Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23369

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 28. apr 2019, 14:34

FormerlyKnownAs skrev:
Ado skrev:Det er pisse dårlig debatstil at quote ud i det uendelige. (Mobilbrugere er undtaget). De der lange indlæg med de samme indlæg om og om igen ødelægger en tråd. Der burde være et maks på hvor mange indlæg man kan citere.


Jeg synes iøvrigt at det er mere dårlig stil at nr 1 er quoted og så 2 og 3 andre skriver frem tilbage i en uendelighed og 1 konstant bliver quoted med hele tiden fordi der lige var en bemærkning på et tidspunkt. Sindsygt belastende


Netop de uendelige nestede quotes er et af de svageste led ved PHPBB, og jeg forstår ikke logikken bag fra udviklerne side. Jeg har dog engang selv drevet et board hvor jeg modificerede det, så udelukkende det citat fra det indlæg man trykkede citer på, blev taget med, så det kan sagtens lade sig gøre at fjerne nestede quotes og lave automatisk trim.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 28. apr 2019, 15:17

fisken80 skrev:Jeg er ophøjet ligeglad med om folk trimmer. Det tager under et sekund at scrolle henover det og jeg kan simpelthen ikke se, hvordan det kan være så stort et problem.

Og jeg trimmer ikke, jeg gider ikke (og det hører vist rimelig meget til i den her tråd ;) )


Jeg er også bedøvende ligeglad. Det kan da blive for langt selv for mig, hvis det bliver så smalt at det er svært at læse, og jeg trimmer også sommetider, om ikke andet så for at være flink.

Jeg tør jo næsten ikke sige det, men jeg synes det er smart, at man kan følge en diskussion uden at læse 5 sider tilbage.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
ShiningCotton
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2019, 07:00
Kort karma: 6
Likede indlæg: 134

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShiningCotton » 28. apr 2019, 15:21

At specialer er spild af arbejde og SU, når man tænker på, at et speciale næppe bliver læst af i gennemsnit mere end 4 personer...

Politikere lader til at være så optagede af politik, at deres politik i bedste fald er gisninger om resultater baseret på følelser om et emne, fremfor en form for forståelse af tilstanden/reglerne og hvad der kunne gøres bedre. Havde en samtale med en, der vil vælges ind i folketinget, og jeg skal hilse og sige jeg var skuffet.. (over hvor lidt han lader til at have undersøgt de emner han faktisk går op i i sit eget program)...
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 28. apr 2019, 15:47

Aragorn skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Ado skrev:Det er pisse dårlig debatstil at quote ud i det uendelige. (Mobilbrugere er undtaget). De der lange indlæg med de samme indlæg om og om igen ødelægger en tråd. Der burde være et maks på hvor mange indlæg man kan citere.


Jeg synes iøvrigt at det er mere dårlig stil at nr 1 er quoted og så 2 og 3 andre skriver frem tilbage i en uendelighed og 1 konstant bliver quoted med hele tiden fordi der lige var en bemærkning på et tidspunkt. Sindsygt belastende


Netop de uendelige nestede quotes er et af de svageste led ved PHPBB, og jeg forstår ikke logikken bag fra udviklerne side. Jeg har dog engang selv drevet et board hvor jeg modificerede det, så udelukkende det citat fra det indlæg man trykkede citer på, blev taget med, så det kan sagtens lade sig gøre at fjerne nestede quotes og lave automatisk trim.


Jeg har flikket nedenstående Javascript sammen som man kan oprette som bogmærke på sin telefon, f.eks. med navnet StripQuotes. Når man har åbnet skriv svar-siden, går man til URL-linjen og skriver StripQuotes (eller hvad man kaldte bogmærket), og voila, indholdet af svar-boksen opdateres, så man kun citerer det nyeste.

javascript:(function(){var messageBox=document.getElementById('message');var text = messageBox.value;var start = text.substring(0, text.indexOf(']') + 1);var withoutFinalQuote = text.substring(0, text.lastIndexOf('[/quote]'));var total = start + withoutFinalQuote.substring(withoutFinalQuote.lastIndexOf('[/quote]') + 10, withoutFinalQuote.length) + '[/quote]'; messageBox.value = total;})();

Testet på Chrome på en Android-telefon.
2
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 28. apr 2019, 16:23

ShiningCotton skrev:At specialer er spild af arbejde og SU, når man tænker på, at et speciale næppe bliver læst af i gennemsnit mere end 4 personer...


