Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 10. dec 2019, 16:21

HappyPaww skrev:Jeg kan simpelthen ikke tage voksne mennesker seriøst, som bliver sure, skuffede eller kede af det - og bare går oprigtigt op i den skide pakkeleg. SÅ vigtigt er det altså ikke at ende op med en rulle lokumspapir, en pose Haribo eller en eller anden Ligegyldig dims fra Søstrene Grene eller Tiger.

Synes det er et latterligt koncept - og køber faktisk altid lidt dyrere/bedre gaver når budgettet fx er 20 kr som det fx er på min arbejdsplads til julefrokosten. For 30-40 kr kan man trods alt få noget lidt sjovere chokolade eller slik... Det er sgu så åndssvagt når folk køber de der fuldstændig ligegyldige ting og det irriterer mig grænseløst med den der bralrende “hahahah” latter folk stiller op, når alle er gået efter den samme latterlige pakke.


Jeg synes også det er barnligt. Ja kan også kalde det latterligt eller tåbeligt. Herregud det er jo bare for sjov. Og de fleste kan vel bare gå ud og købe en pakke chokolade eller hvad det nu er. Det er jo heller ikke noget med at være “bedre” end andre til at rafle. Fuldstændig aldeles ligegyldigt :/

Jeg KAN bare ikke lade være at blive småindebrændt hvis jeg taber - sorry!!
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 10. dec 2019, 16:40

HappyPaww skrev:Jeg kan simpelthen ikke tage voksne mennesker seriøst, som bliver sure, skuffede eller kede af det - og bare går oprigtigt op i den skide pakkeleg. SÅ vigtigt er det altså ikke at ende op med en rulle lokumspapir, en pose Haribo eller en eller anden Ligegyldig dims fra Søstrene Grene eller Tiger.

Synes det er et latterligt koncept - og køber faktisk altid lidt dyrere/bedre gaver når budgettet fx er 20 kr som det fx er på min arbejdsplads til julefrokosten. For 30-40 kr kan man trods alt få noget lidt sjovere chokolade eller slik... Det er sgu så åndssvagt når folk køber de der fuldstændig ligegyldige ting og det irriterer mig grænseløst med den der bralrende “hahahah” latter folk stiller op, når alle er gået efter den samme latterlige pakke.


Generelt har de pakkelege jeg har været med i, haft nogle okay fede anvendelige gevinster som stearinlys, julepynt, lækker chokolade, bøger, film m.m. Overall meget meget lidt "braller" og ja, jeg synes det er lidt optur, at vinde en pose stearinlys f.eks :genert: og ja, jeg bliver mopset og trist, hvis jeg ikke vinder noget og andre sidder og pakker 4 gaver op. Synes selv det er lidt latterligt og barnligt, deraf i "det må man ikke sige tråden".
7
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 10. dec 2019, 17:20

zembra1986 skrev:Jeg bliver oprigtig ked af det hvis jeg ender uden bare en pakke i pakkeleg. Altså bevares, jeg begynder ikke at græde.....holder det indvendig. Der er jeg total barnlig. :genert:

Derfor kan jeg kun lide pakkeleg, hvor man har en uskreven regel om at man ikke stjæler, den sidste pakke en person har. Jeg er så også pisse dårlig til at slå 6'ere, så jeg ender som regel kun med 1 pakke.


Jeg er holdt op med at spise risalamande, fordi jeg ikke kan lide det og fordi jeg ikke har fået mandlen i over 20 år. Så jeg er altså også ret barnlig :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26526

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 10. dec 2019, 17:54

Den bedste pakkeleg nogensinde var dengang min mormor og morfar var helt ellevilde efter at få en CD med julemusik! (Efter at der var pakket op, spiller vi altid et par runder mere).
De var virkelig militante i deres kamp, og gik KUN efter den. Og de fik den osse. Da jublen lagde sig, konstaterede morfar så:
"Nå, men vi har jo ikke nogen CD-afspiller...."
"Så skal I vel ha en?", forslog onkel.
"NEJ!!" sagde de begge to. :gruble:
27
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20890

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 10. dec 2019, 17:58

San.Dee skrev:Pakkeleg skal man altså tage seriøst - Det er et alvorligt spil :gisp:
Ligesom UNO.

