Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 18. aug 2015, 05:55

Lad os allesammen blive forargede over hinanden :deer:

Moderatorteamet skrev:Der ser ud til at herske en opfattelse af, at bare fordi trådens emne garanterer næsten 100 % for forargelse, så er det også forventeligt og acceptabelt i denne tråd at benytte et sprog og en tone, der ikke overholder debattens retningslinjer.

Det er IKKE tilfældet.

I denne tråd, som alle andre steder på debatten, bedes I rette jer efter retningslinjerne, også selv om det er nok så meget i "trådens ånd". Hvis det ikke er muligt at tilkendegive jeres meninger og holdninger på en ordentlig måde, fordi trådens emner sætter sindene i kog, anbefaler vi, at I holder jer helt væk fra tråden.


Moderatorteamet skrev:Lørdag den 2/6-2018:
Vi har gentagne gange, såvel her i tråden som andre steder, meldt ud, at diskussion af moderationen ikke skal foregå rundt om i trådene. Faktisk har Patrick meldt flg. ud tilbage i november 2016, da en tråd om moderationen udviklede sig meget negativt:

Patrick skrev:Fremover kan anker/tanker/klager over moderatorernes afgørelser og moderationen som helhed foregå via PB til mig, da jeg ikke vil se en gentagelse af denne tråd, der er ødelæggende for debatten og stemningen. Det betyder ikke, at det vil være i orden at sprede negative kommentarer om moderationen i andre tråde, og den konstante anmeldelse af indlæg for at bevise forskelsbehandling skal også stoppe, begge dele vil blive betragtet som obstruktion af debatten. Vi har en debat, der er drevet af frivillig arbejdskraft, og det skulle gerne kunne fortsætte.


Dette har vi endda blødt op for ved at henvise til, at diskussion af generel moderation - dvs. ikke enkeltsager - igen kan foregå i forummet "Spørgsmål om debatten", så længe den gode tone og retningslinjerne overholdes. Men alligevel er dette ikke blevet respekteret, da flere er fortsat diskussionen i denne tråd EFTER vores henstillinger - på trods af dette også betragtes som obstruktion af debatten (ikke at følge en henstilling).

Vi har indtil nu givet rigtig lang snor, men dette er SIDSTE udmelding, og fremtidige indlæg i denne tråd både vedr. konkrete sager og moderationen generelt vil blive slettet uden varsel og evt. medføre videre moderation.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 18. aug 2015, 06:00

Og TS lægger ud:

Jeg er ret sparspommelig. Nogen vil måske kalde det grænsen til nærig – altså aldrig når det handler om penge til andre mennesker (gaver og lign.), men når jeg skal købe ting til mig selv. Mine veninder siger de simpelthen ikke kan forstå at jeg er så sparsommelig, og at jeg ikke får noget ud af det, jeg sparer jo så lidt på hvert køb.

Ja, de sidder så allesammen med kæmpe studiegæld, lejeboliger og ender altid med at låne penge af mig, fordi jeg jo sidder på den fede opsparing nu. Ha! :cool:


(altså... altså ikke 'ha' til at de sidder i gæld og sådan noget, vel? :genert: )
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kalimsofie » 18. aug 2015, 07:51

Da jeg var i sjette måned, mødte jeg en gammel veninde, som udbrød "Ej, du er jo allerede større nu, end jeg var, da jeg var i 9. måned!".

Øøh, tak?!

Jeg tænkte (for den slags må man ikke sige): "Til gengæld ligner du stadig en, der er gravid her fire år efter."
13
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 18. aug 2015, 10:24

Jeg elsker mine smøger. Jeg kan godt holde op, hvis jeg vil - men jeg vil ikke.
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20971

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 20. aug 2015, 00:29

At jeg faktisk ikke bryder mig om børn og decideret hader diverse opslag på facebook om deres unger ala "Så har min lille snuskeskat (indsæt et eller andet totalt ligegyldigt i andres verden)". Og helt ærligt så er jeg nået dertil lige nu hvor jeg bare hader alle børn og har lyst til at tage et barn og bruge det til at slå et andet barn med.

