Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 23. apr 2018, 18:41

Juki skrev:
Fru Sunshine skrev:
Juki skrev:
BlueBunny skrev:Så kan hun lære det. Det ligner ikke noget at fjerne børn fra deres far/familie på den måde. Nu prøver hun det selv. Bare muligvis kortere tid. Og trodsalt med en vished om hvor de er.

https://ekstrabladet.dk/112/lisbeth-fra ... ar/7103051

Ja ja lidt synd er det da, men hun virker som en der godt kunne bruge lidt tid på at tænke over tingene.

Jeg har ikke fulgt sagen, men stakkels børn. Tænk at blive kastet sådan frem og tilbage og være i offentlighedens søgelys, hvor "alle" har en mening om forældrene og sagen.

Fru Sunshine skrev:Bare børnene ikke bliver udleveret til det dumme s*** til Rico.
Det var ikke for sjov, de stak af.

Hvem er han eller hvad har han gjort?

Børnenes far, der mishandlede dem.

Jamen hvad har han gjort? Er det noget han er dømt for eller på anden måde har bekræftet?


Lad os bare sige, at der er ganske god grund til, at han til sidst kun havde overvåget samvær.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 23. apr 2018, 18:58

Fru Sunshine skrev:
Juki skrev:
Fru Sunshine skrev:
Juki skrev:
BlueBunny skrev:Så kan hun lære det. Det ligner ikke noget at fjerne børn fra deres far/familie på den måde. Nu prøver hun det selv. Bare muligvis kortere tid. Og trodsalt med en vished om hvor de er.

https://ekstrabladet.dk/112/lisbeth-fra ... ar/7103051

Ja ja lidt synd er det da, men hun virker som en der godt kunne bruge lidt tid på at tænke over tingene.

Jeg har ikke fulgt sagen, men stakkels børn. Tænk at blive kastet sådan frem og tilbage og være i offentlighedens søgelys, hvor "alle" har en mening om forældrene og sagen.

Fru Sunshine skrev:Bare børnene ikke bliver udleveret til det dumme s*** til Rico.
Det var ikke for sjov, de stak af.

Hvem er han eller hvad har han gjort?

Børnenes far, der mishandlede dem.

Jamen hvad har han gjort? Er det noget han er dømt for eller på anden måde har bekræftet?


Lad os bare sige, at der er ganske god grund til, at han til sidst kun havde overvåget samvær.

Ok.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 23. apr 2018, 18:59

Delfin skrev:
Juki skrev:
Kommodedyret skrev:Og rager al portvinen og Sarah Bernhard kagerne til sig. Tsk Tsk...

Jeg kan ikke vente med at blive gammel hvis det indebærer en masse Sarah Bernhardt kager :dåne:


Tsk tsk. Jeg kan ikke fordrage portvin. Kagerne har jeg vist aldrig smagt, men verden i følge Google siger, at de ikke ser så ringe ud.

Øv, så vil du vel ikke bytte dine Sarah Bernhardt kager med min portvin?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 23. apr 2018, 19:08

Juki skrev:
Delfin skrev:
Juki skrev:
Kommodedyret skrev:Og rager al portvinen og Sarah Bernhard kagerne til sig. Tsk Tsk...

Jeg kan ikke vente med at blive gammel hvis det indebærer en masse Sarah Bernhardt kager :dåne:


Tsk tsk. Jeg kan ikke fordrage portvin. Kagerne har jeg vist aldrig smagt, men verden i følge Google siger, at de ikke ser så ringe ud.

Øv, så vil du vel ikke bytte dine Sarah Bernhardt kager med min portvin?


Nej den må du gerne beholde, men jeg er mere til is end kage, så hvis du kan skaffe en liter med karamel eller en choko/marcipan, så kan jeg overveje en byttehandel.
1
14 11 14
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 23. apr 2018, 19:18

Delfin skrev:
Juki skrev:
Delfin skrev:
Juki skrev:
Kommodedyret skrev:Og rager al portvinen og Sarah Bernhard kagerne til sig. Tsk Tsk...

