Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. feb 2017, 14:06

decibell skrev: Jeg tvivler bare på, at særligt mange af os når at sætte aftryk i denne verden, og så repræsenterer hun vel en stor del af os brugere herinde også, om vi så nok så meget ikke har samme alder, liv eller hårfarve.


100% enig :)

Og ja, måske vil hun endda blomstre op og ende med at gøre noget helt unikt. Den slags vilde forvandlinger sker jo :)
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. feb 2017, 14:07

Hunkat skrev:
Det lyder som størstedelen af livstilsbloggerne. Let's face it, få mennesker er interessante nok til at andre gider følge med i deres dag-til-dag liv :lol:


Hun skal i hvert fald oppe sig i forhold til den hun er nu, hvis hun gerne vil have faste læsere :-D
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. feb 2017, 14:09

Dirtylittledevil skrev:
Hunkat skrev:
Det lyder som størstedelen af livstilsbloggerne. Let's face it, få mennesker er interessante nok til at andre gider følge med i deres dag-til-dag liv :lol:


Hun skal i hvert fald oppe sig i forhold til den hun er nu, hvis hun gerne vil have faste læsere :-D


Og min næste tanke er så, hey, JEG vil garanteret blive semi-fast læser, simpelthen bare for at holde øje med at hun fortsætter med at være kedelig :forvirret2:
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 17. feb 2017, 21:26

decibell skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Ballademager skrev:
Hunkat skrev:
Dirtylittledevil skrev:Der er et gift par i min bekendtskabskreds, hvor konen lige har offentliggjort på FB at hun har sagt sit job op "For at hellige sig kunsten, indretning og gastronomiens glæder" og jeg skal ikke have sagt noget, men i mit stille sind tænker jeg at der hvor jeg kommer fra kalder man det "Hjemmegående husmor"


Jeg spår at hun starter en blog. Vent og se :D


Livsstilsblog. Lige der... :D


Ja jeg har selv tænkt tanken :) Hun er allerede ved at tage det skridt, hun poster dagligt det mad hun har kreeret på FB, selvom det bare er helt simpelt som pastaskruer med sovs og en skål salat.
I bund og grund er det jo helt igennem super at hun tager det livsvalg, hun nyder det og lever som hun vil og de har råd til det så why not. Det har jeg ikke ondt af. Thumbs up :)

Det er bare måden det skal "lanceres" på, som jeg godt lige kan tænke mit om (uden at sige en lyd). Som om nu skal hun endelig realisere sine drømme og gøre en forskel og sætte sit personlige præg på verden og en masse andre pompøse ting (Som blev kogt meget ned i min første post) og det bliver sgu bare lidt for.. hmm.. selvsmagende... selvhøjtideligt. For hvem er hun? En lille grå kone som vitterligt ikke har et kunstnerisk ben i sin krop. Hun har aldrig sagt noget interessant når jeg har set hende. Jeg har aldrig hørt om at hun har gjort noget spændende. Hendes hjem er kedeligt indrettet og hun kan ikke engang hælde noget mad op på en tallerken og fotografere og få det til at se lidt spektakulært ud. Så det var nok også medvirkende til at jeg tænkte mere i retningen af "Hjemmegående husmor" end en masse andre spændende ting :)


Måske er det netop derfor, hun har det behov - at være stjernen i sit eget lille show? Og hvem ved, måske når hun, den lille grå ubetydelige kone, at gøre et indtryk på nogen og derved sætte sit aftryk i en verden, der ellers hurtig vil glemme hende. Det skal ikke forstås som kritik af din holdning. Jeg tvivler bare på, at særligt mange af os når at sætte aftryk i denne verden, og så repræsenterer hun vel en stor del af os brugere herinde også, om vi så nok så meget ikke har samme alder, liv eller hårfarve.


Måske har du fat i noget der, det kan da godt være det er så simpelt som at de der ikke stikker ud ellers bruger blogs som en måde at være midtpunkt på.. Det giver da fin mening.

