Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55879
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 17. feb 2016, 12:03

Jeg kan også godt lide selfies. Jeg tager dog kun nogen selv, når jeg er helt alene - herhjemme. :D Men når andre poster dem, synes jeg bare det er hyggeligt. Generelt er jeg vild med hverdagsting på Facebook. Madbilleder, gør-det-selv-projekter, hyggebilleder, børnebilleder. Bring it on!
8
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 17. feb 2016, 14:33

englishchannel skrev:Hah, jeg vil så langt hellere se på selfies end jeg vil se på billeder af kager eller kæledyr. Jeg synes, at det er hyggeligt og personligt.

Måske spiller det ind, at mine venner og de folk, jeg følger online, typisk gør ret meget ud af deres selfies, så der er kælet for lys, baggrund, hår og makeup. Hvis det bare var grynede "Jeg sidder foran mit webcam i min halvmørke stue iført fleecesweater."-billeder ville jeg nok også finde det mere kedeligt.

Og ja, gu' er det da selvoptaget. Men er alting på de sociale medier rent beset ikke det? Det er da også selvoptaget at vise, at man er god til at bage, at man har købt hus eller hvad der nu er.


Nej, det mener jeg da bestemt ikke at det er. Jeg bruger de sociale medier til at komme i kontakt med venner, familie og bekendte – ikke til at udstille mig selv. Jeg er bare nysgerrig efter at vide hvorfor det er interessant at se et billede af en ven, som er taget i deres stue/toilet/whatever, uden nogen form for formål andet end at udstille sig selv?
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 17. feb 2016, 14:33

Guldlok skrev:
Ado skrev:Jeg kan også godt lide selfies. Jeg tager dog kun nogen selv, når jeg er helt alene - herhjemme. :D Men når andre poster dem, synes jeg bare det er hyggeligt. Generelt er jeg vild med hverdagsting på Facebook. Madbilleder, gør-det-selv-projekter, hyggebilleder, børnebilleder. Bring it on!


Enig i denne :gogo:

Generelt synes jeg det er trættende med alle de regler for hvad man "må" på Facebook, Instagram mm. og hvis nogen fortæller mig, at jeg ikke må xx og yy, så får de pænt at vide, hvor unfollow/unfriend-knappen kan findes. ;)

Men jeg ville heller ikke rende og tage selfies mærkelige offentlige steder. :genert:


Nu siger jeg jo ikke at man ikke må :) Men at jeg simpelthen ikke forstår konceptet.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 17. feb 2016, 14:35

Ado skrev:Jeg kan også godt lide selfies. Jeg tager dog kun nogen selv, når jeg er helt alene - herhjemme. :D Men når andre poster dem, synes jeg bare det er hyggeligt. Generelt er jeg vild med hverdagsting på Facebook. Madbilleder, gør-det-selv-projekter, hyggebilleder, børnebilleder. Bring it on!


Jeg er enig i det sidste du skriver, for det har et formål: Se, hvad jeg har lavet, se hvad jeg laver lige nu med mine børn, se – jeg er på ferie – det har i det mindste et formål. Men at tage billeder af sig selv har jo absolut intet formål. Dine venner ved godt hvordan du ser ud.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23353

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 17. feb 2016, 15:49

ShuruQ skrev:Egentligt overvejede jeg en tråd i forældreforaet men jeg tør sgu ikke, for noget siger mig dette er virkelig upopulært, men here goes.

Jeg var nede at handle med min yngste søn tidligere i dag, han havde nogle feriepenge han måtte købe lidt slik for. Han fandt en banan i plastik der var sådan lidt krumbøjet med noget væske i man skulle sprøjte ud. Bortset fra farven lignede det mere en erigeret penis end en banan. Min hjerne er muligvis syg men han fik simpelthen ikke lov til at købe den. Synes der er virkelig meget af det slik der er meget uheldigt udtænkt. Sidst havde de fået købt en beholder også med noget væske i der skulle suttes ud, den ene var rødlig med et hul i midten hvor væsken kom ud.

Skyd mig bare men jeg synes det virker så forkert :tie:.

http://youtu.be/gffhgRSvakQ :fløjt:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8692

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 17. feb 2016, 15:57

lillebjoern skrev:Nej, det mener jeg da bestemt ikke at det er. Jeg bruger de sociale medier til at komme i kontakt med venner, familie og bekendte – ikke til at udstille mig selv. Jeg er bare nysgerrig efter at vide hvorfor det er interessant at se et billede af en ven, som er taget i deres stue/toilet/whatever, uden nogen form for formål andet end at udstille sig selv?


Men hvorfor er det interessant med et billede af en kage, en kat, en ny carport eller et barn? Der er jo forskel på, hvad folk interesserer sig for.

Jeg kan godt lide selfies af flere årsager. For det første fordi der er mange af mine venner, jeg ikke engang ser hvert halve år, og så synes jeg at det er rart at følge med i deres hverdag, herunder hvordan de ser ud og hvad de har på. For det andet går jeg personligt meget op i udseende, makeup og stil, og jeg bruger andres selfies til at få inspiration. For det tredje så kan jeg godt lide den æstetiske dimension i det - og jeg får langt mere ud af at kigge på et flot billede af et menneske end et flot billede af en hest.

