Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 31. maj 2018, 17:47

Tux skrev:
BlueBunny skrev:
Tux skrev:
BlueBunny skrev:Jeg synes det er positivt at nijab og burka ikke længere skal være en del af bybilledet. At der tages åben og offentlig afstand til de idealer som de forguder.

Ja det er meget bedre at de kvinder så må holde sig indendørs, så dit åsyn ikke bliver forstyrret.


Eller... de går udendørs uden at maskere sig. Det er vel også en mulighed de kan vælge?

Ikke hvis de er påtvunget burka/nijap via social kontrol, som er det mange politikere argumentere for at ville bekæmpe..


Dem jeg har hørt gør det frivilligt. Nærmest i trods. Feks hende der udtaler sig i linket har en far der er imod. Hun bærer den ikke altid. Kun nogengange. Nu vil hun bære den hele tiden skriver hun. Jeg har ikke noget imod hvis hun vælger at bære den og så holder sig indendørs.

Hvis de bærer den af tvang, og derfor tvinges til at opholde sig indendørs, så synes jeg det er et alvorligt problem. Og jeg håber kvinder der udsættes for den slags hjælpes væk, på lige fod med andre som oplever tvang i deres forhold.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Buffy » 31. maj 2018, 18:37

Der er ingen forskel på at forbyde eller påbyde en bestemt beklædning, det er alt sammen frihedsberøvelse.

Og det er en selvmodsigelse at sige man er for mangfoldighed, men mod burka.

Jeg syntes også burkaen er noget lort, men ikke så meget, at jeg vil fratage nogen friheden til selv at vælge.
15
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9517
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26589

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 31. maj 2018, 19:35

fisken80 skrev:
Pølsemix skrev:En stor del af mennesker med stress og depressioner kunne blive kureret og få det meget bedre hvis de fik nok søvn, spiste sundt og dyrkede motion.


Men hvad gør man, hvis ens stress eller depression betyder, at man ikke kan sove eller sover meget dårligt? Så er det rigtig svært at få nok søvn.

Jeg synes at jeg har læst, at ændret eller forstyrret søvnmønster som regel er et af symptomerne ved både stress og depression?
Og så vidt jeg ved (jeg er superpræcis i dag, hva'?), virker motion positivt på depression, men at man skal være varsom med motion ved stress, da det netop kan øge kroppens stressniveau.
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4596
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf catnip » 31. maj 2018, 19:55

BlueBunny skrev:Dem jeg har hørt gør det frivilligt. Nærmest i trods. Feks hende der udtaler sig i linket har en far der er imod. Hun bærer den ikke altid. Kun nogengange. Nu vil hun bære den hele tiden skriver hun. Jeg har ikke noget imod hvis hun vælger at bære den og så holder sig indendørs.


Men hvordan passer det med den mangfoldighed og frihed du gik ind for for et par indlæg siden?
2
- Nevertheless she persisted -
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 31. maj 2018, 20:00

Santa skrev:
fisken80 skrev:
Pølsemix skrev:En stor del af mennesker med stress og depressioner kunne blive kureret og få det meget bedre hvis de fik nok søvn, spiste sundt og dyrkede motion.


Men hvad gør man, hvis ens stress eller depression betyder, at man ikke kan sove eller sover meget dårligt? Så er det rigtig svært at få nok søvn.

Jeg synes at jeg har læst, at ændret eller forstyrret søvnmønster som regel er et af symptomerne ved både stress og depression?
Og så vidt jeg ved (jeg er superpræcis i dag, hva'?), virker motion positivt på depression, men at man skal være varsom med motion ved stress, da det netop kan øge kroppens stressniveau.