Jeg kan ikke vente med at blive gammel hvis det indebærer en masse Sarah Bernhardt kager :dåne:


Tsk tsk. Jeg kan ikke fordrage portvin. Kagerne har jeg vist aldrig smagt, men verden i følge Google siger, at de ikke ser så ringe ud.

Øv, så vil du vel ikke bytte dine Sarah Bernhardt kager med min portvin?


Nej den må du gerne beholde, men jeg er mere til is end kage, så hvis du kan skaffe en liter med karamel eller en choko/marcipan, så kan jeg overveje en byttehandel.

Du har helt klart ikke smagt Sarah Bernhardt kage, når du kan foreslå at bytte med ...is :8:
5
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 23. apr 2018, 21:03

Lurende Peber skrev:
Delfin skrev:
Juki skrev:
Delfin skrev:
Juki skrev:
Kommodedyret skrev:Og rager al portvinen og Sarah Bernhard kagerne til sig. Tsk Tsk...

Jeg kan ikke vente med at blive gammel hvis det indebærer en masse Sarah Bernhardt kager :dåne:


Tsk tsk. Jeg kan ikke fordrage portvin. Kagerne har jeg vist aldrig smagt, men verden i følge Google siger, at de ikke ser så ringe ud.

Øv, så vil du vel ikke bytte dine Sarah Bernhardt kager med min portvin?


Nej den må du gerne beholde, men jeg er mere til is end kage, så hvis du kan skaffe en liter med karamel eller en choko/marcipan, så kan jeg overveje en byttehandel.

Du har helt klart ikke smagt Sarah Bernhardt kage, når du kan foreslå at bytte med ...is :8:

Shh!!
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 24. apr 2018, 09:15

BlueBunny skrev:Så kan hun lære det. Det ligner ikke noget at fjerne børn fra deres far/familie på den måde. Nu prøver hun det selv. Bare muligvis kortere tid. Og trodsalt med en vished om hvor de er.

https://ekstrabladet.dk/112/lisbeth-fra ... ar/7103051

Ja ja lidt synd er det da, men hun virker som en der godt kunne bruge lidt tid på at tænke over tingene.


Jeg synes overhovedet ikke det er synd, hvis ikke det var for børnene så synes jeg det burde høre under at hun er frivilligt taget til Brasilien og har med åbne øjne planlagt og begået kidnapning så ellers skulle hun da bare have lov til at blive i det land hun så gerne ville til.

At fængslerne der nok ikke er nogen skovtur hører under kalkuleret risiko når man tager til et land med så anderledes vilkår som kriminel og det var også et valg hun tog omkring alt fra skoler og læger til almindelige spilleregler på hverdagsbasis på sine børns vegne.
5
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 24. apr 2018, 09:15

Jeg håber at min kæreste bliver fyret snart.
Han har stress og har måtte raskmelde sig fordi han ellers ville ramme 120 dage, fordi han blev opereret i foden sidste år.
Hans regionschef er seriøst psykopat og han er slet ikke klar til at arbejde synes jeg og han har udsigt til at et andet job i efteråret anyway.
Så hep, hep, din snothvalp af en psykopatisk regionschef, fyr ham!
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. apr 2018, 10:13

Jeg synes ikke, det er svært eller hårdt at lave pensum og fordybelsesområder, vejlede elever og planlægge og afholde eksamen. Eller at forstå forordningerne eller ringe til ministeriet, hvis noget er uklart.
Det er jeg tilsyneladende ret ene om at synes på mit job, så jeg går på listefødder og hjælper, hvor jeg kan.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 24. apr 2018, 19:19

Lurende Peber skrev:
Delfin skrev:
Juki skrev:
Delfin skrev:
Juki skrev:
Kommodedyret skrev:Og rager al portvinen og Sarah Bernhard kagerne til sig. Tsk Tsk...

Jeg kan ikke vente med at blive gammel hvis det indebærer en masse Sarah Bernhardt kager :dåne:


Tsk tsk. Jeg kan ikke fordrage portvin. Kagerne har jeg vist aldrig smagt, men verden i følge Google siger, at de ikke ser så ringe ud.

Øv, så vil du vel ikke bytte dine Sarah Bernhardt kager med min portvin?