Jeg har godt nok undret mig, der findes virkelig interessante blogs men der er alt for langt imellem.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 17. feb 2017, 22:38

Dirtylittledevil skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Hunkat skrev:
Det lyder som størstedelen af livstilsbloggerne. Let's face it, få mennesker er interessante nok til at andre gider følge med i deres dag-til-dag liv :lol:


Hun skal i hvert fald oppe sig i forhold til den hun er nu, hvis hun gerne vil have faste læsere :-D


Og min næste tanke er så, hey, JEG vil garanteret blive semi-fast læser, simpelthen bare for at holde øje med at hun fortsætter med at være kedelig :forvirret2:


Det dér fik lige pludselig en masse ting til at falde på plads for mig ... :lol: Forklaringen på, hvorfor de mest sindssygt kedelige og indholdsløse blogs har læsere. Lige dér.

Tak. Så behøver jeg ikke fundere mere over dét.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ina » 18. feb 2017, 19:40

Jeg har lige opdaget den vidunderlige serie "Girls". :love:

Og Lena Dunham er mega sej. Og jeg er helt enig i, at man skal elske sin krop, være ligeglad med hvad andre tænker og gøre hvad man vil.

Jeg synes måske bare i den serie, at hendes karakter, Hannah, ikke rigtig klæder sig efter sin krop. :genert: Fx er der et helt afsnit, hvor hun har lille bikini på og det ville måske have været pænere med en pæn badedragt, tænker jeg så.

Jeg kan godt forstå at Lena Dunham vil gøre oprør mod kvindeidealer, men det behøves måske ikke gøres så meget og hele tiden, som hun gør i den serie.

Åh, jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. :genert: Min krop ligner egentlig hendes virkelig meget og jeg ville aldrig gå i bikini fx. Fordi det ikke ser godt ud til min krop. Jeg ved ikke om det er derfor at jeg synes hendes afstand til kvindeidealet bliver lidt for påtaget og lidt for meget - som i afstand til det for afstandens skyld, i stedet for at tage afstand til det, men stadig klæde sig pænt og ordentligt.
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Skorstenen » 18. feb 2017, 19:44

Dirtylittledevil skrev:
Ballademager skrev:
Hunkat skrev:
Dirtylittledevil skrev:Der er et gift par i min bekendtskabskreds, hvor konen lige har offentliggjort på FB at hun har sagt sit job op "For at hellige sig kunsten, indretning og gastronomiens glæder" og jeg skal ikke have sagt noget, men i mit stille sind tænker jeg at der hvor jeg kommer fra kalder man det "Hjemmegående husmor"


Jeg spår at hun starter en blog. Vent og se :D


Livsstilsblog. Lige der... :D


Ja jeg har selv tænkt tanken :) Hun er allerede ved at tage det skridt, hun poster dagligt det mad hun har kreeret på FB, selvom det bare er helt simpelt som pastaskruer med sovs og en skål salat.
I bund og grund er det jo helt igennem super at hun tager det livsvalg, hun nyder det og lever som hun vil og de har råd til det så why not. Det har jeg ikke ondt af. Thumbs up :)

Det er bare måden det skal "lanceres" på, som jeg godt lige kan tænke mit om (uden at sige en lyd). Som om nu skal hun endelig realisere sine drømme og gøre en forskel og sætte sit personlige præg på verden og en masse andre pompøse ting (Som blev kogt meget ned i min første post) og det bliver sgu bare lidt for.. hmm.. selvsmagende... selvhøjtideligt. For hvem er hun? En lille grå kone som vitterligt ikke har et kunstnerisk ben i sin krop. Hun har aldrig sagt noget interessant når jeg har set hende. Jeg har aldrig hørt om at hun har gjort noget spændende. Hendes hjem er kedeligt indrettet og hun kan ikke engang hælde noget mad op på en tallerken og fotografere og få det til at se lidt spektakulært ud. Så det var nok også medvirkende til at jeg tænkte mere i retningen af "Hjemmegående husmor" end en masse andre spændende ting :)


Jeg synes hun lyder som en 40 års krise. :genert:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ina » 18. feb 2017, 20:15

TheAuthor skrev:
ina skrev:Jeg har lige opdaget den vidunderlige serie "Girls". :love:

Og Lena Dunham er mega sej. Og jeg er helt enig i, at man skal elske sin krop, være ligeglad med hvad andre tænker og gøre hvad man vil.

