Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. apr 2018, 08:50

I skal lige se siden, der inspirerede til mit rant:
http://www.italy.dk/mad/ost/mozzarella.htm

Jamen, selvfølgelig skal man have, hvad man betaler for, og derfor er det fint med en garanti, men tonen i indlægget lyder hys i mine ører.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 23. apr 2018, 09:02

Jeg har en kollega som har gjort sig så ud til bens hos samtlige kollegaer at der efterhånden ikke er nogen der kan holde vedkommende ud. Og jo værre det bliver, jo mindre bliver tolerancen og så kører den onde cirkel ligesom. Men man må åbenbart ikke sige noget til vedkommende og vores leder prøver at fixe det på den der nudging-måde og det går bare lige henover hovedet på dem.

Jeg ved ikke helt hvad der er sket med vedkommende, men det er som om de har mistet blikket for at ting udenfor deres eget felt også tager tid og er et arbejde og ikke bare noget man kan bestille efter forgodtbefindende og så sker der helt magisk af sig selv.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ficus » 23. apr 2018, 09:14

DetSorteCirkus skrev:I skal lige se siden, der inspirerede til mit rant:
http://www.italy.dk/mad/ost/mozzarella.htm

Jamen, selvfølgelig skal man have, hvad man betaler for, og derfor er det fint med en garanti, men tonen i indlægget lyder hys i mine ører.


Jeg er faktisk lidt mozzarellasnob :ninja: men det er fordi at billig mozzarella bare er underlig gummiagtig i konsistensen. Min kæreste bliver så ret træt hver gang vi køber mozzarella, fordi han ikke bare må købe den der er tættest på eller hvad han lige vælger ud fra :-D
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. apr 2018, 09:19

Ficus skrev:
DetSorteCirkus skrev:I skal lige se siden, der inspirerede til mit rant:
http://www.italy.dk/mad/ost/mozzarella.htm

Jamen, selvfølgelig skal man have, hvad man betaler for, og derfor er det fint med en garanti, men tonen i indlægget lyder hys i mine ører.


Jeg er faktisk lidt mozzarellasnob :ninja: men det er fordi at billig mozzarella bare er underlig gummiagtig i konsistensen. Min kæreste bliver så ret træt hver gang vi køber mozzarella, fordi han ikke bare må købe den der er tættest på eller hvad han lige vælger ud fra :-D


Det er også helt fint, og jeg kan også godt smage forskel, men jeg bryder mig ikke om, at hende damen stempler andres borde med mad som dårlige pga. en skide mozzarella.

Men selv om osten nu produceres overalt - og af mælk fra almindelige køer - så man kan altså ikke komme uden om, at den helt friske, som der kommer mælk ud af, er den eneste, der fortjener en plads på et bord med god mad.

Fremhævningen er hendes egen.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55901
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 23. apr 2018, 10:43

Snobberi klæder ingen. Men når min eks' datter hårdnakket påstod, at Knorrnaise var den ægte bearnaise, blev jeg nødt til at trække sandheden ned over hovedet på hende.
Fair nok, hvis man foretrækker smagen af Knorrnaise. Men at kalde den for ægte bearnaise er direkte hul i hovedet.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Shmartiesh » 23. apr 2018, 12:28

1234 skrev:
Shmartiesh skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg er egentlig ret ligeglad med, om retter og ingredienser er autentiske, medmindre det er det, jeg specifikt går efter.
Det kunne ikke rage mig mindre, om en eneste italiener har spist mozzarella i rulleform i stedet for som kugler eller kommet revet ost på sin pasta med fisk. Begge dele smager godt, og det er nok for mig. At det så efter sigende skulle være helligbrøde i Italien - so what?

Den oprindelige opskrift af chili con carne blev vist heller ikke lavet med ris :fløjt:
Og i guacamole brugte de heller ikke creme fraiche.

Men sådan er der jo så meget...

Er du sikker på det med risene? I Latinamerika spiser de virkelig meget ris, hvilket overraskede mig en del da jeg var der.

Jeg ville nu heller ikke putte creme french i guacamole. Det er synd for avocadoen.

Pas. Der var bare en der nævnte for nogle år siden at de ikke ikke selv spiste det med ris, men bare med brød.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 23. apr 2018, 16:20

Så kan hun lære det. Det ligner ikke noget at fjerne børn fra deres far/familie på den måde. Nu prøver hun det selv. Bare muligvis kortere tid. Og trodsalt med en vished om hvor de er.

https://ekstrabladet.dk/112/lisbeth-fra ... ar/7103051

Ja ja lidt synd er det da, men hun virker som en der godt kunne bruge lidt tid på at tænke over tingene.
6
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 23. apr 2018, 16:55

Bare børnene ikke bliver udleveret til det dumme s*** til Rico.
Det var ikke for sjov, de stak af.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 23. apr 2018, 17:58

Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:
Kommodedyret skrev:Gamle mennesker er helt vildt irriterende.
Omkring de 50 begynder de at blive påståelige og nedladende, omkring de 60 begynder de at blive skide ligeglade med høflighed, og omkring de 70 begynder de at dyrke det excentriske.

