Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 9. sep 2018, 20:52

Sangius skrev:Jeg har aldrig forstået det store ståhej med de cyklister. Ja, der findes cyklister der kører med hovedet under armen. Såvel som der virkelig også findes bilister der gør ligeså. Generelt findes der bare ret mange idioter i trafikken, og tror virkelig ikke at cyklister er overrepræsenteret i dumhed på den front.


Det går nemlig begge veje. Jeg kører både i bil og på cykel, og ja, der er et betragteligt antal idioter på begge sider. Men det, der gør mig så utrolig irriteret omkring cyklister, er, at det er mig som bilist, der skal leve med det bagefter, hvis jeg kommer til at køre en af dem ned, fordi de tager en eller anden uoverlagt og uforudsigelig beslutning. Det er som om, at mange af dem overhovedet ikke har forstået, at de kan gå i stykker.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 9. sep 2018, 21:13

1234 skrev:
Sangius skrev:Jeg har aldrig forstået det store ståhej med de cyklister. Ja, der findes cyklister der kører med hovedet under armen. Såvel som der virkelig også findes bilister der gør ligeså. Generelt findes der bare ret mange idioter i trafikken, og tror virkelig ikke at cyklister er overrepræsenteret i dumhed på den front.


Jeg overvejer lidt om det et københavner fænomen. Jeg kører jævnligt rundt i Århus og Aalborg, der har jeg aldrig haft nævneværdige problemer med cyklisterne.


Skøre cyklister er et københavnerfænomen. Har aldrig oplevet noget lignende i de mange år jeg boede i Århus. Ikke fordi jeg vil sige, at det ikke findes andre steder, men det er meget massivt i Kbh.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Queen Molly » 10. sep 2018, 04:50

LaMariposa skrev:
1234 skrev:
Sangius skrev:Jeg har aldrig forstået det store ståhej med de cyklister. Ja, der findes cyklister der kører med hovedet under armen. Såvel som der virkelig også findes bilister der gør ligeså. Generelt findes der bare ret mange idioter i trafikken, og tror virkelig ikke at cyklister er overrepræsenteret i dumhed på den front.


Jeg overvejer lidt om det et københavner fænomen. Jeg kører jævnligt rundt i Århus og Aalborg, der har jeg aldrig haft nævneværdige problemer med cyklisterne.


Skøre cyklister er et københavnerfænomen. Har aldrig oplevet noget lignende i de mange år jeg boede i Århus. Ikke fordi jeg vil sige, at det ikke findes andre steder, men det er meget massivt i Kbh.

Det er ikke kun et københavner fænomen. Jeg ser det ret tit i Århus desværre.
Der er alt for mange mennesker med hovedet under armen.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 10. sep 2018, 05:48

A Pro pros cykelister.


Jeg cykler med musik eller lydbøger i ørene - og det har jeg tænkt mig at fortsætte med.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 10. sep 2018, 06:19

Purple Haze skrev:A Pro pros cykelister.


Jeg cykler med musik eller lydbøger i ørene - og det har jeg tænkt mig at fortsætte med.

Det gør jeg også. :)
1
...
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Stitch » 10. sep 2018, 08:05

Tilly skrev:
LaMariposa skrev:Nu siger jeg det en gang mere: Jeg FATTER ikke, hvordan så mange kan være SÅ langt væk fra vinduet i trafikken. I dag måtte jeg bremse først for en almindelig cyklist og siden for en Christianiacykel med el, som bragede over for rødt uden at føreren overhovedet så op. Altså seriøst, hvad tænker folk på? Det er mest nærliggende at tro, at folk overhovedet ikke tænker sig om, men det er mig en gåde, hvordan "kig op", "hold for rødt", "kig dig for, hvis du har hajtænder" og "orienter dig lige først, hvis du absolut SKAL køre over for rødt" kan være så vanvittigt svært at praktisere? :stoned:

Enig.

