Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 7. sep 2017, 08:07

Mulan skrev:Jeg synes at folk har været dybt usympatiske i deres udtalelser om en mand, som de slet ikke kender - kun igennem de kulørte blade. Han er aldrig blevet budt velkommen herhjemme.


Så der var altså stor vrede over af Margrete havde fundet en ægtemand fra Frankrig ?
eller kom vreden først senere da man fandt ud af han faktisk heller ville havde været blevet i Frankrig ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 7. sep 2017, 09:08

Lemonella skrev:
Aima skrev:
BlueBunny skrev::clap:
HappyPaww skrev:Jeg er godt nok nysgerrig efter at vide, hvem den kvindelige danselærer, der er dømt for seksuelt misbrug af 4 piger er :8:

Og så er jeg virkelgi harm over, at hun garanteret får en meget mildere dom i "folkedomstolen", end hvis det var en mand, der gjorde det samme :sur:


Jeg har leget Google detektiv, men jeg kan simpelthen ikke regne ud hvem det er :gruble:



Amatør :D


Ej altså Aima, sådan må du ikke sige uden, at smide et stort hint til alle os der har fejlet som Google detektiver. :D


Card me, card me too :ivrig:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ghattner » 7. sep 2017, 19:22

At mange af mine kolleger og samarbejdspartnere, når de siger "det har vi ikke ressourcer til" i virkeligheden mener "vi gider ikke lave det"
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 8. sep 2017, 03:59

Jeg forstår ikke hypen omkring Game of Thrones. Det er da en fin serie, bestemt, men det er godt meget det samme med uendelige slagscener og forskellige klamme eksistenser hele tiden.
7
:lun: Be brave
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 8. sep 2017, 04:28

Jeg er blevet mormorløs igår.

Og jeg håber helt ind i det inderste at hendes øvrige børn får fat i skifteretten med det samme og sørger for at min afskyelige moster og hendes luddovne mand ikke får så meget som et bøjet søm mere end nødvendigt, og at de gør retten opmærksom på at der er udbetalt store summer der skal afregnes til skat eller modregnes som arveforskud.

Jeg er ligeglad med pengene, jeg har forlængst sagt til min mormor at det kun er billeder og breve jeg er interesseret i når hun har spurgt... Men den modbydelige heks, hun har regnet med at få overført penge nok til at kunne blive siddende i det hus min mormor ejede halvdelen af og i lange perioder betalte det hele for, og i betragtning af hvordan hun så blev behandlet i retur så håber jeg fanme min mor og mine morbrødre sørger for at få plukke hver eneste krone de kan.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. sep 2017, 08:23

Jeg kan altså ikke betænke Volbeat i ikke at ville give en gratis billet til Thomas Treo.
Hvis det er et problem i forhold til pressens frihed, hvilket flere dagbladsredaktører nu hyler op om, så er det efter min mening et dobbelt så stort problem, når anmeldelser skrives med fokus på clickbait og ikke på, i dette tilfælde, musikken.

Jeg vidste bare, at den ene af de to anmeldere var Treo, og grunden til, at det ikke direkte står nævnt, er da, fordi Politiken (og andre aviser) udmærket er klar over, at når det konkret drejer sig om ham, forsvinder al goodwill hos de fleste.
http://politiken.dk/kultur/medier/art60 ... od-Volbeat
7
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 8. sep 2017, 08:56

DetSorteCirkus skrev:Jeg kan altså ikke betænke Volbeat i ikke at ville give en gratis billet til Thomas Treo.
Hvis det er et problem i forhold til pressens frihed, hvilket flere dagbladsredaktører nu hyler op om, så er det efter min mening et dobbelt så stort problem, når anmeldelser skrives med fokus på clickbait og ikke på, i dette tilfælde, musikken.


Det er da så vattet som det overhovedet kan blive. Man kan ikke lege bad ass rockstjerne med tatoveringer over det hele, og samtidig stå og råbe "Ekstra Bladet driller". Det gør dem til det man i skolegården ville kalde tøsedrenge - jeg har ikke et tilsvarende ord der er politisk korrekt. Jeg har mistet en del for dem af den historie, og deres valg underbygger sådan set bare den væsentligste pointe Thomas Treo havde i sin anmeldelse.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. sep 2017, 09:04

abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg kan altså ikke betænke Volbeat i ikke at ville give en gratis billet til Thomas Treo.
Hvis det er et problem i forhold til pressens frihed, hvilket flere dagbladsredaktører nu hyler op om, så er det efter min mening et dobbelt så stort problem, når anmeldelser skrives med fokus på clickbait og ikke på, i dette tilfælde, musikken.


Det er da så vattet som det overhovedet kan blive. Man kan ikke lege bad ass rockstjerne med tatoveringer over det hele, og samtidig stå og råbe "Ekstra Bladet driller". Det gør dem til det man i skolegården ville kalde tøsedrenge - jeg har ikke et tilsvarende ord der er politisk korrekt. Jeg har mistet en del for dem af den historie, og deres valg underbygger sådan set bare den væsentligste pointe Thomas Treo havde i sin anmeldelse.


Sådan opfatter jeg heller ikke deres budskab, men jeg kan godt fra en anden tråd huske, at du er meget sikker på, at det er sådan, det hænger sammen, så det behøver vi ikke bruge tid på at diskutere.
5
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 8. sep 2017, 09:11

DetSorteCirkus skrev:Sådan opfatter jeg heller ikke deres budskab, men jeg kan godt fra en anden tråd huske, at du er meget sikker på, at det er sådan, det hænger sammen, så det behøver vi ikke bruge tid på at diskutere.


