Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 3. sep 2019, 09:52

Fyrst Eberhard skrev:Det værste ved at modtage et opkald på mobiltelefon, er de 10 sekunder man ikke kan bruge den, imens man venter på at den stopper med at ringe.

Min stopper, når man slukker for den. :gruble:
1
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 3. sep 2019, 11:17

Fyrst Eberhard skrev:Det værste ved at modtage et opkald på mobiltelefon, er de 10 sekunder man ikke kan bruge den, imens man venter på at den stopper med at ringe.


Kan du ikke bare afvise opkaldet?
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Thomas31 » 3. sep 2019, 11:29

dykkersild skrev:
fisken80 skrev:Folk der kæfter op om, at ledere for store organisationer som Red Barnet og Røde Kors får for meget i løn skal lukke røven og overveje om de seriøst tror, at man kan finde kvalificerede mennesker, der gider varetage sådan et job til en løn, der ikke svarer til et tilsvarende job som leder alle andre steder...


HEP - det må du i den grad gerne sige for mig. Specielt når de så oven i hatten forsætter med; og de bruger ALLE pengene på administration. Hvorfor feden tror de at de fleste foreninger har deres regnskaber på deres hjemmeside - så sæt dig dog ind i tingene!


Der er ikke som udgangspunkt noget forkert i at deres ledere får en høj løn, men jeg synes alligevel at det kan blive det, alt efter hvordan de formulerer sig, når de appellerer efter bidrag.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æble » 3. sep 2019, 13:03

Fyrst Eberhard skrev:
fisken80 skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Det værste ved at modtage et opkald på mobiltelefon, er de 10 sekunder man ikke kan bruge den, imens man venter på at den stopper med at ringe.


Kan du ikke bare afvise opkaldet?

dgd2007 skrev:Min stopper, når man slukker for den. :gruble:

I er alt for løsningsorienterede!

Pointen er, at jeg naturligvis burde besvare mine opkald som et normalt menneske, i stedet for bare at kigge på, når folk har brug for at tale med mig - men det gør jeg ofte, fordi det er meget få mennesker jeg gider/magter at tale med, når de ringer.


Ja! Og hvis man afviser opkaldet så ved den der ringer at man har gjort det. Hvis den ringer ud kan det være fordi man ikke lige hørte det :fløjt:
9
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 3. sep 2019, 13:07

Æble skrev:Ja! Og hvis man afviser opkaldet så ved den der ringer at man har gjort det. Hvis den ringer ud kan det være fordi man ikke lige hørte det :fløjt:

Hmm, jeg ved faktisk ikke hvordan det ser ud for opkalderen hvis man slukker tlf. :gruble:
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 3. sep 2019, 13:23

Æble skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
fisken80 skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Det værste ved at modtage et opkald på mobiltelefon, er de 10 sekunder man ikke kan bruge den, imens man venter på at den stopper med at ringe.


Kan du ikke bare afvise opkaldet?

dgd2007 skrev:Min stopper, når man slukker for den. :gruble:

I er alt for løsningsorienterede!

Pointen er, at jeg naturligvis burde besvare mine opkald som et normalt menneske, i stedet for bare at kigge på, når folk har brug for at tale med mig - men det gør jeg ofte, fordi det er meget få mennesker jeg gider/magter at tale med, når de ringer.


Ja! Og hvis man afviser opkaldet så ved den der ringer at man har gjort det. Hvis den ringer ud kan det være fordi man ikke lige hørte det :fløjt:


Nope. Jeg har oplevet, at min kæreste oplevede, at min telefon ringede ud, mens jeg modsat hørte ét ring (og følgeligt ikke nåede at tage den). Så den der ringer kan intet konkludere selvom I afviser opkaldet
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 3. sep 2019, 13:37

Æble skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
fisken80 skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Det værste ved at modtage et opkald på mobiltelefon, er de 10 sekunder man ikke kan bruge den, imens man venter på at den stopper med at ringe.


Kan du ikke bare afvise opkaldet?

dgd2007 skrev:Min stopper, når man slukker for den. :gruble:

I er alt for løsningsorienterede!

Pointen er, at jeg naturligvis burde besvare mine opkald som et normalt menneske, i stedet for bare at kigge på, når folk har brug for at tale med mig - men det gør jeg ofte, fordi det er meget få mennesker jeg gider/magter at tale med, når de ringer.


Ja! Og hvis man afviser opkaldet så ved den der ringer at man har gjort det. Hvis den ringer ud kan det være fordi man ikke lige hørte det :fløjt:

Sæt den til at viderestille opkaldene til telefonsvareren?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ina » 3. sep 2019, 14:16

Min ældste har en veninde med hjem i dag, som hun har leget med mange gange før. Der tegner sig i den grad et mønster, som gør at jeg overvejer at sige nej næste gang de spørger. :genert:

For det første spørger hun ikke særlig pænt om ting. Det er mere sådan “giv mig en mad”/“jeg vil have en mere”. Det er blevet lidt bedre efter jeg for et par gange siden rettede hende lidt, men jeg synes hun er sygt provokerende. :genert:

For det andet skriger hun. Hele tiden. På en skinger måde og HØJT. Og så råber hun alt hvad hun siger. Min datter råber lidt med for at matche hende, men intet på niveau med veninden.