Jeg fatter det heller ikke altid når cyklister absolut VIL holde på deres ret og klemme sig ind på højre side af lastbiler. Bliv dog bagved, så du ikke bliver næste offer for en højresvingsulykke. Jeg har ofte rigtig ondt af lastbilschauffører, for de er altså til tider chanceløse i mødet med utålmodige cyklister.


Især fordi det slet ikke er deres ret. Mange cyklister mangler altså den helt grundlæggende viden om og forståelse for færdselsloven.
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 10. sep 2018, 08:36

I en periode, hvor jeg boede i Silkeborg og gik til arbejde, var jeg nærmest dagligt ved at blive kørt ned af cyklister, som ville svinge til højre for rødt lys, når jeg krydsede fodgængerfeltet for grønt. Jeg kan ikke huske en eneste gang, hvor jeg var ved at blive påkørt af en bil. Til gengæld vil jeg hellere påkøres af en cyklist end en bil, hvis det endelig skal være.

Og jeg kan så ikke engang lide at med musik el.lign. i ørerne, da jeg også bruger min hørelse til at orientere mig i trafikken, så jeg ville ikke bryde mig om at cykle med det, som flere af jer gør. Men det er jo bare mig, så jeg dømmer ikke nogen for det.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 10. sep 2018, 11:44

Purple Haze skrev:A Pro pros cykelister.


Jeg cykler med musik eller lydbøger i ørene - og det har jeg tænkt mig at fortsætte med.


Det gør jeg også. Dog kun i det ene øre
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 10. sep 2018, 14:37

Jeg håber der kommer et forbud mod at høre musik eller andet mens man cykler.
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 10. sep 2018, 14:40

fisken80 skrev:Jeg håber der kommer et forbud mod at høre musik eller andet mens man cykler.


Skal døve så også forbydes at cykle og køre bil?
2
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ghattner » 10. sep 2018, 14:42

Jeg kommer nok til at grine lidt hvis jeg ser en mobilsnakkende cyklist styrte fordi vedkommende ikke kunne administrere både telefon og cykel

Har netop været vidne til en dame MED cykelhjelm (ergo man skulle tro det var noget fornuft under skallen) have en længere samtale i telefon i tung myldretidstrafik hvilket medførte een armen på styret hvilket medførte slingren. Hun var desværre for optaget af sin samtale til at se de insinuerende dræberøjne jeg prøvede at sende
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 10. sep 2018, 14:53

Har lige spist lidt af en remoulade der havde mindst holdbar dato d. 27/5-2016....og det var jeg fuldt ud bevist om da jeg spiste det :fløjt:
3
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 10. sep 2018, 14:58

Purple Haze skrev:A Pro pros cykelister.


Jeg cykler med musik eller lydbøger i ørene - og det har jeg tænkt mig at fortsætte med.



Og det er også helt OKAY, så længe lydstyrken er på et niveau hvor du kan høre trafikken.

Folk der siger noget andet, skal klappe i.
4
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 10. sep 2018, 16:59

Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:Jeg håber der kommer et forbud mod at høre musik eller andet mens man cykler.


Skal døve så også forbydes at cykle og køre bil?


Nej. Der er relativt stor forskel på at være døv, og dermed være udpræget bevidst om dét handicap når man cykler eller kører bil og så på at koncentrere sig om den musik man hører eller den bog man lytter til fremfor om trafikken. Det er pissehamrende farligt at cykle med lyd i ørerne, og jeg fatter ikke at nogen tør.
11
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 10. sep 2018, 17:00

zembra1986 skrev:
Purple Haze skrev:A Pro pros cykelister.


Jeg cykler med musik eller lydbøger i ørene - og det har jeg tænkt mig at fortsætte med.



Og det er også helt OKAY, så længe lydstyrken er på et niveau hvor du kan høre trafikken.

Folk der siger noget andet, skal klappe i.


Det nytter ikke en hat, at man kan høre trafikken, hvis ens koncentration er et andet sted.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"