Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 16. nov 2015, 19:09

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:Ja, det er jeg helt med på, og sådan har jeg det i øvrigt på ret mange områder også selv, men det giver, i mine øjne, ingen mening at brokke sig over eller blame mediet, det ville i langt højere grad give mening at forholde sig til, hvorfor, det publicerer, som det gør.
For nu at eksemplificere med et medie der er nemt at forholde sig til, giver det heller ingen mening at blame Se&Hør for det lorteblad, de sender på gaden. De gør, hvad der giver størst oplag indenfor de muligheder, de har. Hvis nogen kan blames, er det de mennesker der køber bladet eller klikker på deres links. Og det kan overføres direkte til Ekstrabladet, MetroExpress eller News som vi var omkring den anden dag. Derfor virker det i mine øjne også ret ironisk, hvis man eksempelvist sidder og ranter over Ekstrabladet, mens man fortsat klikker på deres links.


Det er jeg enig i, men for det første vælger Shuruq netop at skrive sine tanker i en tråd, hvor ytringer oftere er irrationelle og præget af følelser end analytiske, og for det andet er det i mine øjne en overdrivelse at associere hendes ytringer om medierne med "rant" og "blaming".
Intet menneske er præget af fornuft 24-7-365.

Noget helt andet er så, at jeg simpelthen ikke er enig i, at man nødvendigvis brokker sig nytteløst, hvis man er uenig i mediernes dækning af en begivenhed, heller ikke selvom man udmærket ved, hvem målgruppen er, men det er en anden diskussion.



Jeg er bekendt med trådens formål, jeg er også bekendt med det faktum, at man gerne må forholde sig til og spørge ind til det skrevne.

Helt præcist, så brugte jeg formuleringen 'lidt træt af' som direkte reference til Shuruqs holdning. Ydermere klargjorde jeg, endda to gange i det konkrete indlæg, at det ikke var personligt møntet på hende, men at jeg, i resten af mit indlæg, forholdt mig mere generelt. Slutteligt brugte jeg i mit eksempel et medie der slet ikke havde været nævnt, netop for at understrege det ukonkrete og generelle mit indlæg pegede på, så ingen skulle føle sig ramt.

I det ene indlæg, hvor jeg bruger betegnelserne 'blamer' og 'rant' responderer jeg på et helt andet indlæg (dit), der med al tydelighed også behandler emnet generelt, det var på ingen måde med reference til Shuruqs indlæg, og jeg associerer ikke hendes udsagn med hverken det ene eller det andet, det er noget du selv tolker og tillægger mig.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sorenspige » 16. nov 2015, 19:15

Hvis min situation havde været anderledes lige nu, havde jeg sagt mit job op. Jeg gider ikke mere!
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 19:18

Aima skrev:
Jeg er bekendt med trådens formål, jeg er også bekendt med det faktum, at man gerne må forholde sig til og spørge ind til det skrevne.

Helt præcist, så brugte jeg formuleringen 'lidt træt af' som direkte reference til Shuruqs holdning. Ydermere klargjorde jeg, endda to gange i det konkrete indlæg, at det ikke var personligt møntet på hende, men at jeg, i resten af mit indlæg, forholdt mig mere generelt. Slutteligt brugte jeg i mit eksempel et medie der slet ikke havde været nævnt, netop for at understrege det ukonkrete og generelle mit indlæg pegede på, så ingen skulle føle sig ramt.

I det ene indlæg, hvor jeg bruger betegnelserne 'blamer' og 'rant' responderer jeg på et helt andet indlæg (dit), der med al tydelighed også behandler emnet generelt, det var på ingen måde med reference til Shuruqs indlæg, og jeg associerer ikke hendes udsagn med hverken det ene eller det andet, det er noget du selv tolker og tillægger mig.


Mit indlæg var ikke kun ment generelt. Det må så være der, den gensidige misforståelse er opstået.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2015, 19:22

ShuruQ skrev:Verden er lige så stille ved at gå mere og mere i brand.

Hvis et kan trøste dig, så for knap 50 år siden:

1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2015, 19:28

Update: Kæreste skrev og fortalte, at sikkerheden er helt vild derinde og at alle blive kropsvisiteret yderst grundigt! Der er endda kvindelige sikkerhedsvagter til at forestå kropsvisiteringen af kvinder.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 16. nov 2015, 19:29

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:
Jeg er bekendt med trådens formål, jeg er også bekendt med det faktum, at man gerne må forholde sig til og spørge ind til det skrevne.

