Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 20. aug 2016, 15:47

HappyPaww skrev:Jeg synes det er sjovt, men min humor er vist også generelt både plat og sort. Og jeg har svært ved at se det ubehagelige i den - så tager man i mine øjne ting alt for bogstaveligt og nært...

Jeg synes også det er sjovt. At der er nogen der er af den modsatte mening, er logisk. Humor er subjektivt. Jeg synes ikke Ørkenes Sønner er sjovt, men det gør andre. Jeg synes ikke Minions er sjove, men det er der andre der synes. Monty Python og Fraiser er gudehumor for mig - andre finder det kedeligt.Ja, selv Linie 3 har en fanskare.

Jeg synes også Michael Jackson vittighederne var sjove, da de kom frem.
8
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 20. aug 2016, 16:06

TheAuthor skrev:Min humor er skam ganske veludviklet og alt efter selskabet både sort og plat. Men voldtægt, pædofili, racisme mv. hører ikke under humoristiske ting, i min verden, uanset hvad.

Det er jo fair nok. Og nej, det betyder da ikke, at din humor er dårlig. Det betyder så heller ikke, at andres er det. Alt med måde selvfølgelig - som med alt andet. Det kan også blive for bizart for mig. Men nu gennemgik jeg lige tråden og jeg kan så ikke lige få øje på så mange skrækeksempler, som der bliver lagt op til her i tråden.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 16:36

Jeg har endnu ikke fundet et emne, jeg ikke har kunne joke om, og virkelig grine af. Selvom emnet i sig selv er ganske frygteligt.

I min verden er humor alsidigt, og intet er helligt. Man må gøre grin med alt, men man skal selvfølgelig kunne være i stand til at vælge tid og sted. :)
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 20. aug 2016, 16:49

TheAuthor skrev:Ting jeg f.eks. synes er ubehagelige at lave sjov med;
Bill Cosbys overgreb/voldtægt
At der jo kun er kvinden der ikke nyder en gruppevoldtægt (what the actual fuck?!)
Jøder / gas "jokes"
Racisme

Gider ikke gå ind i tråden igen for at finde flere eksempler, men de her kunne jeg huske.

Og så ramte mit indlæg da vist trådens indlæg ret godt. ;)

Ja, du fik en reaktion. Det gør 90% af indlæggene i denne tråd. Og jeg elsker Bill Cosby billederne. :D
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 20. aug 2016, 17:01

Dem, der tror ting kan ties ihjel har ikke fattet noget som helst
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 20. aug 2016, 17:02

Apropos havesyresagen, så er det fint og flot, at en pensioneret bilhandler fra byen, har udlovet en dusør på 25.000,- til den der afslører gerningsmanden. Men TV2 omtaler ham som "bilkongen". Konge mig et vist sted. Han er en arrogant alkoholiseret nar, der har behandlet sine koner som lort og hans børn har måttet sove på to stole på et værtshus.
Men det må man ikke sige her i byen.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 17:03

TheAuthor skrev:
Sangius skrev:Jeg har endnu ikke fundet et emne, jeg ikke har kunne joke om, og virkelig grine af. Selvom emnet i sig selv er ganske frygteligt.

I min verden er humor alsidigt, og intet er helligt. Man må gøre grin med alt, men man skal selvfølgelig kunne være i stand til at vælge tid og sted. :)


Ok, så er jeg da virkelig nysgerrig over, hvordan man kan joke om f.eks. voldtægt, pædofili, mennesker der bliver bombet, gasset eller lignende i krige mv., racisme... bare til en start.


Hvordan man kan joke om det? Du har jo selv set nogen af dem. :)
Jeg synes de fleste af de billeder inde i tråden er ret sjove... :genert:

Det er da også bare helt i orden, at du ikke synes de er det. Men at gå derfra, og så til at andre så heller ikke burde synes de er det, det forstår jeg ikke helt. :)
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 20. aug 2016, 17:06

Efter at have læst herinde forventede jeg at finde et eller andet andet stærkt blodtryksforhøjende i Det må man ikke vise-tråden (som jeg først nu fik kendskab til).
Jeg kan ikke få øje på noget som helst, der skulle kunne pisse nogen af. Bliver faktisk væsentligt mere provokeret af den dér: "Følgende liste af emner kan/må vi ikke lave jokes med!"
Det er dér, jeg virkelig tror, at befolkningsgruppers forhold til hinanden kan blive vanskeligt og på længere sigt ligefrem sprængfarligt - når der er alt muligt, vi ikke må sige ...
Det gør ikke, at vi ikke stadig skal bruge vores situationsfornemmelse og tage nogle hensyn. Tværtimod er det meget vigtigt, at vi øver os i dette. Og ikke blot udstikker rigide regler, som så skal følges, men som ikke kræver af os, at vi forstår, hvad situationsfornemmelse er. Men man kan sagtens vise mange af de her ting med glimt i øjet og skelne mellem det og andre situationer og dermed stadig i sidste ende være et hæderligt menneske.

Bill Cosby-billederne udstiller da i øvrigt ingen andre end Cosby selv og ikke de kvinder, han har forulempet. I denne størrelsesorden ser jeg intet upassende i det.

