Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 9. okt 2015, 21:11

Odense zoo vil dissekere en løve i efterårsferien. De slemme slemme danskere igen.
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 9. okt 2015, 21:25

ShuruQ skrev:
Delfin skrev:Odense zoo vil dissekere en løve i efterårsferien. De slemme slemme danskere igen.


Jeg ville gerne være der. Så ond er jeg nemlig.


Gad vide om forargelsen var lige så stor, hvis det havde været et slagtedyr
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 9. okt 2015, 21:35

ShuruQ skrev:
Delfin skrev:
ShuruQ skrev:
Delfin skrev:Odense zoo vil dissekere en løve i efterårsferien. De slemme slemme danskere igen.


Jeg ville gerne være der. Så ond er jeg nemlig.


Gad vide om forargelsen var lige så stor, hvis det havde været et slagtedyr


Så tror jeg ikke nogen havde blinket udover måske Linse Kessler :gruble:.

Det er en sær tendens og der er jo intet nyt i den slags, I Aarhus har man f igennem mange år, kun se forskellige dyr blive dissekeret på Naturhistoriske museum i skoleferierne. Forskellen er vel den samme.



Det er nok bare blevet mere kendt i takt med, at alle mener noget om alting på de sociale medier. Tidligere nåede den enkeltes eventuelle forargelse ikke så langt ud.
1
14 11 14
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2015, 22:07

ShuruQ skrev:Så tror jeg ikke nogen havde blinket udover måske Linse Kessler :gruble:.

Det er en sær tendens og der er jo intet nyt i den slags, I Aarhus har man f igennem mange år, kun se forskellige dyr blive dissekeret på Naturhistoriske museum i skoleferierne. Forskellen er vel den samme.

Fru Kessler er da vist ellers selv blevet dissekeret jævnligt :genert:
4
Dragen
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. aug 2015, 10:38
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dragen » 10. okt 2015, 07:06

Gad vide hvordan løve smager... :gruble:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ExCoastal » 10. okt 2015, 08:12

Shit jeg havde nær kørt dig ned.

Og du havde frækheden af at stå af din cykel og true mig?

Så da jeg stod ud af min bil, så følte du dug pludselig truet? Vidste du, at jeg som bilist ikke kan se dig? Selvom du har ræcerudstyr ud over det hele? De farver gør intet om aftenen min ven,

Få et lys på den cykel. Ellers er der en anden, det kører dig ned
1
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æske » 10. okt 2015, 08:53

Daine skrev:
Æske skrev:Jeg er stadig skuffet over, at jeg ikke har set min gode venindes datter endnu.


Det er da lidt underligt - er det ikke ved at være lidt siden hun fødte? Hvad siger hun, når du spørger om du må komme forbi?

Jeg ville også være skuffet, hvis jeg var dig :ae:


Jo, datteren var 14 dage gammel i torsdags. Jeg har ikke haft kontakt med min veninde siden onsdags i sidste uge fordi jeg ikke ville stå i den anden ende og være den desperate veninde, men jeg har flere gange givet udtryk for at jeg håbede vi snart sås og hun sagde at hun nok lige skulle give lyd, men har intet hørt.
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Undtagelsen » 10. okt 2015, 13:12

Dikus skrev:
Æske skrev:
Daine skrev:
Æske skrev:Jeg er stadig skuffet over, at jeg ikke har set min gode venindes datter endnu.


Det er da lidt underligt - er det ikke ved at være lidt siden hun fødte? Hvad siger hun, når du spørger om du må komme forbi?

Jeg ville også være skuffet, hvis jeg var dig :ae:


Jo, datteren var 14 dage gammel i torsdags. Jeg har ikke haft kontakt med min veninde siden onsdags i sidste uge fordi jeg ikke ville stå i den anden ende og være den desperate veninde, men jeg har flere gange givet udtryk for at jeg håbede vi snart sås og hun sagde at hun nok lige skulle give lyd, men har intet hørt.


:ae: Køb en gave og trop op. Lad ikke en ny mors hjerneblødning ødelægge mere end godt er.


