Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1806
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 621
Likede indlæg: 8507

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 30. maj 2016, 19:19

Distortion er træls.
4
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Orchidea » 30. maj 2016, 19:48

Sorenspige skrev:Jeg venter vores 2. barn, og jeg har desværre oplevet, at rigtig mange har haft brug for at fortælle, hvor hårdt det bliver med 2 børn - og hvor stor og svær en omvæltning det bliver for vores søn.

Især det sidste gør mig ked af det, fordi jeg i forvejen er bange for, at han kommer til at føle sig svigtet.

Dernæst synes jeg, det var svært at blive mor første gang (mest følelsesmæssigt), og derfor har jeg ikke brug for at høre, at det bliver dobbelt så hårdt.


Det bliver en stor omvæltning for jeres søn, men det behøver overhovedet ikke være svært eller i det hele taget negativt. Vi oplevede ikke at det var svært for vores søn, da lillebror kom til - men vi var jo, som i også lyder til at være, også opmærksomme på, at han ikke skulle føle sig til overs. Hvilket han selvfølgelig heller ikke var.

De er en gave for hinanden og jeg er både lykkelig og taknemmelig for at have 2 børn.

Og jajaja, det er hårdt at have børn, men det er der jo så meget der er. Først og fremmest er det helt vidunderligt :love:
2
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 30. maj 2016, 20:05

Jeg glæder mig til efteråret
6
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Avino » 30. maj 2016, 20:39

HappyHippo skrev:Jeg glæder mig til efteråret


PUH, hvor skulle vi egentligt skamme os , men lige nu gør jeg også.
Kun fordi det er så varmt, at jeg ikke kan holde ud, at være til.
Elsker sol, men fandemig ikke 25-27 gr varme.
:nerve:
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 30. maj 2016, 20:54

Paris Love skrev:
Pølsemix skrev:Apropos frikadeller, der SKAL være løg i :jule:

:naughty:


:forvirret: :8: :forvirret2:

Det her må være et fejlcitat, frikadeller uden løg :nej: :boo: :rulle: :whine:
8
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 30. maj 2016, 20:58

Pølsemix skrev: :forvirret: :8: :forvirret2:

Det her må være et fejlcitat, frikadeller uden løg :nej: :boo: :rulle: :whine:


Billede
Shocking, indeed.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. maj 2016, 21:04

Det passer egentlig meget godt at foreslå en gris i Bakkens logo, når man er så glad for at argumentere for danske værdier med udgangspunkt i letpåklædte kvinder, kvinder i bikini og kvinder med bare bryster.
Desværre kan Nicolai Sennels ikke rigtig kaldes gammel. Ellers var det hele virkelig gået op i en højere enhed :gris:

http://politiken.dk/indland/ECE3228621/ ... -i-logoet/
Senest rettet af DetSorteCirkus 30. maj 2016, 21:05, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 30. maj 2016, 21:04

At de der forældre der ikke kan sætte sig ind i at det er enormt ufedt for andre mennesker at skulle hører på at deres unger skriger og skriger og skriger - de skulle tage sig sammen, og prøve at anskaffe sig noget af den der empati de synes de utilfredse mennesker mangler.
11
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 30. maj 2016, 21:06

Jeg under mine to bedste veninder at have fundet hhv. lejebolig og andelsbolig centralt i København... Men jeg er virkelig også misundelig. Jeg føler mig efterladt og udenfor. Vi bor i en gammel lejlighed i Roskilde, der er alt for lille og fuld af skimmelsvamp. Vi er skrevet op til lejebolig, men det har lange udsigter, især med et budget på 6-7000 kr/mnd. Men vi behøver altså heller ikke noget inde i midtbyen, Amager, Valby og lignende er meget velkomment. Men ja, jeg vil også gerne ha'!

Det tager ikke så lang tid fra Roskilde til København, men jeg synes at det er besværligt når man skal hjem. Og jeg læser selv derinde og har studieveninder der. Det ville være for fedt at få lejlighed lidt tættere på byen. Især når jeg smider p-pillerne næste år vil det være rart at lejligheden ikke er fyldt med skimmelsvamp og har et ekstra værelse.
0
My world 12-10-18 :lun:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 30. maj 2016, 21:08

Sorenspige skrev:Jeg venter vores 2. barn, og jeg har desværre oplevet, at rigtig mange har haft brug for at fortælle, hvor hårdt det bliver med 2 børn - og hvor stor og svær en omvæltning det bliver for vores søn.