Helt præcist, så brugte jeg formuleringen 'lidt træt af' som direkte reference til Shuruqs holdning. Ydermere klargjorde jeg, endda to gange i det konkrete indlæg, at det ikke var personligt møntet på hende, men at jeg, i resten af mit indlæg, forholdt mig mere generelt. Slutteligt brugte jeg i mit eksempel et medie der slet ikke havde været nævnt, netop for at understrege det ukonkrete og generelle mit indlæg pegede på, så ingen skulle føle sig ramt.

I det ene indlæg, hvor jeg bruger betegnelserne 'blamer' og 'rant' responderer jeg på et helt andet indlæg (dit), der med al tydelighed også behandler emnet generelt, det var på ingen måde med reference til Shuruqs indlæg, og jeg associerer ikke hendes udsagn med hverken det ene eller det andet, det er noget du selv tolker og tillægger mig.


Mit indlæg var ikke kun ment generelt. Det må så være der, den gensidige misforståelse er opstået.


Mm, nu gik jeg lige tilbage og læste igen, fordi jeg var helt overbevist om, dit indlæg ikke på nogen måde kunne opfattes som andet end en generel betragtning, men det kan jeg godt se nu, ikke er helt rigtigt. Du snakker konkret, jeg snakker generelt, du tror vist, jeg også snakker konkret, og jeg tror, du også snakker generelt. :stoned:
No wonder, vi gik forbi hinanden i dét. Jeg havde vist bare for travlt, sorry. :)
1
I'll stick with hell no's and headphones...
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 16. nov 2015, 19:31

ShuruQ skrev:
HappyQ skrev:BBC skriver at al-Shabab dræbt 147 elever på et universitet i Kenya, holder det vandvid da aldrig op :trist:


:trist:.

Verden er lige så stille ved at gå mere og mere i brand.

Er den reelt det? Er der ikke bare mere fokus på det?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 16. nov 2015, 19:32

Men der er vel nødvendigvis ingen forskel? Igen; det behøver ikke betyde, at folk regner et terrorangreb i Libanon for ligegyldigt. Men at folk reagerer fordi det er her i Europa og dermed bliver mere håndgribeligt.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2015, 19:41

kidkomb skrev:Update: Kæreste skrev og fortalte, at sikkerheden er helt vild derinde og at alle blive kropsvisiteret yderst grundigt! Der er endda kvindelige sikkerhedsvagter til at forestå kropsvisiteringen af kvinder.

Hvor ...? :gruble:
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 16. nov 2015, 19:43

ShuruQ skrev:
Ado skrev:Men der er vel nødvendigvis ingen forskel? Igen; det behøver ikke betyde, at folk regner et terrorangreb i Libanon for ligegyldigt. Men at folk reagerer fordi det er her i Europa og dermed bliver mere håndgribeligt.


Indrømmet, som også tidligere i tråden, kan jeg da godt mærke det hele kommer tættere på. Men ikke så meget frygten for at terroren kan ramme hjemme i Danmark, eller ikke kun det, men jeg som muslim med tørklæde, mærker også at hadet vokser mere og mere jo flere af disse episoder. Faktisk er jeg ikke tryg ved at færdes ude alene i disse dage.

Det er edderbankeme ubehageligt.

Så jeg hader det af to årsager, den indlysende og det at det skubber til nogle menneskers indre svinehund og fjerner rationaliteten og dermed får hadet til at vokse.

Det er skræmmende og virkelig virkelig trist, at det skal være sådan. At du skal føle utryghed. :/
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2015, 19:49

ShuruQ skrev:Tit er angst/utryghed irrationelt, men det værste ved det i dette tilfælde er næsten, selvom mange ikke vil indse det, at det faktisk ikke er så irrationelt endda :mellow: .

Måske kan du gå med gennemsigtig burka i denne periode, så folk kan se, at du ikke har nogen bomber med? :lun:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2015, 20:28

dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:Update: Kæreste skrev og fortalte, at sikkerheden er helt vild derinde og at alle blive kropsvisiteret yderst grundigt! Der er endda kvindelige sikkerhedsvagter til at forestå kropsvisiteringen af kvinder.

Hvor ...? :gruble:

Falconér. Der er Nightwish koncert i aften.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 16. nov 2015, 20:53

ShuruQ skrev:
Ado skrev:Men der er vel nødvendigvis ingen forskel? Igen; det behøver ikke betyde, at folk regner et terrorangreb i Libanon for ligegyldigt. Men at folk reagerer fordi det er her i Europa og dermed bliver mere håndgribeligt.