Nu er der selvfølgelig også forskel på selfies, og jeg skal da gerne indrømme, at jeg finder overbelyste trutmundsbilleder fra offentlige toiletter relativt ligegyldige, især hvis der bliver postet 12 nærmest identiske billeder. Det betyder bare ikke, at der ikke kan være nogle kvaliteter i formatet i sig selv.
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55879
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 17. feb 2016, 16:20

Trutmund/tagrendemunds.billeder er bare lidt sære, hvis de er dybt seriøse. Men jeg kan faktisk rigtig godt lide en bestemt ting ved selfie-bølgen. Nemlig, at det - for mig - er fedt at se, når en person poster et skide godt billede af sig selv. Jeg synes det er fedt, når folk er tilfreds med dem selv og gerne vil vise det ganske uskyldigt. Det er ofte lidt fy-fy.
Og nej, det mener jeg ikke rettet mod nogen i denne tråd. Det er mere generelt, at det er helt fint at poste et billede af en kage og skrive: "Se hvad jeg har lavet! Er den ikke fin?", men at det ses som selvfedme, hvis det er et selvportræt.

Nå, men som sagt. :D Jeg kan godt lide dem. Selvfølgelig er der også billeder jeg undrer mig længe over. Men det gælder også madbilleder, hvis det f.eks. er et billede taget ned i gryden med millionbøf med alt for meget zoom. :D
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8692

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 17. feb 2016, 16:22

klyt skrev:Jeg anerkender, at vi har forskellige behov og forskellige ting vi synes er spændende og æstetisk vigtige i vores hverdag. Men hvor tit er det lige, at man kan se ret meget af folks tøj på selfies? Well, det hører nok også til det man ikke må sige, eller spørge om.


Det må man da godt :) Og svaret er: relativt ofte, når man dyrker helfigurs spejlselfies.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 17. feb 2016, 16:27

Ado skrev:Trutmund/tagrendemunds.billeder er bare lidt sære, hvis de er dybt seriøse. Men jeg kan faktisk rigtig godt lide en bestemt ting ved selfie-bølgen. Nemlig, at det - for mig - er fedt at se, når en person poster et skide godt billede af sig selv. Jeg synes det er fedt, når folk er tilfreds med dem selv og gerne vil vise det ganske uskyldigt. Det er ofte lidt fy-fy.
Og nej, det mener jeg ikke rettet mod nogen i denne tråd. Det er mere generelt, at det er helt fint at poste et billede af en kage og skrive: "Se hvad jeg har lavet! Er den ikke fin?", men at det ses som selvfedme, hvis det er et selvportræt.

Nå, men som sagt. :D Jeg kan godt lide dem. Selvfølgelig er der også billeder jeg undrer mig længe over. Men det gælder også madbilleder, hvis det f.eks. er et billede taget ned i gryden med millionbøf med alt for meget zoom. :D

Enig.
Og der er jo også mange der går op i make up og hår, ligesom mange går op i f.eks. madlavning. Så jeg kan ikke se hvorfor der skulle være forskel på at en der har hår som hobby flasher sin nye håropsætning, og at en der har mad som hobby flasher sin seneste anretning.
1
...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 17. feb 2016, 17:42

LadyFox skrev:
Ado skrev:Trutmund/tagrendemunds.billeder er bare lidt sære, hvis de er dybt seriøse. Men jeg kan faktisk rigtig godt lide en bestemt ting ved selfie-bølgen. Nemlig, at det - for mig - er fedt at se, når en person poster et skide godt billede af sig selv. Jeg synes det er fedt, når folk er tilfreds med dem selv og gerne vil vise det ganske uskyldigt. Det er ofte lidt fy-fy.
Og nej, det mener jeg ikke rettet mod nogen i denne tråd. Det er mere generelt, at det er helt fint at poste et billede af en kage og skrive: "Se hvad jeg har lavet! Er den ikke fin?", men at det ses som selvfedme, hvis det er et selvportræt.

Nå, men som sagt. :D Jeg kan godt lide dem. Selvfølgelig er der også billeder jeg undrer mig længe over. Men det gælder også madbilleder, hvis det f.eks. er et billede taget ned i gryden med millionbøf med alt for meget zoom. :D

Enig.
Og der er jo også mange der går op i make up og hår, ligesom mange går op i f.eks. madlavning. Så jeg kan ikke se hvorfor der skulle være forskel på at en der har hår som hobby flasher sin nye håropsætning, og at en der har mad som hobby flasher sin seneste anretning.


