Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2016, 11:52

Først blev jeg ret sur over at opdage, at min ene studiegruppe var gået i gang med at forberede sig til eksamen uden at spørge, om jeg ville være med.
Men så kom jeg i tanke om, at vi egentlig heller ikke er på samme faglige abstraktionsniveau, og at det derfor er begrænset, hvor meget de inspirerer mig.
1
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sortkaffe » 2. nov 2016, 13:11

Luffegås skrev:Lad os kører videre på Mcdonalds-teorien: Jeg beskriver hvorfor jeg elsker at bygge en burger, jeg skriver hvor glad det gør mig når kunderne siger tak for mad, det var en god burger. Jeg skriver jeg går op i det er gode råvarer der skal bruges. Når folk er sultne, ser jeg det som min måde at gøre verden til et bedre sted, ved at servere dme den mad de hungre efter. og ved de ikke hvad de vil have, elsker jeg at komme med råd, og matche dem med en menu. Jeg er god til at afspejle om folk vil have ost i, eller om de måske er mere til en Mcchicken..
"Jaja, det er fint, whatever, sådan er alle andre også, Men hvorfor vil du lige arbejde for os, og ikke dem over på den anden side af vejen??"...

Det hele bunder måske også bare ud i alle de råd jeg læser på nettet til "sådan skriver du en ansøgning" og dem på kommunen og alle de kurser man kommer på.
Jeg var på et kursus hvor der var en del nyuddannede pædagoger. De havde det hårdt med arbejdsløsheden. Der stod rådgiveren så ved tavlen og sagde, de bare skulle "sparke døren ind" ved firmaet, og de skulle huske "de fleste jobs kommer via netværk" og "sørg for at have en god Linked-In profil". Så skulle de nok få jobs, hvis de også lige fortalte børnehaven Trolderik hvorfor de lige præcis vil arbejde der, og ikke hos Myretuen. Nu skal vi jo altså søge 2 jobs i ugen, mindst, og for de pædagogstuderende, og for mig, drejer det sig bare om at få et sted vi kan starte vores karriere. Så kan vi senere tillade os at blive picky over hvem og hvor vi arbejder. Men lige nu er det vores liv der er på spil.

Jeg er SÅ enig. Jeg er også røvtræt af det.
0
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ondemand » 2. nov 2016, 16:23

dgd2007 skrev:
Luffegås skrev:Kæft hvor er jeg træt af alle de skrevne og uskrevne regler om at skrive en jobansøgning. [...]

Ja, det kan godt være lidt absurd :)
Den sjoveste annonce, jeg har set, engang jeg skulle søge arbejde (ja, længe siden - for det var åbenbart ikke ulovligt at skrive, man søgte en mand):

    "Ung mand med interesse for fremstilling af fiskekonserves søges til ..."

Men jeg håber, du er heldig at løbe ind i en HR-person med lidt humoristisk sans - det kan jo forekomme :)


Jeg er så gammel, at jeg kan huske dengang aviserne var fulde af "Ung pige M/K søges".

