Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2015, 21:05

Man kan bestemt ikke skose Lis Sørensen for mangel på sangteknik. Just saying.
Når det er sagt, så kan jeg godt forstå, at nogen kan finde hendes stemme møg-irriterende. Men det er vitterligt ikke det samme.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3095
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6067

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 23. okt 2015, 21:22

polavyk skrev:Nej, Lis Sørensen kan ikke synge. Så det var ikke rørende, det var pinligt. Nogen bør fortælle hende, hvordan det lyder, når hun synger.
Ikke som hun kunne engang :(
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 24. okt 2015, 02:23

^ Der ville heller ikke være en eneste af mine venner og bekendte, der ville løfte brynet over et Lis-Sørensen-dis, eller et hvilket som helst andet dis af kommerciel eller folkelig musik i det hele taget, faktisk tænker jeg, man nærmest signer up til den slags, hvis man lader sig associere med VMD. Sjovt nok er de jeg kender, der aldrig nogensinde basher musikere og kloger sig i, hvorvidt andre mennesker har talent, faktisk dem der selv arbejder professionelt med musikproduktion. Musikere er pisseloyale og anerkendende, både overfor branchen og deres musiker-kollegaer, men de ved selvfølgelig også ting, f.eks. at det at skulle matche det der megaorkester i VMD på ingen måde er det samme som at sidde i et lydstudie eller kun være akkompagneret af en en enkelt pianist. De fleste vokalister ville være sat på prøve med den sang og dét back up-set, især hvis de på ingen måde er vant til at arbejde i det.

Anyway, og nu måtte jeg jo så finde udsendelsen og se den optræden fordi jeg blev nysgerrig, og så faldt jeg jo lige over ham cirkusfyren Patrick, og nu er jeg nok nødt til at glo nogle flere afsnit af VMD. :genert: Søde akrobat.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 24. okt 2015, 07:36

ShuruQ skrev:Noget af det mest kiksede i Facebookverden må helt seriøs være parprofiler. Og sjovt nok er kvindens navn altid først, tænkt eksempel Jeanette og Rasmus Riisgaard. Det lugter lidt af kvinder der ikke kan få deres mænd med på facebookbølgen og derfor vælger denne løsning. Lad dog mændene vælge selv, som det individ de er. Det gælder naturligvis også hvis det er den anden vej rundt, lad være med at afindividualisere hinanden.

Det er den ene ting ved det, den anden ting er at fordi man er et par er man altså stadig to individer, det virker mildest talt som et usikkerhedstegn at man føler et behov for denne totale symbiose.

Det lettede :-D.


Det ser bare forkert ud, når den slags profiler skriver "VI er helt enige/VI er blevet enige om/det gjorde VI også". :D

Lidt ligesom "Vi er gravide." Nej, din kone/kæreste er gravid og I venter barn.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 24. okt 2015, 09:15

Log_Lady skrev:
Lemonella skrev:Jeg så VMD og knæk cancer i går aftes. I den forbindelse kom jeg til, at tænke over, at jeg godt kunne tænke mig, at vide, hvor mange penge kræftens Bekæmpelse selv har doneret i den store indsamling der nu foregår det næste stykke tid.
Har de mon selv afstået fra, at få løn en enkelt dag? Har de mon afstået fra, at bruge penge på administration en enkelt dag?

Kræft er en frygtelig sygdom og ingen bør få den tæt på. Ingen børn bør dø af den. Ingen forældre bør dø af den. Den skal bare fjernes fra jordens overflade.

Jeg er en lille smule rørt over, at så mange donerer penge, men jeg tænker alligevel mit og undrer mig over, at folkene i Kræftens bekæmpelse ikke selv står frem og fortæller, hvad de personligt har bidraget med. Ingen kan vel være i tvivl om, at de får en pæn løn for, at sidde der og ingen kan vel være i tvivl om, at der bruges mange penge på administration.


