Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 512
Likede indlæg: 2548

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Falstria » 7. dec 2017, 20:39

Skorstenen skrev:
Falstria skrev:
milisa skrev:
Skorstenen skrev:Man skal holde sig helt væk fra ovne, varme komfurer og andre køkkenapparater når man kan finde på at spørge til en opskrift på pølsemix.

Ej, det må man dælendylme godt sige!! :lol:

Jeg kan da godt spekulere over hvilken type pølse der egentlig er bedst :genert:

Dem du kan lide.

Jeg kan lide dem alle, det er jo derfor det er svært at vælge. ;)
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 3664

Indlægaf hotlips » 8. dec 2017, 09:30

Mavis skrev:Jeg kan virkelig ikke lide Disney's juleshow. Jeg ser stadig meget tegnefilm fra mange dele af verdenen og har absolut ingen intentioner om at stoppe, men jeg synes det gamle Disney (især Anders And og Mickey Mouse og sådan noget) er noget af det mest intetsigende animation nogensinde. Min forældre vil altid have at jeg skal se det juleaften, for det gjorde de som børn, men jeg er et forkælet moderne barn der heller vil sidde ved min iPad. :fløjt:

Hos os er det først og fremmest noget der handler om at nu er vi sammen, vi pynter juletræ og skråler med mens vi ser showet og skifter lidt mellem at sidde og se når der er en film man synes særligt meget om og at pynte og det er helt fint hvis ikke man bryder sig om at gå op i showet,men man må stadig leve med at vi andre ser det.

Jeg har indtryk af at det er sådan mere eller mindre i rigtig mange andre familier, en af mange traditioner der er vigtig for ihvertfald en del af familien, og vi har jo allesammen nogen af traditionerne vi er mere eller mindre glade for, og så må man leve med at deltage uanset hvad, det handler jo først og fremmest om at man er sammen og at prioriterer det over andet.
2
Hewlett
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1216

Indlægaf Hewlett » 8. dec 2017, 12:35

fisken80 skrev:
Lemonella skrev:
Hewlett skrev:
fisken80 skrev:
Hewlett skrev:Jeg har enormt svært ved at forestille mig, at nogle mennesker er så hængt op økonomisk, at de ikke har råd til, at prioritere tandlægebesøg (og her snakker jeg et helt basic tandeftersyn+rens til omkring 4-500kr. efter støtten fra staten er trukket). Det svarer til 42kr der skal lægges til side hver måned i et år.
Eller endda 21 kr. hvis man da så bare kom afsted hvert andet år.

Jeg synes det er ulækkert ikke at have været til tandlægen i flere år. Jeg ved selv hvordan mine tænder ser ud når det er ved at være tid til mit årlige tjek+rens, så kan slet ikke forestille mig 2+ år :tie:

Hvis personen samtidig er ryger og lystigt ryger 1-2 pakker om dagen. Ja, så tænker jeg at de er pisse ligeglade med personlig hygiejne.

Altså jeg havde en periode i min ungdom, hvor jeg ikke gik til tandlæge i flere år. Det var ikke umiddelbart at se på mine tænder. At der så var flere huller da jeg endelig kom afsted er en anden sag. Men det var på ingen måde umiddelbart synligt, at jeg havde forsømt tandlægen grusomt.

Det er ikke alle, der danner meget plak.

Men det ændrer ikke på min mening om, at folk forsømmer deres hygiejne når de ikke går til tandlægen.

Min mening er at man forsømmer sin hygiejne, hvis man aldrig børster sine tænder.

Ja, dét er klamt.

Og det virker noget overkill på mig, at påstå, at ét tandlægebesøg årligt har nogen som helst indflydelse på ens generelle tandhygiejne.

Men huller i tænderne er bakterier som har "fået lov" til, at sidde så længe på tanden, at der sker en syredannelse og senere ætsning. Det går da ud over din tandhygiejne?