Jeg tror det er meget forskelligt. For mit vedkommende (jeg er stresssygemeldt lige nu) er både søvn og appetit påvirket negativt, men det fungerer godt for mig at træne. Jeg trænede inden jeg “røg i hullet” og det at fortsætte, giver mig et holdepunkt. Men hvis man ikke har trænet før og bliver “beordret” til det af f.eks. lægen, KAN det jo give ekstra stress.
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9517
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26589

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 31. maj 2018, 20:24

Pityt skrev:
Santa skrev:
fisken80 skrev:
Pølsemix skrev:En stor del af mennesker med stress og depressioner kunne blive kureret og få det meget bedre hvis de fik nok søvn, spiste sundt og dyrkede motion.


Men hvad gør man, hvis ens stress eller depression betyder, at man ikke kan sove eller sover meget dårligt? Så er det rigtig svært at få nok søvn.

Jeg synes at jeg har læst, at ændret eller forstyrret søvnmønster som regel er et af symptomerne ved både stress og depression?
Og så vidt jeg ved (jeg er superpræcis i dag, hva'?), virker motion positivt på depression, men at man skal være varsom med motion ved stress, da det netop kan øge kroppens stressniveau.

Jeg tror det er meget forskelligt. For mit vedkommende (jeg er stresssygemeldt lige nu) er både søvn og appetit påvirket negativt, men det fungerer godt for mig at træne. Jeg trænede inden jeg “røg i hullet” og det at fortsætte, giver mig et holdepunkt. Men hvis man ikke har trænet før og bliver “beordret” til det af f.eks. lægen, KAN det jo give ekstra stress.

Ja, det lyder fornuftigt.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Selma156
Indlæg: 2346
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6810

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Selma156 » 31. maj 2018, 20:44

Jeg spiste og sov ad helvede til, da jeg i et halvt år var ramt af en dyb depression. Og nej, jeg troede aldrig, det ville ramme mig. Jeg har altid været psykisk stærk og overskudsagtig. Jeg sov enten 12 timer i døgnet eller max 3-4 timer. I perioderne med 12 timers søvn handlede det udelukkende om, at jeg ville sove mit liv væk. Og jeg måtte få min daværende kæreste til at komme med mad til mig. Alternativt spiste jeg intet, fordi jeg hverken kunne overskue at handle eller lave mad.

Motionen formåede jeg at holde nogenlunde ved lige. Mine løbeture var noget af det eneste, der holdt mig en smule ovenvande. Men selv dét var svært at tage sig sammen til. Jeg løb heller ikke med samme hyppighed. I en periode, hvor det hele ramlede, tabte jeg mig 5 kg på under en måned og måtte tage sovepiller på recept.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 31. maj 2018, 20:48

Vil langt hellere se burka og nihab i bybilledet end alle de der mænd der åbenbart mener at det er OK opførsel at rende halvnøgne rundt i et civiliseret samfund.
Tag nu noget tøj på!!!!
11
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 31. maj 2018, 20:55

Falstria skrev:
Purple Haze skrev:Vil langt hellere se burka og nihab i bybilledet end alle de der mænd der åbenbart mener at det er OK opførsel at rende halvnøgne rundt i et civiliseret samfund.
Tag nu noget tøj på!!!!


WTF...

Må mænd nu heller ikke rende topløse rundt?


Jo det må de jo så netop desværre godt.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 31. maj 2018, 21:59

Buffy skrev:Der er ingen forskel på at forbyde eller påbyde en bestemt beklædning, det er alt sammen frihedsberøvelse.

Og det er en selvmodsigelse at sige man er for mangfoldighed, men mod burka.

Jeg syntes også burkaen er noget lort, men ikke så meget, at jeg vil fratage nogen friheden til selv at vælge.


Den tager jeg som om den var til mig. Og den kan jeg ikke lade stå helt ukommenteret. Jeg er naturligvis uenig og finder det muligt at være for mangfoldighed og mod burka. Det hører til i en anden tråd.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2018, 22:41

Womansplaining.
Åbenbart. Jeg har lige fået en henstilling af mods for at bruge ordet tror jeg.
Jeg er ærlig talt forvirret.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14713
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 31. maj 2018, 22:44

kidkomb skrev:Womansplaining.
Åbenbart. Jeg har lige fået en henstilling af mods for at bruge ordet tror jeg.
Jeg er ærlig talt forvirret.


