Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 20. maj 2018, 11:37

kidkomb skrev:Jeg synes at hele historien om Diana og Charles er utrolig farvet og ensidigt fremstillet som regel.
Charles er ond, led mand (han er jo mand, så selvfølgelig er det ham der er idioten :stoned:) og Diana den blide, jomfruelige heltinde.
Jeg køber den ikke. Virkeligheden er bare aldrig så sort/hvid.

Diana var en skrækkelig hejre :)
Men det har selvfølgelig heller ikke været let for hende. Hun vidste ikke hvad hun gik ind til.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 20. maj 2018, 13:59

Det er lidt sært at (nu prinsesse) Megan bliver bashet for at være skilt før sit ægteskab med Harry.
Mest taget i betragtning af at den Anglikanske kirke er grundlagt på netto retten til at kongen kunne blive skilt og gifte sig igen, det var hele hulmen i bruddet med den katolske kirke...
14
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Buffy » 20. maj 2018, 14:31

Hunkat skrev:Det er lidt sært at (nu prinsesse) Megan bliver bashet for at være skilt før sit ægteskab med Harry.
Mest taget i betragtning af at den Anglikanske kirke er grundlagt på netto retten til at kongen kunne blive skilt og gifte sig igen, det var hele hulmen i bruddet med den katolske kirke...


Enig, bortset fra at hun ikke er prinsesse og aldrig bliver det. Hun er hertuginde af sussex :)
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. maj 2018, 14:48

Buffy skrev:
Hunkat skrev:Det er lidt sært at (nu prinsesse) Megan bliver bashet for at være skilt før sit ægteskab med Harry.
Mest taget i betragtning af at den Anglikanske kirke er grundlagt på netto retten til at kongen kunne blive skilt og gifte sig igen, det var hele hulmen i bruddet med den katolske kirke...


Enig, bortset fra at hun ikke er prinsesse og aldrig bliver det. Hun er hertuginde af sussex :)


Dog med titel af Princess Henry. Fejlen opstår, hvis man kalder hende Princess Meghan.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 20. maj 2018, 17:13

Ellin skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:En kvinde har skiftet køn, identificerer sig som mand og har fået nyt CPR-nummer. Fint nok. Nu er hun/han så blevet gravid, og Politiken kan bringe en artikel om Danmarks første gravide mand. Hold nu kæft, mænd kan ikke blive gravide, det er en gravid kvinde som klæder sig som en mand, og omtales han. Der må være grænser for hvad vi skal nikke begejstret til i rummelighedens navn.

Det lyder som et freakshow man tidligere forbandt med et omrejsende cirkus.

"Seee!! De er anderledes! :panik:" ..

Jeg har dog ikke læst artiklen, men nogle gange bliver der bare gjort et stort nummer ud af noget der enten er set før eller efterlader mig med en "nå og?" følelse. Sådan en overforstående opførsel overfor noget ellers tabubelagt.


Har I hørt om transfobi?

Ej, seriøst? Vi lever i 2018 og så findes der mennesker, som sammenligner transpersoner med et freakshow?

Læser du det som om at det er mig der synes transpersoner er et freakshow? Eller er din kommentar bare sådan overordnet ment?

For hvis du er i tvivl om det er min mening var det så ikke mere passende at spørge mig ad, i stedet for bare at konkludere og udråbe mig til idiot?
8
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 20. maj 2018, 18:25

Juki skrev:
Ellin skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:En kvinde har skiftet køn, identificerer sig som mand og har fået nyt CPR-nummer. Fint nok. Nu er hun/han så blevet gravid, og Politiken kan bringe en artikel om Danmarks første gravide mand. Hold nu kæft, mænd kan ikke blive gravide, det er en gravid kvinde som klæder sig som en mand, og omtales han. Der må være grænser for hvad vi skal nikke begejstret til i rummelighedens navn.

Det lyder som et freakshow man tidligere forbandt med et omrejsende cirkus.

"Seee!! De er anderledes! :panik:" ..