:-D
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 2. nov 2016, 17:41

Luffegås skrev:Kæft hvor er jeg træt af alle de skrevne og uskrevne regler om at skrive en jobansøgning. Jeg er så træt af at slikke røv på firmaer der alle tilbyder præcis samme job, med samme floskler, samme forventinger ingen kan leve op til, og så vil de have JEG skal henvende mig specifikt til dem? Det er lidt ligesom at få en ny kæreste og man straks skal påstå de er den bedste man nogensinde har mødt.
Min motivation for at søge jobbet? Jeg vil gerne have børn. Og jeg vil gerne have penge. Og jeg vil gerne videre i mit liv. Jeg har taget en uddannelse der passer ind på mindst 1000 firmaer i Danmark, det er jo ikke en nichebeskæftigelse, og alligevel forventer de alle en målrettet ansøgning KUN til dem, som om jeg da ikke sender til andre. Der er kun dig baby.. Du er den eneste virksomhed for mig. Bu-hul-shit.
Om satan så søgte medarbejdere som mig, så havde jeg ansøgt.
Jeg vil mit fag SÅ BRÆNDENDE meget, at jeg drømmer om det om natten, jeg sidder og græder over jeg ikke får lov til at lave det jeg vil allermest i hele verden, men så kan jeg blive valgt fra, fordi jeg ikke har skrevet nok om hvorfor jeg vil være i præcis DET firma, som jo altså tilbyder det samme som 1000 andre. De skiller sig ikke ud. Jeg vil ikke lige sige hvad det er, men forestil jer at I ikke kan få et job på den lokale mcdonalds, fordi I ikke har skrevet nok om hvorfor den restaurent er heeelt anderledes end den anden mcdonalds i byen.. Og nårhja, så har du heller ikke erfaring nok med at salte pomfritterne, det er fint du kan lave en burger og alt det, men vi skal altså bruge erfaring inden for pomfritter, og vi har ikke tid til at lærer dig det, selvom du siger du vil kunne læres op i det hurtigt.



Du er min nye helt! :klap: Du har lige beskrevet mine tanker som jøbsøgende.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 2. nov 2016, 19:20

Årh, jeg SÅ enig ift det med jobansøgninger! Nu er jeg så studerende og søger "bare" job ved siden af studiet, men uanset hvor jeg søger henne - om det er i kundeservice hos Telmore, receptionist i et advokatfirma, eller som medhjælper i en børnehave - er der de samme klicher i alle opslag. "Ungt dynamisk team", "højt til loftet", "uformel omgangstone" osv. Det er jo fuldkommen bare taget ud fra "Sådan skriver du et jobopslag"'s håndbogen :rulle:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Myresluger » 2. nov 2016, 21:40

Jeg er så på den modsatte side af bordet ved at krølle ansøgninger sammen nå ansøgeren har sat firmalogo på det firma de søger job i på ansøgningen! Stop jer selv!

Og jeg vil hellere have en ansøger der brænder for feltet end lister en masse op de har læst på firmaets hjemmeside - det siger jo ikke et hak om ansøgeren. Til gengæld er det i mine øjne diskvalificerende at stave firmanavnet forkert gennem hele ansøgningen.
4
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 5. nov 2016, 10:23

Folk der prøver at blive gravide mister synet. Det er derfor, det aldrig kan lykkes en potentielt gravid, selv at aflæse en graviditetstest, men må have en masse andres mening.

Jeg synes det er bekymrende at ingen informerer om dette, men jeg er personligt glad for at jeg ikke selv prøver at undfange - jeg har jo brug for mit syn.
13
MissSpring
Indlæg: 60
Tilmeldt: 8. okt 2016, 19:51
Kort karma: 14
Likede indlæg: 65

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MissSpring » 5. nov 2016, 10:26

Joe skrev:Folk der prøver at blive gravide mister synet. Det er derfor, det aldrig kan lykkes en potentielt gravid, selv at aflæse en graviditetstest, men må have en masse andres mening.

Jeg synes det er bekymrende at ingen informerer om dette, men jeg er personligt glad for at jeg ikke selv prøver at undfange - jeg har jo brug for mit syn.


Sikke en sviner..
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 5. nov 2016, 10:28

:-p
MissSpring skrev:
Joe skrev:Folk der prøver at blive gravide mister synet. Det er derfor, det aldrig kan lykkes en potentielt gravid, selv at aflæse en graviditetstest, men må have en masse andres mening.

Jeg synes det er bekymrende at ingen informerer om dette, men jeg er personligt glad for at jeg ikke selv prøver at undfange - jeg har jo brug for mit syn.


Sikke en sviner..


Det er tråden til det. Og baseret på omkring 10 års debaterfaring, og absolut ikke enkelte personer.
1
MissSpring
Indlæg: 60
Tilmeldt: 8. okt 2016, 19:51
Kort karma: 14
Likede indlæg: 65

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MissSpring » 5. nov 2016, 10:30

Joe skrev::-p
MissSpring skrev:
Joe skrev:Folk der prøver at blive gravide mister synet. Det er derfor, det aldrig kan lykkes en potentielt gravid, selv at aflæse en graviditetstest, men må have en masse andres mening.