Det håber jeg virkelig er en misforståelse, for ellers er det da lige til WTF-tråden :forvirret:
5
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 1. jun 2018, 00:44

fisken80 skrev:
Pølsemix skrev:En stor del af mennesker med stress og depressioner kunne blive kureret og få det meget bedre hvis de fik nok søvn, spiste sundt og dyrkede motion.


Men hvad gør man, hvis ens stress eller depression betyder, at man ikke kan sove eller sover meget dårligt? Så er det rigtig svært at få nok søvn.

Det er jo derfor du skal spise sundt så du får energi til at dyrke motion så du kan blive naturligt træt :santa2:

Åh, hvor jeg elsker den type hårdnakkede, unuancerede påstande om hvad andre skal gøre ved en given tilstand :love: Jeg gider næsten ikke bruge energi på at hidse mig op over den type snæversynet idioti.

Det er bare synd for dem der er ramt af stress eller depression, som skal få det endnu dårligere over deres situation og føle sig forkerte, fordi de ikke får det bedre af at dyrke motion, men i stedet slapper af, lader op og får noget glæde ind i hverdagen på andre måder. Det er bare ærgerligt. Andre folk har bestemt at du bliver kureret på en anden måde :gammel:

"Jeg har diabetes og brug for insulin"
"Pjat med dig! Alle ved at diabetes skyldes forkert kost og livsstil! Du skal bare ud så du kan få rørt dig og komme i bedre form"

...
8
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16088
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1400
Likede indlæg: 29917

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TinaW » 1. jun 2018, 02:09

Juki skrev:
fisken80 skrev:
Pølsemix skrev:En stor del af mennesker med stress og depressioner kunne blive kureret og få det meget bedre hvis de fik nok søvn, spiste sundt og dyrkede motion.


Men hvad gør man, hvis ens stress eller depression betyder, at man ikke kan sove eller sover meget dårligt? Så er det rigtig svært at få nok søvn.

Det er jo derfor du skal spise sundt så du får energi til at dyrke motion så du kan blive naturligt træt :santa2:

Åh, hvor jeg elsker den type hårdnakkede, unuancerede påstande om hvad andre skal gøre ved en given tilstand :love: Jeg gider næsten ikke bruge energi på at hidse mig op over den type snæversynet idioti.

Det er bare synd for dem der er ramt af stress eller depression, som skal få det endnu dårligere over deres situation og føle sig forkerte, fordi de ikke får det bedre af at dyrke motion, men i stedet slapper af, lader op og får noget glæde ind i hverdagen på andre måder. Det er bare ærgerligt. Andre folk har bestemt at du bliver kureret på en anden måde :gammel:

"Jeg har diabetes og brug for insulin"
"Pjat med dig! Alle ved at diabetes skyldes forkert kost og livsstil! Du skal bare ud så du kan få rørt dig og komme i bedre form"

...


Da jeg var sygemeldt med stress sagde lægen at gåture i rolige omgivelser (dvs uden larm) var godt. Træning hvor pulsen kom op, var ikke godt, da det forøgede antallet af stresshormoner. Det gav god mening.
Og så kan man jo sove dårligt af mange forskellige grunde, som man måske umiddelbart har svært ved at gøre noget ved.

Men jeg er enig med dig.
Det stress håndterings kursus jeg blev tilbudt gennem min daværende kommune var inde på det samme.
Og som de sagde, ingen vil jo sige til en med et brækket ben, at de bare skal tage sig sammen og få brugt benet. Når man er ramt af stress, så er hjerne at betragte som værende brækket og den skal bruge tid til at komme sig.
7
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 1. jun 2018, 02:26

Du dufter ikke af lækker mand. Du stinker af aftershave.
4
14 11 14

Tilbage til "Generelt"