Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 22. dec 2019, 11:39

Delfin skrev:
Misantropen skrev:
Delfin skrev:
Misantropen skrev:[quote= er det bare mig, der ikke har regnet fidusen ud[/quote

På min telefon markerer man tekst ved at holde en finger på et ord i 1-2 sekundet. Vil man markere mere kan man øge og mindske markeringen ved hjælp af et lille ikon ved markeringen. Har man markeret en tekst eller et ord popper der en menu op med mulighederne klip, kopier osv., som man kender det fra computeren når man højreklikker med musen. Markerer man noget i et skrivefelt hvor man selv kan redigere teksten, som fx en citering herinde, kommer tastaturet frem. Markeringen bliver slettet med samme tast som var det et enkelt bogstav man ville slette.


Ok det kan lade sig gøre, men jeg synes ikke der r let at overskue at få slettet det rigtige i et langt indlæg på en lille skærm jeg synes sådan set også det er besværligt at skrive indlæg på telefon. Jeg laver alt for mange fejl, så jeg bliver nok ikke en af dem, der skrotte computeren

Øvelse gør mester :D

Du kan evt. bruge enter tasten(på taststuret) til at rykke teksten du vil slette fra det øvrige, før du markerer det :)


Jeg tvivler på, jeg gider rode med det ret tit, men det er nu også sjældent, at lange quotes irriterer mig, så det overlader jeg gerne til dem, der irriteres over det :lol:

:rock: :-D
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Planten » 22. dec 2019, 12:45

Misantropen skrev:
Planten skrev:
Misantropen skrev:
Falstria skrev:Jeg har en plan der kan løse alle verdens problemer.

Er det noget med en stegt klump strimlet svin, hvidløg og torskerogn?

Det er levertran - ikke torskerogn :D

Det var tæt på :lol:

Yderst :D
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Planten » 22. dec 2019, 13:04

Falstria skrev:
Planten skrev:
Misantropen skrev:
Falstria skrev:Jeg har en plan der kan løse alle verdens problemer.

Er det noget med en stegt klump strimlet svin, hvidløg og torskerogn?

Det er levertran - ikke torskerogn :D


I tager begge fejl, det er røget torskelever ;)

Jøsses ja. Hvordan kunne jeg glemme det :-D du plejer altså ikke sige "røget" :lol:
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 22. dec 2019, 13:12

Planten skrev:
Falstria skrev:
Planten skrev:
Misantropen skrev:
Falstria skrev:Jeg har en plan der kan løse alle verdens problemer.

Er det noget med en stegt klump strimlet svin, hvidløg og torskerogn?

Det er levertran - ikke torskerogn :D


I tager begge fejl, det er røget torskelever ;)

Jøsses ja. Hvordan kunne jeg glemme det :-D du plejer altså ikke sige "røget" :lol:

Nej :naughty:
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 25. dec 2019, 11:04

Jeg må indrømme at jeg er ret forarget over hvor mange gaver børn får, når jeg læser inde i den tråd. Over 10 gaver per barn... Særligt når rigtig mange godt ved at det er langt over gevind - hvorfor siger man ikke stop? Det er jo spild og overforbrug på alle planer...
13
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 25. dec 2019, 11:44

lillebjoern skrev:Jeg må indrømme at jeg er ret forarget over hvor mange gaver børn får, når jeg læser inde i den tråd. Over 10 gaver per barn... Særligt når rigtig mange godt ved at det er langt over gevind - hvorfor siger man ikke stop? Det er jo spild og overforbrug på alle planer...


10 gaver er da ikke ret meget hvis man har en normal familiestørrelse. Hvordan vil du forhindre det? Sige til bedsteforældrene at de maks må bruge 200 fordi klimaet?
10
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TinaW » 25. dec 2019, 11:57

abcd skrev:
lillebjoern skrev:Jeg må indrømme at jeg er ret forarget over hvor mange gaver børn får, når jeg læser inde i den tråd. Over 10 gaver per barn... Særligt når rigtig mange godt ved at det er langt over gevind - hvorfor siger man ikke stop? Det er jo spild og overforbrug på alle planer...


10 gaver er da ikke ret meget hvis man har en normal familiestørrelse. Hvordan vil du forhindre det? Sige til bedsteforældrene at de maks må bruge 200 fordi klimaet?


