Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 30. okt 2018, 14:00

Jeg ville ikke synes det var en dårlig ide, at forbyde rygning/ulovliggøre salg af tobak...
7
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Stitch » 30. okt 2018, 14:11

DenSyngendeLussing skrev:
Sangius skrev:Og der må jo ryges næsten alle offentlige steder, så udat bliver de fleste jo i en vis grad :)


Det må der da ikke? Rygning er forbudt indendørs på stort set alle offentlige steder. Hvis du mener udendørs, så har du ret, men udendørs er risikoen for, at man bliver passiv ryger sandelig også til at overse - man kan blot træde et par skridt væk. :)


Man bliver da stadig generet af røgen et par skridt væk? Desuden siver røgen igennem i mange ejendomsbygninger så de fleste steder bliver man også generet indendørs.
Og så gider jeg ikke engang tale om offentlig transport.

Rygning og salg af dette burde forbydes.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 30. okt 2018, 14:13

DenSyngendeLussing skrev:
Sangius skrev:Og der må jo ryges næsten alle offentlige steder, så udat bliver de fleste jo i en vis grad :)


Det må der da ikke? Rygning er forbudt indendørs på stort set alle offentlige steder. Hvis du mener udendørs, så har du ret, men udendørs er risikoen for, at man bliver passiv ryger sandelig også til at overse - man kan blot træde et par skridt væk. :)

Det kan være svært, når offentligt ansatte stiller sig ½- 2 meter fra indgangen. Det har jeg oplevet på et par plejehjem
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2018, 14:16

Mistermor skrev:[...]
Sygdomme derimod kan man ikke forhindre børnene i at møde, så længe de ikke-vaccinerede kan færdes frit og smitte.

Jeg forstår nogle gange ikke helt diskussionen. De der er vaccinerede, er vel beskyttet mod det under alle omstændigheder - er det ikke hele ideen med det? :gruble:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 30. okt 2018, 14:19

dgd2007 skrev:
Mistermor skrev:[...]
Sygdomme derimod kan man ikke forhindre børnene i at møde, så længe de ikke-vaccinerede kan færdes frit og smitte.

Jeg forstår nogle gange ikke helt diskussionen. De der er vaccinerede, er vel beskyttet mod det under alle omstændigheder - er det ikke hele ideen med det? :gruble:


Der er dem, der ikke kan tåle vaccinen eller er for små (spædbørn) til at blive vaccineret. De er nødt til at forlade sig på flokimmuniteten.
6
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Stitch » 30. okt 2018, 14:19

DenSyngendeLussing skrev:
Stitch skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Sangius skrev:Og der må jo ryges næsten alle offentlige steder, så udat bliver de fleste jo i en vis grad :)


Det må der da ikke? Rygning er forbudt indendørs på stort set alle offentlige steder. Hvis du mener udendørs, så har du ret, men udendørs er risikoen for, at man bliver passiv ryger sandelig også til at overse - man kan blot træde et par skridt væk. :)


Man bliver da stadig generet af røgen et par skridt væk? Desuden siver røgen igennem i mange ejendomsbygninger så de fleste steder bliver man også generet indendørs.
Og så gider jeg ikke engang tale om offentlig transport.

Rygning og salg af dette burde forbydes.


At du finder røglugt generende er imidlertid ikke det samme, som at det er til fare for dig. Jeg generes også af andres svedlugt i bussen, skal deodorant så påbydes ved lov? :)


JA! Og i samme ombæring bad med sæbe.

Lidt mere alvorligt: det er jo ikke kun generende. Giftstofferne spredes jo stadig selv om jeg er et par skridt væk eller på en anden etage i ejendommen.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2018, 14:20

Akehurst2 skrev:Der er dem, der ikke kan tåle vaccinen eller er for små (spædbørn) til at blive vaccineret. De er nødt til at forlade sig på flokimmuniteten.

Ah, ok. :)
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 30. okt 2018, 14:20

dgd2007 skrev:
Mistermor skrev:[...]
Sygdomme derimod kan man ikke forhindre børnene i at møde, så længe de ikke-vaccinerede kan færdes frit og smitte.

Jeg forstår nogle gange ikke helt diskussionen. De der er vaccinerede, er vel beskyttet mod det under alle omstændigheder - er det ikke hele ideen med det? :gruble:

Børn vaccineres ikke ved fødslen
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Stitch » 30. okt 2018, 14:21

DenSyngendeLussing skrev:Jeg synes, den her diskussion er blevet en tand for åndssvag nu. At man ikke kan lide lugten af røg eller finder det generende, når folk ryger udendørs, fordi man skal forbi dem, er på ingen måde at sammenligne med den fare, som vaccinemodstandere udgør for andre.

Jeg har dælme aldrig i mine dage mødt en ryger udendørs, som jeg ikke meget nemt kunne undgå ved at fjerne mig lidt eller ved at lade være med at stå i vindretningen og så videre - og jeg tvivler ærligt talt meget kraftigt på, at nogen nogensinde har lidt skader som følge af passiv rygning, fordi de har passeret nogle rygere, imens de befandt sig udenfor. Proportioner, tak.


