Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32428

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 24. sep 2015, 06:30

Aima skrev:
Alle de sære PB'er du får fra analfabetiske idioter, du burde gemme dem og udgive en bog engang. Jeg tænker faktisk, man kunne bruge dem i undervisning om netadfærd for fremtidige generationer. "100 måder du ikke skal henvende dig til mennesker på nettet på"


Det er da ikke ligefrem fordrende for en konstruktiv debatudveksling, den måde mange af mine PBer lyder på :gruble:

Men sådan helt nede på jorden; jeg undrer mig stadig over, hvad der får folk til at skrive så (i nogle tilfælde) svinsk til folk, de ikke kender.

Det værste er næsten, at størstedelen af dem, skulle forestille at være voksne mennesker på 30 år og opefter.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 24. sep 2015, 07:33

Dykkersild har slettet indlæg grundet henvendelse.
Senest rettet af dykkersild 24. sep 2015, 08:52, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32428

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 24. sep 2015, 07:38

ShuruQ skrev:
Muligt det er mig der er tungnem, men den indsamling der i lørdags, mig bekendt var det ud af landet, altså til hjælp i nærområderne, så det virker decideret tumpet at få flettet ordet "bekvemmelighedsflygtninge" ind i den sammenhæng. Udover det dumme i ordet bekvemmeligshedsflygtninge, kan man sgu ikke bruge ordet flygtninge om de der bliver i krigszonerne.


Det var nok nærmere "Vore egne"-folkene, der var tungnemme, for indsamlingen VAR jo netop til nærområderne.

Jeg synes bare den debat var så afsporet fra start; der blev blandet ting sammen, som slet ikke skulle være blandet sammen. Og da så "nationalistern" kom på banen gik det da helt skævt.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2015, 07:39

dykkersild skrev:Oprindeligt indlæg slettet af dykkersild.

Den lugter lidt af skjult sviner den der. Sorry, det er ikke for at være irriterende, det kan bare meget hurtigt blive til snak i krogene og "hvem er det"-pb'er.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 24. sep 2015, 07:45

"Bekvemmelighedsflygtninge" er vel ellers et lidt forældet ord.

Det udtryk, jeg hører for tiden, er "økonomiske migranter" for den gruppe, der strengt taget ikke er forfulgt, men bare er sikre på, at de vil få et bedre liv, hvis de kan komme ind i Europa.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32428

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 24. sep 2015, 07:45

ShuruQ skrev:
Du kender mig efterhånden, så det kommer nok ikke som nogen overraskelse at jeg erklærer mig enig.


Kender dig?? Nææææh da...hvem er du? :afro:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 24. sep 2015, 07:57

Slette af Dykkersild
Senest rettet af dykkersild 24. sep 2015, 08:53, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 24. sep 2015, 08:03

icelady skrev:Jeg har smidt den i et opslag om netop indsamlingen i den lokale FB-gruppe.

Det har affødt en PB med følgende ordlyd: "Men det er da uretfrædigt at vi skal give til nogle bekvemlighedflytninge og ik til vors egne hjemløes??????? Jeg giver prsonligt en haltredser hvert år til frellsens til juleindsamlingen så jeg må sku god brokke mig."

Godt så. :stoned:


Hahahahaha! Åh gud! Så nu bidrager man altså til indsamlinger for at kunne bibeholde brokkeretten og ikke for at hjælpe? Og så en heeeeeel halvtredser! Mon ikke vedkommende kan søge kompensation for svie og smerte et sted, for dén har da vist BRÆNDT, da den skulle op af lommen...

Shit, en taber! :gisp:
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. sep 2015, 08:12

ManicNinja skrev:Hahahahaha! Åh gud! Så nu bidrager man altså til indsamlinger for at kunne bibeholde brokkeretten og ikke for at hjælpe? Og så en heeeeeel halvtredser! Mon ikke vedkommende kan søge kompensation for svie og smerte et sted, for dén har da vist BRÆNDT, da den skulle op af lommen...

Shit, en taber! :gisp:


Jeg tror nok, at jeg ville tælle alle mine gennem årene donerede beløb sammen og spørge, om idioten ville have mit brok i etaper eller foretrak at tage hele shitstormen nu.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. sep 2015, 08:15

Jeg er ved at lave en gavekalender til Julehjælpen. Hvordan beregner jeg nu, hvor meget brok-credit det giver mig pr. pakke?
Er det prisen, vægten eller størrelsen, som afgør det?
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 24. sep 2015, 08:45

DetSorteCirkus skrev:Jeg er ved at lave en gavekalender til Julehjælpen. Hvordan beregner jeg nu, hvor meget brok-credit det giver mig pr. pakke?
Er det prisen, vægten eller størrelsen, som afgør det?


Et foto plejer at være nok - så skal du bare se løjer. Hvis du er heldig så skal du også tale om de hjemløse.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 24. sep 2015, 08:51

icelady skrev:
Aima skrev:
Alle de sære PB'er du får fra analfabetiske idioter, du burde gemme dem og udgive en bog engang. Jeg tænker faktisk, man kunne bruge dem i undervisning om netadfærd for fremtidige generationer. "100 måder du ikke skal henvende dig til mennesker på nettet på"


Det er da ikke ligefrem fordrende for en konstruktiv debatudveksling, den måde mange af mine PBer lyder på :gruble:

Men sådan helt nede på jorden; jeg undrer mig stadig over, hvad der får folk til at skrive så (i nogle tilfælde) svinsk til folk, de ikke kender.

Det værste er næsten, at størstedelen af dem, skulle forestille at være voksne mennesker på 30 år og opefter.


Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tror at du kom samme steder som dele af min svigerfamilie. Dåbsattesten siger et - fakta siger noget helt andet.
Jeg stemmer for en blog - der er seriøse guldkorn imellem.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 24. sep 2015, 12:36

Jeg synes, det er så ufeminint med store fødder. Og det er så unfair, for man kan jo intet gøre. Man kan ændre på sin vægt, klippe og farve sit hår, få opereret div dele af kroppen, bruge makeup osv, hvis man er utilfreds, men store fødder ER jo bare store. Det ændrer desværre bare ikke på, at jeg åbenbart er overfladisk nok til at synes, at alt over str 39 er decideret ufeminint, og at str 36-37 er pænest. Jeg bruger selv str 38.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15617
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20992

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 24. sep 2015, 14:49

Jeg bryder mig faktisk ikke om bandet TV2. Bare fordi et band er dansk så behøver jeg jo altså ikke falde i svime over det
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 24. sep 2015, 18:03

ShuruQ skrev:Jeg kan ikke fordrage svensk pølseret. Jeg synes det er absolut rædselsfuldt og efter at have kigget i madforummet føler jeg mig som Palle alene i verden hvad det angår :genert:.

Det er meget sjældent jeg takker nej eller ikke er villig til at prøve og smage et eller andet igen, men lige her, der er jeg stået helt af.


Sådan har jeg det med chili con carne. Synes det ligner en gang dårlig mave. :tie:

Men hvorfor må du ikke sige det - at du ikke kan lide det?
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.

Tilbage til "Generelt"