Nej den må du gerne beholde, men jeg er mere til is end kage, så hvis du kan skaffe en liter med karamel eller en choko/marcipan, så kan jeg overveje en byttehandel.

Du har helt klart ikke smagt Sarah Bernhardt kage, når du kan foreslå at bytte med ...is :8:


Is slår kager til enhver tid :gruble: måske bortset fra jordbærkage. Jeg må vel hellere smage de der kager på et eller andet tidspunkt.
1
14 11 14
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. apr 2018, 19:23

Fyrst Eberhard skrev:Hvordan går det egentlig for alle tilhængerne af Den Korte Avis, med at opretholde boykot af de virksomheder, som ikke vil støtte med annoncering?

Er Nordea, LEGO og IKEA gået konkurs?


Nej, men gid man kunne sige det den anden vej rundt.
Det var virkelig en grav, jeg godt gad danse på.

Billede
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 24. apr 2018, 19:25

Fyrst Eberhard skrev:Hvordan går det egentlig for alle tilhængerne af Den Korte Avis, med at opretholde boykot af de virksomheder, som ikke vil støtte med annoncering?

Er Nordea, LEGO og IKEA gået konkurs?

Det er sikkert på grund af deres dem at den nye IKEA i København slet ikke bliver lige så stor som først planlagt. :(
5
...
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 24. apr 2018, 19:40

Fyrst Eberhard skrev:Hvordan går det egentlig for alle tilhængerne af Den Korte Avis, med at opretholde boykot af de virksomheder, som ikke vil støtte med annoncering?

Er Nordea, LEGO og IKEA gået konkurs?

Hvorfor må man ikke sige det?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 24. apr 2018, 22:59

Når et kæledyr dør bliver der tit refereret til en fortælling med en Regnbuebro. Jeg kan simpelthen ikke holde det ud. Jeg ved ikke hvad det er, men det virker så barnligt, sukkersødt og naivt, på den dårlige måde på mig. Fair nok, hvis det er et barn der ikke ved hvad det vil sige at være død og ikke kan forholde sig til det, men jeg støder nærmest altid på det hvor det er voksne der skriver det fordi det er normen, eller hvad ved jeg.

Jeg søgte lige på hele fortællingen og den er faktisk ret trist, men jeg har virkelig ikke lyst til at andre skal sige/tro/mene at mine kæledyr "er taget i forvejen over Regnbuebroen", når de engang ikke er her mere. Og når det så samtidig bliver krydret med meget lidt kønne billeder står jeg altså helt af... :mellow:

Her er et uddrag:
Legenden siger, at når vores firbenede venner (og ethvert andet dyr, som vi har elsket) siger farvel til os med et suk, krydser de regnbuebroen. På den anden side af broen er enge, hvor de kan løbe, lege, og nyde deres frihed…

Man siger, at der på den anden side af regnbuebroen er nok plads, mad, vand og solskin til, at de alle kan have det godt. Derudover, ifølge denne legende, får alle dyr, som var syge, sårede, eller sultende, deres helbred tilbage og fyldes af glæde.

Ifølge denne smukke legende er vores venner lykkelige og tilfredse. Bortset fra det faktum, at de savner en speciel person, som de efterlod tilbage på den anden side af regnbuebroen. Det er derfor, at en enkelt af dem pludselig stopper og stirrer ud mod horisonten, imens de alle løber og leger.


Billede

Billede

Billede

Billede
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. apr 2018, 04:07

Fuck jer, LO og Co. og alle dem, der øjensynlig inden længe følger jeres eksempel.
Ikke så meget fordi den såkaldte musketered er brudt, for den har jeg egentlig hele tiden anset som ret urealistisk i 2018 (det må man nok heller ikke sige) og bestemt heller ikke, fordi jeg har ondt af, at nogle af de lavestlønnede medarbejdergrupper får en, lader det til, god aftale, men fordi jeg hader populisme og politisk sentimentalitet.
Hvis man ikke har gennemtænkt sådan noget med skulder-ved-skulder og "en aftale for alle" ordentligt, skal man lade være med at starte på det.
13

Tilbage til "Generelt"