Så er det jo bare perfekt at jeg for tiden dagligt er i en vuggestue - ikke?
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 20. aug 2015, 03:45

Jeg synes ikke der er forskel på børnehadere og på racister,bøssehadere eller andre former for nazilignende sympatier.

Bortset fra de overrasker mig hver gang de lader til at tro det slet ikke er så slemt som andre der hader hele grupper alene for at være dem.
9
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40536

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 20. aug 2015, 07:53

Jeg synes folk, der kører strækninger under to kilometer er lidt kiksede. Let dog røven.

(Og nej, selvfølgelig ikke, hvis de skal medbringe en kommode og 12 flasker vin)
7
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 20. aug 2015, 07:59

Hehe, jeg har en chef, der kører de to en halv kilometer på arbejde og tilbage igen. Og SÅ tager hun ud at løbe :stoned:
9
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Danseprinsesse » 20. aug 2015, 10:53

Min kollega er ulidelig, og jeg gad virkelig godt rulle hendes ansigt ind i tape.

Hun snakker HELE tiden. Om sig selv. Evindelige, ligegyldige ordstrømme, hvor alle detaljer udpensles. Hun bliver bare ved og ved og ved.
Og så er hendes parfume afskyelig.

Det kan jeg på ingen måde sige højt, selvom nogen burde.
6
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. aug 2015, 15:16

Jeg er ved at lave strudsen på en tidligere kollega, og jeg er skideligeglad med, om hun bliver ked af det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 20. aug 2015, 16:58

Jeg er pissetræt af folk der overfortolker og generelt dømmer ud fra et tilfælde.

"Hvis man spiller computer hele sin ungdom får man aldrig en uddannelse!" :rulle:

"Forældre, som ikke holder ferie med børnene er dårlige forældre."

"Hvis man ikke er imod moskeer i DK er man muslim-elsker og går ind for frit slag til alle muslimer at botsætte sig i DK. "


Ej, men seriøst....hold nu op.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf didas » 20. aug 2015, 17:14

Hvis man ikke er i stand til at skrabe et 02 sammen i dansk og matematik på 9. klasses niveau, så er man nok heller ikke skide egnet til at gennemføre en erhvervsuddannelse.
14
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 20. aug 2015, 19:35

Jeg synes, det er en god idé at indføre nogle lidt strengere minimumskrav til, hvad man ligesom skal kunne for at komme i gymnasiet eller på handelsskolen (og lignende). Jaja, der er enkelte, der blomstrer op, og eksploderer fra 00 i alle fag til 12, men det er eddersparkeme få.
Det er ikke særligt længe siden, jeg gik i gymnasiet, og det var ganske ganske tydeligt, at dem der ankom, og lige nøjagtigt havde hustlet sig igennem 9. klasse, også lige nøjagtigt hustlede sig gennem gymnasiet - eller røg ud halvvejs. Og det samme kan jeg nu se på sygeplejerskeuddannelse. Og nej nej, karakterer er ikke alt, men får man nu 00 og 02 i alting, så er man næppe sådan blændende bogligt helt generelt.
Så skulle man måske tage en uddannelse, der var mindre rent boglig og mere rettet mod noget andet, fx Nettos interne uddannelse eller Jysks samme har jeg hørt godt om i den forbindelse.

Det var eddermame også nedern at sidde en ret stor flok rigtig dygtige elever, der slet ikke blev udfordret, fordi al tiden gik til dem, der slet-slet ikke kunne følge med på bare C-niveau.

Men det må man ikke sige, for så er man en karakterrytter, der har det nemt.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dime » 22. aug 2015, 08:57

Jeg synes det er lidt sjovt, når en kvinde hyler op om hvor overfladiske mænd er, og samtidig har hele sit hjem fyldt med voldsomt ubekvemme møbler fordi "de er så pæne, altså" ;) :D
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 22. aug 2015, 09:33

Jeg gider ikke flere varme dage!
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"