Især det sidste gør mig ked af det, fordi jeg i forvejen er bange for, at han kommer til at føle sig svigtet.

Dernæst synes jeg, det var svært at blive mor første gang (mest følelsesmæssigt), og derfor har jeg ikke brug for at høre, at det bliver dobbelt så hårdt.

Jeg har ikke engang nr 1 endnu. vi går sandsynligvis først i gang om 1,5-2 år. Tidligst. Og både min mor og hendes veninder samt nogle jævnalderende veninder med børn er allerede nu i gang med hvor hååååårdt det bliver, og hvor meget vi må ofre. Vi kan ikke helt selv se alle de ting vi skal ofre..
Men altså min mor mener jo også, at vi ikke kan lære vores børn om at købe ind, fordi vi køber en del dagligvarer på nettet samt køber meget tøj på nettet. Igen; flere år før vi overhovedet er i gang med at prøve. Og gu' gider jeg da røv rende nede i netto og H&M, når jeg kan slippe for det. Det kan jeg så gøre, når jeg vil vise et barn hvordan sådan noget fungerer.
I dag bad jeg hende om at holde sin mening for sig selv. På en mindre pæn måde. Jeg gider simpelthen ikke høre hvor hååååårdt det er, og hvilke ting der er "forkerte" (men jeg er jo bare sart fordi jeg tager det som en kritik) flere ÅR før vi overhovedet har undfanget den der unge.
Jeg er i øvrigt 24 år og min mors eneste barn. Burde hun ikke ligesom snart være kommet sig over hvor hårdt det var :stoned:
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24984
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 30. maj 2016, 21:08

Jeg ved godt man skal tale pænt om andre mennesker og man ikke må hate på andre, men guuuuud hvor kan jeg bare ikke snuppe Trine Bramsen, nej hvor ville jeg ønske man kunne stemme folk ud af folketinget, undervejs, Robinson style :klap:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. maj 2016, 21:20

Karkluden skrev:Jeg har ikke engang nr 1 endnu. vi går sandsynligvis først i gang om 1,5-2 år. Tidligst. Og både min mor og hendes veninder samt nogle jævnalderende veninder med børn er allerede nu i gang med hvor hååååårdt det bliver, og hvor meget vi må ofre. Vi kan ikke helt selv se alle de ting vi skal ofre..
Men altså min mor mener jo også, at vi ikke kan lære vores børn om at købe ind, fordi vi køber en del dagligvarer på nettet samt køber meget tøj på nettet. Igen; flere år før vi overhovedet er i gang med at prøve. Og gu' gider jeg da røv rende nede i netto og H&M, når jeg kan slippe for det. Det kan jeg så gøre, når jeg vil vise et barn hvordan sådan noget fungerer.
I dag bad jeg hende om at holde sin mening for sig selv. På en mindre pæn måde. Jeg gider simpelthen ikke høre hvor hååååårdt det er, og hvilke ting der er "forkerte" (men jeg er jo bare sart fordi jeg tager det som en kritik) flere ÅR før vi overhovedet har undfanget den der unge.
Jeg er i øvrigt 24 år og min mors eneste barn. Burde hun ikke ligesom snart være kommet sig over hvor hårdt det var :stoned:


Jeg er fuldstændig uden ironi eller sarkasme af den holdning, at hvis noget, man helt selv har valgt, er kronisk hårdt, uden at det skyldes deciderede kriser, så må man søge professionel hjælp, for så er der noget fundamentalt galt et eller andet sted. Selvfølgelig skal man ikke gå og have det hårdt i årevis.

En af mine veninder foreslog dette til en veninde, der ikke kunne tale om sine børn uden at komme ind på, hvor hårdt det hele var, og det blev ikke taget vel imod, hvilket godt kunne skyldes, at den hårdt ramte veninde simpelthen ville miste en kilde til opmærksomhed og noget af sin identitet, hvis hun fik en mere positiv livsindstilling.
Senest rettet af DetSorteCirkus 30. maj 2016, 21:42, rettet i alt 1 gang.
5
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 30. maj 2016, 21:26