Her kan du se, hvad Kræftens Bekæmpelse bruger pengene på: https://www.cancer.dk/om-os/oekonomi/. Der blev brugt 6% til administration i 2014 - om det er meget eller lidt, vil jeg afholde mig fra at bedømme.

Jeg har arbejdet hos KB, og jeg kan garantere dig for, at folk lægger deres hjerteblod i arbejdet. Når man tænker på, at det er hver tredje dansker, som bliver ramt af kræft, findes der meget få, som ikke har haft kræft inde på livet på den ene eller den anden måde.

Folk var fantastisk dedikerede og støttede helt bestemt også selv sagen. Og naturligvis skal de have løn for deres arbejde. Jeg kan jo ikke afgøre, om lønningerne er for lave, for høje, eller helt passende i forhold til din eller andres smag, men jeg kan da henvise til årsrapporten for 2014, hvis du er interesseret i at vide mere om økonomien i organisationen i det hele taget.http://pdf.cancer.dk/Nyheder/aarsberetn ... pport2014/


Du er med på at de 6% er regnskabsteknik og ikke hele sandheden, ikk?
Når KB samler ind, så modregner de deres udgifter til indsamlingerne i indsamlingsresultatet, og så indtægtsfører de et nettoresultat hvoraf de så bruger 6% på administration, så de har faktisk administration 2 gange, men oplyser kun den der ser bedst ud.
KB brugte 76mio. på at indsamle 662mio. det er ca. 12% der går til administration og indsamling, og dertil kommer så de små 40mio. som er de 6% de omtaler som administration til at drive hovedkontor osv.
KB sidder på en millardformue som administreres professionelt med dealerafdeling som man ser i en bank eller anden stor kapitalforvalter, noget der ikke er billigt. KB er en dybt professionel organisation og drives sådan, men man skal ikke tro at det kun sker på frivilligt basis og ud fra hjertets godhed, og på et minimalt budget. Kræft er som så meget andet blevet big business.

Kræft er noget lort og skal bekæmpes, men for nogen er kræft også en levevej, det er jo det mærkelige ved at arbejde med bekæmpelse, at det man gerne vil af med, også er det der holder en i live :stoned:
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 24. okt 2015, 10:10

Log_Lady skrev:
Wizzze skrev:
Log_Lady skrev:
Lemonella skrev:Jeg så VMD og knæk cancer i går aftes. I den forbindelse kom jeg til, at tænke over, at jeg godt kunne tænke mig, at vide, hvor mange penge kræftens Bekæmpelse selv har doneret i den store indsamling der nu foregår det næste stykke tid.
Har de mon selv afstået fra, at få løn en enkelt dag? Har de mon afstået fra, at bruge penge på administration en enkelt dag?

Kræft er en frygtelig sygdom og ingen bør få den tæt på. Ingen børn bør dø af den. Ingen forældre bør dø af den. Den skal bare fjernes fra jordens overflade.

Jeg er en lille smule rørt over, at så mange donerer penge, men jeg tænker alligevel mit og undrer mig over, at folkene i Kræftens bekæmpelse ikke selv står frem og fortæller, hvad de personligt har bidraget med. Ingen kan vel være i tvivl om, at de får en pæn løn for, at sidde der og ingen kan vel være i tvivl om, at der bruges mange penge på administration.


Her kan du se, hvad Kræftens Bekæmpelse bruger pengene på: https://www.cancer.dk/om-os/oekonomi/. Der blev brugt 6% til administration i 2014 - om det er meget eller lidt, vil jeg afholde mig fra at bedømme.

Jeg har arbejdet hos KB, og jeg kan garantere dig for, at folk lægger deres hjerteblod i arbejdet. Når man tænker på, at det er hver tredje dansker, som bliver ramt af kræft, findes der meget få, som ikke har haft kræft inde på livet på den ene eller den anden måde.