Det tænkte jeg også ofte, da jeg skrev mit speciale. Medmindre man har planer om at basere fx et ph.d.-projekt på det, eller det er skrevet med henblik på at løse en bestemt problemstilling for en virksomhed/samfundet, så bliver der brugt mange samfundskroner på meget lidt produktion. Omvendt lærte jeg så sindssygt meget af at skrive specialet og det førte også til det job jeg har i dag.

Det samme med ph.d.'er. Der er alt for mange nicheprojekter derude, som jeg gætter på max. bliver henvist til 10-20 gange. Og i Danmark får man ml. 25.000-30.000 før skat i løn/md....
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8318

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 28. apr 2019, 16:35

lillebjoern skrev:
ShiningCotton skrev:At specialer er spild af arbejde og SU, når man tænker på, at et speciale næppe bliver læst af i gennemsnit mere end 4 personer...


Det tænkte jeg også ofte, da jeg skrev mit speciale. Medmindre man har planer om at basere fx et ph.d.-projekt på det, eller det er skrevet med henblik på at løse en bestemt problemstilling for en virksomhed/samfundet, så bliver der brugt mange samfundskroner på meget lidt produktion. Omvendt lærte jeg så sindssygt meget af at skrive specialet og det førte også til det job jeg har i dag.

Det samme med ph.d.'er. Der er alt for mange nicheprojekter derude, som jeg gætter på max. bliver henvist til 10-20 gange. Og i Danmark får man ml. 25.000-30.000 før skat i løn/md....


Nu er der jo rigtig mange ting hvor man har fået en viden, inden man har vidst hvordan den skulle bruges eller inden man har haft teknologien til at bruge den. Det gør ikke den viden mindre relevant.
Selvom videnskabelige artikler kan synes ligegyldige i dag, kan de sagtens være vigtige i fremtiden.

Og 30.000 om måneden før skat er virkelig ikke særlig meget.
2
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 28. apr 2019, 16:56

Mange folk har nemt ved at have de "rigtige" holdinger, fordi de har levet en privilegeret tilværelse, hvor de aldrig har oplevet de negative følger af mange af de ting som de støtter (og som de fordømmer andre for ikke at støtte).
18
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 28. apr 2019, 17:03

englishchannel skrev:Mange folk har nemt ved at have de "rigtige" holdinger, fordi de har levet en privilegeret tilværelse, hvor de aldrig har oplevet de negative følger af mange af de ting som de støtter (og som de fordømmer andre for ikke at støtte).

Og andre kender begge sider af sagen, men fordømmes af andre, der mener at de ikke har de "rigtige" holdninger.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23369

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 28. apr 2019, 17:23

abcd skrev:
Aragorn skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Ado skrev:Det er pisse dårlig debatstil at quote ud i det uendelige. (Mobilbrugere er undtaget). De der lange indlæg med de samme indlæg om og om igen ødelægger en tråd. Der burde være et maks på hvor mange indlæg man kan citere.


Jeg synes iøvrigt at det er mere dårlig stil at nr 1 er quoted og så 2 og 3 andre skriver frem tilbage i en uendelighed og 1 konstant bliver quoted med hele tiden fordi der lige var en bemærkning på et tidspunkt. Sindsygt belastende


Netop de uendelige nestede quotes er et af de svageste led ved PHPBB, og jeg forstår ikke logikken bag fra udviklerne side. Jeg har dog engang selv drevet et board hvor jeg modificerede det, så udelukkende det citat fra det indlæg man trykkede citer på, blev taget med, så det kan sagtens lade sig gøre at fjerne nestede quotes og lave automatisk trim.


Jeg har flikket nedenstående Javascript sammen som man kan oprette som bogmærke på sin telefon, f.eks. med navnet StripQuotes. Når man har åbnet skriv svar-siden, går man til URL-linjen og skriver StripQuotes (eller hvad man kaldte bogmærket), og voila, indholdet af svar-boksen opdateres, så man kun citerer det nyeste.

javascript:(function(){var messageBox=document.getElementById('message');var text = messageBox.value;var start = text.substring(0, text.indexOf(']') + 1);var withoutFinalQuote = text.substring(0, text.lastIndexOf('
'));var total = start + withoutFinalQuote.substring(withoutFinalQuote.lastIndexOf('[/quote]') + 10, withoutFinalQuote.length) + '[/quote]'; messageBox.value = total;})();

Testet på Chrome på en Android-telefon.[/quote]

Hatten af for indsatsen :-D

Nu har jeg ikke lige gjort andet end at kigge hurtigt på det på mobil hvor det ikke lige er det mest let-læselige, og heller ikke analyseret på feltet som det ser ud når man quoter nestede indlæg, og jeg forstår ikke hvorfor du lægger 10 til totalen? Er det '[/quote]' (8) + mellemrum eller hvordan er det?

