Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 4. jul 2016, 19:51

Karkluden skrev:
Bøtte skrev:Men karkluden, hvorfor har du behov for at skrive det så 'tit'? :genert:
Jeg mindes at have læst det 2-3 gange fra din hånd nu?

Det vil jeg tage til efterretning. Jeg konfronteres ret ofte med det i mit privatliv da jeg krnder mange der skal giftes for tiden, og jeg bruger debatten som ventil - særligt denne tråd. Ligesom andre gør til deres fortrædeligheder. Men jeg kan godt se at det virkelig støder nogle. Det undrer mig i betragtning af hvad andre skriver meget og tit om, men jeg tager det til mig og vil fremover undlade at bruge debatten som ventil for dette :)

Men det er måske også fordi det ligger så langt fra dig at støde nogen, at det rammer lidt ekstra hårdt, selvom det ikke er din hensigt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 4. jul 2016, 19:55

Det var godt, så fik i da lige indført censur...

Er der andre emner vi ikke må nævne her i tråden, der handler om at sige det "man ikke må sige"?
14
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 4. jul 2016, 19:56

Purple Haze skrev:Det var godt, så fik i da lige indført censur...

Er der andre emner vi ikke må nævne her i tråden, der handler om at sige det "man ikke må sige"?

Wow
4
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 19:59

Purple Haze skrev:Det var godt, så fik i da lige indført censur...

Er der andre emner vi ikke må nævne her i tråden, der handler om at sige det "man ikke må sige"?


Ja, det gjorde Sunshine og jeg lige helt alene ved at stille spørgsmål ved et indlæg.

Jeg vidste ikke, at man i denne tråd ikke måtte komme med kommentarer til de postede indlæg.
Senest rettet af Bøtte 4. jul 2016, 20:00, rettet i alt 2 gange.
4
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 4. jul 2016, 19:59

ShuruQ skrev:Jeg synes egentligt bare det meste af det der sønderjyske mad så lidt nasty ud. Selvom jeg ikke kan lide at sige det om mad, men bare det der surrib, det så altså lidet appetitligt ud :badr:.

Wait... Kender I andre ikke surrib!?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 4. jul 2016, 20:01

Purple Haze skrev:Det var godt, så fik i da lige indført censur...

Er der andre emner vi ikke må nævne her i tråden, der handler om at sige det "man ikke må sige"?

Hvem har indført hvilken censur?
Vi andre må vel også ytre holdninger, der tilsyneladende er upopulære.

Christ altså!
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1806
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 621
Likede indlæg: 8507

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 4. jul 2016, 20:01

Jeg kan så ikke forstå, at netop Karkludens holdning kan skabe de reaktioner. Jeg kunne forstå det, hvis hun mente at handikappede skulle skydes eller noget i den stil, men herregud altså, det er en fest. Og ikke engang en specifik persons fest, men bare en bestemt type fest som hun ikke bryder sig om.
24
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 4. jul 2016, 20:02

D.itsen skrev:
Purple Haze skrev:Det var godt, så fik i da lige indført censur...

Er der andre emner vi ikke må nævne her i tråden, der handler om at sige det "man ikke må sige"?

Wow



Ja beklager, men hvis man ikke må skrive om div. i denne tråd for at få luft - hvor skal man så gøre det?
Eller det betyder jo så at det må man ikke, fordi der kunne jo komme nogen forbi der tilfældigvis havde lige det emne som et ømt punkt.

Og at man ikke er til store bryllupper?
Kunne så måske forstå hvis det var noget om at alle børn er klamme og dumme, eller at folk der er tykke bare er dovne eller sådan noget.

Det er selvfølgelig synd at folk bliver kede af det, men så skal man nok ikke gå ind i sådan en tråd som denne, hvis man er SÅ ømskindet.
15
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 4. jul 2016, 20:07

ShuruQ skrev:
Anilara skrev:
ShuruQ skrev:Jeg synes egentligt bare det meste af det der sønderjyske mad så lidt nasty ud. Selvom jeg ikke kan lide at sige det om mad, men bare det der surrib, det så altså lidet appetitligt ud :badr:.

Wait... Kender I andre ikke surrib!?


