Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 16. mar 2019, 15:10

differentdaydifferentperson skrev:
Animi skrev:
differentdaydifferentperson skrev:
Animi skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Iben Zeuthen er lige så forkert på den som Ghita Nørby, hvis ikke mere. Ja, Ghita mobbede Iben, men Iben mobbede også Ghita og in my opinion mobbede Iben først. Mobning foregår ikke kun verbalt på den direkte "du er dum" måde. Rigtig meget mobning, og den værste form for mobning, foregår mellem linjerne. Når mobning foregår mellem linjerne, er det ofte kun mobberen og ofret der ved at der bliver mobbet. Fx: i min folkeskole var der en pige drengene var oversøde over for. De sagde "du er såååå sød, vil du ikke giftes med mig?" (pigen og de kvikke elever vidste at det var ironisk, men lærerene bemærkede det ikke) og "ej dine bukser er flotte i dag" sagt med den sødeste stemme, men vi vidste udmærket godt at det var ironisk og for at mobbe hende, hun var den upopulære pige i klassen alting gik udover. De grinede på de helt forkerte tidspunkter og hånede hende på den måde, - men det var svært at bruge det imod dem. Hvad skulle hun sige til lærerne og forældre? At drengene henne i skolen siger at jeg er sød og at mine bukser er flotte?
Nej, indirekte, underspillet, mellem linjerne mobning er en ting, og jeg synes det er tydeligt at høre at Iben gør det helt fra start. Det er ret ubehageligt at høre på, og jeg synes det er ærgerligt for Ghita at hun ikke kan finde ud af at forsvare sig ordentligt og istedet synker ned på Iben's niveau.


Hvordan synes du, at hun mobber hende? :gruble:



Det første Iben gør da Ghita siger hej kom indenfor er at sige tak og grine nedladende. Det første iben siger er: "øj, der er massere af hunde" med en virkelig ironisk sødhed i stemmen. Det er meget uhøfligt at komme blive lukket ind i andres hjem, og så som det første kommentere noget der nemt kan misforstås. Og det her er jo kun de 2 allerførste ord-udvekslinger. Jeg synes det er tydeligt at høre at Iben er falsk og spiller dum helt fra start af og hele vejen igennem, og jeg kan forsætte med at nævne hvad Iben siger og hvad jeg synes der er uhøfligt ved det, 80% af det hun siger og gør er imo forkert.
Jeg tror 24syv hele tiden har håbet at det ville køre af sporet og det er mere modbydeligt end det Ghita har gjort.


Okay. Så er det nok meget godt, at du ikke kender mig, for jeg er også typen, der kan grine i mange situationer, uden at der er mobning bag det - hvis jeg fx er nervøs, er i en ukendt situation eller lignende. Men jeg må da indrømme, at jeg ikke selv kan se, at der skulle ligge mobning bag det.



Mobning er måske også et for stort ord, men uhøflighed i hvert fald. (Brugte ordet mobning fordi jeg lige havde læst et indlæg af en anden debattør, der brugte ordet mobning). Men ja, jeg synes at Iben er lige så uhøflig som Ghita, hvis ikke mere.

Jeg tror nu at vi ville komme fint ud af det med hinanden. Det er jo ikke fordi at bare man griner på tidspunker hvor der ikke falder en joke så mobber man eller er uhøflig :D Det handler jo sindssyyyygt meget om den specifikke situation, tonelejet, kropssproget, alt, hele måden det bliver gjort på. Da "Hele Danmarks Ghita" er en radioudsendelse, er vi begrænsede til kun at dømme ud fra stemme, mn jeg er sikker på at Ghita's "sag" havde havde været tydeligere og stærkere hvis der havde været kamera på.


Du har helt ret i, at det handler om mere end kun stemmerne. Og omvendt havde det måske vist, at IMZ ikke gjorde noget for at være respekløst/uhøflig - i hvert fald måske ikke med vilje - at andre så måske opfatter det som respektløs, betyder jo ikke, at det er ment sådan
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf differentdaydifferentperson » 16. mar 2019, 15:44