Folk var fantastisk dedikerede og støttede helt bestemt også selv sagen. Og naturligvis skal de have løn for deres arbejde. Jeg kan jo ikke afgøre, om lønningerne er for lave, for høje, eller helt passende i forhold til din eller andres smag, men jeg kan da henvise til årsrapporten for 2014, hvis du er interesseret i at vide mere om økonomien i organisationen i det hele taget.http://pdf.cancer.dk/Nyheder/aarsberetn ... pport2014/


Du er med på at de 6% er regnskabsteknik og ikke hele sandheden, ikk?
Når KB samler ind, så modregner de deres udgifter til indsamlingerne i indsamlingsresultatet, og så indtægtsfører de et nettoresultat hvoraf de så bruger 6% på administration, så de har faktisk administration 2 gange, men oplyser kun den der ser bedst ud.
KB brugte 76mio. på at indsamle 662mio. det er ca. 12% der går til administration og indsamling, og dertil kommer så de små 40mio. som er de 6% de omtaler som administration til at drive hovedkontor osv.
KB sidder på en millardformue som administreres professionelt med dealerafdeling som man ser i en bank eller anden stor kapitalforvalter, noget der ikke er billigt. KB er en dybt professionel organisation og drives sådan, men man skal ikke tro at det kun sker på frivilligt basis og ud fra hjertets godhed, og på et minimalt budget. Kræft er som så meget andet blevet big business.

Kræft er noget lort og skal bekæmpes, men for nogen er kræft også en levevej, det er jo det mærkelige ved at arbejde med bekæmpelse, at det man gerne vil af med, også er det der holder en i live :stoned:


Selvfølgelig sker det ikke på frivillig basis og ud fra hjertets godhed - hvor har jeg skrevet, at det gør?

Det var ikke en kommentar på noget du har skrevet, men noget alle indsamlende og hjælpende organisationer gør meget ud af, at pleje imaget af, at ting foregår på frivilligt basis og med hjertet på rette sted. Der er utroligt mange som bruger deres tid og ressourcer på at hjælpe andre og alt respekt for det, men det er jo ikke hele sandheden, det var bare det jeg ville huske folk også.

Og ja, der er tale om en dybt professionel organisation. Heldigvis. Alt andet ville være nederen.

Du har sikkert en pointe i forhold til det regnskabstekniske hvad angår udgifter til administration ifm fundraising og drift af hovedkontoret.Det burde også fremgå af årsrapporten, men det ville være klædeligt, hvis KB gjorde det mere eksplicit.

Din sidste kommentar synes jeg simpelthen er så usmagelig, at jeg ikke vil kommentere yderligere på den. Hvordan du kan få dig selv til at antyde, at man har interesse i at undgå at finde den endegyldige kur mod kræft, fordi man derved ødelægger sit levebrød, går over min forstand.
Jeg tror skam ikke at nogen kræftforsker eller behandler vil skjule resultater eller succeser i kampen mod kræft, eller at en sygeplejeske går og håber på at folk bliver syge, for fortsat at have et job. De er jo mennesker og vi vil som regel hinanden det bedste. Men der er en mærkelig dualitet i det med bekæmpelse at ultimativ succes også er en form for nederlag. Og det er jo set at nogen organisationer nærmest har været positive over en opstået naturkatastrofe, fordi så går det nemmere med fundraisingen.


Endelig er det her jo tråden hvor man må sige det, man ellers ikke må ;)
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 24. okt 2015, 12:13

ShuruQ skrev:Noget af det mest kiksede i Facebookverden må helt seriøs være parprofiler. Og sjovt nok er kvindens navn altid først, tænkt eksempel Jeanette og Rasmus Riisgaard. Det lugter lidt af kvinder der ikke kan få deres mænd med på facebookbølgen og derfor vælger denne løsning. Lad dog mændene vælge selv, som det individ de er. Det gælder naturligvis også hvis det er den anden vej rundt, lad være med at afindividualisere hinanden.

Det er den ene ting ved det, den anden ting er at fordi man er et par er man altså stadig to individer, det virker mildest talt som et usikkerhedstegn at man føler et behov for denne totale symbiose.

