Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 165
Likede indlæg: 3011

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 8. jan 2018, 18:29

fisken80 skrev:
Fillie skrev:
Det må du virkelig gerne sige, og du kan tro, jeg forstår dig! Jeg finder selv stor tilfredsstillelse i, at min mobbehorde fra skoletiden i dag alle som en ligner noget, der er kravlet ud fra under en sten. :love:

Jeg stalker nogen gange mine mobbere på Facebook, bare for at se om de dog ikke skulle have et lorteliv... og jeg fryder mig, hvis det ligner at de har.

Jeg er heldigvis aldrig blevet mobbet. I denne situation var det kun hende og jeg der havde en fejde. Vi var begge vellidte med mange venner og havde faktisk været veninder indtil der skete et eller andet, så resten af klassen deltog ikke.
Vi var begge stærke alfaer og ledere, og det kunne så ikke lige klare preteenperioden. Det sagt så påvirkede det mig selvfølgelig meget i den periode for det var så giftigt som det næsten kunne blive og jeg tudede da flere gange på vej hjem fra skole.
Men den følelse jeg fik over bare at se hende her, gør at jeg rigtigt godt kan forstå hvordan I har det med at kigge efter mobbere når I har været ude for noget sådan. Mobning er noget lort.
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 269
Likede indlæg: 5024

Indlægaf hotlips » 9. jan 2018, 09:24

Muuh skrev:
Dikus skrev:
Pølsemix skrev:
Dikus skrev:Der er vel altid den enkeltes ansvar, hvis man er voksen og ved sine fulde fem. Hvis skulle der ellers være?

Det har jeg allerede besvaret.

Ja. Hvad du synes. Men ikke, hvem dem der er uenige synes. For at det skal være noget, man ikke må sige, må der være nogen, der mener, det er andres ansvar. Jeg kan ikke gætte mig til, hvis ansvar det ellers skulle være og kan derfor heller ikke forstå, hvad udsagnet laver herhjælp mig på ved ved at fortælle mig hvis ansvar det ellers skulle være

Altså medicin kan gøre en del ved ens vægt

Efter jeg kom til skade med min ryg og efterfølgende var sengeliggende knap 6 mdr, tog jeg ekstrem meget på, dels fordi jeg ikke kunne bevæge mig, men bestemt også fordi at den medicin jeg fik var vægt øgende. Jeg havde en stram kost som jeg fulgte, for ikke at tage yderligere på.

Her efter har det været noget af en kamp at smide alle kiloerne, men 45 af dem er da væk, så nu mangler jeg kun 8 kg :genert:

Jeg skal lige høre om jeg har fanget noget forkert.. Du påstår at du har taget over 8 kilo på om måneden alene på grund af medicin og på trods af at du fulgte en stram kostplan.?
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 558
Likede indlæg: 9436

Indlægaf Lemonella » 9. jan 2018, 10:10

Pølsemix skrev:
Lykke skrev:
Nej det synes jeg faktisk ikke man må sige. For det er ikke sandt.

Men hvorfor er det overhovedet vigtigt? Hvorfor er det vigtigt at klandre mennesker for at være overvægtige?

Jo, det er sandt og det handler ikke om at klandre, det er blot en nøgtern konstatering.

Nogen gange, skulle man måske, i stedet for at skyde med spredhagl og ramme folk det kunne gøre ret ondt på med sådan en "nøgtern konstatering", smutte en tur i bokseklubben og tæve løs på en boksebold eller en sandsæk og på den måde få styr på sin trang til at gøre andre ondt med sine "nøgterne konstateringer". Bare et forslag.
6
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1419

Indlægaf Pølsemix » 9. jan 2018, 10:23

Lemonella skrev:Nogen gange, skulle man måske, i stedet for at skyde med spredhagl og ramme folk det kunne gøre ret ondt på med sådan en "nøgtern konstatering", smutte en tur i bokseklubben og tæve løs på en boksebold eller en sandsæk og på den måde få styr på sin trang til at gøre andre ondt med sine "nøgterne konstateringer". Bare et forslag.