Jeg har dog ikke læst artiklen, men nogle gange bliver der bare gjort et stort nummer ud af noget der enten er set før eller efterlader mig med en "nå og?" følelse. Sådan en overforstående opførsel overfor noget ellers tabubelagt.


Har I hørt om transfobi?

Ej, seriøst? Vi lever i 2018 og så findes der mennesker, som sammenligner transpersoner med et freakshow?

Læser du det som om at det er mig der synes transpersoner er et freakshow? Eller er din kommentar bare sådan overordnet ment?

For hvis du er i tvivl om det er min mening var det så ikke mere passende at spørge mig ad, i stedet for bare at konkludere og udråbe mig til idiot?


Jeg læste i hvert fald ikke dit indlæg som om det var dig der opfattede det som et freakshow.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 20. maj 2018, 18:32

fisken80 skrev:
Juki skrev:
Ellin skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:En kvinde har skiftet køn, identificerer sig som mand og har fået nyt CPR-nummer. Fint nok. Nu er hun/han så blevet gravid, og Politiken kan bringe en artikel om Danmarks første gravide mand. Hold nu kæft, mænd kan ikke blive gravide, det er en gravid kvinde som klæder sig som en mand, og omtales han. Der må være grænser for hvad vi skal nikke begejstret til i rummelighedens navn.

Det lyder som et freakshow man tidligere forbandt med et omrejsende cirkus.

"Seee!! De er anderledes! :panik:" ..

Jeg har dog ikke læst artiklen, men nogle gange bliver der bare gjort et stort nummer ud af noget der enten er set før eller efterlader mig med en "nå og?" følelse. Sådan en overforstående opførsel overfor noget ellers tabubelagt.


Har I hørt om transfobi?

Ej, seriøst? Vi lever i 2018 og så findes der mennesker, som sammenligner transpersoner med et freakshow?

Læser du det som om at det er mig der synes transpersoner er et freakshow? Eller er din kommentar bare sådan overordnet ment?

For hvis du er i tvivl om det er min mening var det så ikke mere passende at spørge mig ad, i stedet for bare at konkludere og udråbe mig til idiot?


Jeg læste i hvert fald ikke dit indlæg som om det var dig der opfattede det som et freakshow.

Tak, det er jeg glad for at få at vide for det var bestemt heller ikke pointen eller er min personlige mening. Nærmest tværtimod.

Det var mere en kommentar til at der tit bliver gjort et problem ud af noget der ikke er eller behøver være et problem.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 20. maj 2018, 18:41

Ellin skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:En kvinde har skiftet køn, identificerer sig som mand og har fået nyt CPR-nummer. Fint nok. Nu er hun/han så blevet gravid, og Politiken kan bringe en artikel om Danmarks første gravide mand. Hold nu kæft, mænd kan ikke blive gravide, det er en gravid kvinde som klæder sig som en mand, og omtales han. Der må være grænser for hvad vi skal nikke begejstret til i rummelighedens navn.

Det lyder som et freakshow man tidligere forbandt med et omrejsende cirkus.

"Seee!! De er anderledes! :panik:" ..

Jeg har dog ikke læst artiklen, men nogle gange bliver der bare gjort et stort nummer ud af noget der enten er set før eller efterlader mig med en "nå og?" følelse. Sådan en overforstående opførsel overfor noget ellers tabubelagt.


Har I hørt om transfobi?


Jeg lider af noget der hedder idiotifobi. Et af kendetegnene er at jeg slet ikke kan holde ud når folk ikke formår at kalde ting ved deres rette navn.
0
Brugeravatar
Movita
Indlæg: 169
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:07
Kort karma: 8
Likede indlæg: 175

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Movita » 20. maj 2018, 20:31

Jeg syntes simpelthen at Meghans brudekjole var den kedeligste jeg nogensinde har set.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 21. maj 2018, 08:52

Disclaimer: Ikke rettet mod Juki.