Og misforstå mig ikke, jeg kan heller ikke sige mig fri for at have haft en hul i tanden, men derfor synes jeg også det er vigtigt, at gå til tandlægen for at holde en sund tandhygiejne.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2082
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 20161

Indlægaf kidkomb » 8. dec 2017, 12:55

Hewlett skrev:
fisken80 skrev:
Lemonella skrev:
Hewlett skrev:
fisken80 skrev:
Hewlett skrev:Jeg har enormt svært ved at forestille mig, at nogle mennesker er så hængt op økonomisk, at de ikke har råd til, at prioritere tandlægebesøg (og her snakker jeg et helt basic tandeftersyn+rens til omkring 4-500kr. efter støtten fra staten er trukket). Det svarer til 42kr der skal lægges til side hver måned i et år.

Jeg synes det er ulækkert ikke at have været til tandlægen i flere år. Jeg ved selv hvordan mine tænder ser ud når det er ved at være tid til mit årlige tjek+rens, så kan slet ikke forestille mig 2+ år :tie:

Hvis personen samtidig er ryger og lystigt ryger 1-2 pakker om dagen. Ja, så tænker jeg at de er pisse ligeglade med personlig hygiejne.

Altså jeg havde en periode i min ungdom, hvor jeg ikke gik til tandlæge i flere år. Det var ikke umiddelbart at se på mine tænder. At der så var flere huller da jeg endelig kom afsted er en anden sag. Men det var på ingen måde umiddelbart synligt, at jeg havde forsømt tandlægen grusomt.

Men det ændrer ikke på min mening om, at folk forsømmer deres hygiejne når de ikke går til tandlægen.

Min mening er at man forsømmer sin hygiejne, hvis man aldrig børster sine tænder.

Ja, dét er klamt.

Og det virker noget overkill på mig, at påstå, at ét tandlægebesøg årligt har nogen som helst indflydelse på ens generelle tandhygiejne.

Men huller i tænderne er bakterier som har "fået lov" til, at sidde så længe på tanden, at der sker en syredannelse og senere ætsning. Det går da ud over din tandhygiejne?

Og misforstå mig ikke, jeg kan heller ikke sige mig fri for at have haft en hul i tanden, men derfor synes jeg også det er vigtigt, at gå til tandlægen for at holde en sund tandhygiejne.

Jeg har aldrig haft et hul. Heller ikke i mine mælketænder.
Og jeg var vel til tandlægen 3 gange i løbet af mine tyvere. Et slag på tasken, så har jeg været til tandlægen 5 gange på 15 år indtil jeg blev 36.
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Smiling_Goat
Kort karma: 735
Likede indlæg: 11809

Indlægaf Smiling_Goat » 8. dec 2017, 13:27

LadyFox skrev:
kartoffelpizza skrev:
Ellin skrev:
Mavis skrev:Jeg kan virkelig ikke lide Disney's juleshow. Jeg ser stadig meget tegnefilm fra mange dele af verdenen og har absolut ingen intentioner om at stoppe, men jeg synes det gamle Disney (især Anders And og Mickey Mouse og sådan noget) er noget af det mest intetsigende animation nogensinde. Min forældre vil altid have at jeg skal se det juleaften, for det gjorde de som børn, men jeg er et forkælet moderne barn der heller vil sidde ved min iPad. :fløjt:

Så vidt jeg huske er du i teen-alderen?
Jeg tror det er en aldersting. Jeg er 30 og er opvokset med Disneys Juleshow og elsker nostalgien år efter år. :lun:
Men hvis man er under de 20, er man nok opvokset med et helt andet udvalg af tv, også til jul.
Vi havde jo ikke mulighed for streaming bl.a da jeg var barn/teen, så vi så det der nu var i tv.

(Ok, nu føler jeg mig oldgammel :lol: )

Jeg er 26, og synes, det er Crap. Min kæreste er 29, og elsker det.. jeg tror det delvist er som du siger, og delvist personlighed. Jeg har aldrig forstået fascinationen af det :lol:

Jeg er 29 og fatter ikke at folk gider at se det år eftet år. Altså, jeg gider måske godt at se det med mange års mellemrum.