Det lettede :-D.

Nu har jeg ikke selv rigtigt noget "facebook-liv", men jeg kan levende forestille mig det, du siger. Også at det er tegn på, at fruen styrer for hårdt.

Det svarer nok til dem i 80'erne, der joggede sammen med ens træningstøj ...
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2015, 17:28

Jeg elskede Walter og Carlo. Jeg gør det måske stadig en lille smule :genert:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æske » 24. okt 2015, 17:29

kidkomb skrev:Jeg elskede Walter og Carlo. Jeg gør det måske stadig en lille smule :genert:

Man kan sgu da heller ikke andet end at elske Walther og Carlo :-D
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 24. okt 2015, 17:40

Jeg elsker Kampen om den røde ko.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 24. okt 2015, 19:22

FUCK hvor er jeg træt af at være på røven. Er så pisse træt at pasta og rugbrødsmadder, trænger til at købe en pizza, et par nye bukser og en latte. :træt2: :skeptisk: :nej: :ticks: :s
(beklager overforbruget af smileys, man må jo frådse hvor man kan :D )
6
Closure, closure, closure closure closure
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8983

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 24. okt 2015, 23:03

Wizzze skrev:
Log_Lady skrev:
Wizzze skrev:
Log_Lady skrev:
Lemonella skrev:Jeg så VMD og knæk cancer i går aftes. I den forbindelse kom jeg til, at tænke over, at jeg godt kunne tænke mig, at vide, hvor mange penge kræftens Bekæmpelse selv har doneret i den store indsamling der nu foregår det næste stykke tid.
Har de mon selv afstået fra, at få løn en enkelt dag? Har de mon afstået fra, at bruge penge på administration en enkelt dag?

Kræft er en frygtelig sygdom og ingen bør få den tæt på. Ingen børn bør dø af den. Ingen forældre bør dø af den. Den skal bare fjernes fra jordens overflade.

Jeg er en lille smule rørt over, at så mange donerer penge, men jeg tænker alligevel mit og undrer mig over, at folkene i Kræftens bekæmpelse ikke selv står frem og fortæller, hvad de personligt har bidraget med. Ingen kan vel være i tvivl om, at de får en pæn løn for, at sidde der og ingen kan vel være i tvivl om, at der bruges mange penge på administration.


Her kan du se, hvad Kræftens Bekæmpelse bruger pengene på: https://www.cancer.dk/om-os/oekonomi/. Der blev brugt 6% til administration i 2014 - om det er meget eller lidt, vil jeg afholde mig fra at bedømme.

Jeg har arbejdet hos KB, og jeg kan garantere dig for, at folk lægger deres hjerteblod i arbejdet. Når man tænker på, at det er hver tredje dansker, som bliver ramt af kræft, findes der meget få, som ikke har haft kræft inde på livet på den ene eller den anden måde.

Folk var fantastisk dedikerede og støttede helt bestemt også selv sagen. Og naturligvis skal de have løn for deres arbejde. Jeg kan jo ikke afgøre, om lønningerne er for lave, for høje, eller helt passende i forhold til din eller andres smag, men jeg kan da henvise til årsrapporten for 2014, hvis du er interesseret i at vide mere om økonomien i organisationen i det hele taget.http://pdf.cancer.dk/Nyheder/aarsberetn ... pport2014/


Du er med på at de 6% er regnskabsteknik og ikke hele sandheden, ikk?
Når KB samler ind, så modregner de deres udgifter til indsamlingerne i indsamlingsresultatet, og så indtægtsfører de et nettoresultat hvoraf de så bruger 6% på administration, så de har faktisk administration 2 gange, men oplyser kun den der ser bedst ud.
KB brugte 76mio. på at indsamle 662mio. det er ca. 12% der går til administration og indsamling, og dertil kommer så de små 40mio. som er de 6% de omtaler som administration til at drive hovedkontor osv.
KB sidder på en millardformue som administreres professionelt med dealerafdeling som man ser i en bank eller anden stor kapitalforvalter, noget der ikke er billigt. KB er en dybt professionel organisation og drives sådan, men man skal ikke tro at det kun sker på frivilligt basis og ud fra hjertets godhed, og på et minimalt budget. Kræft er som så meget andet blevet big business.