Folk, der ser ned på homoseksuelle, transkønnede og lign., synes jeg, er meget lidt kløgtige.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 21. maj 2018, 08:55

Det endegyldige bevis på at det er meget tæt på at være normalen i Danmark at folk har så mange penge at de dårligt ved hvad de skal stille op med dem må være de uendelige bunker af grus og fliser, der er seriøst veje her i kommunen hvor man til tider overhovedet ikke kan bruge fortovet i den ene side og hvor man nærmest skal have bjergbestiger udstyr med når man kommer til et sted hvor der er 4-5 huse i begge sider der er i gang med et større raid.

Og for hvad? Det er jo ikke fordi det er hele eller halve ruiner, men det lader efterhånden til at være noget nær standard at man flår alt andet end murene ned og så hyler og piver man over håndværkere og banklån de næste par år mens man leder efter grunde til også at flå taget og garagen ned.

Det er fint hvis man absolut vil have det hele lavet på en gang, men så hold dog de 14 containere og bunker inde hos jer selv imens.

Hvis jeg havde en gravemaskine så havde jeg overvejet alvorligt at æde straffen for at pløje hver eneste bunke ind i forhaven, bare på en enkelt vej en enkelt gang. Bare lige så der af og til var nogen der blev enige om at det nok ikke var så skide smart at bestille nye containere og flere bunker når dem der har ligget der non stop de sidste to år lige var kommet væk, og især når man har pladsen.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. maj 2018, 09:42

Ellin skrev:Jeg skriver intet om idiot, så det må stå for egen regning.

Hvis ikke du har den mening, så forstår jeg slet ikke, hvor du vil hen med dit indlæg og hvorfor du har behov for at nævne noget om et freakshow i sammenhæng med transpersoner.


Når det gælder homo- og transfobi, har jeg en radar, som er større end de flestes, og jeg må indrømme, at jeg heller ikke kunne se det transfobiske i Jukis indlæg. Jeg læser det, som om hun hentyder til mediernes dækning, hvor der fokuseres meget på "den gravide mand", selvom historien i virkeligheden er, at fordi man nu kan skifte køn juridisk og derfor ikke skal undergå en kastrerende operation for også officielt at rangere som et andet køn, end det man er født som. kan graviditeter som denne opstå.

Udtrykket "den gravide mand" brugt som kioskbasker giver også mig freakshows-associationer. Ikke pga. Mikkel, men pga. vinklingen.
8
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 21. maj 2018, 10:03

Ado skrev:Disclaimer: Ikke rettet mod Juki.

Folk, der ser ned på homoseksuelle, transkønnede og lign., synes jeg, er meget lidt kløgtige.


Det er vist meget okay at sige her i 2018? Eller bevæger jeg mig i nogle mærkelige kredse? :gruble:
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 21. maj 2018, 10:42

lillebjoern skrev:
Ado skrev:Disclaimer: Ikke rettet mod Juki.

Folk, der ser ned på homoseksuelle, transkønnede og lign., synes jeg, er meget lidt kløgtige.


Det er vist meget okay at sige her i 2018? Eller bevæger jeg mig i nogle mærkelige kredse? :gruble:

Det burde det være. Og det er det også blandt de fleste. Men gud i himlen, hvor bliver jeg forundret over at læse på Facebook i div. kommentarfelter, at der stadig er nogen, der lever under en tung sten.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 21. maj 2018, 12:11

Ado skrev:Disclaimer: Ikke rettet mod Juki.

Folk, der ser ned på homoseksuelle, transkønnede og lign., synes jeg, er meget lidt kløgtige.

Jeg må lige minde om at den diskussion startede med at én citerede en artikel om en kvinde der ville ses om mand og havde fået ulige personnr. osv. Derefter var hun så blevet gravid - og havde givet anledning til sensationsoverskiften "Første gravide mand" eller noget i den stil.

Uanset hvor åbenmajndet man er mht. kønsskifter, er det da unægteligt at blande æbler og pærer helt sammen. ;)
2

Tilbage til "Generelt"