Jeg fik da i hvert fald også samme mængde gaver som barn.
Synes heller ikke 10-12 gaver pr barn er meget. Nu står der jo ingen steder, hvor stort et beløb børnene samlet får for.
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 25. dec 2019, 12:01

Vi havde vanvittig mange gaver i går. Og jeg elskede det. Det mindede mig om min barndom...synet af bjergene af gaver. Jeg skænkede ikke overforbrug eller klima en tanke. Jeg tænkte kun: Nøøøøj.
14
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anlewi » 25. dec 2019, 12:04

Jeg elsker at købe og få julegaver...
8
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Yetie » 25. dec 2019, 12:16

Så må jeg helt sikkert ikke sige at jeg, en voksen kvinde på 39, fik 10 gaver i går. :o Det kom sgu også bag på mig. Men det er fantastiske gaver og jeg er vildt glad for dem.
6
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21845

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 25. dec 2019, 12:18

Jeg er sådan set rimelig ligeglad med hvor mange gaver folk får.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7327
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 25. dec 2019, 12:28

Mavis skrev:
Anlewi skrev:Jeg elsker at købe og få julegaver...


X2, og udover maden, pynten og samværet er gaverne det vigtigste ved julen for mig.


Det er vel næsten også det hele du beskriver der, er det ikke? Eller hvad overser jeg?
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 25. dec 2019, 12:58

abcd skrev:
lillebjoern skrev:Jeg må indrømme at jeg er ret forarget over hvor mange gaver børn får, når jeg læser inde i den tråd. Over 10 gaver per barn... Særligt når rigtig mange godt ved at det er langt over gevind - hvorfor siger man ikke stop? Det er jo spild og overforbrug på alle planer...


10 gaver er da ikke ret meget hvis man har en normal familiestørrelse. Hvordan vil du forhindre det? Sige til bedsteforældrene at de maks må bruge 200 fordi klimaet?


Ja, jeg ville da sige til mine egne forældre og svigerfamilien, at jeg enten 1) frabad mig 10+ gaver på barnets vegne eller 2) at de slog sig sammen med andre om noget lidt større. Jeg synes 10 gaver per barn er rigtig meget. Det er der da ikke noget særligt kontroversielt ved. At en baby får 12 gaver, hvoraf størstedelen ikke bliver brugt, er da langt ude.

Og logikken med familiestørrelse af da i denne sag uvæsentlig - hvis man havde en familie på 30 ville det bare være forventeligt, at man fik 30 gaver eller hvad?
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 25. dec 2019, 12:58

Mavis skrev:
TinaW skrev:
abcd skrev:
lillebjoern skrev:Jeg må indrømme at jeg er ret forarget over hvor mange gaver børn får, når jeg læser inde i den tråd. Over 10 gaver per barn... Særligt når rigtig mange godt ved at det er langt over gevind - hvorfor siger man ikke stop? Det er jo spild og overforbrug på alle planer...


10 gaver er da ikke ret meget hvis man har en normal familiestørrelse. Hvordan vil du forhindre det? Sige til bedsteforældrene at de maks må bruge 200 fordi klimaet?


Jeg fik da i hvert fald også samme mængde gaver som barn.
Synes heller ikke 10-12 gaver pr barn er meget. Nu står der jo ingen steder, hvor stort et beløb børnene samlet får for.


Enig, 10 gaver til et barn kunne jo være en bamse, en bog, noget slik, noget mere slik, noget Lego, et spil, noget mere Lego, nogle plastikdyr, en fodbold og et computerspil. Er det meget? Med gaver fra 7-10 familiemedlemmer?


Ja, jeg synes det er meget.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 25. dec 2019, 13:01

Yetie skrev:Så må jeg helt sikkert ikke sige at jeg, en voksen kvinde på 39, fik 10 gaver i går. :o Det kom sgu også bag på mig. Men det er fantastiske gaver og jeg er vildt glad for dem.


Det må du da gerne. Nu handlede mit indlæg om gaver til børn - jeg synes der er en forskel. I mange tilfælde har børnene jo ikke ønsket sig det, de får - ikke at man ikke må få gaver, man ikke ønsker sig, men som flere giver udtryk for i tråden, bliver gaverne aldrig brugt eller givet videre.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"