Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 8. nov 2016, 19:22

Advocatus-Diaboli skrev:jeg siger ikke at det er dét som er sket, men hvis nogen kunne finde på at fake sin egen død, for at slippe for straf og skattebetalinger, så er det Peter Brixtofte.


Tja, i så fald er det sikkert med håbet om at bosætte sig som konge af et lille ukendt ørige, få det til at blive et pragt eksempel på hans geniale politik og så vende hjem som sejrherre om nogle år og modtage undskyldninger fra alle dem der har behandlet ham så enormt uretfærdigt og blive anerkendt som geni.

Men jeg ville nu et eller andet sted godt kunne følge ham, hvad var der ellers tilbage ?
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 8. nov 2016, 20:10

zembra1986 skrev:Jeg ser ikke umiddelbart frem til jul

Jo, jeg kan godt julehygge og finde glæden og julehumøret frem i ny og næ, men som hovedregel er julen forbundet mere med negativiteter end positive ting for mig :( Andre der kan genkende det?

Alt for godt :( Særligt sidste år var frygtelig. Jeg sad og græd det meste af juleaften :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Novella » 8. nov 2016, 20:36

Skorstenen skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:jeg siger ikke at det er dét som er sket, men hvis nogen kunne finde på at fake sin egen død, for at slippe for straf og skattebetalinger, så er det Peter Brixtofte.


Jeg havde samme tanke.

Jeg mangler åbenbart jeres kulørte forestillingsevne. Jeg tænkte bare, at han havde suicideret. En palmestrand er naturligvis mere behagelig.

Han var i øvrigt et utroligt charmerende menneske og sikkert også rablende psykopat, hvad ved jeg. Jeg har truffet ham nogle gange for år tilbage, og han kunne godt nok lægge en sal ned.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 8. nov 2016, 20:38

2SHY skrev:
zembra1986 skrev:Jeg ser ikke umiddelbart frem til jul

Jo, jeg kan godt julehygge og finde glæden og julehumøret frem i ny og næ, men som hovedregel er julen forbundet mere med negativiteter end positive ting for mig :( Andre der kan genkende det?

Alt for godt :( Særligt sidste år var frygtelig. Jeg sad og græd det meste af juleaften :(


Ej, det er jeg da ked af at høre :( Det lyder bestemt ikke rart :ae:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 8. nov 2016, 20:43

Novella skrev:Jeg mangler åbenbart jeres kulørte forestillingsevne. Jeg tænkte bare, at han havde suicideret. En palmestrand er naturligvis mere behagelig.

Han var i øvrigt et utroligt charmerende menneske og sikkert også rablende psykopat, hvad ved jeg. Jeg har truffet ham nogle gange for år tilbage, og han kunne godt nok lægge en sal ned.

Han var sikkert underholdende rent socialt, men jeg må indrømme, jeg så ham på gaden en gang for 20+ år siden (inden han blev afsløret), og jeg må indrømme, jeg syntes, han lignede et ret dårligt liv (i forsikringstermer): rød og oppumpet i hovedet osv.

Jeg har for øvrigt tænkt et par gange i den senere tid på, hvornår og hvorfor de borgerlige egentlig holdt op med at være borgerlige (og blev gradvist mere "sue me!"-gadedrengeagtige)? Lige da jeg blev mindet om ham nu, slog det mig, at han var bestemt en af foregangsmændene på det område. Og han var en stor stjerne i Venstre (indtil han blev taget).
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 8. nov 2016, 20:47

zembra1986 skrev:
2SHY skrev:
zembra1986 skrev:Jeg ser ikke umiddelbart frem til jul

Jo, jeg kan godt julehygge og finde glæden og julehumøret frem i ny og næ, men som hovedregel er julen forbundet mere med negativiteter end positive ting for mig :( Andre der kan genkende det?

Alt for godt :( Særligt sidste år var frygtelig. Jeg sad og græd det meste af juleaften :(


Ej, det er jeg da ked af at høre :( Det lyder bestemt ikke rart :ae:

Det var det heller ikke. Det var den første jul uden min morfar og jeg savnede ham så forfærdeligt. Der var rigtig mange traditioner forbundet med min morfar og julen, og selvom jeg havde forsøgt at overtage på bedste vis, så var det bare ikke det samme. Han manglede bare virkelig så ubeskriveligt meget

Ja nu tuder jeg så igen :trist: Jeg savner bare min morfar :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 8. nov 2016, 21:12

2SHY skrev:
zembra1986 skrev:
2SHY skrev:
zembra1986 skrev:Jeg ser ikke umiddelbart frem til jul

Jo, jeg kan godt julehygge og finde glæden og julehumøret frem i ny og næ, men som hovedregel er julen forbundet mere med negativiteter end positive ting for mig :( Andre der kan genkende det?

