Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 5. feb 2017, 19:12

Æble skrev:
MaybeBaby skrev:Jeg synes på en eller anden vis at det er forkert at transseksualitet er blevet fjernet fra listen over psykiske sygdomme.

Dette ikke sagt for at lange ud efter transseksuelle, men uanset hvordan jeg vender og drejer det fremstår det på et eller anden plan som en form for psykisk lidelse for mig.

Jeg respekterer naturligvis at lægevidenskaben ikke mener det forholder sig sådan og jeg kan heller ikke forklare det nærmere, jeg er nok bare lidt skeptisk.


Enig. Og forstår heller ikke logikken i at hvis det ikke er en lidelse hvorfor det offentlige skal betale for "behandling". Det må da netop være en fordel at det er en lidelse, for så er det en "kur" = kønsskifte. Men altså vil ikke dømme nogen og dem det handler om lader til at være glade.


Det er nok fordi der grundlæggende er forskel på psykiske lidelser og "andre" lidelser.
For psykiske lidelser er der ikke nogen helbredelse - der er behandling, men ved lidelser er der faktisk en helbredelse hvor "lidelsen" forsvinder.
Så man kan blive "behandlet" for transkønnethed hvilket giver en helbredelse, men du kan aldrig blive helbredt for skizofreni - men være "i behandling"

Desuden, så er en af de store problemer i hvordan man modtager og opfatter transkønnede i og med at man fejlagtigt har troet at det har med seksuaalitet at gøre.
Det har det ikke - det er kønsidentitet!
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 6. feb 2017, 07:43

Animi skrev:
Æble skrev:
Animi skrev:
Æble skrev:Enig. Og forstår heller ikke logikken i at hvis det ikke er en lidelse hvorfor det offentlige skal betale for "behandling". Det må da netop være en fordel at det er en lidelse, for så er det en "kur" = kønsskifte. Men altså vil ikke dømme nogen og dem det handler om lader til at være glade.


Fordi selvom det ikke er en psykisk sygdom på linje med skizoreni fx, så er det jo stadigvæk psykisk og fysisk hæmmende for personen. Du ville vel heller ikke synes det var mærkeligt, hvis en person med en ekstra arm fik den fjernet på det offentliges regning, på trods af at det måske ikke var fysisk umuligt at leve med den resten af livet? :)


Men det ville da stadig være et handikap/en lidelse at have en arm for meget?


Ja det er det sikkert lægeligt set, men hvis nu personen med den ekstra arm ikke var fysisk generet af det overhovedet, og der kun er tale om at det er psykisk hæmmende og et "forfængeligheds" problem, ville det så være uretfærdigt at få den fjernet på statens regning?

Pointen med at transkønnethed er fjernet på listen over psykiske lidelse, er at når man tænker på psykiske lidelser, er det sygdomme som skizofreni, bipolar, depression, personlighedsforstyrrelse osv. Ting som man behandler med medicin eller terapi. Men ligesom du ikke kan medicinere eller tale et ekstra ben væk, kan du heller ikke medicinere eller tale transkønnethed væk. Så selvom det også fungerer på det psykiske plan i og med kønnet også sidder i hjernen, så er det ikke en psykisk sygdom på linje med skizofreni eller depression.


Bare lige en kommentar til det hele. Der opereres da ofte på statens regning, selvom operationen er helt unødvendigt for det fysiske helbred, men kun er for udseendet. Og hvor tilstanden er ganske normal/naturlig.

Flyveører rettes ind, bryster i forskellige størrelser rettes, fedtknuder fjernes, øjenbryn løftes osv.

Hvis patienten er tilstrækkelig generet af sin situation, så synes jeg som regel tendensen er at det kan fikses. Hvis ellers situationen er noget der er skelsættende i andres øjne også. Hvilket f.eks. en stor fedtknude kan være, eller store flyveører, eller en diller på en dame.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tricolette » 6. feb 2017, 09:33

At jeg bliver bare lidt glad over et billede i dag af en celeb, som har en lille delleflom over hendes trusser/shorts, til trods for at man også kan fornemme, at hendes mave er fint trænet.