Herhjemme ville den løsning absolut ikke være faldet i god jord, så TS må overveje hvordan veninden kan tænkes at synes om det.
Med et lille nyfødt barn, splinterny rolle i verden, hormoner, der raser, temmelig sikkert mangel på søvn osv osv, så smuldrer dagene bare væk mellem fingrene og selvom en tæt veninde også er vigtig, så er baby + nærmeste familie bare endnu vigtigere

Hvis min nærmeste veninde ikke havde forståelse for det efter at jeg havde sagt at jeg ville give lyd fra mig, så ville jeg nok overveje at hun ikke var så "nærmeste" igen.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 10. okt 2015, 13:26

Jeg er lidt med Dikus her.
En lille gave, som man gerne vil aflevere og et lynvisit.
Der er jo ingen der siger, at man partout skal blive der i hverken hele eller halve timer, men et "jeg kom lige hurtigt forbi for at se baby og give jer en gave - og nu smutter jeg igen", synes jeg faktisk er en sød gestus.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. okt 2015, 13:28

Undtagelsen skrev:Herhjemme ville den løsning absolut ikke være faldet i god jord, så TS må overveje hvordan veninden kan tænkes at synes om det.
Med et lille nyfødt barn, splinterny rolle i verden, hormoner, der raser, temmelig sikkert mangel på søvn osv osv, så smuldrer dagene bare væk mellem fingrene og selvom en tæt veninde også er vigtig, så er baby + nærmeste familie bare endnu vigtigere

Hvis min nærmeste veninde ikke havde forståelse for det efter at jeg havde sagt at jeg ville give lyd fra mig, så ville jeg nok overveje at hun ikke var så "nærmeste" igen.


Det er ikke altid sådan, at familien (på nær selvfølgelig baby og partner) automatisk er vigtigere, og da jeg fra andre sammenhænge ikke har indtrykket af, at Æske er urimelig i sine forventninger til andre mennesker, fornemmer jeg, at hun er oprigtig overrasket over venindens opførsel, hvilket i mine øjne har stor betydning for, hvad der er ret og rimeligt.

Når det er sagt, er jeg heller ikke tilhænger af at troppe uanmeldt op. Når er menneske pludselig opfører sig anderledes, end vedkommende plejer, er der som regel en god grund til det. Derfor tror jeg, at jeg ville prøve at lægge situationen lidt fra mig og vente og se, hvad veninden selv bød ind med, når det sker. Og så ville jeg, når stemningen var til det, tage en snak med min hende om den undren, jeg havde følt. Ikke som en bebrejdelse, for det kan man ikke rigtig tillade sig, før man kender årsagen, men som en indsats for at kvæle evt. akavethed i venskabet.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 10. okt 2015, 14:07

Det kan jo være nogle problemer - med barnet, eller fødselsdepression, eller hvad har vi - som gør, at man ikke lige har overskud til de sædvanlige sociale kontakter. Det er jo svært at vide.
3
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 10. okt 2015, 15:19

Jeg har faktisk ikke lyst til at starte et venskab med dig, ikke fordi du har gjort mig noget, men fordi jeg slet ikke synes vi klikker.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 10. okt 2015, 15:22

Dikus skrev:Udfordringen er bare, at den første banytid ikke kommer igen. At blive væk og give tid samtidig med man er del af venindens vigtige dage er ikke en mulighed.

Det er ligesom at blive væk fra et bryllup... Det kan ikke gøres om.

Det kan da ikke sammenlignes - veninden har jo tydeligvis ikke overskud til besøg pt. Mener du at hun så vil vende det mod Æske senere hen, fordi hun er gået glip af babyens første uger?

Jeg synes nu det er fair - det er trods alt kun 14 dage der er gået. Mange af mine veninder så da først mig og min søn efter flere uger fordi jeg netop ikke kunne overskue besøg fordi alt var så kaotisk og ret hårdt... Man ved aldrig hvordan man reagerer på at få en baby, men det er altså ret normalt lige at leve i en bobbel de første uger...
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. okt 2015, 22:30

Nu må den fuldskæg-mandemode gerne stoppe. Jeg kan godt se at jeg er alene med det ønske. Når jeg endelig støder på en smuk og barberet mand, så har han helt sikkert skægstubbe næste gang jeg ser ham og jaja så ved vi godt hvad vej det går. Kom til fornuft. Tænk dog på den stakkels Gilette-familie.
Senest rettet af Dirtylittledevil 16. mar 2021, 10:38, rettet i alt 1 gang.
7
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 10. okt 2015, 22:57

Dirtylittledevil skrev:Nu må den fuldskæg-mandemode gerne stoppe. Jeg kan godt se at jeg er alene med det ønske. Når jeg endelig støder på en smuk og barberet mand, så har han helt sikkert skægstubbe næste gang jeg ser ham og jaja så ved vi godt hvad vej det går. Kom til fornuft. Tænk dog på den stakkels Gilette-familie.

Jeg er vild med skæg...så for min skyld må det gerne fortsætte :savl:
Til gengæld ser jeg gerne, at den der man-bun ting, som snart sagt alle render rundt med (eller...der er mange, ikk') slutter snart!
Ja, det var cool nok en kort overgang, men når alle sporter den samme frisure, bliver det bare meh :nej:
3
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Generelt"