Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. sep 2018, 11:16

Kattefjæs skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg synes folk der prøver at prakke deres produkter ned over hovedet på andre bør fjernes fra facebook. Specielt når det er sådan noget som vægttab, fra folk der på ingen måde er kvalificeret til at rådgive om det.

Det bevises ganske fint ved at man bare kan tage deres produkter og så på magisk vis tabe 10 kg på en uge. First of all, hvor sundt er det lige? Second of all, hvor længe holder det når de stopper med at bruge produkterne?

Jeg overvejer at stille nogle ret kritiske spærgsmål til vedkommende. Som har studeret medie make-up og arkeologi. Igen, super relevant i forbindelse med vægttab!


Du kan da sagtens tabe 10kg paa en uge! Hvis 'produktet' er amputation af lemmer... :nej:


Hvor meget mon de tager for sådan en mirakelkur :gruble:
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 11. sep 2018, 11:17

lillebjoern skrev:Jeg ser da virkelig mange bilister der sidder med headsets i biler eller hører så høj musik, at jeg kan høre det 20-30 meter væk, selvom den har lukkede vinduer. Jeg kender faktis ikke umiddelbart nogen, der ikke har musik/lydbog/radio i bilen, når de kører. Men det bliver da ikke set ned på? Altså, jeg forstår ikke hvorfor folk skelner? Jeg hører Den Korte Radioavis hver gang jeg cykler, så jeg kan sådan set sagtens høre trafikken, da det er et taleprogram. Jeg er også fuldt ud i stand til at trække min opmærksomhed væk fra DKR og mod trafikken, hvis det er nødvendigt. Jeg synes lidt man umynddigør mennesker ved at mene, at man ikke kan koncentrere sig/høre trafikken, selvom man har lydbog/musik i ørerne. Bilister kan godt - hvorfor kan cyklister ikke? :forvirret2:


Det kan bilister da bestemt heller ikke altid. Rigtig mange af de ulykker der sker skyldes uopmærksomhed, og det gælder både for bilister og cyklister. Hvis man hører vanvittig høj musik mens man kører bil og dermed ikke kan høre, hvad der sker omkring en, så er man i mine øjne til lige så stor fare for sig selv og andre som hvis det sker på cykel.
Og det samme gælder sådan set lydbøger. Det synes jeg faktisk også man som bilist burde holde sig fra, fordi det fjerner koncentrationen fra vejen.

Og uanset om du mener det er umyndiggørende, så er det stadigvæk faktuelt bevist, at det er skidehamrende farligt at cykle med lyd i øret. Jeg ved ikke om der er lavet samme undersøgelser i forhold til bilister, men det er næppe for sjov, at der var en kampagne der havde sloganet "Kør bil når du kører bil"
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Angerboda
Indlæg: 513
Tilmeldt: 4. okt 2015, 22:55
Kort karma: 96
Likede indlæg: 852

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Angerboda » 11. sep 2018, 12:01

Jeg har virkelig en overhængende lyst til at stikke hovedet ud ad døren og råbe efter den satans til medpatient, at hun skal holde kæft og flette sin gamle, slatne fjabbe!
Nu har hun efterhånden opbrugt sin brokke-kvote siden kl. 3 i nat. :cuss:
2
Livet det kan komme an, og det skal ske som sker
Ingen kan nogensinde elske dig højere end jeg! :blomst:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 11. sep 2018, 12:36

fisken80 skrev:
Purple Haze skrev:
Animi skrev:Jeg koncentrerer mig faktisk bedre om at cykle når jeg hører musik end når jeg ikke gør. Det lyder måske mærkeligt, men hvis jeg ikke hører musik, når jeg cykler, får jeg total tankemylder og fortaber mig fuldkommen u mine tanker. Det gør jeg til gengæld ikke, når jeg hører musik


This.
Husker, lærer og koncentrerer mig generelt bedre hvis jeg laver to ting på en gang.


Næppe. Al forskning viser, at det modsatte gør sig gældende. Men jeg er klar over, at du vil afvise det med, at lige netop DU er anderledes. Men jeg gad virkelig godt teste dig. Jeg tror du ville blive temmelig overrasket.
http://virkeligheden.dk/2014/hvad-forsk ... titasking/
https://www.b.dk/nationalt/farlig-vane- ... paa-cyklen (følge det hollandske institut for analyse af trafiksikkerhed, SWOV, er risikoen for at køre galt 30 procent højere for en cyklist, som altid bruger sin mobil og hører musik på køreturen, end for en cyklist, som aldrig gør det.)