Javascript er ikke min stærke side, skal jeg gerne indrømme. Den smule jeg har haft brug for har jeg altid fundet på stackoverflow og så lige pudset det af her og dér.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 28. apr 2019, 17:41

Aragorn skrev:Hatten af for indsatsen :-D

Nu har jeg ikke lige gjort andet end at kigge hurtigt på det på mobil hvor det ikke lige er det mest let-læselige, og heller ikke analyseret på feltet som det ser ud når man quoter nestede indlæg, og jeg forstår ikke hvorfor du lægger 10 til totalen? Er det [ '/quote'] (8) + mellemrum eller hvordan er det?

Javascript er ikke min stærke side, skal jeg gerne indrømme. Den smule jeg har haft brug for har jeg altid fundet på stackoverflow og så lige pudset det af her og dér.


Ja, 10 er længden af [ /quote] + efterfølgende whitespace.

Ved ikke hvorfor jeg ikke har gjort det for længe siden, tog 10 minutter, og jeg har mange gange forgæves forsøgt at få trimmet indlæg på telefonen. No more.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23369

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 28. apr 2019, 19:56

abcd skrev:
Aragorn skrev:Hatten af for indsatsen :-D

Nu har jeg ikke lige gjort andet end at kigge hurtigt på det på mobil hvor det ikke lige er det mest let-læselige, og heller ikke analyseret på feltet som det ser ud når man quoter nestede indlæg, og jeg forstår ikke hvorfor du lægger 10 til totalen? Er det [ '/quote'] (8) + mellemrum eller hvordan er det?

Javascript er ikke min stærke side, skal jeg gerne indrømme. Den smule jeg har haft brug for har jeg altid fundet på stackoverflow og så lige pudset det af her og dér.


Ja, 10 er længden af [ /quote] + efterfølgende whitespace.

Ved ikke hvorfor jeg ikke har gjort det for længe siden, tog 10 minutter, og jeg har mange gange forgæves forsøgt at få trimmet indlæg på telefonen. No more.


Men hvorfor laver du et whitespace mellem left bracket og slash? Altså '[ /'? Det kan jeg godt nok ikke forstå lige nu.

Jeg prøvede at lave regex til at finde både quote åbninger og afslutninger fordi jeg blev nysgerrig, men det bliver måske unødigt kompliceret når man skal til at lave et loop for at benytte det.

Kode: Vælg alt

((\[quote\])|(\[\/quote\]))
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 28. apr 2019, 21:14

Frøken Himmelblå skrev:
lillebjoern skrev:
ShiningCotton skrev:At specialer er spild af arbejde og SU, når man tænker på, at et speciale næppe bliver læst af i gennemsnit mere end 4 personer...


Det tænkte jeg også ofte, da jeg skrev mit speciale. Medmindre man har planer om at basere fx et ph.d.-projekt på det, eller det er skrevet med henblik på at løse en bestemt problemstilling for en virksomhed/samfundet, så bliver der brugt mange samfundskroner på meget lidt produktion. Omvendt lærte jeg så sindssygt meget af at skrive specialet og det førte også til det job jeg har i dag.

Det samme med ph.d.'er. Der er alt for mange nicheprojekter derude, som jeg gætter på max. bliver henvist til 10-20 gange. Og i Danmark får man ml. 25.000-30.000 før skat i løn/md....


Nu er der jo rigtig mange ting hvor man har fået en viden, inden man har vidst hvordan den skulle bruges eller inden man har haft teknologien til at bruge den. Det gør ikke den viden mindre relevant.
Selvom videnskabelige artikler kan synes ligegyldige i dag, kan de sagtens være vigtige i fremtiden.

Og 30.000 om måneden før skat er virkelig ikke særlig meget.


Ja, de kan blive vigtige, men de kan også være ligegyldige. Jeg skal selv til at skrive ph.d. om et års tid, så det er skam ikke fordi jeg kritiserer foretagendet. Jeg har bare hørt om og læst min del af pH.d.-afhandlinger, der er så nicheprægede, at jeg næppe vil skønne dem til at være de 1 mio kr. værd.