Jeg har det på præcis samme måde.. Det gælder i øvrigt også for 90 års fødselsdagen. Jeg forstår det ikke. Hvert år er der nogen, der insisterer på, at vi ser de der programmer, og hvert år bruger jeg sendetiden på at undre mig over, at vi nu sidder og ser det igen.

Jeg er nået til med julemusik, at jeg skifter nummer, når der kommer en klassiker på. Jeg har nået kvalmegrænsen for, hvad jeg kan klare af band aid, Shaken Stevens og alle de andre hits, vi skal trækkes igennem år efter år efter år.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 512
Likede indlæg: 8483

Indlægaf Lemonella » 8. dec 2017, 13:40

Hewlett skrev:
fisken80 skrev:
Lemonella skrev:
Hewlett skrev:
fisken80 skrev:

Ja, dét er klamt.

Du kan sagtens selv holde dine tænder rene ved at børste dem 2 gange dagligt og bruge tandstikker og tandtråd jævnligt.
Jeg har ikke haft huller i mine tænder siden jeg gik ud af skolen i 1970. Jeg er fra den generation, hvor et lille hul i en tand, medførte at tanden blev boret ud og fyldt op med amalgam. I dag ved tandlægerne godt at et lille hul, kan børstes væk.

Jeg har med jævne mellemrum, fået udskiftet de gamle plomber og fået nye i plast. Jeg har altid været flittig med min tandhygiejne og altid fået ros. Også selvom jeg i perioder, har lidt så meget af tandlægeskræk at jeg ikke har været hos tandlæge.
Begge mine sønner, har forsømt at gå til tandlæge i lange perioder. De er 40 og 42 år og har ingen huller haft. Min kæreste, er også lidt dårlig til det med tandlægen, men har heller aldrig haft et hul. Heller ikke selvom, der sidst, gik 10 år, hvor han ikke var hos tandlæge.

Nogen er bare heldige med deres tænder og samtidig gode til at holde en god tandhygiejne der hjemme. Har man problemtænder, er det nok klogt at komme til tandlægen med jævne mellemrum.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1161
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 18616

Indlægaf LadyFox » 8. dec 2017, 13:41

Smiling_Goat skrev:
LadyFox skrev:
kartoffelpizza skrev:
Ellin skrev:

Så vidt jeg huske er du i teen-alderen?
Jeg tror det er en aldersting. Jeg er 30 og er opvokset med Disneys Juleshow og elsker nostalgien år efter år. :lun:
Men hvis man er under de 20, er man nok opvokset med et helt andet udvalg af tv, også til jul.
Vi havde jo ikke mulighed for streaming bl.a da jeg var barn/teen, så vi så det der nu var i tv.

(Ok, nu føler jeg mig oldgammel :lol: )

Jeg er 26, og synes, det er Crap. Min kæreste er 29, og elsker det.. jeg tror det delvist er som du siger, og delvist personlighed. Jeg har aldrig forstået fascinationen af det :lol:

Jeg er 29 og fatter ikke at folk gider at se det år eftet år. Altså, jeg gider måske godt at se det med mange års mellemrum.

Jeg har det på præcis samme måde.. Det gælder i øvrigt også for 90 års fødselsdagen. Jeg forstår det ikke. Hvert år er der nogen, der insisterer på, at vi ser de der programmer, og hvert år bruger jeg sendetiden på at undre mig over, at vi nu sidder og ser det igen.

Jeg er nået til med julemusik, at jeg skifter nummer, når der kommer en klassiker på. Jeg har nået kvalmegrænsen for, hvad jeg kan klare af band aid, Shaken Stevens og alle de andre hits, vi skal trækkes igennem år efter år efter år.

Jeg tror slet ikke jeg har set 90 års fødselsdag, men jeg har nu heller ikke det store behov.
Mr. Bean er dog det VÆRSTE man kan byde mig. Jeg forstår det ikke, og så er jeg ligeglad med alle dem der mener at jeg mangler humor, men altså. Jeg kommer ikke til at rulle rundt på gulvet af grin fordi nogen har presset mig til at se det lort igen, igen, igen, fordi det jo bare er sååå hyggerligt.