Hele vejen hjem i bilen råbte hun for at overdøve de andre. Herhjemme måtte jeg bede dem om at gå ud og spise deres mad, fordi hun larmede så meget. Bagefter fik de lov til at spille ipad og veninden skreg hver gang de blev slået af banen/mødte andre i spillet/kørte galt/missede et eller andet. Jeg bad dem stoppe med at skrige flere gange og sendte dem på værelset med lukket dør. Det hjalp ikke, så jeg måtte op og bede hende direkte om at stoppe det igen. Lidt skrappere end før. Til det svarede hun “hvorfor”. :rulle: Jeg har ringen for ørerne nu.

Grunden til at jeg poster det i denne tråd er at jeg føler at jeg burde være lidt mere rummelig overfor veninden. Og det er en min datter rigtig gerne vil lege med, så jeg burde holde det ud. Hun har jo sikkert ikke lært det hjemmefra. Jeg kan bare slet ikke holde det ud i mine små lydfølsomme ører.
18
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Urtekussen » 3. sep 2019, 14:25

^ min søn har en veninde, som smasker så meget, at jeg næsten ikke kan holde det ud.
Vi gør enormt meget i at vores børn spiser pænt og ikke smasker, så måske derfor hører jeg det ekstra meget.

Jeg synes det er lidt flovt at have det sådan, når jeg netop er den voksne.
0
2011
2015
2018
2020
2023
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf cola » 3. sep 2019, 14:38

Urtekussen skrev:^ min søn har en veninde, som smasker så meget, at jeg næsten ikke kan holde det ud.
Vi gør enormt meget i at vores børn spiser pænt og ikke smasker, så måske derfor hører jeg det ekstra meget.

Jeg synes det er lidt flovt at have det sådan, når jeg netop er den voksne.

At smaske kan der være mange årsager til, hvis det er en asiatisk familie, så er det kun høfligt, og et kompliment til dig. Men det kan også være ørerne der er noget galt med, eller for den sags skyld næsen, begge dele gør at man smasker for at trække vejret mens man spiser.

Jeg personligt smasker også nogle ganske, ikke for at være uhøflig, men for mig er det netop næsen eller ørerne, ja jeg har problemer med begge dele, så heldig er jeg nemlig.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ina » 3. sep 2019, 16:36

Urtekussen skrev:^ min søn har en veninde, som smasker så meget, at jeg næsten ikke kan holde det ud.
Vi gør enormt meget i at vores børn spiser pænt og ikke smasker, så måske derfor hører jeg det ekstra meget.

Jeg synes det er lidt flovt at have det sådan, når jeg netop er den voksne.


Det er skide træls. Og så er det også bare træls hele tiden at være en irettesættende voksen, som konstant siger “shhh” eller “I skal skrue ned for jeres lyd” osv. Jeg hader, når jeg skal bruge en hel eftermiddag på det.

Da hendes far kom og hentede, sagde jeg at veninden måske synes jeg var lidt streng, fordi jeg havde sendt dem i haven pga skrigeri. Jeg er altid i tvivl om jeg skal fortælle om de der episoder, når forældrene kommer. :lol:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 3. sep 2019, 18:23

ina skrev:...
Da hendes far kom og hentede, sagde jeg at veninden måske synes jeg var lidt streng, fordi jeg havde sendt dem i haven pga skrigeri. Jeg er altid i tvivl om jeg skal fortælle om de der episoder, når forældrene kommer. :lol:

Hørte han så, hvad du sagde? Eller virkede han tunghør? :fløjt:
3
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ina » 3. sep 2019, 18:26

Lurende Peber skrev:
ina skrev:...
Da hendes far kom og hentede, sagde jeg at veninden måske synes jeg var lidt streng, fordi jeg havde sendt dem i haven pga skrigeri. Jeg er altid i tvivl om jeg skal fortælle om de der episoder, når forældrene kommer. :lol:

Hørte han så, hvad du sagde? Eller virkede han tunghør? :fløjt:


Han svarede faktisk ikke noget. :lol:
1
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Straniera » 4. sep 2019, 07:30

Jeg har en ven, hvis datter er voldsomt irriterende på en lignende måde. Hun er opmærksomhedskrævende, råber, afbryder og er i det hele taget all over the place. Jeg har sagt til hendes far, at hun er anstrengende at være sammen med, for jeg synes, han skal vide, at hun har en problematisk adfærd. I det lange løb er det jo synd for hende selv, hvis ingen (voksne) kan lide hende.

Hvis det var mit barns ven, ville jeg irettesætte hende. Fortælle, at vi her i huset har nogle regler, og hvis hun ikke kan udvise høflighed og undgå at skrige/råbe osv., så er det ikke i mit hjem, der skal leges.
7
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 4. sep 2019, 16:00

Stearinlys er ikke hyggelige, de stinker
7
14 11 14

Tilbage til "Generelt"