DetSorteCirkus skrev:
Karkluden skrev:Jeg har ikke engang nr 1 endnu. vi går sandsynligvis først i gang om 1,5-2 år. Tidligst. Og både min mor og hendes veninder samt nogle jævnalderende veninder med børn er allerede nu i gang med hvor hååååårdt det bliver, og hvor meget vi må ofre. Vi kan ikke helt selv se alle de ting vi skal ofre..
Men altså min mor mener jo også, at vi ikke kan lære vores børn om at købe ind, fordi vi køber en del dagligvarer på nettet samt køber meget tøj på nettet. Igen; flere år før vi overhovedet er i gang med at prøve. Og gu' gider jeg da røv rende nede i netto og H&M, når jeg kan slippe for det. Det kan jeg så gøre, når jeg vil vise et barn hvordan sådan noget fungerer.
I dag bad jeg hende om at holde sin mening for sig selv. På en mindre pæn måde. Jeg gider simpelthen ikke høre hvor hååååårdt det er, og hvilke ting der er "forkerte" (men jeg er jo bare sart fordi jeg tager det som en kritik) flere ÅR før vi overhovedet har undfanget den der unge.
Jeg er i øvrigt 24 år og min mors eneste barn. Burde hun ikke ligesom snart være kommet sig over hvor hårdt det var :stoned:


Jeg er fuldstændig uden ironi eller sarkasme af den holdning, at hvis noget, man helt selv har valgt, er kronisk hårdt, uden at det skyldes deciderede kriser, så må man søge professionel hjælp, for så er der noget fundamentalt galt et eller andet sted. Selvfølgelig skal man ikke gå og have det hårdt i årevis.

En af mine veninder foreslå dette til en veninde, der ikke kunne tale om sine børn uden at komme ind på, hvor hårdt det hele var, og det blev ikke taget vel imod, hvilket godt kunne skyldes, at den hårdt ramte veninde simpelthen ville miste en kilde til opmærksomhed og noget af sin identitet, hvis hun fik en mere positiv livsindstilling.

Det var faktisk også ca det, jeg endte med at sige. Samt at hvis hendes opfattelse af hendes liv med mig stadig primært var "hårdt" (og jeg er fucking 24, og har boet ude i 4 år og været fuldt selvkørende 3-4 år før det på ALT praktisk og økonomisk...), så synes ejg faktisk, hun skulle få noget hjælp til at bearbejde det. Hun nåede vist så frem til, at hun nok også nogle gange var lidt for meget en brokker og så meget det negative. Ja..
Jeg synes nemlig også, det er sindssygt, at det for nogle fylder så meget. Jeg er godt med på, jeg ikke var et udpræget nemt barn - jeg sov dårligt, var ofte syg og led under psykiske problemstillinger i mine teenageår. Men jeg var altså også kvik, selvstændig,sjov, social og meget hjælpsom og vi har et tæt og nært bånd. Og på den måde har alle børn nok gode og "dårlige" sider.

Men åh.. Det er nok også noget med ens tilgang. Min mor kan fx heller ikke acceptere, at hendes kroniske smerter begrænser hende i nogle ting. Og hvis man ikke kan acceptere "ydre" begrænsninger, så er det nok rigtig svært at få børn. Tænker jeg. imponerende at hun var og er så god en mor faktisk. Og at vi har så godt et bånd. For jeg tror det var rigtig svært for hende at få et barn. Hun levede et ekstremt spontant og ustruktureret liv, og elskede det. Og fik så sådan en lille fumle-tumle-skrigeskinke, der krævede ro og regelmæssighed
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. maj 2016, 21:40

Karkluden skrev:Det var faktisk også ca det, jeg endte med at sige. Samt at hvis hendes opfattelse af hendes liv med mig stadig primært var "hårdt" (og jeg er fucking 24, og har boet ude i 4 år og været fuldt selvkørende 3-4 år før det på ALT praktisk og økonomisk...), så synes ejg faktisk, hun skulle få noget hjælp til at bearbejde det. Hun nåede vist så frem til, at hun nok også nogle gange var lidt for meget en brokker og så meget det negative. Ja..
Jeg synes nemlig også, det er sindssygt, at det for nogle fylder så meget. Jeg er godt med på, jeg ikke var et udpræget nemt barn - jeg sov dårligt, var ofte syg og led under psykiske problemstillinger i mine teenageår. Men jeg var altså også kvik, selvstændig,sjov, social og meget hjælpsom og vi har et tæt og nært bånd. Og på den måde har alle børn nok gode og "dårlige" sider.