Animi skrev:
differentdaydifferentperson skrev:
Animi skrev:
differentdaydifferentperson skrev:
Animi skrev:
differentdaydifferentperson skrev:Iben Zeuthen er lige så forkert på den som Ghita Nørby, hvis ikke mere. Ja, Ghita mobbede Iben, men Iben mobbede også Ghita og in my opinion mobbede Iben først. Mobning foregår ikke kun verbalt på den direkte "du er dum" måde. Rigtig meget mobning, og den værste form for mobning, foregår mellem linjerne. Når mobning foregår mellem linjerne, er det ofte kun mobberen og ofret der ved at der bliver mobbet. Fx: i min folkeskole var der en pige drengene var oversøde over for. De sagde "du er såååå sød, vil du ikke giftes med mig?" (pigen og de kvikke elever vidste at det var ironisk, men lærerene bemærkede det ikke) og "ej dine bukser er flotte i dag" sagt med den sødeste stemme, men vi vidste udmærket godt at det var ironisk og for at mobbe hende, hun var den upopulære pige i klassen alting gik udover. De grinede på de helt forkerte tidspunkter og hånede hende på den måde, - men det var svært at bruge det imod dem. Hvad skulle hun sige til lærerne og forældre? At drengene henne i skolen siger at jeg er sød og at mine bukser er flotte?
Nej, indirekte, underspillet, mellem linjerne mobning er en ting, og jeg synes det er tydeligt at høre at Iben gør det helt fra start. Det er ret ubehageligt at høre på, og jeg synes det er ærgerligt for Ghita at hun ikke kan finde ud af at forsvare sig ordentligt og istedet synker ned på Iben's niveau.


Hvordan synes du, at hun mobber hende? :gruble:



Det første Iben gør da Ghita siger hej kom indenfor er at sige tak og grine nedladende. Det første iben siger er: "øj, der er massere af hunde" med en virkelig ironisk sødhed i stemmen. Det er meget uhøfligt at komme blive lukket ind i andres hjem, og så som det første kommentere noget der nemt kan misforstås. Og det her er jo kun de 2 allerførste ord-udvekslinger. Jeg synes det er tydeligt at høre at Iben er falsk og spiller dum helt fra start af og hele vejen igennem, og jeg kan forsætte med at nævne hvad Iben siger og hvad jeg synes der er uhøfligt ved det, 80% af det hun siger og gør er imo forkert.
Jeg tror 24syv hele tiden har håbet at det ville køre af sporet og det er mere modbydeligt end det Ghita har gjort.


Okay. Så er det nok meget godt, at du ikke kender mig, for jeg er også typen, der kan grine i mange situationer, uden at der er mobning bag det - hvis jeg fx er nervøs, er i en ukendt situation eller lignende. Men jeg må da indrømme, at jeg ikke selv kan se, at der skulle ligge mobning bag det.



Mobning er måske også et for stort ord, men uhøflighed i hvert fald. (Brugte ordet mobning fordi jeg lige havde læst et indlæg af en anden debattør, der brugte ordet mobning). Men ja, jeg synes at Iben er lige så uhøflig som Ghita, hvis ikke mere.

Jeg tror nu at vi ville komme fint ud af det med hinanden. Det er jo ikke fordi at bare man griner på tidspunker hvor der ikke falder en joke så mobber man eller er uhøflig :D Det handler jo sindssyyyygt meget om den specifikke situation, tonelejet, kropssproget, alt, hele måden det bliver gjort på. Da "Hele Danmarks Ghita" er en radioudsendelse, er vi begrænsede til kun at dømme ud fra stemme, mn jeg er sikker på at Ghita's "sag" havde havde været tydeligere og stærkere hvis der havde været kamera på.


Du har helt ret i, at det handler om mere end kun stemmerne. Og omvendt havde det måske vist, at IMZ ikke gjorde noget for at være respekløst/uhøflig - i hvert fald måske ikke med vilje - at andre så måske opfatter det som respektløs, betyder jo ikke, at det er ment sådan


Det kan sagtens være. Måske snakker Iben bare sådan til alle i professionelle sammenhænge. En af meningerne med debatten er jo at skrive hvad man mener/tror, og jeg tror at IMZ var den der startede med at være uhøflig/nedladende og egentlig var mest uhøflig igennem hele interviewet og du mener/tror højst sandsynligt det omvendte, hvilket jo er perfekt for det er sådan noget en debatten er til for :D
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf differentdaydifferentperson » 16. mar 2019, 15:45

Og undskyld, Elvispop og andre der er trætte af IMZ GHITANØRBYLORT!! men det er altså en spændende sag, der handler om meget mere end IZM og GN. Den handler om universel menneskelig psykologi, helt central pædagogik i menneskelivet, OG store journalistiske spørgsmål, OKAY :P

Stopper nu..
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 16. mar 2019, 15:52

differentdaydifferentperson skrev:Og undskyld, Elvispop og andre der er trætte af IMZ GHITANØRBYLORT!! men det er altså en spændende sag, der handler om meget mere end IZM og GN. Den handler om universel menneskelig psykologi, helt central pædagogik i menneskelivet, OG store journalistiske spørgsmål, OKAY :P

Stopper nu..