Jeg synes ikke rigtigt det kan opfattes på andre måder. Og jeg er meget enig med aviserne reaktion, hvis de skal lege primadonnaer der ikke tåler kritik, må de helt undvære anmeldelser.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 8. sep 2017, 09:22

abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:Sådan opfatter jeg heller ikke deres budskab, men jeg kan godt fra en anden tråd huske, at du er meget sikker på, at det er sådan, det hænger sammen, så det behøver vi ikke bruge tid på at diskutere.


Jeg synes ikke rigtigt det kan opfattes på andre måder. Og jeg er meget enig med aviserne reaktion, hvis de skal lege primadonnaer der ikke tåler kritik, må de helt undvære anmeldelser.


Så er der flere billetter til os andre - win-win. Jeg er uenig i din anskuelse af det skete - men fred være med det.

Jeg går til rigtig mange koncerter om året - og har gjort det i nok 30 år. Treo har udviklet sit til en begreb på godt og ondt. De sidste år er han blevet til en kliche og fungerer kun som clickbait og han har overstået sin tid efter min mening. Men som clickbait tjener han rigtig mange penge - så for avisen er han mange penge værd. Derfor fortsætter han til den bitre ende - måske ender han med at bliver cult - who knows :lol:

Jeg har fået nok af ham, en proff anmelder er jeg sjældent enig i og heldigvis er det jo først bagefter - så en dårlig anmeldelse påvirker mig ikke, hvad angår salg.
4
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7626

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 8. sep 2017, 09:27

Der findes en del jobs hvor man kan undrer sig over værdien i det. Altså hvad tilfører de vores verden.
Et af de jobs er som musikanmelder. De er simpelthen så favoriserende og partiske at det ingen mening giver at læse den slags. Enten er de ved at komme i bukserne over et eller andet ganske ordinært, eller så saver de et band fuldstændigt, selvom tusindevis af mennesker havde en fantastisk oplevelse.
Så hellere læse hvad tidligere koncertgængere har oplevet, for der kan man hurtig få 200 "anmeldelser" på Facebook og danne sig et meget bedre indtryk af koncerternes niveau.
Jeg har f.eks. endnu ikke været til en koncert hvor jeg var enig med anmelderne dagen efter.
8
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. sep 2017, 09:40

Jeg kan i øvrigt ikke døje Volbeats musik, men det er heller ikke det vigtige her, synes jeg.
Det er princippet om, at al omtale er godt og noget, man som kunstner altid skal sikre sig at få, der bliver anfægtet, og det finder jeg sundt.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 8. sep 2017, 09:42

NejJegErIkkeAsiat skrev:Der findes en del jobs hvor man kan undrer sig over værdien i det. Altså hvad tilfører de vores verden.
Et af de jobs er som musikanmelder. De er simpelthen så favoriserende og partiske at det ingen mening giver at læse den slags. Enten er de ved at komme i bukserne over et eller andet ganske ordinært, eller så saver de et band fuldstændigt, selvom tusindevis af mennesker havde en fantastisk oplevelse.
Så hellere læse hvad tidligere koncertgængere har oplevet, for der kan man hurtig få 200 "anmeldelser" på Facebook og danne sig et meget bedre indtryk af koncerternes niveau.
Jeg har f.eks. endnu ikke været til en koncert hvor jeg var enig med anmelderne dagen efter.


Hahaha! Jeg har været til en Slash-koncert hvor en af anmelderne dagen efter skrev, at der sørme var lidt for meget guitar :stoned: :klap:

Jeg er enig i, at jeg sjældent er enig med koncertanmeldere. Men må samtidig være ærlig og sige, at der generelt var nogle vildt sjove anmeldelser af Volbeats koncert.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 8. sep 2017, 09:57

abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:Sådan opfatter jeg heller ikke deres budskab, men jeg kan godt fra en anden tråd huske, at du er meget sikker på, at det er sådan, det hænger sammen, så det behøver vi ikke bruge tid på at diskutere.


Jeg synes ikke rigtigt det kan opfattes på andre måder. Og jeg er meget enig med aviserne reaktion, hvis de skal lege primadonnaer der ikke tåler kritik, må de helt undvære anmeldelser.


Kritik er helt fint

Men nogengange er man i tvivl om treo overhoved har været til koncerten da anmeldelserne nogen gange bare er vrede for vredens skyld

Og nej, det nytter ikke at komme med modargumenter, treo er dømt ude
2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 8. sep 2017, 10:02

Aspargsen skrev:
abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:Sådan opfatter jeg heller ikke deres budskab, men jeg kan godt fra en anden tråd huske, at du er meget sikker på, at det er sådan, det hænger sammen, så det behøver vi ikke bruge tid på at diskutere.


Jeg synes ikke rigtigt det kan opfattes på andre måder. Og jeg er meget enig med aviserne reaktion, hvis de skal lege primadonnaer der ikke tåler kritik, må de helt undvære anmeldelser.


Kritik er helt fint

Men nogengange er man i tvivl om treo overhoved har været til koncerten da anmeldelserne nogen gange bare er vrede for vredens skyld

Og nej, det nytter ikke at komme med modargumenter, treo er dømt ude


Det er jo let nok at få ham ud, folk kan bare lade være at læse hans ting.

Men Volbeat skal forestille at være rockstjerner. De skal drikke Jack Daniels og nedlægge damer når de ikke lige spiller, og det meste andet skal de være helt ligeglade med. Det er selvfølgelig en karikatur, men rockstjerner kan simpelthen ikke blive fornærmede over sure anmeldere, det dur ikke.
0

Tilbage til "Generelt"