Jeg synes det er bekymrende at ingen informerer om dette, men jeg er personligt glad for at jeg ikke selv prøver at undfange - jeg har jo brug for mit syn.


Sikke en sviner..


Det er tråden til det. Og baseret på omkring 10 års debaterfaring, og absolut ikke enkelte personer.


Bare pudsigt at indlægget kommer to minutter efter en tråd om "er jeg mon gravid"
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 5. nov 2016, 10:37

MissSpring skrev:
Joe skrev::-p
MissSpring skrev:
Joe skrev:Folk der prøver at blive gravide mister synet. Det er derfor, det aldrig kan lykkes en potentielt gravid, selv at aflæse en graviditetstest, men må have en masse andres mening.

Jeg synes det er bekymrende at ingen informerer om dette, men jeg er personligt glad for at jeg ikke selv prøver at undfange - jeg har jo brug for mit syn.


Sikke en sviner..


Det er tråden til det. Og baseret på omkring 10 års debaterfaring, og absolut ikke enkelte personer.


Bare pudsigt at indlægget kommer to minutter efter en tråd om "er jeg mon gravid"


Jeg udbrød faktisk også det samme til min kæreste i forgårs. Men anyway, det er selvfølgelig træls for folk hvis de går ind og tror at jeg har skrevet et svinerindlæg rettet direkte mod dem. Så er jeg da ked af det. Set fra min side har jeg skrevet et humoristisk indlæg om en tendens jeg har set på debatsider i alle ti år jeg har været her eller andre steder.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 5. nov 2016, 11:39

Det er sgu da sjovt. :D Jeg kan da godt forstå, at graqvide gerne vil have andre til at bekræfte en streg. Men læs nu lige hvad Joe skriver. :D Det er jo rigtigt. Og lunt.
6
Donna Martin Graduates!
Disturbia
Indlæg: 6
Tilmeldt: 5. nov 2016, 11:43
Kort karma: 1
Likede indlæg: 7

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Disturbia » 5. nov 2016, 11:46

Jeg har en mega selvdestruktiv side, der giver mig lyst til at såre andre mennesker og ødelægge mine relationer. Jeg er blevet bedre til at skubbe den væk med årene, men den er altså derinde alligevel. Jeg mærker den også i seksuelle kontekster - jeg kan godt fantasere/tænde på tanken om at være åbenlyst utro, når jeg er i et forhold. Jeg tænker tit på, om andre også har det sådan engang imellem, og hvorfor det ikke er noget man kan snakke om.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 5. nov 2016, 11:54

Hvis det er den tråd jeg lige har læst, så handler den også om menstruationslignende blødning i forbindelse med graviditetstest. Ej ja, det er da skægt :stoned:


En af de ting folk ikke ved om mig endnu, er at mit yndlingsemne til jokes er blødninger under graviditeten. Det er det mest vanvittigt morsomme emne, jeg kender.
3
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 5. nov 2016, 12:03

Dumbledory skrev:
MissSpring skrev:
Joe skrev::-p
MissSpring skrev:
Joe skrev:Folk der prøver at blive gravide mister synet. Det er derfor, det aldrig kan lykkes en potentielt gravid, selv at aflæse en graviditetstest, men må have en masse andres mening.

Jeg synes det er bekymrende at ingen informerer om dette, men jeg er personligt glad for at jeg ikke selv prøver at undfange - jeg har jo brug for mit syn.


Sikke en sviner..


Det er tråden til det. Og baseret på omkring 10 års debaterfaring, og absolut ikke enkelte personer.


Bare pudsigt at indlægget kommer to minutter efter en tråd om "er jeg mon gravid"
Hvis det er den tråd jeg lige har læst, så handler den også om menstruationslignende blødning i forbindelse med graviditetstest. Ej ja, det er da skægt :stoned:

Wow. Tal om at tillægge andre modbydelige egenskaber. :nerve:
6
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"