Hov, jeg havde ikke fattet, at rygningsdiskussionen var ift. vacciner. Jeg synes vaccinemodstandere udgør en stor fare for andre og deres argumentation er helt til hest.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 30. okt 2018, 14:21

DenSyngendeLussing skrev:
Sangius skrev:Og der må jo ryges næsten alle offentlige steder, så udat bliver de fleste jo i en vis grad :)


Det må der da ikke? Rygning er forbudt indendørs på stort set alle offentlige steder. Hvis du mener udendørs, så har du ret, men udendørs er risikoen for, at man bliver passiv ryger sandelig også til at overse - man kan blot træde et par skridt væk. :)


Jeg mente udendørs ja :)
Så længe man kan lugte røgen er man udsat for passiv rygning.
Og min største pointe var de mange som er udsat for passiv rygning i eget hjem, fordi røgen siver gennem vægge og gulve.
Har selv boet 4 år i passiv rygning, som var meget tydeligt at lugte. Det var naboen der røg.

Skal alle sygdomme så egentlig tvangsbehandles? Så man ikke smitter andre.
Rigtig mange ældre mennesker dør grundet f.eks. influenza - skal influenza vaccinen også gå med ind under denne tvang?

Jeg synes det er enormt svært at sætte denne grænse.
Senest rettet af Sangius 30. okt 2018, 14:27, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 30. okt 2018, 14:41

Lemonella skrev:Jeg går helt ind for at forbyde alle former for rygning. Gør tobakken helt ulovlig. Så slipper man jo også for den evendelige diskussion om, hvorvidt hash skal lovliggøres. Hash er jo også en slags tobak.
Så kan man jo i samme ombæring, udvide de, i forvejen, alt for små fængsler, for der bliver da godt nok trængsel der.

Og ja, jeg er ryger. :-D


Er du sikker på, fængselsstraf er nok? Man kunne jo også sætte rygerne i gabestok på torvet. Eller landsforvise dem.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 30. okt 2018, 16:29

Sangius skrev:Hvordan så egentlig med rygning?

Passiv rygning koster i hvert fald usandsynligt mange liv. Bør det ikke forbydes på linje med ikke at vaccinere ens børn?

Jeg synes det er svært at sætte en grænse for hvornår, en skadende adfærd skal være ulovlig, og hvornår den skal være lovlig. Ikke at vaccinere sine børn er absolut ikke det eneste vi gør, som går ud over en masse andre.


Jeg synes vaccine er særlig på den måde at det er noget man skal vælge til, ikke noget man vælger fra. Rygning er noget aktivt, at springe over vaccine er passivt.

Det er lidt ligesom hvis jeg siger at 200 kroner fra alle danskere kan redde X børn i Afrika og bebrejder dem der ikke vil give for at være skyld i børnenes død. Hvis en aktiv handling redder liv, er man så skyldig i tab af liv hver gang man fravælger den? Så har man godt nok mange liv på samvittigheden. I mine øjne kan man ikke gøres til skyldig i nogens død alene ved at være her. Sygdommen er skyld i døden, lægevidenskaben har ikke fundet en løsning der kan udrydde den. Det er ikke en skyld man kan lægge over på dem der gerne vil være fri for at sprøjte deres raske kroppe med medicin.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Prosperity74 » 30. okt 2018, 17:43

Det er altså tidligt at de viser så mange julefilm på kanal 4 og TV3 puls :tie:
2
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sof » 30. okt 2018, 18:55

For min skyld må folk gerne ryge, jeg synes det er pisse ulækkert, stinker og jeg fatter det slet ikke, men hvis det er det de vil... kunne ikke finde på at sige til en ryger at jeg synes det er ulækkert, men de skal fucking lade være med at ryge steder med rygning forbudt!

Jeg bliver så træt hver morgen på stationen, når jeg skal stå 10 meter væk fra perronen, fordi der står alle rygerne og pulser foran toget. Skrid nu. Der er forhelvede “rygning forbudt” skilte for hver 5 meter og på alle skraldespande...

Røg sætter gang i hele mit system, jeg nyser, bliver snottet og hoster. Jeg er vant til at bevæge mig udenom steder med tæt røg og jublede dengang stationer blev røgfri. Det varede dog ikke så længe før de var tilbage med cigaretterne.
9
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Yetie » 30. okt 2018, 19:56

abcd skrev:
Sangius skrev:Hvordan så egentlig med rygning?

Passiv rygning koster i hvert fald usandsynligt mange liv. Bør det ikke forbydes på linje med ikke at vaccinere ens børn?

Jeg synes det er svært at sætte en grænse for hvornår, en skadende adfærd skal være ulovlig, og hvornår den skal være lovlig. Ikke at vaccinere sine børn er absolut ikke det eneste vi gør, som går ud over en masse andre.


Jeg synes vaccine er særlig på den måde at det er noget man skal vælge til, ikke noget man vælger fra. Rygning er noget aktivt, at springe over vaccine er passivt.

Det er lidt ligesom hvis jeg siger at 200 kroner fra alle danskere kan redde X børn i Afrika og bebrejder dem der ikke vil give for at være skyld i børnenes død. Hvis en aktiv handling redder liv, er man så skyldig i tab af liv hver gang man fravælger den? Så har man godt nok mange liv på samvittigheden. I mine øjne kan man ikke gøres til skyldig i nogens død alene ved at være her. Sygdommen er skyld i døden, lægevidenskaben har ikke fundet en løsning der kan udrydde den. Det er ikke en skyld man kan lægge over på dem der gerne vil være fri for at sprøjte deres raske kroppe med medicin.


Jo, vaccine. Men det kræver en fælles indsats. Fatter slet ikke dem, det vil udsætte deres børn for den risiko det er ikke at vaccinere.
2

Tilbage til "Generelt"