Jeg har hørt navnet før, men tror ikke det generelt er noget man får i Nordjylland eller på Sjælland, jeg er i hvert fald aldrig blevet præsenteret for det.

Og det de fik i programmet i dat, det så altså virkelig uappetitligt ud :genert:.

Jeg har heller aldrig rørt det, men bare troet det var en standardting på julebordet :-D Det ser vitterligt ikke lækkert ud... Det må vores kagebord så kompensere for.
Men ok, jeg er langsom hvad angår madtraditioner forskellige steder. Jeg troede længe, at alle fik grønlangkål, hamburgerryg og kålpølser til nytår. Så kom jeg til Kbh og hørte begrebet "Nytårstorsk" og tænkte wtf :forvirret2:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 20:09

englishchannel skrev:Jeg kan så ikke forstå, at netop Karkludens holdning kan skabe de reaktioner. Jeg kunne forstå det, hvis hun mente at handikappede skulle skydes eller noget i den stil, men herregud altså, det er en fest. Og ikke engang en specifik persons fest, men bare en bestemt type fest som hun ikke bryder sig om.


Min undrer går primært på, hvorfor hun skriver det så tit?
Altså en gang må da være nok?

Men hendes måde at kritisere det på, synes jeg måske heller ikke er særlig fin, det er dog ikke det, jeg reagerer på, trådens titel taget i betragtning.
3
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf IrmaPigen » 4. jul 2016, 20:09

ShuruQ skrev:Jeg synes egentligt bare det meste af det der sønderjyske mad så lidt nasty ud. Selvom jeg ikke kan lide at sige det om mad, men bare det der surrib, det så altså lidet appetitligt ud :badr:.


Jeg syntes faktisk det så rigtig godt ud :blush: Men mit fædrende ophav er også sønderjysk.

I min verden var det skøn mormor-mad. Især det med gulerødderne og persillen på toppen, tror jeg smager skide godt.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 20:11

Purple Haze skrev:
D.itsen skrev:
Purple Haze skrev:Det var godt, så fik i da lige indført censur...

Er der andre emner vi ikke må nævne her i tråden, der handler om at sige det "man ikke må sige"?

Wow



Ja beklager, men hvis man ikke må skrive om div. i denne tråd for at få luft - hvor skal man så gøre det?
Eller det betyder jo så at det må man ikke, fordi der kunne jo komme nogen forbi der tilfældigvis havde lige det emne som et ømt punkt.

Og at man ikke er til store bryllupper?
Kunne så måske forstå hvis det var noget om at alle børn er klamme og dumme, eller at folk der er tykke bare er dovne eller sådan noget.

Det er selvfølgelig synd at folk bliver kede af det, men så skal man nok ikke gå ind i sådan en tråd som denne, hvis man er SÅ ømskindet.


Men hvorfor må man ikke kommentere på det i denne tråd? Altså alle andre indlæg må der gerne kommenteres på, hvorfor så ikke med dette?

Men ærligt talt med din kommentar om censur, er der da vist flere, der er "ømskindede'. Jeg kan ikke se hvordan 3-5 indlæg kan betragtes som censur.
2
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 4. jul 2016, 20:12

Smiling_Goat skrev:
Kommodedyret skrev:
Smiling_Goat skrev:
Kommodedyret skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg synes i det hele taget, det er noget sært noget at gøre sig til talsperson for, hvad der er sjovt, og hvad der ikke er sjovt. Der hersker vel generelt set ikke tvivl om, at det skifter fra person til person.

I virkeligheden kan jeg slet ikke se behovet for at skulle understrege, at man da bestemt ikke synes noget er sjovt. Det er fair nok, at man ikke griner, men hvad pokker skal andre bruge den oplysning til? Så kan dem, der måske klasker sig på lårene af grin, måske sidde dér og føle sig "humorisitisk umusikalske" og sære.

Hvad får nogen ud af det?

Det er ikke målrettet kun dig ManicNinja men generelt de, der sidder og nærmest ytrer sig i kap om, hvor lidt underholdt de var af det opslag. Jeg forstår ikke behovet.

Det formoder jeg, at man ikke må sige, og selvom det måske lider stridslysten, så er det egentligt ikke tilfældet. Det er en oprigtig undren.


