværret angst) om sommeren/af varme, men helt generelt er det jo mere socialt acceptabelt ude i samfundet, at give udtryk for man elsker sommeren. Deraf forstår jeg ikke man i denne tråd, skriver man godt kan lide lyse nætter/sommer.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 20. jun 2019, 11:38

zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:
TinaW skrev:Jeg elsker at det er længe og tidligt lyst og at vågne til fuglekvidder - har så meget mere energi i den lyse tid.


Det må man jo godt sige?


Det virker ikke altid sådan herinde...


Jeg indrømmer gerne at jeg har det lidt anstrengt med sommer-elskere, fordi jeg selv bliver seriøst utilpas og dvask og urolig(forværret angst) om sommeren/af varme, men helt generelt er det jo mere socialt acceptabelt ude i samfundet, at give udtryk for man elsker sommeren. Deraf forstår jeg ikke man i denne tråd, skriver man godt kan lide lyse nætter/sommer.

Men sådan er det vel egentlig ofte i denne tråd, at nogen skriver noget som der faktisk er mange der er enige i, selvom der også kan være en del andre der så er dybt uenige.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 20. jun 2019, 12:49

Pernille Skipper har åbenbart fået taget et smilende billede med imam Kasem Ahmad som aktivt har forsvaret stening af utro kvinder. Han har i egenskab af imam anbefalet Pernille Skipper til folketingsvalget. Hendes forsvar for billedet er at hun ikke vidste hvem det var.

Bedre billede på venstrefløjens naivitet omkring Islam finder man næppe.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 20. jun 2019, 21:43

I mit kor skal vi til at vælge en ny korleder. 3 ansøgere har været til prøve i dag.
Jeg har lyst til at stemme på den jeg egentlig har som 2.valg fordi 2-3 mennesker har meldt ud at hvis det bliver dén ansøger, så smutter de.
Jeg gider ikke rigtig nogen af de 3, de er mavesure, alt for snakkende og de fylder for meget i koret, så det ville ikke gøre noget hvis de smuttede :genert:
25
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 20. jun 2019, 21:45

Apropos mørklægning i soveværelset så er der flere i min fb terminsgruppe der har samme problemer med deres børn. For mange har løsningen været at købe sådan nogle L-formede aluskinner som mørklægningsgardinerne kører indeni. Det skjuler lyset der kommer rundt om gardinet.
2
My world 12-10-18 :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 21. jun 2019, 03:15

Smiling_Goat skrev:
abcd skrev:Pernille Skipper har åbenbart fået taget et smilende billede med imam Kasem Ahmad som aktivt har forsvaret stening af utro kvinder. Han har i egenskab af imam anbefalet Pernille Skipper til folketingsvalget. Hendes forsvar for billedet er at hun ikke vidste hvem det var.

Bedre billede på venstrefløjens naivitet omkring Islam finder man næppe.


Jeg forstår ikke helt...

Er det naivt, at Pernille ikke automatisk går ud fra, at han går ind for stening af utro kvinder?

Helt oprigtigt, jeg forstår ikke, hvordan det er naivt. Hun har fået taget et billede med en mand, hun smiler. Han anbefaler hende til Folketinget, skulle hun sige "lad være med det"?


Så vidt jeg har forstået scenariet, var Pernille Skipper inviteret til at tale på en kongres om Palæstina hvor Kasem Ahmad var en af hovedmændene bag arrangementet. Han er ikke hvem-som-helst, han var en af imamerne bag Muhammed-krisen, og han har været i landsdækkende tv på DR for at forsvare stening af utro kvinder.

Det virker tragikomisk på mig på den måde at tulle rundt i multikulturelt la-la-land uden at opfange hvad der foregår, og den selfie bliver et billede på hele politikken.

Og så undrer det mig at billedet og historien ikke har fået mere mediedækning, for det er svært at finde noget om. Det kom frem dagen før valget, og jeg har på fornemmelsen at hvis Rasmus Paludan, Pernille Vermund eller Kristian Thulesen-Dahl havde talt på en konference hvor en af arrangørerne var en prominent, voldelig højreradikal, og de bagefter lige havde fået taget en selfie, og det blev kendt dagen før folketingsvalget, ville medie-reaktionen have været noget mere markant. Og "det vidste jeg ikke lige", var nok ikke gået som undskyldning.
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. jun 2019, 15:36

Hvis den nye regering og dens støttepartier ikke bryder sig ordningen med at sanktionere familer med børn, der har et alt for stort, forældredrevent ulovligt fravær, bør de finde på en anden model med lige så klare konsekvenser. Det skylder politikerne simpelthen de ramte børn.

Både som lærer og medmenneske er det dybt frustrerende i disse dage at se tomme stole i klasserne, fordi de pågældende elever pludselig er væk 1-2 uger før sidste skoledag, uden vi har hørt noget fra forældrene. Ikke mindst fordi der som regel er en tydelig sammenhæng mellem svag faglighed, dårlig trivsel og meget ulovligt fravær.

Jeg har tidligere skrevet herinde, at jeg intet har imod et par ugers fravær om året brugt på fx. rejser, og det har jeg stadig ikke, men familier, der tyer til ulovligt fravær, lader det typisk ikke blive ved 5-10 dage. Her taler vi i stedet længere rejser og/eller klatdage, oveni at barnet allerede holder sommerferie nu. Og dertil kommer desværre de mulige følgevirkninger af at have forældre, som negligerer ens skolegang, i form af øget modvilje mod at lave noget i timerne, pjækkeri på egen hånd og andre former for manglende fokus.

Ulovligt fravær er en kompleks størrelse, og en del af det kan have sociale årsager, som familien skal have hjælp til, men fremskyndede ferierejser er ikke en af dem. De sker ikke bare.
18
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2019, 20:03

kidkomb skrev:I mit kor skal vi til at vælge en ny korleder. 3 ansøgere har været til prøve i dag.
Jeg har lyst til at stemme på den jeg egentlig har som 2.valg fordi 2-3 mennesker har meldt ud at hvis det bliver dén ansøger, så smutter de.
Jeg gider ikke rigtig nogen af de 3, de er mavesure, alt for snakkende og de fylder for meget i koret, så det ville ikke gøre noget hvis de smuttede :genert:

Well, det blev nummer et.
Jeg synes de var lige gode (på hver deres måde med hver deres spidskompetencer) så jeg ærgrer mig lidt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kyle » 21. jun 2019, 20:47

Marianne Vestager er hot.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 21. jun 2019, 21:10

Kyle skrev:Marianne Vestager er hot.


Hvem er det? :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kyle » 22. jun 2019, 07:55

Sangius skrev:
Kyle skrev:Marianne Vestager er hot.


Hvem er det? :gruble:

Jeg var træt. Margrethe!
4
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 25. jun 2019, 13:11

Hvor er det pinligt med de mange mennesker/kunder, der brokker sig over Nemlig.com's rabatkode-fadæse. Ja, det er kikset, at har glemt at nævne, at man max må bruge én kode fra kampagnen, men helt ærligt... Det er så pinligt at se folk inde på Trustpilot der skriver i caps lock og "ALDRIG VIL BRUGE SÅDAN EN LORTEBUTIK IGEN" (citeret), fordi de ikke har fået deres varer gratis :rulle: Helt ærligt, træk dog på skuldrene og kom videre...
20
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"