Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
1234
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1298

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 18. feb 2018, 19:18

Bare tanken om ikke at rejse i et helt år får mig til at gå i panik :panik: :panik: :panik:
Senest rettet af 1234 18. feb 2018, 19:39, rettet i alt 1 gang.
3
Selma156
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1105

Indlægaf Selma156 » 18. feb 2018, 19:31

Jeg har ikke rejst siden jeg kom hjem fra nytår i udlandet den 4. januar. Og jeg craver det allerede!

I 2017 rejste jeg i 10 nye lande, i sammenlagt næsten 7 måneder. Haha.
1
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 204
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 3707

Indlægaf Mistermor » 18. feb 2018, 19:37

Der er en person på en gratisgruppe på facebook, der søger alverdens ting hele tiden. Idag har hun nået at søge efter bagemaskine, sengetøj, kapselmaskine, glattejern og bøger... I går eller forgårs var det cykeldæk - senere cykel.
Hun fjerner åbenbart de gamle indlæg, når hun søger noget nyt; det ville også se sært ud ellers, for der er ikke så meget aktivitet. Men der er snart ingen grænser for, hvad hun søger.
Hvad med at vise en smule mådehold!! (siger jeg her, fordi jeg ikke vil gøre det ude i virkeligheden)
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 777
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 16694

Indlægaf icelady » 18. feb 2018, 19:46

Mistermor skrev:Der er en person på en gratisgruppe på facebook, der søger alverdens ting hele tiden. Idag har hun nået at søge efter bagemaskine, sengetøj, kapselmaskine, glattejern og bøger... I går eller forgårs var det cykeldæk - senere cykel.
Hun fjerner åbenbart de gamle indlæg, når hun søger noget nyt; det ville også se sært ud ellers, for der er ikke så meget aktivitet. Men der er snart ingen grænser for, hvad hun søger.
Hvad med at vise en smule mådehold!! (siger jeg her, fordi jeg ikke vil gøre det ude i virkeligheden)

Jeg har lige tjekket og jeg ved godt hvem du mener.

Og er fuldstændig enig!

Hun fik da ellers en cykel for nogle uger siden. :gruble:

Og ja, hun fjerner gamle indlæg. Ofte svarer hun så ikke, når folk skriver i hendes opslag. Det har flere kommetneret i div opslag, som hun så vælger at slette :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1183
Likede indlæg: 4212

Indlægaf Spjaerten » 18. feb 2018, 19:46

Jeg var på 1 uges charter og 2 x 3 dages storby ferie, i 2017.
Det mindste ferie holdt siden 2011-12.
Og har INTET planlagt :trist:
0
Tryk på * :slem:
LaMariposa
Kort karma: 265
Likede indlæg: 4737

Indlægaf LaMariposa » 18. feb 2018, 19:50

Wizzze skrev:
LaMariposa skrev:
PaleSeptember skrev:
LaMariposa skrev:Lige pt synes jeg, at det der voksen er stærkt overvurderet. Arbejder røven ud af bukserne lige pt. Har ikke været ude at rejse i et helt år, fordi vi er ved at bygge om, og det er ufornuftigt at bruge penge på at rejse. Har i løbet af den sidste måned måttet aflyse træning pga ombygning eller job flere gange end jeg har gjort de sidste mange år.

Drømmer om at holde fri, slippe for praktik og koordinering og at kunne ud at rejse til et solrigt sted.

Vi var ikke ude at rejse fra 2011 til 2016.... :genert:

Ved godt, at det lyder lidt forkælet :genert: Men når alt går op i logistik, praktik og koordinering oven i det almindelige hamsterhjul, og det er gråt, koldt og mørkt, så er bare sådan lidt...ja... trættende.

Jeg/vi har ikke været ude at rejse siden oktober, og vi var KUN på 5 rejser sidste år, og jeg er ved at være desperat :genert:
Had var det du sagde om forkælet? :blush:

Synes bare alle andre har været på rejser i julen, hen over nytår, ned i solen, til Thailand eller Bali og nu er alle på ski, og vi har bare arbejdet og arbejdet :whine:

Jeg skiftede job fra et med en masse rejseaktivitet til et job med ingen rejseaktivitet cirka samtidig med, at vi gik over til "økonomisk fornuftig og ingen rejseri" (hvilket i øvrigt er det eneste, der giver mening, da vi har nogle ordentlige udskrivninger til andre ting lige pt.). Så jeg gik fra 100 til nul næsten fra den ene dag til den anden. Og jeg er desværre sådan en som bedst kan håndtere det danske vejr, når man kan flygte fra det med jævne mellemrum, så forkælet eller ej, så er det lidt af en omvæltning :genert:
0
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
1234

Indlægaf 1234 » 18. feb 2018, 20:01

LaMariposa skrev:
Jeg skiftede job fra et med en masse rejseaktivitet til et job med ingen rejseaktivitet cirka samtidig med, at vi gik over til "økonomisk fornuftig og ingen rejseri" (hvilket i øvrigt er det eneste, der giver mening, da vi har nogle ordentlige udskrivninger til andre ting lige pt.). Så jeg gik fra 100 til nul næsten fra den ene dag til den anden. Og jeg er desværre sådan en som bedst kan håndtere det danske vejr, når man kan flygte fra det med jævne mellemrum, så forkælet eller ej, så er det lidt af en omvæltning :genert:

Et job med rejseaktivitet :love: Min drøm!
Jeg tror bare jeg har valgt den forkert region i min branche til at finde den slags.
0
Klummerlig
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Indlægaf Klummerlig » 18. feb 2018, 20:43

Jeg kan ikke lide at rejse.
4
1234

Indlægaf 1234 » 18. feb 2018, 20:46

Klummerlig skrev:Jeg kan ikke lide at rejse.