Men hvis man ikke må komme med sin mening her på forum, hvad må man egentlig så?
Må man Heller ikke sige noget negativt om Rasmus Seebach, om veganere, om DF, om hængerøvsbukser, om pulled pork, om hæstepærer, om luksusfælden?
Her kan man jo bruge den samme indvending, nemlig at dem som bryder sig om fænomenet kan risikere at gå hen og blive stødt.
Humor er ikke en speciel sårbar kategori som karakteriserer et menneskes inderste følelser, snarere tværtimod imod.


Hrm.. Jeg sagde ikke, at du ikke må komme med din mening. Jeg kom egentligt bare med min :P


Okay. Jeg troede at hele pointen med dit indlæg var at kritisere os som har skrevet at vi ikke finder Adele-tingen sjov.


Jeg skriver jo direkte: "selvom det måske lider stridslysten, så er det egentligt ikke tilfældet. Det er en oprigtig undren."

Jeg kan godt forstå, hvis du bliver provokeret, men jeg forsøger virkelig ikke at fortælle dig, hvordan du skal opføre dig. Jeg forstår som sagt bare ikke behovet for at udpensle, hvor lidt sjov man synes en joke var. Havde det nu været en enkelt kommentar eller to om det, havde jeg kørt forbi det og ikke tænkt videre over det, men det en længere samtale som udmundede i, at man var "humoristisk umusikalsk" hvis man grinede, og så begyndte jeg at undre mig over, hvad I egentligt havde gang i.

Men I gør selvfølgelig som I vil og lyster og alt det der. Jeg undrede mig bare.


Mit indlæg er også affødt af en oprigtig undren, kan jeg forsikre dig for. Nu skærer du jo alle over en kam, så det er for mig ikke til at vide hvilken del af din kritik der er rettet mod hvilken debattør.

Igen, jeg vil understrege at man er ude på et overdrev hvis man ikke må skrive at man finder en joke usjov. Der er jo bunkevis af tråde her, og på den gamle debat, som handler om aversioner mod dette og hint. Det er debattens sjæl i en nøddeskal; smagsdommeri som folk kan sidde og heppe med på eller være uenig i. Der er bunker af tråde om hvad man opfatter som utiltrækkende, prollet, kikset, upassende. Hvilken man der er klam og hvilket tøj der er grimt. Humor har ikke særstatus, det er helt almindeligt at snakke om hvad man opfatter som god humor.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1806
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 621
Likede indlæg: 8507

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 4. jul 2016, 20:13

Bøtte skrev:Min undrer går primært på, hvorfor hun skriver det så tit?
Altså en gang må da være nok?

Men hendes måde at kritisere det på, synes jeg måske heller ikke er særlig fin, det er dog ikke det, jeg reagerer på, trådens titel taget i betragtning.


Der er da så mange herinde, der har kæpheste, at jeg ikke forstår hvorfor Karkluden skal udpeges. Der er folk, der bruger enhver lejlighed til at brokke sig over en bestemt ekskæreste, der er folk der inddrager deres hund i alting og der er folk, der virkelig ikke kan lide hjemmeværnet. Det bliver i bedste fald behandlet lidt som et running gag og i værste fald bare ignoreret.

Karkludens antipati kommer da i det mindste op i en relevant tråd, og tydeligvis fylder det jo meget i hendes omgangskreds, hvorfor det giver god mening at få luft herinde, hvor man burde kunne skrive den slags.
14
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf IrmaPigen » 4. jul 2016, 20:14

Purple Haze skrev:Det var godt, så fik i da lige indført censur...

Er der andre emner vi ikke må nævne her i tråden, der handler om at sige det "man ikke må sige"?


Nå men det er sq da ikke anerledes end at man ikke må skrive i "Jeg undrer mig" tråden om man undrer sig over tørshampo-konceptet, og at man vælger at putte en masse kemikalier i sit.

Straks kom der en sur kommentar om, så kunne jeg jo bare lade være med at bruge det.

Øh, nej jeg bruger det så heller ikke - men det forhold at jeg ikke selv bruger det, fjerner så ikke min forundring.
1

Tilbage til "Generelt"