Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 11. jul 2017, 11:09

Ellin skrev:
abcd skrev:Jeg synes et strandbesøg i Danmark er et studie i hvor sølle en forfatning det moderne samfund har efterladt den gennemsnitlige borgers krop i. Småfede, blævrende mennesker med en softice eller en øl i hånden der risikerer hudkræft i forsøget på at få lidt farve på kroppen. Fodre risikoen for type 2-diabetes i kræftfremkaldende solstråler som forværres af den globale opvarmning man bidrog til da man kun orkede at køre de 2 kilometer til stranden i bil. Men bare man får en sund kulør, så går det nok med resten.

Som at få en Fiat Multipla til at ligne en Ferrari med maling.


Jeg synes et strandbesøg i Danmark er et studie i, at vi faktisk kan finde ud af at slappe af og nyde den danske sommer. :lun:


Tjo, det kan vi jo bare ikke rigtigt når stress er blevet en folkesygdom. Og overvægtige mennesker bliver også stressede. Jeg vil sådan set ikke placere ansvaret hos den enkelte, de er bare ofre for det samfund vi har bygget. Værst er det med børnene. Alle de overvægtige 8-årige jeg har set de sidste par dage ude i det danske ferieland, det er lidt rystende, og de er jo da i hvert fald helt uskyldige. Det må sgu være op ad bakke at starte livet som tyk. Endnu plasker de stadig ubekymrede rundt i vandet, men man ved bare at de kommer til at kæmpe med umulige slankekure og social fordømmelse når de bliver lidt større. Måske bliver de allerede mobbet i skolen, og ferien med forældrene er bare et kærkomment afbræk.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Code71 » 11. jul 2017, 11:26

Jeg kan virkelig virkelig garantere dig at jeg ikke bare et millisekund har det skidt med at spise kød. Ikke engang lige efter et måltid...
9
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 11. jul 2017, 11:36

Nå. Altså, jeg er ikke selv hverken veganer eller vegetar. Jeg er bare bevidst om mit kødforbrug, og spiser mindre kød end de fleste.
Vi har et overforbrug af kød i vesten, og det virkelig ikke holdbart.

Der er SÅ meget madspild i kød. Hvis man holdte op med at fodre dyr, ville man frigive rigtig meget mark til dyrkning af mad til mennesker. Der er et stort, stort madspilde i at opdrætte kød.

Størstedelen af markerne i DK bliver brugt til at dyrke mad til svin. Så det er helt hul i hovedet at tro, at man ikke bidrager til sprøjtegift af afgrøder når man spiser kød. Man bidrager mange gange mere, end hvis man blot spiste det grønne.

Så ja. Det er blot en grund til at skære ned på kødet. Bare 1 eller 2 vegetardage om ugen ville gøre en forskel.

Men folk bliver hurtigt sådan lidt "MIG HA BØF" agtige ;)
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 11. jul 2017, 11:47

Aspargsen skrev:
Sangius skrev:Når man konfronterer en kødspiser med de reelle konsekvenser af kødindustrien, så bliver de til hjernedøde neanderthaler der stamper i jorden og råber "MIG HA' BØF".

Det er i hvert fald ikke en populær holdning :D

Man kan jo også spørge om det med alle de sprøjterester der er, om det så er ansvarlig at spise støre mængder frugt og grønt


Hvad spiser grisen? :lol:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23371

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 11. jul 2017, 11:58

zfIu5TD.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55901
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 11. jul 2017, 12:03

Mistermor skrev:
Så måske handler det ikke om, at vegetarer siger noget som helst om, at de er bedre mennesker, men at visse mennesker kommer til at føle om ikke andet så i et kort sekund, at de ikke er helt så gode mennesker, som de gerne vil være?




Nej. Det handler om, at omtalte veganere opfører sig som Moses Hansen. Et menneske kan kun magte en vis mængde selvfedme og prædiken.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55901
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 11. jul 2017, 12:17

Jeg synes i øvrigt, at koen favoriseres lige lovlig meget som det søde dyr. Jeg har ingen problemer med at spise en lækker rød steak. Men svinekød har jeg det mere og mere anstrengt med at spise. Udelukkende fordi jeg synes svinet er sødere end koen, fordi de bliver behandlet så modbydeligt, at jeg ikke kan have det i hjertet og fordi de er så kloge og nuttede.
3
Donna Martin Graduates!
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 11. jul 2017, 12:29

Sangius skrev:Nå. Altså, jeg er ikke selv hverken veganer eller vegetar. Jeg er bare bevidst om mit kødforbrug, og spiser mindre kød end de fleste.
Vi har et overforbrug af kød i vesten, og det virkelig ikke holdbart.