Indrømmet, som også tidligere i tråden, kan jeg da godt mærke det hele kommer tættere på. Men ikke så meget frygten for at terroren kan ramme hjemme i Danmark, eller ikke kun det, men jeg som muslim med tørklæde, mærker også at hadet vokser mere og mere jo flere af disse episoder. Faktisk er jeg ikke tryg ved at færdes ude alene i disse dage.

Det er edderbankeme ubehageligt.

Så jeg hader det af to årsager, den indlysende og det at det skubber til nogle menneskers indre svinehund og fjerner rationaliteten og dermed får hadet til at vokse.


Har du haft nogle særlige oplevelser med det i de her dage?
Jeg færdes i s-tog og i kbh, når jeg skal til og fra arbejde, og jeg har faktisk kigget efter episoder i den retning, men for mig at se, virker omgangen med hinanden meget naturlig. Ok jeg blev velsignet og fik et kæmpesmil, da jeg støttede en kvinde, som var ved at falde i bussen, men det tror jeg da, jeg hun havde gjort også før det her.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2015, 20:59

Jeg ser altså heller ingenting. Jeg arbejder endda sammen med een, der er medlem af Hizb.
Han opførte sig helt normalt. Men ok, det gjorde vi andre jo også.
Jeg tror ikke at ret mange, udover mig, ved, at han er medlem.
Han er et meget spændende menneske og jeg er utrolig taknemmelig for, at jeg kan have dialoger med ham om så mange ting indenfor, ikke kun, Islam, men også arabisk kultur i det hele taget. (Jeg tror ikke man må sige, at man jævnligt taler med et medlem af modsatte køn fra Hibt!)
Måske kan du svare mig på det her ShuruQ, jeg har vist aldrig forstået, at han snakker med mig. Jeg er jo kvinde.
Han kommer ikke til arrangementer udenfor abejdet med den begrundelse, at mænd og kvinder ikke er opdelt.
Alligevel er han imødekommende og snakkesaglig og åben på arbejdet :gruble:
-jeg glemmer hele tiden, at spørge ham, når jeg er på arbejde. Vi er der som regel kun samtidig på de rigtig travle dage.
Sær dobbeltsidet disclaimer; jeg er frýgtsom af natur og jeg kan slet ikke sige mig fri for at være bange for muslimer en gang imellem. Ligesom jeg kan være bange for punkere, rockere, jøder, afrikanere, indere, politibetjente osv osv. Det betyder ikke, at jeg er racist, men at frygt og fordomme er komplekse sager og det bør man, mener jeg, omfavne og anerkende.
Senest rettet af kidkomb 17. nov 2015, 22:30, rettet i alt 1 gang.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 16. nov 2015, 21:14

ShuruQ skrev:
Delfin skrev:
ShuruQ skrev:
Ado skrev:Men der er vel nødvendigvis ingen forskel? Igen; det behøver ikke betyde, at folk regner et terrorangreb i Libanon for ligegyldigt. Men at folk reagerer fordi det er her i Europa og dermed bliver mere håndgribeligt.


Indrømmet, som også tidligere i tråden, kan jeg da godt mærke det hele kommer tættere på. Men ikke så meget frygten for at terroren kan ramme hjemme i Danmark, eller ikke kun det, men jeg som muslim med tørklæde, mærker også at hadet vokser mere og mere jo flere af disse episoder. Faktisk er jeg ikke tryg ved at færdes ude alene i disse dage.

Det er edderbankeme ubehageligt.

Så jeg hader det af to årsager, den indlysende og det at det skubber til nogle menneskers indre svinehund og fjerner rationaliteten og dermed får hadet til at vokse.


Har du haft nogle særlige oplevelser med det i de her dage?
Jeg færdes i s-tog og i kbh, når jeg skal til og fra arbejde, og jeg har faktisk kigget efter episoder i den retning, men for mig at se, virker omgangen med hinanden meget naturlig. Ok jeg blev velsignet og fik et kæmpesmil, da jeg støttede en kvinde, som var ved at falde i bussen, men det tror jeg da, jeg hun havde gjort også før det her.


Heldigvis ikke. Men jeg har heller ikke været ude siden sent fredag eftermiddag.

Skal dog ud i morgen og med frygt for at lyde paranoid, har jeg nok antennerne mere ude end normalvis :).


Ok, jeg tror helt ærligt, du kan tage det helt roligt. :)
Måske er der forskel på mindre byer, som du bor i, og København, men jeg har nu heller ikke set noget her i min lille b. Jeg ser selvfølgelig ikke alt.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"