Enig.

Fuck gaverne. Det er ikke det ubrugelige skrammel der er på spil. Det er et spørgsmål om ære og om at være bedst til at slå en sekser.

Hvis man ikke er klar til at kæmpe, ung som gammel, eller kan klare presset må man holde sig fra slagmarken.
14
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 10. dec 2019, 18:06

Santa skrev:Den bedste pakkeleg nogensinde var dengang min mormor og morfar var helt ellevilde efter at få en CD med julemusik! (Efter at der var pakket op, spiller vi altid et par runder mere).
De var virkelig militante i deres kamp, og gik KUN efter den. Og de fik den osse. Da jublen lagde sig, konstaterede morfar så:
"Nå, men vi har jo ikke nogen CD-afspiller...."
"Så skal I vel ha en?", forslog onkel.
"NEJ!!" sagde de begge to. :gruble:


Måske det bare var et pænt cover :lol:
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26526

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 10. dec 2019, 18:08

Flora skrev:
Santa skrev:Den bedste pakkeleg nogensinde var dengang min mormor og morfar var helt ellevilde efter at få en CD med julemusik! (Efter at der var pakket op, spiller vi altid et par runder mere).
De var virkelig militante i deres kamp, og gik KUN efter den. Og de fik den osse. Da jublen lagde sig, konstaterede morfar så:
"Nå, men vi har jo ikke nogen CD-afspiller...."
"Så skal I vel ha en?", forslog onkel.
"NEJ!!" sagde de begge to. :gruble:


Måske det bare var et pænt cover :lol:

Nej, de ville meget gerne høre den, men de måtte efterlade den hos min moster, hvor vi holdt julen det år. Vi hørte den dog flere gange, inden de tog hjem.
Men sjovt var det.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 10. dec 2019, 18:30

Lidt lige som mandlen. Der ER bare noget over at få den :lol:
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 10. dec 2019, 19:05

DetSorteCirkus skrev:Jeg støtter generelt op om konceptet julehjælp, men jeg bliver faktisk irriteret, når jeg læser om en mor, der hævder ikke at kunne pynte op, som i overhovedet ikke, eller tage på nogen som helst form for juletur med sit barn, hvis ikke hun får julehjælp.
Jeg anerkender, at oppyntning og ture af enhver art kan være en umulighed pga. manglende ressourcer, det har jeg også selv prøvet, men i de tilfælde er penge næppe den primære faktor. Slet ikke engangsbeløb.
Og jeg bliver hvert år gnaven på de journalister, der lige netop trækker eksempler frem, som for de fleste mennesker findes i en gratis eller tæt på gratis version. Det tyder på et uhyre sentimentalt syn på social udsathed.


Det har bevæget sig ud af en tangent, hvor jeg også har svært ved at finde en grimasse der kan passe.

Vi havde heller ikke voldsomt mange penge, men vi kunne da fint gå en gratis tur i byens gågade og kigge på nisser i vinduerne og være med til at vælge juletræet hos juletræshandleren, også selvom det var den billigste rødgran, der kunne opdrives. Julepynten blev gemt fra år til år, og den voksede lige så stille med en enkelt ting hist og pist. Det betyder også at noget af den julepynt er meget værdsat, selv her mange år efter. Vi glædede os til at gense lige netop vores yndlingskugle, når kasserne kom frem. Flettede stjerner og anden hjemmelavet pynt kan laves for nærmest ingen penge og så er det ovenikøbet en hyggelig fælles aktivitet. Kravlenisserne fra arvebunken af naboens ugeblade kommer ikke op længere, men særligt udvalgte findes faktisk stadig i mine gemmer, fordi jeg ikke nænner at smide dem ud. Det lyder meget idyllerisk, men det var det sådan set også

Ps. En af gaverne under træet var fælles og indeholdt julenummeret af Hjemmet og børnenes julebog fra missionsforlaget
7
14 11 14
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. dec 2019, 19:21

Delfin skrev:Det har bevæget sig ud af en tangent, hvor jeg også har svært ved at finde en grimasse der kan passe.

