Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2016, 17:32

Jeg er dansklærer, og jeg interesserer mig virkelig meget lidt for sproglige finurligheder, etymologi, Jørn Lunds klummer og den slags.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 5. okt 2016, 17:37

DetSorteCirkus skrev:Jeg er dansklærer, og jeg interesserer mig virkelig meget lidt for sproglige finurligheder, etymologi, Jørn Lunds klummer og den slags.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :lol:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2016, 17:40

dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg er dansklærer, og jeg interesserer mig virkelig meget lidt for sproglige finurligheder, etymologi, Jørn Lunds klummer og den slags.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :lol:


Sprog (som i grammatik, fonetik, osv.) var det eneste fag, jeg dumpede i på universitetet* :lol:
Næ, giv mig noget litteraturhistorie og pragmatik :cool:

* Bare rolig, senere bestod jeg det.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 5. okt 2016, 18:43

TheAuthor skrev:
Juki skrev:
TheAuthor skrev:Hende der den bitre fisse (hader det ord). Hvorfor synes nogen hun er sjov/interessant? Fordi hun kan skrive grimme ting om andre og fniser af ordet "diller"?

Hun er da lidt :tie: og jeg er lidt træt af hun popper op via bekendte på sociale medier

Vidste slet ikke hun stadig eksisterede :genert:


Jojo, hun har åbenbart udgivet bøger i eget navn nu, kunne jeg se på link som en bekendt delte på facebook.

Det eneste, der tilnærmelsesvist var interessant da hun gik under Bitterfissen var da, at nogen gik og troede, at hun var en eller anden kendis undercover, som dissede andre kendisser.
Så viser det sig bare, at hun er en random enlig mor-type, som tror hun er en Bridget Jones-type, tilsat overdrevne mængder af grimt teenagesprog.

http://hinsideshindberg.dk/om-mig/

Var det ikke noget med at hun var bruger på den gamle debat?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tibbler » 5. okt 2016, 19:00

Juki skrev:
TheAuthor skrev:
Juki skrev:
TheAuthor skrev:Hende der den bitre fisse (hader det ord). Hvorfor synes nogen hun er sjov/interessant? Fordi hun kan skrive grimme ting om andre og fniser af ordet "diller"?

Hun er da lidt :tie: og jeg er lidt træt af hun popper op via bekendte på sociale medier

Vidste slet ikke hun stadig eksisterede :genert:


Jojo, hun har åbenbart udgivet bøger i eget navn nu, kunne jeg se på link som en bekendt delte på facebook.

Det eneste, der tilnærmelsesvist var interessant da hun gik under Bitterfissen var da, at nogen gik og troede, at hun var en eller anden kendis undercover, som dissede andre kendisser.
Så viser det sig bare, at hun er en random enlig mor-type, som tror hun er en Bridget Jones-type, tilsat overdrevne mængder af grimt teenagesprog.

http://hinsideshindberg.dk/om-mig/

Var det ikke noget med at hun var bruger på den gamle debat?


Jo, det var hun.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 5. okt 2016, 20:09

Jeg synes det er mega-klamt at folks selvfedhed har resulteret i at vores flag nu er symbol på noget racistisk.
Styr jer selv! I ved hvem I er.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. okt 2016, 20:18

kidkomb skrev:Jeg synes det er mega-klamt at folks selvfedhed har resulteret i at vores flag nu er symbol på noget racistisk.
Styr jer selv! I ved hvem I er.


For os, der ikke er "dem", kunne du måske afsløre hvem og hvad der er tale om?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 5. okt 2016, 20:23

Advocatus-Diaboli skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er mega-klamt at folks selvfedhed har resulteret i at vores flag nu er symbol på noget racistisk.
Styr jer selv! I ved hvem I er.


For os, der ikke er "dem", kunne du måske afsløre hvem og hvad der er tale om?

Blandt andet mennesker, der udbreder sig om at "Danmark er blevet et frygteligt sted fyldt med fremmedfjendske mennesker der er så dumme at de stemmer DF"
Og i den anden ende folk, der er racistiske og som ynder at have et profilbillede af dannebrog på deres facebook.
Begge dele gør mig arrig.
Vores flag bør ikke symbolisere fremmefjendskhed. Øv!

Og nå ja, folk der skaber sig over at der hænger et dannebrogsflag i folketingssalen. WTF?
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 6. okt 2016, 11:22

Dikus skrev:
TheAuthor skrev:Hende der den bitre fisse (hader det ord). Hvorfor synes nogen hun er sjov/interessant? Fordi hun kan skrive grimme ting om andre og fniser af ordet "diller"?