Der er SÅ meget madspild i kød. Hvis man holdte op med at fodre dyr, ville man frigive rigtig meget mark til dyrkning af mad til mennesker. Der er et stort, stort madspilde i at opdrætte kød.

Størstedelen af markerne i DK bliver brugt til at dyrke mad til svin. Så det er helt hul i hovedet at tro, at man ikke bidrager til sprøjtegift af afgrøder når man spiser kød. Man bidrager mange gange mere, end hvis man blot spiste det grønne.

Så ja. Det er blot en grund til at skære ned på kødet. Bare 1 eller 2 vegetardage om ugen ville gøre en forskel.

Men folk bliver hurtigt sådan lidt "MIG HA BØF" agtige ;)


Altså, det der slider mest på jorden er jo mennesker. Hvis folk virkelig tænkte over det ressourceforbrug, der følger med forplantning, så ville de nok også se, at virkelig ikke er holdbart.

Jeg er bevidst om, hvor stor skade mennesker gør på jordkloden og sørger for at bruge prævention.

Men folk bliver hurtigt sådan lidt "MIG HA' BØRN"-agtige ;)
11
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 11. jul 2017, 12:41

Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:Nå. Altså, jeg er ikke selv hverken veganer eller vegetar. Jeg er bare bevidst om mit kødforbrug, og spiser mindre kød end de fleste.
Vi har et overforbrug af kød i vesten, og det virkelig ikke holdbart.

Der er SÅ meget madspild i kød. Hvis man holdte op med at fodre dyr, ville man frigive rigtig meget mark til dyrkning af mad til mennesker. Der er et stort, stort madspilde i at opdrætte kød.

Størstedelen af markerne i DK bliver brugt til at dyrke mad til svin. Så det er helt hul i hovedet at tro, at man ikke bidrager til sprøjtegift af afgrøder når man spiser kød. Man bidrager mange gange mere, end hvis man blot spiste det grønne.

Så ja. Det er blot en grund til at skære ned på kødet. Bare 1 eller 2 vegetardage om ugen ville gøre en forskel.

Men folk bliver hurtigt sådan lidt "MIG HA BØF" agtige ;)


Altså, det der slider mest på jorden er jo mennesker. Hvis folk virkelig tænkte over det ressourceforbrug, der følger med forplantning, så ville de nok også se, at virkelig ikke er holdbart.

Jeg er bevidst om, hvor stor skade mennesker gør på jordkloden og sørger for at bruge prævention.

Men folk bliver hurtigt sådan lidt "MIG HA' BØRN"-agtige ;)


Så enten skal du ofre dig 100 %, eller så skal du slet ikke gøre noget?
Ja, der vil altid være noget mere du kan gøre. Men det er ikke et argument for slet ikke at gøre noget.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 11. jul 2017, 12:47

Sangius skrev:
Så enten skal du ofre dig 100 %, eller så skal du slet ikke gøre noget?
Ja, der vil altid være noget mere du kan gøre. Men det er ikke et argument for slet ikke at gøre noget.


Nej, de færreste er 100 pct. det ene eller det andet. Derfor er det dumt at udskamme kødspisere uden i det mindste at være helt sikker på at deres carbon footprint også samlet set er lavere end ens eget (hvis man da endelig vil udskamme eller bare pudse sin egen glorie). Og som en med børn er du allerede så langt foran mig i slid på jord-disciplinen at mit kødforbrug er helt ligegyldigt.
4
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 11. jul 2017, 12:53

Ado skrev:Der vil altid være et flertal af hysteriske prædikende veganere end der vil være af bacon-vittigheder-kødspisere. Altid. Jeg er ret ligeglad med hvad folk spiser, men jeg bliver oprigtigt fnysende arrig, når en veganer ruller sig ud med powerpointshow med billeder af blødende lidende dyr med et bedende udtryk i øjnene og med en trist violin-baggrundsmusik.

Det er meget muligt, at de er bedre ved dyrene, men til gengæld er de en pest for andre mennesker.