Vi havde heller ikke voldsomt mange penge, men vi kunne da fint gå en gratis tur i byens gågade og kigge på nisser i vinduerne og være med til at vælge juletræet hos juletræshandleren, også selvom det var den billigste rødgran, der kunne opdrives. Julepynten blev gemt fra år til år, og den voksede lige så stille med en enkelt ting hist og pist. Det betyder også at noget af den julepynt er meget værdsat, selv her mange år efter. Vi glædede os til at gense lige netop vores yndlingskugle, når kasserne kom frem. Flettede stjerner og anden hjemmelavet pynt kan laves for nærmest ingen penge og så er det ovenikøbet en hyggelig fælles aktivitet. Kravlenisserne fra arvebunken af naboens ugeblade kommer ikke op længere, men særligt udvalgte findes faktisk stadig i mine gemmer, fordi jeg ikke nænner at smide dem ud. Det lyder meget idyllerisk, men det var det sådan set også

Ps. En af gaverne under træet var fælles og indeholdt julenummeret af Hjemmet og børnenes julebog fra missionsforlaget


Ja, det er netop sådan noget, jeg havde i tankerne, da jeg læste artiklen. Jeg tror skam på, at moderen oplever ikke at kunne noget som helst uden julehjælp, men årsagen skal nok primært findes i en blanding af nuværende livsomstændigheder og - måske - mangel på inspiration fra egen barndom og ikke kun i de økonomiske forhold.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 10. dec 2019, 19:44

DetSorteCirkus skrev:
Delfin skrev:Det har bevæget sig ud af en tangent, hvor jeg også har svært ved at finde en grimasse der kan passe.

Vi havde heller ikke voldsomt mange penge, men vi kunne da fint gå en gratis tur i byens gågade og kigge på nisser i vinduerne og være med til at vælge juletræet hos juletræshandleren, også selvom det var den billigste rødgran, der kunne opdrives. Julepynten blev gemt fra år til år, og den voksede lige så stille med en enkelt ting hist og pist. Det betyder også at noget af den julepynt er meget værdsat, selv her mange år efter. Vi glædede os til at gense lige netop vores yndlingskugle, når kasserne kom frem. Flettede stjerner og anden hjemmelavet pynt kan laves for nærmest ingen penge og så er det ovenikøbet en hyggelig fælles aktivitet. Kravlenisserne fra arvebunken af naboens ugeblade kommer ikke op længere, men særligt udvalgte findes faktisk stadig i mine gemmer, fordi jeg ikke nænner at smide dem ud. Det lyder meget idyllerisk, men det var det sådan set også

Ps. En af gaverne under træet var fælles og indeholdt julenummeret af Hjemmet og børnenes julebog fra missionsforlaget


Ja, det er netop sådan noget, jeg havde i tankerne, da jeg læste artiklen. Jeg tror skam på, at moderen oplever ikke at kunne noget som helst uden julehjælp, men årsagen skal nok primært findes i en blanding af nuværende livsomstændigheder og - måske - mangel på inspiration fra egen barndom og ikke kun i de økonomiske forhold.


Det tror jeg også er tilfældet for mange af de her familier, men jeg tror desværre også at andre smører tykt på for at skrabe til sig, selvom de i bund og grund ikke er voldsomt trængende, særligt hvis der er gavekort i sigte
2
14 11 14
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 11. dec 2019, 20:39

Glædelig jul!
8
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. dec 2019, 20:44

Flora skrev:Glædelig jul!


Tak, i lige måde, og hav nu en fortsat god dag :-D
24
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 12. dec 2019, 02:36

San.Dee skrev:Pakkeleg skal man altså tage seriøst - Det er et alvorligt spil :gisp:
Ligesom UNO.

Amen. Og alle "skrammel"gaverne skal man bare tage med hjem og pakke ind til næste år. Hvis man gør det tidligt, kan man ikke engang selv huske hvad der i gaverne, hvis man overhovedet kan huske hvilke pakker der er ens egne :genert: :lol: Ja, vi har mange gaver i min familie
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 12. dec 2019, 04:45

Apropos julehjælp, så kan jeg slet ikke have, at man skal lave opslag på Facebook, når man har bidraget. Det virker både malplaceret og selvfedt på den ufede måde.
20
:lun: Be brave

Tilbage til "Generelt"