Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Dragen
Indlæg: 98
Tilmeldt: 17. aug 2015, 10:38
Kort karma: 19
Likede indlæg: 259

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dragen » 10. jul 2017, 20:05

Køer ville leve meget længere hvis de ikke var bygget af bøf og læder.
9
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tanten » 10. jul 2017, 20:10

Jeg er vegetar, grænsende til veganer - og JEG får spat af hellige veganere, der mener, det er tortur at drikke økologisk mælk eller spise honning, fordi det er stjålet fra bierne.

Det er MAD, for Fox sag, ikke en religion, der skal tvinges ned i halsen på alle kødspisere (med den stik modsatte effekt, i øvrigt)
11
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf getitright » 10. jul 2017, 21:25

fisken80 skrev:
Ado skrev:Der vil altid være et flertal af hysteriske prædikende veganere end der vil være af bacon-vittigheder-kødspisere. Altid. Jeg er ret ligeglad med hvad folk spiser, men jeg bliver oprigtigt fnysende arrig, når en veganer ruller sig ud med powerpointshow med billeder af blødende lidende dyr med et bedende udtryk i øjnene og med en trist violin-baggrundsmusik.

Det er meget muligt, at de er bedre ved dyrene, men til gengæld er de en pest for andre mennesker.


Så enig. Og jeg gider heller ikke belæres på Facebook. Jeg spiser mit kød uanset hvor mange ting de kører frem med. En del veganere er simpelthen herrenederen mennesker.


Ja, der så simpelthen så mange nederen mennesker i veganermiljøet. Jeg er vegetar og spiser lige nu vegansk som et forsøg, men jeg får spat af de mennesker, der mener, at hvis man bare er veganer, så er man jordens bedste menneske. Gary Yourofsky er en virkelig ubehagelig gut, der bl.a. har udtalt, at alle kvinder, der går i pels fortjener at blive voldtaget - og det er der mange veganere, der ser let hen over, fordi "han har gjort så meget for miljøet". Hvis man er veganer er det helt legitimt at skide på menneskerettigheder. Groft sagt, men det har mr. Yourofsky selv udtalt. :tie:
For slet ikke at tale om den populære holocaust analogi, der bliver brugt. Det er så ulækkert.

Og det må man nok egentlig gerne sige i et forum som dette, men havde jeg postet det i "Vegansk livsfilosofi" gruppen på Facebook, så skulle jeg nok være blevet haglet ned. Igen fordi manden har gjort så meget fantastisk for miljøet... (for ja, skræmmekampagner og aggressivitet virker jo tydeligvis vildt godt, som man kan se på jeres indlæg ;) )
5
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 10. jul 2017, 21:35

Fæcon er ellers et pænt uheldigt ord...
16
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 10. jul 2017, 21:36

Jeg kan godt forstå, hvorfor man synes det er... klamt, når børn i 2års alderen bliver ammet :genert:
8
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 10. jul 2017, 21:41

Frøken Himmelblå skrev:Jeg kan godt forstå, hvorfor man synes det er... klamt, når børn i 2års alderen bliver ammet :genert:

Ja, det er da sygt. Er det blevet moderne? :gruble:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 10. jul 2017, 21:46

dgd2007 skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Jeg kan godt forstå, hvorfor man synes det er... klamt, når børn i 2års alderen bliver ammet :genert:

Ja, det er da sygt. Er det blevet moderne? :gruble:

Sygt ligefrem? :D
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 10. jul 2017, 22:01

Laaaangt de fleste rygere lugter fælt (især når de lige har røget), og de skal holde op med at vrænge "Jamen, JEG lugter ikke" bare fordi de ikke selv kan lugte det.

Hvis man er ryger, så lugter man med 99% sikkerhed.
30
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 10. jul 2017, 22:02

Allmost_Famous skrev:Laaaangt de fleste rygere lugter fælt (især når de lige har røget), og de skal holde op med at vrænge "Jamen, JEG lugter ikke" bare fordi de ikke selv kan lugte det.

Hvis man er ryger, så lugter man med 99% sikkerhed.

Jeg tror aldrig jeg har mødt en ryger der ikke lugtede :gruble:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ficus » 10. jul 2017, 22:10

Juki skrev:
Allmost_Famous skrev:Laaaangt de fleste rygere lugter fælt (især når de lige har røget), og de skal holde op med at vrænge "Jamen, JEG lugter ikke" bare fordi de ikke selv kan lugte det.

Hvis man er ryger, så lugter man med 99% sikkerhed.

Jeg tror aldrig jeg har mødt en ryger der ikke lugtede :gruble:


Gerne samme type der ikke mener deres hjem lugter af ryger, fordi de ryger på altan/kun under emhætte/altid ud af vinduet/whatever...

99,99% sikkert at man kan lugte at der bor en ryger.

Faktisk kan jeg kun komme i tanke om en enkelt person, hvor jeg ikke har tænkt at der lugtede af rygerhjem.
9
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 10. jul 2017, 22:28

Allmost_Famous skrev:Laaaangt de fleste rygere lugter fælt (især når de lige har røget), og de skal holde op med at vrænge "Jamen, JEG lugter ikke" bare fordi de ikke selv kan lugte det.

Hvis man er ryger, så lugter man med 99% sikkerhed.

Nogen burde lave tråd med titlen
" Det bør man sige"

Til udsagt som det her
2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 11. jul 2017, 04:00

dgd2007 skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Jeg kan godt forstå, hvorfor man synes det er... klamt, når børn i 2års alderen bliver ammet :genert:

Ja, det er da sygt. Er det blevet moderne? :gruble:


Jeg tror ikke der er ret mange der gør det, men WHO's anbefaling er at man ammer til barnet er 2 år.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 11. jul 2017, 04:03

Juki skrev:
Allmost_Famous skrev:Laaaangt de fleste rygere lugter fælt (især når de lige har røget), og de skal holde op med at vrænge "Jamen, JEG lugter ikke" bare fordi de ikke selv kan lugte det.

Hvis man er ryger, så lugter man med 99% sikkerhed.

Jeg tror aldrig jeg har mødt en ryger der ikke lugtede :gruble:


Hvordan ved man det hvis man ikke kan lugte det? Jeg arbejdede sammen med en ryger engang hvor der gik over et år inden jeg opdagede at han var ryger. Det overraskede mig noget, jeg ville heller ikke have troet det kunne lade sig gøre.

Og nej, der er ikke noget galt med min lugtesans.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 11. jul 2017, 04:09

Frøken Himmelblå skrev:Jeg kan godt forstå, hvorfor man synes det er... klamt, når børn i 2års alderen bliver ammet :genert:


Hvorfor, egentlig? Hvis man må spørge :ninja:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 11. jul 2017, 05:21

Dragen skrev:Køer ville leve meget længere hvis de ikke var bygget af bøf og læder.


Til gengæld ville de fleste køer aldrig komme til verden, og der ville nok også blive mangel på mælk, når køerne ikke må få så mange kalve.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"