Men det er jo heller ikke rigtig præmissen for diskussionen her (eller i hvert fald mit startindlæg) - igen, så er der jo et formål med det, hvis det er en blogger eller veninde, som explicit flasher sin makeup, hår eller tøj for at flashe dét. Så er det jo ikke bare et almindeligt selfie. I den henseende kan man jo ikke undgå at tage et billede af sig selv, hvis man vil vise noget, der er på det. :)
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 17. feb 2016, 18:50

ShuruQ skrev:Aftensmaden i dag var sloppy joes. I kødsovsen skulle der en lille smule hvidløg. Det kom ikke i fordi vi har en der ikke kan lide hvidløg og som siger hun kan smage det uanset hvor lidt. Det er så også det eneste der vises hensyn til af ting folk ikke kan lide. Der står så hvidløgssalt ved siden af til os andre. Jeg viser gerne hensyn, men jeg synes det er lidt øv at vi andre ni aldrig kan få hvidløg i maden pga en.

Men det der så virkelig irriterede mig er at hun efter en bid
ikke skulle have mere fordi det var alt for stærkt.

Der er salt, peber, timian, en hvart ske cayennepeber og nelliker i. Derudover PUDDERSUKKER. Hvordan det kan blive stærk er mig en gåde.

Alle skal helst kunne spise maden, det er ikke det, men det er altid for stærkt for hende og nogle gange er det sgu træls for det er altså ikke det samme at krydre maden bagefyer, smagen trænger lidt bedre ind under tilberedningen end hvis man drysser det hen overbagefter.

Men nogle gange tænker jeg, hvor går grænsen for hvor meget hensyn der skal vises?

Jeg vil altid gerne vise hensyn men et eller andet sted skal grænsen vel trækkes.

Jeg synes fandeme, det er en svær problematik det der. Oprigtigt. I min familie når vi alle er samlet synes alle, det er ok at tage hensyn til ham, der ikke spiser svinekød og hvis der er grøntsager, man ikke kan lide. Men ikke til at nogle af os tænker over kulhydratindtaget.
Og der forstår jeg helt ærligt ikke, at det er mere ok at være "kræsen"/ikke kunne lide noget eller ikke at spise noget af religiøse årsager end det er at minimere noget pga. sundhed og velvære.

Hende din roomie der lyder dog voldsomt begrænsende, men det er jo svært, for hvis hun nu faktisk oplever maden som ekstremt stærk (nogle er jo vant til nærmest ukrydret mad).. men det er også træls, at 9 andre skal "trækkes" med ukrydret mad.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 17. feb 2016, 19:30

ShuruQ skrev:Aftensmaden i dag var sloppy joes. I kødsovsen skulle der en lille smule hvidløg. Det kom ikke i fordi vi har en der ikke kan lide hvidløg og som siger hun kan smage det uanset hvor lidt. Det er så også det eneste der vises hensyn til af ting folk ikke kan lide. Der står så hvidløgssalt ved siden af til os andre. Jeg viser gerne hensyn, men jeg synes det er lidt øv at vi andre ni aldrig kan få hvidløg i maden pga en.

Men det der så virkelig irriterede mig er at hun efter en bid
ikke skulle have mere fordi det var alt for stærkt.

Der er salt, peber, timian, en hvart ske cayennepeber og nelliker i. Derudover PUDDERSUKKER. Hvordan det kan blive stærk er mig en gåde.

Alle skal helst kunne spise maden, det er ikke det, men det er altid for stærkt for hende og nogle gange er det sgu træls for det er altså ikke det samme at krydre maden bagefyer, smagen trænger lidt bedre ind under tilberedningen end hvis man drysser det hen overbagefter.

Men nogle gange tænker jeg, hvor går grænsen for hvor meget hensyn der skal vises?

Jeg vil altid gerne vise hensyn men et eller andet sted skal grænsen vel trækkes.


Nu ved jeg ikke hvordan og til hvor mange I laver mad, men var det muligt at man (evt. hende selv) kunne lave en lille separat portion uden hvidløg/stærke krydderier? Så kan både hun og andre få det som I hver især vil have det.
7
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MissDitte » 18. feb 2016, 10:26

Jeg så sidste uges X-factor i går, og jeg tror Sarah i kørestolen udelukkende er kommet videre, netop fordi hun sidder i kørestol. Altså hun synger selvfølgelig pænt og rent, men der er intet ekstraordinært over det i mine ører.
5
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 18. feb 2016, 10:33

MissDitte skrev:Jeg så sidste uges X-factor i går, og jeg tror Sarah i kørestolen udelukkende er kommet videre, netop fordi hun sidder i kørestol. Altså hun synger selvfølgelig pænt og rent, men der er intet ekstraordinært over det i mine ører.

Jeg synes slet ikke hun sang pænt :blush:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MissDitte » 18. feb 2016, 10:56

kidkomb skrev:
MissDitte skrev:Jeg så sidste uges X-factor i går, og jeg tror Sarah i kørestolen udelukkende er kommet videre, netop fordi hun sidder i kørestol. Altså hun synger selvfølgelig pænt og rent, men der er intet ekstraordinært over det i mine ører.

Jeg synes slet ikke hun sang pænt :blush:


Det var så det jeg ikke engang turde sige i tråden med det, man ikke må sige :blush:
1

Tilbage til "Generelt"