Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 21. sep 2015, 23:15

Jeg forstår slet ikke hypen omkring Donna Tartts Stillidsen. Den er alt for lang og afsindigt kedelig. Jeg vil muligvis hellere have rodbehandlet samtlige tænder end at læse den igen
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hthy » 22. sep 2015, 00:54

ShuruQ skrev:En ting jeg virkelig hader, er når folk svinger om sig med store fremmedord. Fred med at de kender ordene, det er flot og alt det der. Men det gør dig ikke mere intelligent. For den virkelig intelligente vælger også sine ord efter modtagerne. Hvad fanden er der ved at kunne slynge om sig med store ord hvis langt de fleste mennesker du taler til og med ikke fatter en bjælde af hvad du egentligt ævler om.

Jeg anser ikke mig selv som dum eller med et dårligt ordforråd eller noget i den stil men hold kæft det kan irritere mig,

Noget der kan være sjovt er så til gengæld når nogle bruger et eller andet ord og konteksten de bruger det med al sin tydelighed viser at de faktisk ikke helt selv er klar over hvad det egentligt betyder :devil:.


l
Som en lærer i gymnasiet engang sagde for sjov:" Man skal ikke accelerere i fremmedord, hvis man ikke er perfid i dem".
3
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 22. sep 2015, 04:15

Interessant som en del mennesker - også herinde - lader til at mene, at børn er det største og vigtigste i et menneskes liv. Så os, der ikke har lyst at formere os og aldrig har følt trangen, har simpelthen fravalgt det største og vigtigste i livet? Det giver pludselig ret god mening, hvorfor nogle synes, vi er mærkelige eller svære at forstå. Jeg mener - hvem fanden fravælger det vigtigste i livet?
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 22. sep 2015, 04:18

2SHY skrev:Jeg forstår ikke det fantastiske ved Tolkiens bøger med hundredevis af rim og sange og alenlange beskrivelser af landskabet osv.


Enig! Orker hverken bøgerne eller filmene. Sov glimrende igennem det meste af Ringenes Herre 1 i bio. Og jeg er ellers aldrig, hverken før eller siden, faldet i søvn til en film.

Har i øvrigt fordom om, at mennesker, der er vilde med Tolkiens værker, ofte er lidt kikset-kedelige.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lulu-p » 22. sep 2015, 07:26

Københavnere er øboere og opfører sig sådan. Indavlede hele bundtet.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10421

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 22. sep 2015, 07:33

Skumfidusen skrev:Jeg har det ret fint. Jeg synes jeg har en temmelig problemfri tilværelse. Der er ikke nævneværdige problemer i mit liv og jeg synes jeg er kommet forholdsvis nemt til det. Bevares, jeg har da haft lidt bøvl i min tilværelse, men ikke sådan de store, vanvittige hurdler at overvinde. Mit helbred er fint, jeg har nemt ved at holde min vægt, der er altid penge tilbage på kontoen når måneden er gået - der er faktisk ikke rigtigt noget jeg har behov for at lave om og jeg synes generelt ikke tilværelsen er vanskelig. Når jeg har problemer, så løser jeg dem og når jeg ikke har nogen, så bekymrer jeg mig ikke om dem der måske kommer.

Det ved jeg at en del finder vanvittigt provokerende og uretfærdigt. Men sådan er det altså. Og jeg tror ret meget på at det er min egen fortjeneste langt hen ad vejen at jeg har det sådan.


Det kommer bag på mig, at der er nogen der kan blive provokeret af det. Det synes jeg er langt federe at sige end at, "ih og åh, mit liv er så dårligt" og skabe dårlig stemning hvorend man går. Selvfølgelig skal man respektere dét, men man må sgu også sige, at man har det fantastisk!
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 22. sep 2015, 07:43

Log_Lady skrev:
ManicNinja skrev:
2SHY skrev:Jeg forstår ikke det fantastiske ved Tolkiens bøger med hundredevis af rim og sange og alenlange beskrivelser af landskabet osv.


Enig! Orker hverken bøgerne eller filmene. Sov glimrende igennem det meste af Ringenes Herre 1 i bio. Og jeg er ellers aldrig, hverken før eller siden, faldet i søvn til en film.

Har i øvrigt fordom om, at mennesker, der er vilde med Tolkiens værker, ofte er lidt kikset-kedelige.


Jeg er både lidt kikset og lidt kedelig, så det passer meget godt på mig.


Jeg syntes faktisk hverken, at jeg er kikset eller kedelig - men jeg elsker Tolkien - så det åg må jeg så bære.
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 22. sep 2015, 07:48

ManicNinja skrev:Interessant som en del mennesker - også herinde - lader til at mene, at børn er det største og vigtigste i et menneskes liv. Så os, der ikke har lyst at formere os og aldrig har følt trangen, har simpelthen fravalgt det største og vigtigste i livet? Det giver pludselig ret god mening, hvorfor nogle synes, vi er mærkelige eller svære at forstå. Jeg mener - hvem fanden fravælger det vigtigste i livet?

Det er måske bare det største og vigtigste i livet for os, der har valgt at få dem?
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 22. sep 2015, 07:54

Folk, der fravælger børn har sikkert større selverkendelse end dem, der får dem, og lader det hele sejle.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 22. sep 2015, 11:20

Dirtylittledevil skrev:
englishchannel skrev:Jeg bryder mig ikke om DF og deres holdninger. Men jeg ville have mere sympati for (eller mindre aversion mod) dem, hvis ikke det virkede som om, at 95% af deres tilhængere er ude af stand til at debattere sagligt, formulere sig forståeligt og besidde et minimum af danskkundskaber.