Alt for godt :( Særligt sidste år var frygtelig. Jeg sad og græd det meste af juleaften :(


Ej, det er jeg da ked af at høre :( Det lyder bestemt ikke rart :ae:

Det var det heller ikke. Det var den første jul uden min morfar og jeg savnede ham så forfærdeligt. Der var rigtig mange traditioner forbundet med min morfar og julen, og selvom jeg havde forsøgt at overtage på bedste vis, så var det bare ikke det samme. Han manglede bare virkelig så ubeskriveligt meget

Ja nu tuder jeg så igen :trist: Jeg savner bare min morfar :(


:ae:

Jeg mistede selv pludseligt min egen morfar for 2 år siden, og selv om jeg da savner ham i ny og næ, så havde jeg ikke et tæt forhold til ham overhovedet, så tabet gjorde ikke ligeså ondt som det klart gør for dig, da du var tæt med din morfar :(

Til gengæld har jeg "mistet" min mormor som jeg var noget tættere med. Jeg sætter ordet mister i gåseøjne da hun faktisk stadig lever, men hun sidder på et plejehjem, dybt dement, og kan ikke huske noget som helst længere :( jeg kan stadig besøge hende, men hun er bare en tom skal af hvad min mormor var engang. Det smerter mig, og det er ekstra svært ved juletid, bl.a fordi hun ikke kan være med til juleaften længere, og hun er ellers den eneste bedsteforældre jeg har tilbage, da jeg ikke har nogen kontakt til min farmor og farfar.

Samtidig var hun ligesom holdepunktet i min familie, en familie som efterhånden bliver mere og mere splittet, hvilket jeg bliver mindet om hver eneste år ved juletid, når andre snakker om at de skal holde jul med deres store familie og skal til diverse juletamtam og frokoster sammen med dem, og hvor hyggeligt det bliver osv., og så kan jeg se på mit eget familie forhold som er stort set ikke eksisterende. De eneste jeg skal holde jul med er formentlig min mor og søskende, og det gør mig ondt at vi som familie ikke kan samle os mere :trist:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 8. nov 2016, 21:23

zembra1986 skrev:
:ae:

Jeg mistede selv pludseligt min egen morfar for 2 år siden, og selv om jeg da savner ham i ny og næ, så havde jeg ikke et tæt forhold til ham overhovedet, så tabet gjorde ikke ligeså ondt som det klart gør for dig, da du var tæt med din morfar :(

Til gengæld har jeg "mistet" min mormor som jeg var noget tættere med. Jeg sætter ordet mister i gåseøjne da hun faktisk stadig lever, men hun sidder på et plejehjem, dybt dement, og kan ikke huske noget som helst længere :( jeg kan stadig besøge hende, men hun er bare en tom skal af hvad min mormor var engang. Det smerter mig, og det er ekstra svært ved juletid, bl.a fordi hun ikke kan være med til juleaften længere, og hun er ellers den eneste bedsteforældre jeg har tilbage, da jeg ikke har nogen kontakt til min farmor og farfar.

Samtidig var hun ligesom holdepunktet i min familie, en familie som efterhånden bliver mere og mere splittet, hvilket jeg bliver mindet om hver eneste år ved juletid, når andre snakker om at de skal holde jul med deres store familie og skal til diverse juletamtam og frokoster sammen med dem, og hvor hyggeligt det bliver osv., og så kan jeg se på mit eget familie forhold som er stort set ikke eksisterende. De eneste jeg skal holde jul med er formentlig min mor og søskende, og det gør mig ondt at vi som familie ikke kan samle os mere :trist:


Det er så svært sådan noget der. Min mormor havde Alzheimers og kørte min morfar i sænk af at forsøge at passe hende så godt som muligt. Hun kom på aflastning og var utrolig vred og frustreret over det. Hun besluttede sig for at nu gad hun ikke mere, holdt op med at spise og drikke og indenfor meget kort tid var hun væk. Hun nåede ikke dertil hvor hun ikke kunne kende os mere men hun var ellers ret fremskreden i sygdommen. Det er utrolig opslidende at være pårørende til :ae:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 9. nov 2016, 09:40

At synes det er sjovt at Trump har vundet er det samme som at sige man er enten uvidende eller decideret idiot.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 9. nov 2016, 12:24

Indtil videre har det været Trump, som er stukket af med "Dagens sympatiske tale".
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 9. nov 2016, 12:26

hotlips skrev:At synes det er sjovt at Trump har vundet er det samme som at sige man er enten uvidende eller decideret idiot.

Hm, jeg vil så sige at lige netop den udtalelse ser det ud som at man rigtig, rigtig gerne må sige.
Men som ved så meget andet, kommer det nok an på de kredse man færdes i. :)
0
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6026

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ondemand » 9. nov 2016, 12:40

Jeg havde stemt på Trump hvis jeg var amerikaner ... så er det sagt :)
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 9. nov 2016, 12:48

Ondemand skrev:Jeg havde stemt på Trump hvis jeg var amerikaner ... så er det sagt :)

Det ville jeg ikke have gjort, men jeg synes det er grimt når udfald af demokratiske valg ikke respekteres fordi man havde håbet på noget andet. Samme tendens ses med DF herhjemme.
5
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 9. nov 2016, 13:16

Oveditlevsen skrev:
Ondemand skrev:Jeg havde stemt på Trump hvis jeg var amerikaner ... så er det sagt :)

Det ville jeg ikke have gjort, men jeg synes det er grimt når udfald af demokratiske valg ikke respekteres fordi man havde håbet på noget andet. Samme tendens ses med DF herhjemme.

Problemet er, at det valgmandssystem ikke er særlig demokratisk. Alle folks stemme burde tælle = den med flertallet burde vinde.
8
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7486
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 9. nov 2016, 13:19

Jeg må så sige at jeg faktisk ikke synes man behøver respekterer udfaldet af valget. Acceptere det og affinde sig med det? Ja. Respekterer det? Nej.
Jeg ville fx aldrig respekterer det, hvis Danskernes Parti bliver valgt ind i Folketinget og får mere magt.
Senest rettet af Animi 9. nov 2016, 13:29, rettet i alt 1 gang.
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"