Det er ikke pænt at generalisere! :gammel:

Der sagde De det sandeste ord, fru Lemonella! :gammel:

:lol: :lol: :D



Ej men det er jo hele fidusen ved at blive gammel, det vil du lære at forstå, når du bliver noget ældre og klogere :fløjt:

Nu er det nemlig vores tur til at være nogle sære sure gamlinger :gammel:

Ja jeg tænkte nok at det var en sammensværgelse! :
sølvpapirshatsmiley:


Selvfølgelig er det det. Det er lidt hemmeligt, men siden du vel efterhånden så småt nærmer dig skelsår og alder, vil jeg løfte en flig af sløret for, at der findes en loge bestående af ældre og livskloge mennesker, som sidder og styrer alle marionetdukkerne = jer andre.

Og rager al portvinen og Sarah Bernhard kagerne til sig. Tsk Tsk...
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 23. apr 2018, 18:13

BlueBunny skrev:Så kan hun lære det. Det ligner ikke noget at fjerne børn fra deres far/familie på den måde. Nu prøver hun det selv. Bare muligvis kortere tid. Og trodsalt med en vished om hvor de er.

https://ekstrabladet.dk/112/lisbeth-fra ... ar/7103051

Ja ja lidt synd er det da, men hun virker som en der godt kunne bruge lidt tid på at tænke over tingene.

Jeg har ikke fulgt sagen, men stakkels børn. Tænk at blive kastet sådan frem og tilbage og være i offentlighedens søgelys, hvor "alle" har en mening om forældrene og sagen.

Fru Sunshine skrev:Bare børnene ikke bliver udleveret til det dumme s*** til Rico.
Det var ikke for sjov, de stak af.

Hvem er han eller hvad har han gjort?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 23. apr 2018, 18:17

Kommodedyret skrev:Og rager al portvinen og Sarah Bernhard kagerne til sig. Tsk Tsk...

Jeg kan ikke vente med at blive gammel hvis det indebærer en masse Sarah Bernhardt kager :dåne:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 23. apr 2018, 18:31

Kommodedyret skrev:[...] Sarah Bernhard kager[...]

:savl: :lol:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 23. apr 2018, 18:33

Juki skrev:
BlueBunny skrev:Så kan hun lære det. Det ligner ikke noget at fjerne børn fra deres far/familie på den måde. Nu prøver hun det selv. Bare muligvis kortere tid. Og trodsalt med en vished om hvor de er.

https://ekstrabladet.dk/112/lisbeth-fra ... ar/7103051

Ja ja lidt synd er det da, men hun virker som en der godt kunne bruge lidt tid på at tænke over tingene.

Jeg har ikke fulgt sagen, men stakkels børn. Tænk at blive kastet sådan frem og tilbage og være i offentlighedens søgelys, hvor "alle" har en mening om forældrene og sagen.

Fru Sunshine skrev:Bare børnene ikke bliver udleveret til det dumme s*** til Rico.
Det var ikke for sjov, de stak af.

Hvem er han eller hvad har han gjort?

Børnenes far, der mishandlede dem.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 23. apr 2018, 18:35

Fru Sunshine skrev:
Juki skrev:
BlueBunny skrev:Så kan hun lære det. Det ligner ikke noget at fjerne børn fra deres far/familie på den måde. Nu prøver hun det selv. Bare muligvis kortere tid. Og trodsalt med en vished om hvor de er.

https://ekstrabladet.dk/112/lisbeth-fra ... ar/7103051

Ja ja lidt synd er det da, men hun virker som en der godt kunne bruge lidt tid på at tænke over tingene.

Jeg har ikke fulgt sagen, men stakkels børn. Tænk at blive kastet sådan frem og tilbage og være i offentlighedens søgelys, hvor "alle" har en mening om forældrene og sagen.

Fru Sunshine skrev:Bare børnene ikke bliver udleveret til det dumme s*** til Rico.
Det var ikke for sjov, de stak af.

Hvem er han eller hvad har han gjort?

Børnenes far, der mishandlede dem.

Jamen hvad har han gjort? Er det noget han er dømt for eller på anden måde har bekræftet?
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 23. apr 2018, 18:39

Juki skrev:
Kommodedyret skrev:Og rager al portvinen og Sarah Bernhard kagerne til sig. Tsk Tsk...

Jeg kan ikke vente med at blive gammel hvis det indebærer en masse Sarah Bernhardt kager :dåne:


Tsk tsk. Jeg kan ikke fordrage portvin. Kagerne har jeg vist aldrig smagt, men verden i følge Google siger, at de ikke ser så ringe ud.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"