Jeg synes i øvrigt hverken at billederne er specielt sjove eller stødende. Bare sådan lidt ligegyldige. Men min humor interesserer sig også meget mere for ord og selv at skabe indre billeder. :) Jeg synes heller ikke, at Det 'ren kagemand eller America's funniest home videos er den mindste smule sjovt. Mest bare ligegyldigt eller kedsommeligt.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 17:24

TheAuthor skrev:
Sangius skrev:
TheAuthor skrev:
Sangius skrev:Jeg har endnu ikke fundet et emne, jeg ikke har kunne joke om, og virkelig grine af. Selvom emnet i sig selv er ganske frygteligt.

I min verden er humor alsidigt, og intet er helligt. Man må gøre grin med alt, men man skal selvfølgelig kunne være i stand til at vælge tid og sted. :)


Ok, så er jeg da virkelig nysgerrig over, hvordan man kan joke om f.eks. voldtægt, pædofili, mennesker der bliver bombet, gasset eller lignende i krige mv., racisme... bare til en start.


Hvordan man kan joke om det? Du har jo selv set nogen af dem. :)
Jeg synes de fleste af de billeder inde i tråden er ret sjove... :genert:

Det er da også bare helt i orden, at du ikke synes de er det. Men at gå derfra, og så til at andre så heller ikke burde synes de er det, det forstår jeg ikke helt. :)


Når det kommer til alvorligere emner, lad os bruge voldtægt som eksempel, så kan jeg simpelthen ikke se, hvordan man kan more sig over det. Hvordan er det sjovt? Var det sjovt for den, der blev voldtaget? Bør voldtægtsofre blive konfronteret med, at emnet ikke tages alvorligt (det er jo i forvejen et problem for dem der BØR tage det alvorligt, f.eks. politiet).
Jeg kan simpelthen ikke se det sjove i det og ville nok fravælge folk i min vennekreds, som lavede sjov med den slags.

Jeg bliver aldrig enig i, at man kan grine ad alt. Det virker sådan lidt afstumpet på mig at more sig over ting, som kan traumatisere et andet menneske og ødelægger liv.
Men så tror jeg, at jeg går med Bad Samaritans forslag om, at det handler om at nogle ting er så alvorlige, at man føler behov for at joke med det.
Verden er fyldt med et mærkeligt mix af alvorlige, ubehagelige, forfærdelige, ubeskrivelige ting, som man helst ikke vil tænke på og lige så mange ting, som bare er sjove, underholdende, ufrivilligt komiske og platte latterligheder. Der er masser af ting at grine af og more sig over, som ikke indebærer at grine af voldtægt og forfærdelige, traumatiserende hændelser.


Jeg kan ikke forklare humor. Noget finder jeg sjovt, og noget finder jeg ikke sjovt. Jeg kan ikke forklare hvorfor. Jeg er desuden overhoved ikke et afstumpet menneske. :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 20. aug 2016, 17:31

TheAuthor skrev:
Sangius skrev:
Jeg kan ikke forklare humor. Noget finder jeg sjovt, og noget finder jeg ikke sjovt. Jeg kan ikke forklare hvorfor. Jeg er desuden overhoved ikke et afstumpet menneske. :)


Det tænker jeg nu heller ikke du er. Vi er også enige i at humor er uforklarlig og forskellig fra person til person.

Men jeg vil fortsat mene, at visse emner bare ikke er humoristiske. ;)


Jeg kan også sagtens finde ting, jeg ikke finder humoristiske. Men jeg ved da også, at andre kan finde dem humoristiske. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 20. aug 2016, 17:45

OL er røvsygt.
13
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20970

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 20. aug 2016, 17:47

Allmost_Famous skrev:OL er røvsygt.

Tak!!! Endelig en der også er skidetræt af at høre om det!
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 20. aug 2016, 17:57

TheAuthor skrev:
Sangius skrev:
Jeg kan ikke forklare humor. Noget finder jeg sjovt, og noget finder jeg ikke sjovt. Jeg kan ikke forklare hvorfor. Jeg er desuden overhoved ikke et afstumpet menneske. :)


Det tænker jeg nu heller ikke du er. Vi er også enige i at humor er uforklarlig og forskellig fra person til person.

Men jeg vil fortsat mene, at visse emner bare ikke er humoristiske. ;)

Der er en masse emner der er alvorlige - og ikke humoristiske - og som skal tages alvorligt. Det betyder ikke, at man ikke også kan joke med dem.
Jeg tager min diagnose dybt alvorligt og lever stringent på en række punkter pga. den - men jeg har også brug for at joke sort og groft med den.
5
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 20. aug 2016, 18:00

Jeg kan ikke se ideen i Copenhagen pride.
Jeg synes ikke det er fedt.

Jo da på niveau med karneval. Hyggeligt, sjovt agtigt. Og hvis det var en kærlogheds parade for alle, så var jeg all in på ideen.

Men jeg synes det er lidt plat at juhuuu jeg er bøøøøssse og lebbe og stolt af det, så nu klæder jeg mig ud og stiller mig op på en parade vogn.

Vildt mange sympatiserer på fb, og synes det er fedt. I dont get it :/
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 20. aug 2016, 18:01

Oreos smager ad helvede til.
9
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"