Det giver mig jo et lille håb for mig selv og alle mine mavedelleflommer..... :genert:
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 6. feb 2017, 10:23

Purple Haze skrev:Jeg er virkelig vred over at der er så mange asylansøgere der "giver op" og tager hjem til hjemlandet.
Fordi det beviser at de højreradikale har ret når de taler om bekvemmelighedsflygtninge og at det "hjælper" at behandle folk dårligt.

Vred fordi jeg ikke har lyst til at verden er sådan.

Men er det på den anden side derfor. at de højreradikale får mange stemmer for tiden ... netop det, at du ikke har villet sige det, men de vil? :gruble:

NB: selvfølgelig dig personligt :)
0
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 6. feb 2017, 10:32

Æble skrev:
Animi skrev:
Æble skrev:Enig. Og forstår heller ikke logikken i at hvis det ikke er en lidelse hvorfor det offentlige skal betale for "behandling". Det må da netop være en fordel at det er en lidelse, for så er det en "kur" = kønsskifte. Men altså vil ikke dømme nogen og dem det handler om lader til at være glade.


Fordi selvom det ikke er en psykisk sygdom på linje med skizoreni fx, så er det jo stadigvæk psykisk og fysisk hæmmende for personen. Du ville vel heller ikke synes det var mærkeligt, hvis en person med en ekstra arm fik den fjernet på det offentliges regning, på trods af at det måske ikke var fysisk umuligt at leve med den resten af livet? :)


Men det ville da stadig være et handikap/en lidelse at have en arm for meget?


Ja, men det er ikke en psykisk lidelse at have en arm for meget. Der er forskel på om noget er en fysisk eller psykisk sygdom jo.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 6. feb 2017, 10:38

Delfin skrev:
Delfin skrev:
Smiling_Goat skrev:
Sangius skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår, hvis det rent faktisk gør en forskel at donere til de velgørenhedsorganisationer, der opererer i Afrika. De har efterspurgt penge hele min levetid, og folk har altid været ved at dø af sult i pgl. lande, så jeg synes ikke det ser ud til, at de penge man donerer gør nogen som helst forskel.

Der var én herinde en gang, der nævnte, at nødhjælpsreklamer, der viste hvilken forskel ens penge gjorde ville have større effekt på vedkommendes villighed til at donere, og den må jeg nok tilslutte mig.

Lige nu synes jeg, det virker som om, man bare kaster penge ned i et sort hul (eller en diktators lomme?) og håber på det bedste. Jeg kan også forestille mig, hvis det er derfor, ikke-lave lønninger af medarbejdere ved pågældende organisationer virker så provokerende, for når de penge, de allerede får, tilsyneladende slet ikke slår til, så har de da ikke råd til at aflønne folk flot.

Lidt mere gennemskuelighed mht. at pengene faktisk gør en forskel, tror jeg kunne hjælpe gevaldigt på folks velvilje (den kunne i hvert fald hjælpe på min.)


Så kæmpe et problem kan jo ikke fikses på en håndfuld år. Tjek evt http://www.verdensbedstenyheder.dk i ny og næ. Det går fremad :)


Tak, den side kendte jeg ikke. Den må jeg lige kigge igennem - det kan da være, det kan indgyde lidt håb :P


Så læs denne også. Det går nu for godt i Ghana til dansk bistand.
https://verdensbedstenyheder.dk/nyheder ... k-bistand/

Håber det ikke bliver ødelagt med det seneste præsidentvalg (og 'et et levende, stabilt demokrati' er at tage munden alt for fuld)


Hov jeg fik blandet sammen med Gambias demokrati


Jeg synes nok :)

Med hensyn til Gambia er det godt, at de har fået en ny præsident, der er langt mere vestligt orienteret og som er interesseret i at få landet på fode igen. Og det kan godt lade sig gøre, de skal bare starte med at få sparket gang i turismen igen, hvilket ikke burde blive et problem, da det indtil for få år siden (ebola-udbrud i Senegal) var et attraktivt feriemål, der blev besøgt af mange udlændinge hvert år.
Jeg har selv været der og det er simpelthen et vidunderligt sted. Og så snart jeg er sikker på at stabiliteten i landet holder så skal jeg helt sikkert afsted igen.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 6. feb 2017, 10:53

fisken80 skrev:
Delfin skrev:
Hov jeg fik blandet sammen med Gambias demokrati


Jeg synes nok :)