Kræft er noget lort og skal bekæmpes, men for nogen er kræft også en levevej, det er jo det mærkelige ved at arbejde med bekæmpelse, at det man gerne vil af med, også er det der holder en i live :stoned:


Selvfølgelig sker det ikke på frivillig basis og ud fra hjertets godhed - hvor har jeg skrevet, at det gør?

Det var ikke en kommentar på noget du har skrevet, men noget alle indsamlende og hjælpende organisationer gør meget ud af, at pleje imaget af, at ting foregår på frivilligt basis og med hjertet på rette sted. Der er utroligt mange som bruger deres tid og ressourcer på at hjælpe andre og alt respekt for det, men det er jo ikke hele sandheden, det var bare det jeg ville huske folk også.

Og ja, der er tale om en dybt professionel organisation. Heldigvis. Alt andet ville være nederen.

Du har sikkert en pointe i forhold til det regnskabstekniske hvad angår udgifter til administration ifm fundraising og drift af hovedkontoret.Det burde også fremgå af årsrapporten, men det ville være klædeligt, hvis KB gjorde det mere eksplicit.

Din sidste kommentar synes jeg simpelthen er så usmagelig, at jeg ikke vil kommentere yderligere på den. Hvordan du kan få dig selv til at antyde, at man har interesse i at undgå at finde den endegyldige kur mod kræft, fordi man derved ødelægger sit levebrød, går over min forstand.
Jeg tror skam ikke at nogen kræftforsker eller behandler vil skjule resultater eller succeser i kampen mod kræft, eller at en sygeplejeske går og håber på at folk bliver syge, for fortsat at have et job. De er jo mennesker og vi vil som regel hinanden det bedste. Men der er en mærkelig dualitet i det med bekæmpelse at ultimativ succes også er en form for nederlag. Og det er jo set at nogen organisationer nærmest har været positive over en opstået naturkatastrofe, fordi så går det nemmere med fundraisingen.


Endelig er det her jo tråden hvor man må sige det, man ellers ikke må ;)

Og sådan er det jo også det er med en stor del af medico -industrien. At have et lyserødt romantisk billede af det er en gang bavl. Men at tro at det er den onde onde medicinalindustri der styrer verden, har alle kure i skuffen, selv har opfundet alle sygdomme og hvad der nu ellers florerer af ammestuehistorier er for mig et udtryk for lav intelligens og/eller manglende virkelighedsopfattelse. Det tror jeg heller ikke man må sige
(og nej, jeg tror ikke Wizzze tror at medicinalindustrien er årsag til alt ondt i verden. Jeg kom bare til at tænke på det evige dilemma om at tjene penge på folks dårligdom)
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 25. okt 2015, 11:48

De dér par med dobbeltprofiler på FB ... Det er også dem med dobbelte mailadresser à la gydaogjørgen@symbiose.dk.

Kan man venindesladre med sådan en kvinde? Om dumme kærester fx? Aj, vel?

Magter virkelig ikke den slags!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 25. okt 2015, 11:54

Jeg er lidt en dårlig demokrat. Jeg er 100% tilhænger af demokrati, men mener alligevel at nogen burde bare ikke have taletid, eller have lov til at være et parti.

Desuden synes jeg også at politikerne kun går ind for ytringsfrihed, når det kommer dem og deres holdninger til gode.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55859
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 25. okt 2015, 12:09

Folk, der hyler og skriger og advarer op om fartfælder, er nogle spader, som tydeligvis mener de er hævet over færdselsloven. De er ikke bange for ulykker grundet høj fart. Det eneste de er bange for, er bøden.
10
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"