Om jeg er anderledes, ved jeg ikke. Jeg ved bare at de gange jeg har klokket i det, når jeg cyklede, har jeg ikke hørt musik, men til gengæld været dybt fortabt i mine egne tanker. Når jeg hører musik i det ene øre, forsvinder jeg ikke væk i mine tanker. Måske fordi musikken skærper min koncentration - som jeg også kan finde forskning, der siger, at musik gør.
Senest rettet af Animi 11. sep 2018, 12:38, rettet i alt 1 gang.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 11. sep 2018, 12:37

Forskellen på biler og cykler er vel også, at når jeg kører i min bil med lukkede vinduer, kan jeg alligevel ikke høre, om der kommer en bil kørende bagfra (motorstøj) eller en cyklist for den sags skyld, så derfor kan jeg godt høre radio på et moderat lydniveau, uden at det ændrer på min mulighed for at orientere mig i trafikken. Jeg ville så aldrig bruge headset i bilen, da de ofte filtrerer noget baggrundslyd fra foruden at putte lyd ind i mit øre. Jeg bruger bilens højttalere og holder radio/musik på et lydniveau, hvor jeg godt kan høre udrykningskøretøjer eller andre bilers horn.

Hvor de fleste cyklister nok vil være i stand til at høre motorstøj, en cykelklokke el.lign., hvis de ikke hører musik, mens de cykler. Men musikken vil i de fleste tilfælde kunne overdøve disse lyde, og nogle headsets dæmper som nævnt ovenfor også lyde fra omgivelserne, selv hvis der ikke kommer nogen lyd ud af dem.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Stitch » 11. sep 2018, 12:51

Mistermor skrev:
Stitch skrev:Jeg både cykler med musik i ørerne og taler i tlf med headset. Når jeg kører bil, hører jeg musik højt, snakker med de andre i bilen og taler i tlf via headset.

Skulle man bare sidde helt stille uden musik eller snak i en bil?


Man skal -efter min mening - hver gang man kører bil, sørge for, at det at køre bil har første prioritet. Hvis det lyder for hårdt eller kedeligt, kan man tage bussen.

Når du kører bil, skal du holde øje med alle andre trafikanter, skiltning, vejforhold, vejrforhold, - det er klart at kører du på en øde landevej mellem Herning og Ringkøbing, er der noget færre udfordringer end inde i en by, men du har for søren da en maskine i hænderne, der kan slå folk ihjel.

Fra færdselsloven; "§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen."


Jeg kan nu sagtens holde koncentrationen, og kan i visse situationer skrue ned for musikken/bede folk om at tie stille. Det går jeg bare udfra at normale mennesker med almen dannelse og intelligens gør.
Jeg har da forudset farlige situationer på trods af musik/snak og standset/flyttet mig/andet i tide.

Kan folk ikke det?
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. sep 2018, 13:46

Jo dyrere mærkevarejulepynt, jo større er chancen for at det ser trist, deprimerende eller ligefrem grotesk ud.

jul.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 11. sep 2018, 14:06

Hvor meget man kan høre af trafikken, kan ikke rigtigt være afgørende for sikkerheden. I givet fald skulle motorcykler være forbudt, man hører ikke rigtigt andet end motorcyklen og vinden når man kører på sådan en. Da jeg kørte motorcykel, var det altid med ørepropper fordi støjen ellers er lige til at få høreskader af.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 11. sep 2018, 14:07

Og nu emnet er trafik: Hvis du vil overhale på motorvejen, og du ikke kører i lastbil eller med anhænger, så få dig for helvede fedtet op på fartgrænsen. Den næste jeg ser overhale med 110 i en 130-zone, bliver kørt af vejen.
7
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 11. sep 2018, 15:50

Stitch skrev:
Mistermor skrev:
Stitch skrev:Jeg både cykler med musik i ørerne og taler i tlf med headset. Når jeg kører bil, hører jeg musik højt, snakker med de andre i bilen og taler i tlf via headset.

Skulle man bare sidde helt stille uden musik eller snak i en bil?


Man skal -efter min mening - hver gang man kører bil, sørge for, at det at køre bil har første prioritet. Hvis det lyder for hårdt eller kedeligt, kan man tage bussen.