Man kunne næsten forledes til at tro der var en sammenhæng mlm svag begavelse og racisme :mellow:

Nja ... jeg så lige landsmøderne i weekenden, og tror bestemt heller ikke, jeg ville føle mig hjemme i et DF-miljø.
Men to ting:
  • Det er jo de "laveste" rent socialt, der først mærker kampen om de dårligste jobs og boliger, som uvægerligt følger af stor indvandring
  • I andre tider har det i høj grad været intellektuelle og velbjergede, der førte an mht. nationalisme.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 22. sep 2015, 11:25

Fru Sunshine skrev:Folk, der fravælger børn har sikkert større selverkendelse end dem, der får dem, og lader det hele sejle.


Tja. Den er jo svær at sige noget til. For jeg kan jo dårligt "bevise", at jeg ville være blevet en glimrende mor. Men det er jeg ret sikker på. Point being: Jeg har ikke fravalgt børn, fordi jeg tænker, det ville sejle, som du kalder det, hvis jeg fik dem. Men simpelthen fordi jeg ikke føler nogen lyst til eller drøm om at være forælder.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 22. sep 2015, 11:28

Jeg synes ikke DF-vælgere er undermennesker. Det synes jeg egentlig heller ikke at Enhedslistens vælgere er. For mig er i i samme kategori, men ikke undermennesker eller generelt perfide, ondskabsfulde, uintelligente racister.
Jeg synes ikke pr definition, at mennesker, der har begået en kriminel handling er undermennesker.
Jeg er pisse nysgerrig og selvom jeg dømmer dem indeni hovedet, så er de ikke "færdig-dømt" til jeg har fået historien bag mennesket.
De mennesker jeg egentlig betragter som undermennesker er dem, som ikke gør som jeg :blush:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 22. sep 2015, 11:29

Fru Sunshine skrev:
ManicNinja skrev:Interessant som en del mennesker - også herinde - lader til at mene, at børn er det største og vigtigste i et menneskes liv. Så os, der ikke har lyst at formere os og aldrig har følt trangen, har simpelthen fravalgt det største og vigtigste i livet? Det giver pludselig ret god mening, hvorfor nogle synes, vi er mærkelige eller svære at forstå. Jeg mener - hvem fanden fravælger det vigtigste i livet?

Det er måske bare det største og vigtigste i livet for os, der har valgt at få dem?


Nu skrev jeg også "en del mennesker" og ikke "alle"...
Jeg oplever tit, at fordi folk synes, at børn er det vigtigste i deres eget liv, så bør det også være det for alle andre = det kan simpelthen ikke passe, hvis nogen fravælger. Så er det, fordi de ikke ved bedre.
Kun glædeligt, hvis du både er glad for dine unger, men også har forståelse for, at andre kan have andre prioriteter. :)
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 22. sep 2015, 11:32

ManicNinja skrev:
Fru Sunshine skrev:
ManicNinja skrev:Interessant som en del mennesker - også herinde - lader til at mene, at børn er det største og vigtigste i et menneskes liv. Så os, der ikke har lyst at formere os og aldrig har følt trangen, har simpelthen fravalgt det største og vigtigste i livet? Det giver pludselig ret god mening, hvorfor nogle synes, vi er mærkelige eller svære at forstå. Jeg mener - hvem fanden fravælger det vigtigste i livet?

Det er måske bare det største og vigtigste i livet for os, der har valgt at få dem?


Jeg oplever tit, at fordi folk synes, at børn er det vigtigste i deres eget liv, så bør det også være det for alle andre = det kan simpelthen ikke passe, hvis nogen fravælger. Så er det, fordi de ikke ved bedre.
Kun glædeligt, hvis du både er glad for dine unger, men også har forståelse for, at andre kan have andre prioriteter. :)

Det har jeg altså også oplevet en del gange.
Dog er tiderne skiftet synes jeg. Jeg møder meget sjældent den holdning længere. Jeg er også blevet bedre til, at give folk et svar de kan forholde sig til, hvis det trækker derhen ad.
-måske er det egentlig forskellen. Hvor jeg før sagde; "det har jeg ikke lyst til", så siger jeg nu "der er mange årsager." og hvis de spørger om eksempler, så: "Blandt andet er der psykisk sygdom i familien og jeg er bange for, at det kan være arveligt". Så klapper folk fuldstændig i.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 22. sep 2015, 11:33

dykkersild skrev:
Log_Lady skrev:
ManicNinja skrev:
2SHY skrev:Jeg forstår ikke det fantastiske ved Tolkiens bøger med hundredevis af rim og sange og alenlange beskrivelser af landskabet osv.


Enig! Orker hverken bøgerne eller filmene. Sov glimrende igennem det meste af Ringenes Herre 1 i bio. Og jeg er ellers aldrig, hverken før eller siden, faldet i søvn til en film.

Har i øvrigt fordom om, at mennesker, der er vilde med Tolkiens værker, ofte er lidt kikset-kedelige.


Jeg er både lidt kikset og lidt kedelig, så det passer meget godt på mig.


Jeg syntes faktisk hverken, at jeg er kikset eller kedelig - men jeg elsker Tolkien - så det åg må jeg så bære.


Nu er fordomme også kendt for ikke altid at passe... Der var en grund til, jeg selv valgte at kalde det en fordom :D Og nej, hvorfor fanden skulle du tage det tungt, hvad en vildfremmed mener? Ikke kræfterne værd.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"