Nej, og da slet ikke i en tråd som denne.
Det er fuldstændige ude på et overdrev at kalde en konstatering af at overvægt er et personligt ansvar for noget der gør "ondt".
Så er man simpelthen for sart.
0
Lykke
Kort karma: 160
Likede indlæg: 3622

Indlægaf Lykke » 9. jan 2018, 10:24

Pølsemix skrev:
Lemonella skrev:Nogen gange, skulle man måske, i stedet for at skyde med spredhagl og ramme folk det kunne gøre ret ondt på med sådan en "nøgtern konstatering", smutte en tur i bokseklubben og tæve løs på en boksebold eller en sandsæk og på den måde få styr på sin trang til at gøre andre ondt med sine "nøgterne konstateringer". Bare et forslag.

Det er fuldstændige ude på et overdrev at kalde en konstatering af at overvægt er et personligt ansvar for noget der gør "ondt".

Hvem bestemmer om man er for sart?
0
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 9. jan 2018, 10:27

Lykke skrev:
Hvem bestemmer om man er for sart?

Det gør jeg, en helt nøgtern konstatering skal ikke ties ihjel fordi nogles følelser kunne blive ramt.
1
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 9. jan 2018, 11:07

Pølsemix skrev:

“I en tråd som denne”, siger jo alt om dit statement. Du bruger simpelthen tråden, fordi du i ly af titlen “Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!”, mener, alt er tilladt, også den slags udtalelser, du på forhånd godt ved, vil ramme rigtig mange mennesker. Du har åbenbart set det som dit personlige korstog mod overvægtige mennesker.
Det handler forøvrigt ikke om at være “sart”. Den bemærkning, viser i hvert fald at du intet ved om overvægtige og deres daglige kampe.
1
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 9. jan 2018, 11:21

Lemonella skrev:“I en tråd som denne”, siger jo alt om dit statement. Du bruger simpelthen tråden, fordi du i ly af titlen “Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!”, mener, alt er tilladt, også den slags udtalelser, du på forhånd godt ved, vil ramme rigtig mange mennesker. Du har åbenbart set det som dit personlige korstog mod overvægtige mennesker.
Det handler forøvrigt ikke om at være “sart”. Den bemærkning, viser i hvert fald at du intet ved om overvægtige og deres daglige kampe.

Har du nogle reelle argumenter og hvem er alle de mennesker der bliver ramt som du gør dig til talsmand for?

Hvis jeg havde sagt at alle overvægtige var dovne og let kunne tabe sig, så kunne jeg forstå din forargelse men en konstatering af at overvægtige selv har et ansvar er objektivt set harmløs. Din reaktion tyder mest af alt på at du tager det personligt og det er der ingen grund til.
6
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1321
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22264

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2018, 11:29

Lemonella skrev:
Pølsemix skrev:

“I en tråd som denne”, siger jo alt om dit statement. Du bruger simpelthen tråden, fordi du i ly af titlen “Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!”, mener, alt er tilladt, også den slags udtalelser, du på forhånd godt ved, vil ramme rigtig mange mennesker. Du har åbenbart set det som dit personlige korstog mod overvægtige mennesker.

Jeg forstår faktisk ikke rigtig den modvind imod PølseMix. Hans påstand passer da fint ind i tråden, som noget man ikke må sige, men han siger jo i bund og grund ikke noget der er over grænsen, han angriber ikke overvægtige mennesker, og siger faktisk det samme som vi er en del andre der også har sagt, uden at vi andre bliver udråbt til at være ubehagelige.
Jeg tænker faktisk at hans holdninger bliver vurderet mere ubehagelige end han egentlig udtrykker fordi han måske ofte mener nogle lidt upopulære ting.
25
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 245
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Muuh » 9. jan 2018, 11:42

hotlips skrev:
Muuh skrev:
Dikus skrev:
Pølsemix skrev:
Dikus skrev:Der er vel altid den enkeltes ansvar, hvis man er voksen og ved sine fulde fem. Hvis skulle der ellers være?

Det har jeg allerede besvaret.

Ja. Hvad du synes. Men ikke, hvem dem der er uenige synes. For at det skal være noget, man ikke må sige, må der være nogen, der mener, det er andres ansvar. Jeg kan ikke gætte mig til, hvis ansvar det ellers skulle være og kan derfor heller ikke forstå, hvad udsagnet laver herhjælp mig på ved ved at fortælle mig hvis ansvar det ellers skulle være

Altså medicin kan gøre en del ved ens vægt

Efter jeg kom til skade med min ryg og efterfølgende var sengeliggende knap 6 mdr, tog jeg ekstrem meget på, dels fordi jeg ikke kunne bevæge mig, men bestemt også fordi at den medicin jeg fik var vægt øgende. Jeg havde en stram kost som jeg fulgte, for ikke at tage yderligere på.