Jeg synes måske bare i den serie, at hendes karakter, Hannah, ikke rigtig klæder sig efter sin krop. :genert: Fx er der et helt afsnit, hvor hun har lille bikini på og det ville måske have været pænere med en pæn badedragt, tænker jeg så.

Jeg kan godt forstå at Lena Dunham vil gøre oprør mod kvindeidealer, men det behøves måske ikke gøres så meget og hele tiden, som hun gør i den serie.

Åh, jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. :genert: Min krop ligner egentlig hendes virkelig meget og jeg ville aldrig gå i bikini fx. Fordi det ikke ser godt ud til min krop. Jeg ved ikke om det er derfor at jeg synes hendes afstand til kvindeidealet bliver lidt for påtaget og lidt for meget - som i afstand til det for afstandens skyld, i stedet for at tage afstand til det, men stadig klæde sig pænt og ordentligt.


Men det er jo netop hele Lena Dunhams pointe. Gå i det du har lyst til, uanset hvordan du ser ud. Hvem bestemmer, hvad der passer til andres kroppe?
Kun jeg bestemmer, hvad der klæder min krop og har jeg, med overvægt und alles, lyst til at klæde mig i små bikinier, så skal jeg da gøre det. ;)


Det skriver jeg jo også - jeg ved det godt, jeg kender godt hendes holdning. Jeg synes bare det virker lidt påtaget i nogle situationer. Sådan lidt "nu tager jeg en bikini på i et helt afsnit, selvom ingen andre har badetøj på i størstedelen af afsnittet, men jeg vil bare gerne fortælle at man skal gå i det man har lyst til".

Jeg har endda en disclaimer om at min krop ser næsten nøjagtig ud ligesom hendes, så det er bestemt ikke fordi jeg selv ser bedre ud. Tværtimod er det nok medvirkende til, at jeg synes det er for meget - fordi jeg selv synes nogle bestemte ting klæder min krop.

Jeg kan ikke forklare det bedre. Hun skal gøre hvad hun vil mht. påklædning (det skal alle i øvrigt) men det virker lidt påtaget.
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Shmartiesh » 18. feb 2017, 20:16

ina skrev:Jeg har lige opdaget den vidunderlige serie "Girls". :love:

Og Lena Dunham er mega sej. Og jeg er helt enig i, at man skal elske sin krop, være ligeglad med hvad andre tænker og gøre hvad man vil.

Jeg synes måske bare i den serie, at hendes karakter, Hannah, ikke rigtig klæder sig efter sin krop. :genert: Fx er der et helt afsnit, hvor hun har lille bikini på og det ville måske have været pænere med en pæn badedragt, tænker jeg så.

Jeg kan godt forstå at Lena Dunham vil gøre oprør mod kvindeidealer, men det behøves måske ikke gøres så meget og hele tiden, som hun gør i den serie.

Åh, jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. :genert: Min krop ligner egentlig hendes virkelig meget og jeg ville aldrig gå i bikini fx. Fordi det ikke ser godt ud til min krop. Jeg ved ikke om det er derfor at jeg synes hendes afstand til kvindeidealet bliver lidt for påtaget og lidt for meget - som i afstand til det for afstandens skyld, i stedet for at tage afstand til det, men stadig klæde sig pænt og ordentligt.

Hun og mange andre går i det de vil og føler sig tilpas i, for netop at gøre op med tanken om at kvinder skal have passende tøj på. Hvis man selv synes det er passende, så skal man gøre som man vil.

Men jeg er egentlig enig med dig. Jeg ville aldrig føle mig tilpas i en bikini uanset om jeg så burde være ligeglad eller ej. Det handler både om hvad andre tænker, men også om hvad jeg synes er behageligt på min krop. At jeg så burde være ligeglad med hvad andre tænker, det ved jeg godt. Det er bare ikke altid nemt.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ina » 18. feb 2017, 20:17

TheAuthor skrev:Men hey, jeg er også feminist. :pompom: :cool:

Det må man heller ikke sige - eller det må man godt, men folks reaktion er ofte lidt underholdende.