Men du er altså meget velkommen i den anden tråd. Der er nogle med samme syn på sagen som dig og det er en interessant og fredelig meningsudveksling. Kom kom :kys:
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf differentdaydifferentperson » 16. mar 2019, 15:53

Der er intet galt i at gå efter en rig gammel mand/en mand med mange penge. (Og det gælder selvfølgelig også mænd, og for lgbt, det gælder alle!)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25742

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 17. mar 2019, 19:02

differentdaydifferentperson skrev:Der er intet galt i at gå efter en rig gammel mand/en mand med mange penge. (Og det gælder selvfølgelig også mænd, og for lgbt, det gælder alle!)


Hjertefejl er en fordel :engel:
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kalimsofie » 20. mar 2019, 11:15

Smiling_Goat skrev:Jeg ved ikke, om man ikke må sige det, men der bliver delt nogle ting på min Facebook, der indikerer, at der i hvert fald er nogle der finder, det jeg vil sige, kontroversielt.

Ungdommen nu til dags.. Det er lige til at blive varm om hjertet af. Hvor er det fedt at se, så mange teenagere tage stilling og rent faktisk forsøge at gøre noget for klimaet. Jeg synes simpelthen, det er fantastisk!

Jeg synes, det er så fint, at de "strejker" og forsøger at råbe politikerne op. Jeg kan godt forstå deres bekymring og der sker jo virkelig begrænset på klimaområdet, så jeg synes, det er så fedt at så mange teenagere kan gå sammen og være fornuftige, når så mange gamle mennesker nu ikke kan.

Hvis nogen af jer har sådan en ung én derhjemme, synes jeg, I har al mulig grund til at være stolt. For pokker hvor er det sejt!



Jeg synes også, de er skide seje. Og så er jeg også lidt misundelig. De har en sag at stå sammen om, og de er ved at mobilisere en hel generation i en fælles kamp. Det savner jeg lidt i min generation, det med at stå sammen om noget større. At være en del af en historisk kamp.

Mine forældre stod sammen i kampen mod atomkraft og kvindefrigørelse og ungdomsoprør osv. Hvad gjorde min generation? Ingenting...
3
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 20. mar 2019, 12:46

Dmitra skrev:
Hvor mange "ensomme ulve" skal vi op før det er et lige så anerkendelsesværdigt problem der fortjener lige så meget opmærksomhed i følge dig?

Jeg synes der har været en del efterhånden og at det derfor er lidt søgt at blive ved med at bruge betegnelsen "ensomme ulve".

Det er ikke for at starte en større debat om emnet, jeg er bare nysgerrig fordi det på sin vis er spændende så forskelligt man kan tolke. :)

Hvorfor?
De er ikke organiseret på samme måde som i f.eks. Al-Qaeda eller ISIS.
Uanset om der er en eller ti af dem er der springende punkt her om de danner et organiseret netværk, og det gør de ikke.
Der måske være en tendens til at der er flere af den slags, men det er irrelevant ift. mit indlæg men selvfølgelig stadig et problem.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 20. mar 2019, 15:38

Nogle gange når folk efterlyser deres kat så tænker jeg; "Så lad da vær at have en udekat i byen."
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 20. mar 2019, 16:13

Jeg mangler nogen at lukke damp ud til. Personen, der normalt får æren, er denne gang kilden til dampen. Argh!
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 20. mar 2019, 16:15

....og så gad jeg godt have "hvad vil du sige til en unavngiven person?"-tråden tilbage!
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MilleMercy » 20. mar 2019, 19:40

Allmost_Famous skrev:....og så gad jeg godt have "hvad vil du sige til en unavngiven person?"-tråden tilbage!


Denne er vist lidt i den stil!? http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=301&start=1560
2
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hthy » 21. mar 2019, 01:13

icelady skrev:Nogle gange når folk efterlyser deres kat så tænker jeg; "Så lad da vær at have en udekat i byen."


En kat kan da også blive væk, hvis man bor på landet.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 21. mar 2019, 07:34

hthy skrev:
icelady skrev:Nogle gange når folk efterlyser deres kat så tænker jeg; "Så lad da vær at have en udekat i byen."


En kat kan da også blive væk, hvis man bor på landet.



Ja, det kan den.

Men risikoen for den bliver kørt ned/komemr til skade/bliver væk er nok lidt større i byen.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 21. mar 2019, 11:56

Jeg har svært ved at mønstre ret meget medlidenhed overfor folk, der har stor gæld i kviklån.
4
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"