Det går også ud over os almindelige dødelige vegetarer. Vi bliver bedt om at aflægge rapport overfor veganere og forklare hvorfor vi dog ikke har taget skridtet videre endnu - at være vegetar er måske et skridt i den rigtige retning, men vi er stadig dårlige, syndige mennesker som bare mangler viljestyrken til at blive veganere så vi kan leve det hellige, rene liv. Det at være vegetar i sig selv er jo bare sådan en slags mellemstadie åbenbart, for de fortabte sjæle som simpelthen ikke er gode nok til at blive veganere.

Vi bliver også bedt om at argumentere overfor kødspisere hvorfor i alverden vi ikke spiser kød, som om det vedrører nogen andre end os selv, så de kan vurdere om vores grunde til at være vegetarer er gode nok eller ej. Som om det er noget de skal bedømme, eller de kan få os til at lægge livsstilen om.

Åh altså, os stakkels vegetarer. Caught in the middle! Lige meget hvad vi gør, falder vi bare ved siden af :nej: :lol:
11
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 11. jul 2017, 12:54

Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:
Så enten skal du ofre dig 100 %, eller så skal du slet ikke gøre noget?
Ja, der vil altid være noget mere du kan gøre. Men det er ikke et argument for slet ikke at gøre noget.


Nej, de færreste er 100 pct. det ene eller det andet. Derfor er det dumt at udskamme kødspisere uden i det mindste at være helt sikker på at deres carbon footprint også samlet set er lavere end ens eget (hvis man da endelig vil udskamme eller bare pudse sin egen glorie). Og som en med børn er du allerede så langt foran mig i slid på jord-disciplinen at mit kødforbrug er helt ligegyldigt.


Hvordan regner du det ud? Nu kender jeg ingen af jeres livsstile, men hvor meget mere slider man f.eks. på jorden hvis man flyver meget og spiser en masse oksekød end hvis man holder sine ferier hjemme og spiser vegetarmad?
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 11. jul 2017, 12:55

Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:
Så enten skal du ofre dig 100 %, eller så skal du slet ikke gøre noget?
Ja, der vil altid være noget mere du kan gøre. Men det er ikke et argument for slet ikke at gøre noget.


Nej, de færreste er 100 pct. det ene eller det andet. Derfor er det dumt at udskamme kødspisere uden i det mindste at være helt sikker på at deres carbon footprint også samlet set er lavere end ens eget (hvis man da endelig vil udskamme eller bare pudse sin egen glorie). Og som en med børn er du allerede så langt foran mig i slid på jord-disciplinen at mit kødforbrug er helt ligegyldigt.


Altså, jeg har aldrig shamet folk der spiser kød. Jeg synes bare virkelig tit jeg ser folk blive arrige på vegetarer og veganere, og i den forbindelse formulere sig tomhjernet. Det ser jeg langt mere, end jeg ser prædikende vegetarer. Så derfor ville jeg blot nævne dette, for at gå lidt mod strømmen i vegetardebatten.
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 11. jul 2017, 12:56

abcd skrev:
Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:
Så enten skal du ofre dig 100 %, eller så skal du slet ikke gøre noget?
Ja, der vil altid være noget mere du kan gøre. Men det er ikke et argument for slet ikke at gøre noget.


Nej, de færreste er 100 pct. det ene eller det andet. Derfor er det dumt at udskamme kødspisere uden i det mindste at være helt sikker på at deres carbon footprint også samlet set er lavere end ens eget (hvis man da endelig vil udskamme eller bare pudse sin egen glorie). Og som en med børn er du allerede så langt foran mig i slid på jord-disciplinen at mit kødforbrug er helt ligegyldigt.


Hvordan regner du det ud? Nu kender jeg ingen af jeres livsstile, men hvor meget mere slider man f.eks. på jorden hvis man flyver meget og spiser en masse oksekød end hvis man holder sine ferier hjemme og spiser vegetarmad?


Hvis man regner med at os nogenlunde sammenlignelige danskere slider gennemsnitligt på jorden, så slider sangius mere end mig, fordi hun har fået børn.
1
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Code71 » 11. jul 2017, 12:58

Sangius skrev:Altså, jeg har aldrig shamet folk der spiser kød. Jeg synes bare virkelig tit jeg ser folk blive arrige på vegetarer og veganere, og i den forbindelse formulere sig tomhjernet. Det ser jeg langt mere, end jeg ser prædikende vegetarer. Så derfor ville jeg blot nævne dette, for at gå lidt mod strømmen i vegetardebatten.


Sjovt så forskelligt man kan se på tingene. Jeg har ALDRIG oplevet en kødspiser belære en vegetar/veganer. Men meget meget tit den anden vej,,
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Generelt"