Med hensyn til Gambia er det godt, at de har fået en ny præsident, der er langt mere vestligt orienteret og som er interesseret i at få landet på fode igen. Og det kan godt lade sig gøre, de skal bare starte med at få sparket gang i turismen igen, hvilket ikke burde blive et problem, da det indtil for få år siden (ebola-udbrud i Senegal) var et attraktivt feriemål, der blev besøgt af mange udlændinge hvert år.
Jeg har selv været der og det er simpelthen et vidunderligt sted. Og så snart jeg er sikker på at stabiliteten i landet holder så skal jeg helt sikkert afsted igen.


Ja det ser lovende ud, og heldigvis lykkedes det at få sparket Yahya Jammeh af den præsidentpost, han ikke ville overgive til den ny-valgte præsident.

At få gang i turismen igen vil også være godt for økonomien dernede. Jeg har kun været i Gambia et døgn på gennemrejse, men jeg er sikker på, at der er lige så dejligt, som i Sierra Leone, som var min destination. Det virkede i hvert fald sådan med den smule, jeg nåede at se.
0
14 11 14
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 6. feb 2017, 11:12

Man må ikke tale ondt om de døde men hvis nu den mega idiot havde gået til læge i tide i stedet for at trække tiden indtil der ikke var noget tilbage at gøre så ville så ville han ikke ligge i et kapel lige nu! Det er så egoistisk og nu står de efterladt og fik aldrig chancen for at sige farvel.

FUCK.

Og jeg siger det kun her fordi jeg selvfølgelig aldrig kunne finde på at så meget som antyde det her overfor de efterladte.
Senest rettet af Hunkat 6. feb 2017, 11:16, rettet i alt 1 gang.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 6. feb 2017, 11:14

Hunkat skrev:Man må ikke tale ondt om de døde men hvis nu den mega idiot havde gået til læge i tide i stedet for at trække tiden indtil der ikke var noget tilbage at gøre så ville så ville han ikke ligge i et kapel lige nu! Det er så egoistisk og nu står de efterladt og fik aldrig chancen for at sige farvel.

FUCK.


Det er jeg ked af. Vi har haft en af samme slags i familien. Haft er nøgleordet. :nej:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 6. feb 2017, 11:35

MaybeBaby skrev: :s .

[suicide bombing]

0
Brugeravatar
Cupid Carries A Gun
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:25
Kort karma: 4
Likede indlæg: 154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Cupid Carries A Gun » 6. feb 2017, 19:16

Jeg synes gravide maver er søde så længe hun ikke er høj gravid. Når først navlen begynder at gå ud i et med resten af maven bliver det grimt.

Børn der skal lære at spise selv og dermed har mad i hele hovedet er ulækkert, og overhovedet ikke sødt eller kært.
2
I should be dealing with my demons, instead I am dancing with them.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. feb 2017, 21:12

"Ny lokal vinbar på Amager"?
Jeg skal sgu ikke på nogen ny lokal vinbar på Amager.
Gå Deres vej!
1
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Evapeva » 6. feb 2017, 22:11

Cupid Carries A Gun skrev:Børn der skal lære at spise selv og dermed har mad i hele hovedet er ulækkert, og overhovedet ikke sødt eller kært.



Og da slet ikke delbart på Facebook!
9
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 7. feb 2017, 22:38

Ham den svenske professor Hans Rosling er død.
Jeg læste overskriften og tænkte "NEJ, hvor var han også irriterende at høre på!".
Det var han altså virkelig. Han bøjede fakta nøjagtig lige så meget, som dem han svinede til. Alt mens han sad der og kom i bukserne over hans egen svenske selvfedme.
Ah, det var godt at få ud :genert:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 8. feb 2017, 00:38

Jeg er vild med Gulddreng. :blush:
3
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Generelt"