Jo, jeg vil mene, at 30.000,- er meget i forhold til i andre lande, hvor ph.d.’er stadig anses som værende studerende og derfor får meget lavere løn, men skal producere det samme stykke arbejde. 30.000,- er da i øvrigt en udmærket løn for dimittender? Selvfølgelig alt afhængig af branche.
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Stitch » 28. apr 2019, 22:19

FormerlyKnownAs skrev:
Ado skrev:Det er pisse dårlig debatstil at quote ud i det uendelige. (Mobilbrugere er undtaget). De der lange indlæg med de samme indlæg om og om igen ødelægger en tråd. Der burde være et maks på hvor mange indlæg man kan citere.


Er mange efterhånden ikke kun på fra mobil? Jeg er meget sjældent på fra com.

Jeg springer også selv de der lange quote indlæg over for der ér pissetræls. Jeg tænkte selv på st trimme det lange et jeg er med i i dag, men det er bare noget bras fra tlf.


Hvilken mobil har du? Det er fhv. nemt på Samsung; specielt hvis man bruger Chrome.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 29. apr 2019, 03:13

Aragorn skrev:Men hvorfor laver du et whitespace mellem left bracket og slash? Altså '[ /'? Det kan jeg godt nok ikke forstå lige nu.

Jeg prøvede at lave regex til at finde både quote åbninger og afslutninger fordi jeg blev nysgerrig, men det bliver måske unødigt kompliceret når man skal til at lave et loop for at benytte det.

Kode: Vælg alt

((\[quote\])|(\[\/quote\]))


Jeg laver heller ikke mellemrum i koden, jeg indsatte bare mellemrummet fordi mit indlæg ellers blev ødelagt af at skrive

Kode: Vælg alt

[/quote]
, jeg havde ikke lige set der var et kode-element.

Når man åbner svarsiden, ligner det:

Kode: Vælg alt

[quote="A"][quote="B"][quote="C"]C skriver noget.[/quote]

B skriver noget.[/quote]

A skriver noget.[/quote]



start-variablen indeholder

Kode: Vælg alt

[quote="A"]
, withoutFinalQuote-variablen indeholder det hele bortset fra det sidste

Kode: Vælg alt

[/quote]
, og total tager alt i withoutFinalQuote efter det sidste

Kode: Vælg alt

[/quote]
. Resultatet bliver:

Kode: Vælg alt

[quote="A"]A skriver noget[/quote]


Det er ikke specielt robust, jeg ville ikke aflevere det som noget seriøst. Det kunne gøres mere robust ved f.eks. at bruge regulære udtryk i stedet for at antage at det ser ud på en helt fast måde, men det virker på den håndfuld eksempler jeg har prøvet.
1
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nacaw » 29. apr 2019, 04:10

Frøken Himmelblå skrev:
lillebjoern skrev:
ShiningCotton skrev:At specialer er spild af arbejde og SU, når man tænker på, at et speciale næppe bliver læst af i gennemsnit mere end 4 personer...


Det tænkte jeg også ofte, da jeg skrev mit speciale. Medmindre man har planer om at basere fx et ph.d.-projekt på det, eller det er skrevet med henblik på at løse en bestemt problemstilling for en virksomhed/samfundet, så bliver der brugt mange samfundskroner på meget lidt produktion. Omvendt lærte jeg så sindssygt meget af at skrive specialet og det førte også til det job jeg har i dag.

Det samme med ph.d.'er. Der er alt for mange nicheprojekter derude, som jeg gætter på max. bliver henvist til 10-20 gange. Og i Danmark får man ml. 25.000-30.000 før skat i løn/md....


Nu er der jo rigtig mange ting hvor man har fået en viden, inden man har vidst hvordan den skulle bruges eller inden man har haft teknologien til at bruge den. Det gør ikke den viden mindre relevant.
Selvom videnskabelige artikler kan synes ligegyldige i dag, kan de sagtens være vigtige i fremtiden.

Og 30.000 om måneden før skat er virkelig ikke særlig meget.


Speciale er lidt en sjov mellemting. Selvom vi selvfølgelig ikke siger det så direkte til de studerende, er et speciale jo ikke "rigtig" forskning. Der kommer måske et par stykker om året, som bliver læst og vurderet i deres respektive fagfællesskaber. Og det er helt okay! Pointen er vel nærmere at man øver sig, og finder ud af om forskning er en mulig karrierevej. Det er ikke mere spild end enhver anden tidligere opgave, hvor man også udvikler og forbedre sig.

En ph.d ser jeg med andre øjne på. Jeg er med på at man kan skrive en snæver ph.d, og som ny på scenen er det ofte begrænset hvor meget der bliver henvist til ens arbejde. Men jeg håber godt nok de knap 1.5 million det koster, kaster lys over et eller andet nyt!
3

Tilbage til "Generelt"