Jeg er ikke sikker på hvad det har med Lena Dunhams brug af tøj at gøre, men ok.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ina » 18. feb 2017, 20:27

TheAuthor skrev:
ina skrev:
TheAuthor skrev:Men hey, jeg er også feminist. :pompom: :cool:

Det må man heller ikke sige - eller det må man godt, men folks reaktion er ofte lidt underholdende.


Jeg er ikke sikker på hvad det har med Lena Dunhams brug af tøj at gøre, men ok.


Det er ingen hemmelighed, at Lena Dunham er feminist og benytter sig af mange feministiske budskaber i Girls :)
F.eks. retten til at gå klædt som man vil, uanset kropstype.


Jeg har ikke skrevet at hun ikke har retten til det, jeg har skrevet at det indimellem virker påtaget og overdrevet ("fordi jeg kan") i serien. For at slå det helt fast.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 18. feb 2017, 21:12

Jeg tænker at netop det at andre kan tænke at man bør 'klæde sig efter sin krop' fordi store kroppe måske ikke er ligeså pænt i bestemt tøj efter nutidens skønhedsideal, viser hvorfor det er nødvendigt at fx Lena Dunham går klædt i en bikini eller andet, så ofte som muligt (ud fra hvad hun har lyst selvfølgelig). Netop fordi hun kan (og vil)

Det er ikke kritik af dig overhovedet Ina, jeg kan godt se hvad du mener, selvom jeg ikke er enig i det. Der er bare generelt en dobbeltmorale i oprøret mod skønhedsidealer. At kvinder skal "klæde sig som de vil! (så længe det passer til deres kropstype)". Men så har man jo ikke lov til at klæde sig helt som man vil, hvis man stadigvæk skal gå efter hvad andre synes er pænt.

Nu har jeg ikke lige set så meget Girls, og kan ikke lige huske hvor henne Lena Dunham går klædt i en bikini. Hvis det er et sted hvor man normalt ikke ville spankulere rundt i badetøj, okay så er jeg enig i at det virker påtaget. Hvis det så derimod er et sted hvor man ville gå klædt i badetøj, fx en strand, så synes jeg det giver god mening at hun har en bikini på. Det kan godt være at en badedragt ville være pænere, men måske ikke så praktisk for personen, hvis denne gerne vil have sol på kroppen.

Igen, det skal ikke ses som kritik, det er bare hvad jeg lige tænker om emnet generelt :)
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ina » 18. feb 2017, 21:18

TheAuthor skrev:
ina skrev:
TheAuthor skrev:
ina skrev:
TheAuthor skrev:Men hey, jeg er også feminist. :pompom: :cool:

Det må man heller ikke sige - eller det må man godt, men folks reaktion er ofte lidt underholdende.


Jeg er ikke sikker på hvad det har med Lena Dunhams brug af tøj at gøre, men ok.


Det er ingen hemmelighed, at Lena Dunham er feminist og benytter sig af mange feministiske budskaber i Girls :)
F.eks. retten til at gå klædt som man vil, uanset kropstype.


Jeg har ikke skrevet at hun ikke har retten til det, jeg har skrevet at det indimellem virker påtaget og overdrevet ("fordi jeg kan") i serien. For at slå det helt fast.


Og det har du også lov at mene (det er vel det tråden er til for..)

Jeg er bare træt, træt, træt af, at kvinder skal beskyldes for at være påtagede (blandt meget andet, har hørt det der var betydeligt værre!) for at gå klædt som de har lyst til. Derfor min reaktion på dit indlæg.

Jeg håber Lena Dunham - og andre feminister - giver alle mulige kvinder, uanset kropsform, modet til at klæde sig som de vil.
Jeg er pisse træt af, at jeg skal bruge tid på at overveje om jeg skal bære badedragt eller bikini, for ikke at blive dømt når jeg er ved stranden, fordi jeg ikke "klæder mig efter min kropstype". Og pisse træt af at overveje om jeg har for mange deller til bestemte beklædningstyper og om jeg burde klæde mig anderledes pga. min kropstype. suk.


Så stop med at overveje alt det? Gør hvad du vil. Jeg synes, som skrevet, at Lena er mega sej. Og jeg synes da også at det er godt gået at hun ifører sig det hun vil lige meget hvad andre tænker.