Hun er da lidt :tie: og jeg er lidt træt af hun popper op via bekendte på sociale medier


Hun er interessant for mig, fordi hun skriver om sit liv som angstramt, enlig mor med store personlige problemer og en opvækst med en alkoholiseret mor.

Fordi hendes tøhø humor har et lag, som burde gære ondt for læseren at læse. Fordi der er en grund til, hun kan ramme den der alkoholiske flade person som hun kan.

Enig. Jeg har respekt for hende og kvinden kan virkelig noget med ord. Det er ikke alt hun skriver, som jeg finder interessant eller morsomt, men en del af det er.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf musel » 6. okt 2016, 11:24

Jeg synes, det er så grimt den måde der bliver talt til og om kontanthjælpsmodtagere. Det kan da godt være, at kontanthjælpen ideelt set burde være for dem, der ikke har et arbejde, men som godt kan have et arbejde. Men sandheden er, at de fleste kontanthjælpsmodtagere ikke KAN arbejde. Og jo, så skulle de på førtidspension, men det er for pokker blevet så svært, at der er masser af mennesker der bare bliver parkeret på kontanthjælpen og samtidig bliver stemplet som dovne. Men nejnej. Det er jo fordi kontanthjælpsmodtagerne har valgt at være i den situation de er i...
15
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf girl_beat » 6. okt 2016, 11:25

ShuruQ skrev:Jeg dukker mig på forhånd for den her kommer til at slå tilbage.

Men here goes. En af de store forskelle på mænd og kvinder er at kvinder i højere grad ofte har en tendens til at reagere med følelserne. Mange kvinders evne til at se sexisme, forskelsbehandling osv i praktisk talt alt er en meget klar statuering af der er en hvis sandhed i det. Langt hen af vejen, i forhold til rigtig mange ting vælger man selv om man vil føle sig forudlempet og jeg forstår ikke man frivilligt gider at træde en i en eller anden stereotyp offerrolle.

(disclaimeren er: jo, jeg ved godt sexisme, forskelsbehandling mm findes men det er ikke kun rettet mod det ene køn).

Det er vist noget med sammensætningen af mænds og kvinders hjerner :gruble: Kvinder ser mange flere sammenhænge og mønstre, som kan genkalde følelser, fordi man jo har oplevet noget lignende i én eller anden sammenhæng...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 6. okt 2016, 12:54

girl_beat skrev:Det er vist noget med sammensætningen af mænds og kvinders hjerner :gruble: Kvinder ser mange flere sammenhænge og mønstre, som kan genkalde følelser, fordi man jo har oplevet noget lignende i én eller anden sammenhæng...

Min datter har i hvert fald en meget random-access-agtig hjerne, mens min søns er mere database-agtigt opbygget :) Men altså begge dele ser ud til at fungere.

Apropos det med sammenhængene så jeg engang en udsendelse fra BBC (ret seriøs tror jeg), hvor de bl.a sammenlignede hjernescanninger af mænd og kvinder, der løste de samme opgaver. Aktiviteterne lyste op med et orange skær. Det var lidt fascinerende, for mændenes lyste mere intens, men på små isolerede områder rundt omkring på skift, mens kvinderne havde en bred, meget mere konstant orange hovedvej midt gennem skallen. Hvem skulle have troet, at hjernescanninger kunne være sexede! :D
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. okt 2016, 13:05

At de tre folketingsmedlemmer, der blev smidt ud af folketingssalen for at bryde reglerne, er nogle tudefjæs. De er der for at lave regler for hele landet, og så kan de ikke engang følge husets regler. Amatører...
8
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf computermus » 6. okt 2016, 13:24

Advocatus-Diaboli skrev:At de tre folketingsmedlemmer, der blev smidt ud af folketingssalen for at bryde reglerne, er nogle tudefjæs. De er der for at lave regler for hele landet, og så kan de ikke engang følge husets regler. Amatører...

Ja, det undrede jeg mig også meget over. Når man sidder i folketinget som burde man om nogen vide at der er regler der skal følges, og sådan er det bare.
Bare hvis de skulle have glemt " Skik følge eller land fly".
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf computermus » 6. okt 2016, 13:44

ShuruQ skrev:Hvad de 3, Naser Khader med flere angår, ja der er regler. Man kan ikke bruge det til noget, men så kan det undre at fx Johanne Smidt fik lov til at gå på talerstolen for nogle år siden iført en t-shirt med et ditto budskab. Hvis regler er regler, som de jo er, så skal de dæleme gælde altid og overfor alle og overfor alle budskab.

Selvfølgelig burde det gælde for alle. Men jeg tænker på om det er nemmere at overse,hvis man kan sige sådan, når det er en enkelt person, end hvis der pludselig er 4 personer der har det samme "slogan" på deres trøjer. Det var lige umiddelbart min tanke.
0

Tilbage til "Generelt"