:panik: :panik: :panik: :wacko: :panik: :panik: :panik: :panik: :gisp: :gisp: :gisp: :gisp: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve:

Jeg ved godt der findes mennesker, der har det sådan men ovenstående beskriver bedst min følelse når jeg hører det, især den her :nerve: :nerve:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 447
Likede indlæg: 5481

Indlægaf Guilded_Lily » 18. feb 2018, 21:05

Jeg sukker lidt, når min mand taler om sine drømme om familierejser til USA, Kina, Østen og Afrika. Jeg vil som sådan gerne ud og opleve de forskellige kulturer, men rejsen i sig selv - helst nej tak. Alt det forpulede bøvl med at pakke, transport til lufthavnen, parkering, sidde i et forkrampet fly (jeg lider af klaustrofobi) og security og transport fra lufthavn til bestemmelsessted - ej, men jeg ååårker det ikke, mand! Bare tanken trigger min stress...

Til gengæld elsker jeg mine ca. to ture til London om året. Jeg er i underskud - det er præcis et år siden, jeg var af sted sidst. Til sommer skal vi på 14 dages roadtrip i Nordengland - DET glæder jeg mig til! :love:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1264
Likede indlæg: 24109

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. feb 2018, 21:07

Jeg har ikke lyst til at rejse udenfor Europa, og sådan har jeg altid haft det.

Nu vi er ved rejseting, som man ikke må sige :-D
2
1234

Indlægaf 1234 » 18. feb 2018, 21:13

Og så der mig der irriteret over min kæreste max vil rejse 3 uger. I får mig jo nærmest til at være taknemmelig for jeg i det mindste kan få ham med på det og han ingen begrænsninger sætter for destinationen.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2156
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 20773

Indlægaf kidkomb » 18. feb 2018, 21:34

DetSorteCirkus skrev:Jeg har ikke lyst til at rejse udenfor Europa, og sådan har jeg altid haft det.

Jeg føler heller ikke behovet.
Jeg har været i Tanzania og på Zanzibar og de smukkeste strande jeg har set (ja, i flertal) der kan Zanzibar ikke være med.
Jeg så noget skov og sletter og Kilimanjaro og nej, ingenlunde er det noget af det smukkeste eller fedeste natur jeg har været i.
Vi har alt jeg kan drømme om og mere til i Europa.
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 781
Likede indlæg: 14726

Indlægaf Juki » 18. feb 2018, 22:31

Guilded_Lily skrev:Jeg sukker lidt, når min mand taler om sine drømme om familierejser til USA, Kina, Østen og Afrika. Jeg vil som sådan gerne ud og opleve de forskellige kulturer, men rejsen i sig selv - helst nej tak. Alt det forpulede bøvl med at pakke, transport til lufthavnen, parkering, sidde i et forkrampet fly (jeg lider af klaustrofobi) og security og transport fra lufthavn til bestemmelsessted - ej, men jeg ååårker det ikke, mand! Bare tanken trigger min stress...

Til gengæld elsker jeg mine ca. to ture til London om året. Jeg er i underskud - det er præcis et år siden, jeg var af sted sidst. Til sommer skal vi på 14 dages roadtrip i Nordengland - DET glæder jeg mig til! :love:

Jeg bliver også træt, angst og stresset om det bare ved tanken :lol:

Jeg ville hade sådan en charterferie til Gran Canaria eller en kør-selv ferie til et sted sydpå. Asien tiltaler mig heller ikke specielt :genert:

Til gengæld vil jeg gerne til New Zealand eller køligere steder som Island, Finland eller Nordnorge, hvis det absolut skulle være.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
1234

Indlægaf 1234 » 19. feb 2018, 05:51

kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har ikke lyst til at rejse udenfor Europa, og sådan har jeg altid haft det.

Jeg føler heller ikke behovet.
Jeg har været i Tanzania og på Zanzibar og de smukkeste strande jeg har set (ja, i flertal) der kan Zanzibar ikke være med.
Jeg så noget skov og sletter og Kilimanjaro og nej, ingenlunde er det noget af det smukkeste eller fedeste natur jeg har været i.
Vi har alt jeg kan drømme om og mere til i Europa.

Jeg undrer mig lidt over din argumentation, at fordi det ene sted du har været ikke var bedre end noget uden for Europa, så er der ingen steder uden for Europa som er.
Det giver ikke rigtig mening for mig, der er trods alt ret mange andre steder udenfor Europa end lige Tanzania.

Altså det helt fair, at man ikke gider eller har lyst til at rejse udenfor Europa. Jeg synes bare det sjov begrundelse.
9

Tilbage til "Generelt"