Det er svært at undgå at møde holdninger, når man er i verden. Om det så er hvad man vælger at iføre sig eller om det er at køre uden cykelhjelm. Jeg er fan af at man gør hvad man vil og lader være med at spekulere over hvad andre tænker.

Jeg kunne ikke drømme om at tage en bikini på. Min mave er grim og dellet, synes jeg, så derfor synes jeg ikke det er rart at have den på. Det handler ikke om at andre tænker det ser klamt ud, det handler om at jeg ikke selv bryder mig om det. Så tager jeg en badedragt på i stedet. Du er ikke helt der (endnu måske), du har stadig fokus på hvad andre tænker og det er da ærgerligt, når nu du har holdninger omkring det.

Jeg synes det er en fin og god holdning at have. Og Lena Dunham skal da bare have den bikini på. Jeg synes bare det indimellem i serien blev lidt for meget og lidt for "statement-agtigt" i stedet for en naturlig ting og hvor det passede ind. Og det eneste eksempel jeg kan komme i tanke om er så det med bikinien og det blev udtrykt i form af at klæde sig efter ens kropstype. Selvfølgelig med udgangspunkt i hvad JEG synes klæder den bestemte kropstype (som jeg mener at Lena har).

Og nu er der vist kogt nok suppe på det i den her tråd. ;) Vidste da jeg skrev det at det kunne risikere at blive set på som en upopulær holdning, så derfor valgte jeg sjovt nok denne tråd at poste det i.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 18. feb 2017, 23:44

3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 19. feb 2017, 08:09

Animie skrev:Jeg tænker at netop det at andre kan tænke at man bør 'klæde sig efter sin krop' fordi store kroppe måske ikke er ligeså pænt i bestemt tøj efter nutidens skønhedsideal, viser hvorfor det er nødvendigt at fx Lena Dunham går klædt i en bikini eller andet, så ofte som muligt (ud fra hvad hun har lyst selvfølgelig). Netop fordi hun kan (og vil)

Det er ikke kritik af dig overhovedet Ina, jeg kan godt se hvad du mener, selvom jeg ikke er enig i det. Der er bare generelt en dobbeltmorale i oprøret mod skønhedsidealer. At kvinder skal "klæde sig som de vil! (så længe det passer til deres kropstype)". Men så har man jo ikke lov til at klæde sig helt som man vil, hvis man stadigvæk skal gå efter hvad andre synes er pænt.

Nu har jeg ikke lige set så meget Girls, og kan ikke lige huske hvor henne Lena Dunham går klædt i en bikini. Hvis det er et sted hvor man normalt ikke ville spankulere rundt i badetøj, okay så er jeg enig i at det virker påtaget. Hvis det så derimod er et sted hvor man ville gå klædt i badetøj, fx en strand, så synes jeg det giver god mening at hun har en bikini på. Det kan godt være at en badedragt ville være pænere, men måske ikke så praktisk for personen, hvis denne gerne vil have sol på kroppen.

Igen, det skal ikke ses som kritik, det er bare hvad jeg lige tænker om emnet generelt :)

Jeg synes ikke man bør klæde sig efter sin krop, jeg synes det er pænest hvis man klæder sig efter sin krop, men man skal da gå i det tøj man har lyst til, og selv har det rart med. Men jeg synes da det siger sig selv at det set bedst ud når folk går i tøj der fremhæver deres bedste sider, og skjuler de mindre gode. Og hej, vi har da alle både pæne og mindre pæne ting ved vores kroppe. Synes jeg i hvert fald.
Og om at det er pænest at klæde sig efter sin krop gælder jo altså ikke kun folk der har nogle ekstra kilo, det gælder da også tynde, lave, høje, folk med store bryster, folk med brede skuldre, folk med smalle skuldre osv.
Dermed ikke sagt at folk ikke burde gå i tøj der måske ikke lige passer til deres kropstype. Det er bare i følge mange pænest hvis man gør, og det er nok lidt op af bakke hvis man gerne vil have folk til at lade være med at synes ting, så er det nok mere realistisk at lære sig selv at blive mere ligeglad med hvad folk tænker.
4
...

Tilbage til "Generelt"