Når du kører bil, skal du holde øje med alle andre trafikanter, skiltning, vejforhold, vejrforhold, - det er klart at kører du på en øde landevej mellem Herning og Ringkøbing, er der noget færre udfordringer end inde i en by, men du har for søren da en maskine i hænderne, der kan slå folk ihjel.

Fra færdselsloven; "§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen."


Jeg kan nu sagtens holde koncentrationen, og kan i visse situationer skrue ned for musikken/bede folk om at tie stille. Det går jeg bare udfra at normale mennesker med almen dannelse og intelligens gør.
Jeg har da forudset farlige situationer på trods af musik/snak og standset/flyttet mig/andet i tide.

Kan folk ikke det?

Altså, jeg cykler minimum en time dagligt, og jeg har i min cykelkarriere været i en (dog meget lille) cykel-relateret trafikulykke - der havde jeg dog ikke musik i ørene og den kunne ikke være undgået uanset hvad jeg havde gjort, og var ikke min skyld overhovedet og ingen kom til skade.
Jeg synes også fint jeg kan både koncentrere mig, og vurdere trafikken.

Jeg har dog også observeret at jeg er mere risikovillig når jeg ikke hører musik, f.eks. cykler jeg hurtigere uden musik, og laver flere overhalinger - fordi jeg føler at jeg har mere travlt med at komme frem.
0
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 11. sep 2018, 15:54

LadyFox skrev:Jeg har dog også observeret at jeg er mere risikovillig når jeg ikke hører musik, f.eks. cykler jeg hurtigere uden musik, og laver flere overhalinger - fordi jeg føler at jeg har mere travlt med at komme frem.


Man ser lidt det samme med cykelhjelme: Folk er mere risikovillige med cykelhjelm på, og de øger derfor risikoen for at de bliver involveret i en ulykke. Og bilister kører tættere på cyklister med cykelhjelme.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7924

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nicolait » 11. sep 2018, 19:10

Dirtylittledevil skrev:Jo dyrere mærkevarejulepynt, jo større er chancen for at det ser trist, deprimerende eller ligefrem grotesk ud.

jul.jpg


- Ak nu er det jul igen, sagde den deprimerede julemandskone, hvortil julemanden sorgmodigt ytrede et stille: "Fuck!".

:lol2:
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 11. sep 2018, 19:33

Smiling_Goat skrev:
Ado skrev:Jeg er så træt af livsstils-coaches - krise-i-livet-coaches - coaches coaches coaches over det hele med det til fælles, at de fleste af dem er Dorthe fra en lille provinsby, som pludselig skal realisere sig selv og derfor indretter samtalerum i privaten, hvor hun indretter med citater i ramme, blomster, farver og duftlys - fordi hun er klar til at tage penge for at lege fattigmandspsykolog og hvor hun spammer sine Facebookvenner med opslag fra sit nye firma. Reklamespam, som oftest indebærer rigtig mange citatbilleder.


Og jeg er træt af, hvor uigennemskueligt sundhed bliver.

Jeg var i en boghandel for at købe en bog om sund kost. Bogen skulle være baseret på reel videnskab, sundhedsstyrelsens råd el.lign.

Boghandleren viste mig en bog om Sense-kuren.

Lad nu være.

Sundhed, behandling af mental sygdom osv. Skal ikke være baseret på karismatiske mennesker, med en "god ide" eller "hvad der føles rigtigt for den enkelte."

Sense er faktisk den kur der ligger tættest at være en videnskabelig kur
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 11. sep 2018, 20:18

(Der findes ikke sund og usund mad, med mindre man er allergisk - det afhænger af mængder) :ninja:
9
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 11. sep 2018, 20:50

TakeAChanceOnMe skrev:
Kattefjæs skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg synes folk der prøver at prakke deres produkter ned over hovedet på andre bør fjernes fra facebook. Specielt når det er sådan noget som vægttab, fra folk der på ingen måde er kvalificeret til at rådgive om det.

Det bevises ganske fint ved at man bare kan tage deres produkter og så på magisk vis tabe 10 kg på en uge. First of all, hvor sundt er det lige? Second of all, hvor længe holder det når de stopper med at bruge produkterne?

Jeg overvejer at stille nogle ret kritiske spærgsmål til vedkommende. Som har studeret medie make-up og arkeologi. Igen, super relevant i forbindelse med vægttab!


Du kan da sagtens tabe 10kg paa en uge! Hvis 'produktet' er amputation af lemmer... :nej:


Hvor meget mon de tager for sådan en mirakelkur :gruble:


An arm and a leg ;) :D
4
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Generelt"