Men åh.. Det er nok også noget med ens tilgang. Min mor kan fx heller ikke acceptere, at hendes kroniske smerter begrænser hende i nogle ting. Og hvis man ikke kan acceptere "ydre" begrænsninger, så er det nok rigtig svært at få børn. Tænker jeg. imponerende at hun var og er så god en mor faktisk. Og at vi har så godt et bånd. For jeg tror det var rigtig svært for hende at få et barn. Hun levede et ekstremt spontant og ustruktureret liv, og elskede det. Og fik så sådan en lille fumle-tumle-skrigeskinke, der krævede ro og regelmæssighed


Omvendt kan man sige, at uanset hvilken "slags" barn, du får, så vil der altid skulle rutiner og behovsudsættelse til. Det kan simpelthen ikke komme som en overraskelse. Hvilket ikke er det samme som sige, at man aldrig må føle, at det stinker at være forælder.

Jeg regner ikke med at få mere end et barn og har altid haft det sådan. Jeg er et menneske, der fylder rigtig meget i min egen bevidsthed, så jeg tvivler på, at jeg ville kunne rumme mere end et barn eller have det godt med at skulle være forælder-forælder i mere end 1x18-20 år. Her mener nogle jo, at det er forkert ikke at give sit barn søskende, men jeg synes, at det ville være mere forkert af mig at sætte mig selv i en situation, hvor der vil være overvejende sandsynlighed for, at jeg blev en mor, der fandt det hele hååårdt.
2
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 30. maj 2016, 21:42

DetSorteCirkus skrev:
Karkluden skrev:Det var faktisk også ca det, jeg endte med at sige. Samt at hvis hendes opfattelse af hendes liv med mig stadig primært var "hårdt" (og jeg er fucking 24, og har boet ude i 4 år og været fuldt selvkørende 3-4 år før det på ALT praktisk og økonomisk...), så synes ejg faktisk, hun skulle få noget hjælp til at bearbejde det. Hun nåede vist så frem til, at hun nok også nogle gange var lidt for meget en brokker og så meget det negative. Ja..
Jeg synes nemlig også, det er sindssygt, at det for nogle fylder så meget. Jeg er godt med på, jeg ikke var et udpræget nemt barn - jeg sov dårligt, var ofte syg og led under psykiske problemstillinger i mine teenageår. Men jeg var altså også kvik, selvstændig,sjov, social og meget hjælpsom og vi har et tæt og nært bånd. Og på den måde har alle børn nok gode og "dårlige" sider.

Men åh.. Det er nok også noget med ens tilgang. Min mor kan fx heller ikke acceptere, at hendes kroniske smerter begrænser hende i nogle ting. Og hvis man ikke kan acceptere "ydre" begrænsninger, så er det nok rigtig svært at få børn. Tænker jeg. imponerende at hun var og er så god en mor faktisk. Og at vi har så godt et bånd. For jeg tror det var rigtig svært for hende at få et barn. Hun levede et ekstremt spontant og ustruktureret liv, og elskede det. Og fik så sådan en lille fumle-tumle-skrigeskinke, der krævede ro og regelmæssighed


Omvendt kan man sige, at uanset hvilken "slags" barn, du får, så vil der altid skulle rutiner og behovsudsættelse til. Det kan simpelthen ikke komme som en overraskelse. Hvilket ikke er det samme som sige, at man aldrig må føle, at det stinker at være forælder.

Jeg regner ikke med at få mere end et barn og har altid haft det sådan. Jeg er et menneske, der fylder rigtig meget i min egen bevidsthed, så jeg tvivler på, at jeg ville kunne rumme mere end et barn eller have det godt med at skulle være forælder-forælder i mere end 1x18-20 år. Her mener nogle jo, at det er forkert ikke at give sit barn søskende, men jeg synes, at det ville være mere forkert af mig at sætte mig selv i en situation, hvor der vil være overvejende sandsynlighed for, at jeg blev en mor, der fandt det hele hååårdt.

Jamen, helt enig.
Men altså.. Da jeg var i svangreamb mødte jeg også gravide og nybagte mødre, der var oprigtigt chokerede over, at en fødsel gjorde ondt eller at amning ikke bare var vupti-nemt. Det fatter jeg jo heller ikke, kan overraske nogen, men ja..
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"