Her efter har det været noget af en kamp at smide alle kiloerne, men 45 af dem er da væk, så nu mangler jeg kun 8 kg :genert:

Jeg skal lige høre om jeg har fanget noget forkert.. Du påstår at du har taget over 8 kilo på om måneden alene på grund af medicin og på trods af at du fulgte en stram kostplan.?

Dog ikke, det var over en årrække
Jeg blev opereret efter 6 mdr, hvorefter jeg via genoptræning blev mere og mere mobil. Havde så desværre et tilbage fald og måtte starte forfra med genoptræningen. Så var nok over en 3 år at jeg tog på, jeg har så brugt lidt over de sidste 2 år på at tabe mig igen

Jeg har dog stadig gener efter min rygskade, da mine nerver har taget skade, hvilket gør at jeg ikke kan gå så langt :genert:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 9. jan 2018, 12:43

Pølsemix skrev:
Lemonella skrev:“I en tråd som denne”, siger jo alt om dit statement. Du bruger simpelthen tråden, fordi du i ly af titlen “Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!”, mener, alt er tilladt, også den slags udtalelser, du på forhånd godt ved, vil ramme rigtig mange mennesker. Du har åbenbart set det som dit personlige korstog mod overvægtige mennesker.

Har du nogle reelle argumenter og hvem er alle de mennesker der bliver ramt som du gør dig til talsmand for?

Hvis jeg havde sagt at alle overvægtige var dovne og let kunne tabe sig, så kunne jeg forstå din forargelse men en konstatering af at overvægtige selv har et ansvar er objektivt set harmløs. Din reaktion tyder mest af alt på at du tager det personligt og det er der ingen grund til.

Jeg har ingen som helst grund til at tage dit udsagn personligt. Jeg føler bare, du bruger denne tråd til at ramme mennesker, du intet kender til og det føler jeg er forkert.

Til dig og alle andre, der måtte mene at lige præcis denne tråd, er til den slags ubehageligheder. Håber I har det fint med at ramme mennesker, der måske ikke har det så godt som jer.
2
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 9. jan 2018, 12:53

Lemonella skrev:
Jeg har ingen som helst grund til at tage dit udsagn personligt. Jeg føler bare, du bruger denne tråd til at ramme mennesker, du intet kender til og det føler jeg er forkert.

Til dig og alle andre, der måtte mene at lige præcis denne tråd, er til den slags ubehageligheder. Håber I har det fint med at ramme mennesker, der måske ikke har det så godt som jer.

Det er der ingen grund til at "føle", du bliver med at nævne at mennesker "rammes" og nu også "ubehageligheder", men du sætter det ikke ind i en kontekst med passende argumenter, det er irrationelt.
1
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 9. jan 2018, 16:22

Pølsemix skrev:
Lemonella skrev:

Det er der ingen grund til at "føle", du bliver med at nævne at mennesker "rammes" og nu også "ubehageligheder", men du sætter det ikke ind i en kontekst med passende argumenter, det er irrationelt.

Nu stiller du godt nok store krav. :lol: Mine udtalelser er jo bare mine egne helt personlige konstateringer. Skrevet i en tråd, hvor man slet ikke behøver sætte noget i kontekst, eller argumentere for noget som helst. :)
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 839
Likede indlæg: 12029

Indlægaf dgd2007 » 9. jan 2018, 16:25

Lemonella skrev:Nu stiller du godt nok store krav. :lol: Mine udtalelser er jo bare mine egne helt personlige konstateringer. Skrevet i en tråd, hvor man slet ikke behøver sætte noget i kontekst, eller argumentere for noget som helst. :)

Ja ja, fred være med det. Men det lød som om du argumenterede for, hvorfor man ikke måtte sige sådan ... i "det må man ikke sige"-tråden ;)
6
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 9. jan 2018, 16:30

Lemonella skrev:Nu stiller du godt nok store krav. :lol: Mine udtalelser er jo bare mine egne helt personlige konstateringer. Skrevet i en tråd, hvor man slet ikke behøver sætte noget i kontekst, eller argumentere for noget som helst. :)

Men du vil gerne bestemme hvad andre skal skrive uden at kunne forklare hvorfor, samtidig med at du konstaterer at de “rammer folk” og kommer med “ubehageligheder”. Det er da mildest talt sært.
8

Tilbage til "Generelt"