Det er dårlig smag hvis man spørger mig.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Akehurst2
Kort karma: 563
Likede indlæg: 11816

Indlægaf Akehurst2 » 8. dec 2017, 13:44

kidkomb skrev:Jeg har aldrig haft et hul. Heller ikke i mine mælketænder.
Og jeg var vel til tandlægen 3 gange i løbet af mine tyvere. Et slag på tasken, så har jeg været til tandlægen 5 gange på 15 år indtil jeg blev 36.

Jeg har passet min tandlæge uendeligt pligtopfyldende og børstet tænder og brugt tandtråd og fået fluorskylninger og hvad ved jeg (er tandlægebarn) og har alligevel skrøbelige tænder, der går hul i for et godt ord.

Jeg hader sådan nogen som dig :-D
10
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2082
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 20161

Indlægaf kidkomb » 8. dec 2017, 13:49

Akehurst2 skrev:

Jeg har passet min tandlæge uendeligt pligtopfyldende og børstet tænder og brugt tandtråd og fået fluorskylninger og hvad ved jeg (er tandlægebarn) og har alligevel skrøbelige tænder, der går hul i for et godt ord.

Sorry :genert:
Men det er virkelig ikke din egen skyld.
Jeg er bare heldig med mine enzymer i mit spyt :klap:
3
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 793
Likede indlæg: 5220

Indlægaf Bøtte » 8. dec 2017, 19:11

kidkomb skrev:
Akehurst2 skrev:

Sorry :genert:
Men det er virkelig ikke din egen skyld.
Jeg er bare heldig med mine enzymer i mit spyt :klap:

Sådan noget super-spyt har jeg også :banan:

Det vildeste jeg har oplevet tandlægen gøre er at tage røngentbilleder. Har aldrig haft et hul, haft bøjle på, fået trukket en tand ud eller haft andre problemer med tænderne. Men jeg er rimelig overbevist om at jeg hverken er værre eller bedre til at passe på mine tænder end de fleste andre.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 139
Likede indlæg: 2614

Indlægaf BlueBunny » 9. dec 2017, 11:53

Jeg synes det er ulækkert at tilberede mad i vaskemaskinen.

Jf WTF-tråden hvor flere nævner at grønkål centrifugeres i maskinen for at få vand ud af det.
8
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 437
Likede indlæg: 5385

Indlægaf Guilded_Lily » 9. dec 2017, 12:01

BlueBunny skrev:Jeg synes det er ulækkert at tilberede mad i vaskemaskinen.

Jf WTF-tråden hvor flere nævner at grønkål centrifugeres i maskinen for at få vand ud af det.

På et tidspunkt så jeg i et eller andet tv-program, at man kan dampe laks i opvaskemaskinen. Jow jow....
0
Marott
Kort karma: 180
Likede indlæg: 1115

Indlægaf Marott » 9. dec 2017, 12:13

Guilded_Lily skrev:

På et tidspunkt så jeg i et eller andet tv-program, at man kan dampe laks i opvaskemaskinen. Jow jow....

Det må næsten være samme program, hvor man ser en dame vaske gryder og pander, mens hun er i bad :badr:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 437
Likede indlæg: 5385

Indlægaf Guilded_Lily » 9. dec 2017, 12:14

Marott skrev:
Guilded_Lily skrev:

Det må næsten være samme program, hvor man ser en dame vaske gryder og pander, mens hun er i bad :badr:

Det mindes jeg ikke lige, men det lyder heller ikke fedt at soppe rundt i madrester. Spøjs idé!
1
Marott
Kort karma: 180
Likede indlæg: 1115

Indlægaf Marott » 9. dec 2017, 12:18

Guilded_Lily skrev:
Marott skrev:
Guilded_Lily skrev:

Det mindes jeg ikke lige, men det lyder heller ikke fedt at soppe rundt i madrester. Spøjs idé!

Det er et program på TLC(?) om folk, der sparer penge ved at tænke kreativt. Der er også parret,
Hvor de har kunstigt græs, fordi det ikke skal slåes eller plejes....
0

Tilbage til "Generelt"