Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 08:56

Pixie88 skrev:Jeg spiser heller ikke kød (med få undtagelser) og oplever også at jeg skal retfærdiggøre det. Ofte virker det som om personen gerne vil starte en diskussion op med mig.
Desværre for dem, undgår jeg kød fordi jeg ikke kan lide det. Der er ikke skide meget grundlag for en diskussion :-D

Der er så råddent man ikke kan tage et aktivt valg for sit liv, uden forældre, kødspisere, ateister eller religiøse skal have en mening om det konfuckingstant.
Hvis folk har det godt med deres valg, så er det jo kun godt?!


Jeg fatter ikke det der behov for at starte diskussionen. Altså hvis man har taget et valg, så har man jo nok tænkt bare lidt over det, og at der så kommer en eller anden bøv og siger at man godtnok er dum fordi dyr skal alligevel dø... jamen det gør jo nok ikke at man liiiige pludselig får en eller anden crazy åbenbaring og straks ændrer mening igen... :lol: Sjovt nok er folk aldrig sådan oprigtigt interesserede og informative, de er ALTID fornærmende, militante og nedladende. Som om man gider tage imod gode råd fra sådan en type, uanset hvad emnet så ellers måtte være. :lol:

Men det er jo også lige meget om der er en politisk, religiøs eller helt tredje årsag bag beslutningen. Hvis jeg spørger nogen hvorfor de ikke spiser kød, og de siger "Det er Guds vilje", så siger jeg "Nå, jamen okay", og så kommer jeg videre med mit liv. For selvom det lyder skørt i mine ører, så er det hverken mit liv eller min beslutning - eller min plads at gøre mig til dommer over det.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 19. jul 2016, 09:08

Hele emnet om at bashe andre for at være hhv. kødspiser, veganer etc. minder mig lidt om mennesker, som f.eks, vitterligt er meget rige. Det er sjældent noget de skilter med, i form af meget dyre biler eller andet meget dyrt.
Hvorimod folk, som gerne vil opfattes som meget rige (men reelt ikke er det), har ufatteligt travlt med at flashe alt muligt dyrt og ekstravagant.

Førstnævnte gruppe, er bare det de er, fordi de ved at de er det. Sidstnævnte gruppe, vil gerne være det de ikke er og har derfor brug for at andre tror at de er det. Det bestyrker dem i troen.

Men tro, er som bekendt noget, der finder sted oppe i hovedet. Virkeligheden, er det som, rent faktisk findes.

Morale: Vær det du, rent faktisk er og ikke det du gerne vil have, at andre skal tro at du er. Er man det, går man ikke ret meget op i, hvad andre er.

ps. selvopfundet (til lejligheden). Kald mig bare Guru eller noget andet passende. :fløjt:
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19041

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 19. jul 2016, 09:23

paint skrev:Hele emnet om at bashe andre for at være hhv. kødspiser, veganer etc. minder mig lidt om mennesker, som f.eks, vitterligt er meget rige. Det er sjældent noget de skilter med, i form af meget dyre biler eller andet meget dyrt.
Hvorimod folk, som gerne vil opfattes som meget rige (men reelt ikke er det), har ufatteligt travlt med at flashe alt muligt dyrt og ekstravagant.

Førstnævnte gruppe, er bare det de er, fordi de ved at de er det. Sidstnævnte gruppe, vil gerne være det de ikke er og har derfor brug for at andre tror at de er det. Det bestyrker dem i troen.

Men tro, er som bekendt noget, der finder sted oppe i hovedet. Virkeligheden, er det som, rent faktisk findes.

Morale: Vær det du, rent faktisk er og ikke det du gerne vil have, at andre skal tro at du er. Er man det, går man ikke ret meget op i, hvad andre er.

ps. selvopfundet (til lejligheden). Kald mig bare Guru eller noget andet passende. :fløjt:


Ok, hr. Guru. Så det du siger er, at man burde se sådan her ud hele dagen? :gruble:

Billede


:D
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf achillaxedprune » 19. jul 2016, 09:28

Kattefjæs skrev:
Akehurst2 skrev:Som en der tidligere har svælget i bridezillas-programmer og egentlig altid troet, at det hele var iscenesat, for så skrækkelige kunne ingen da være, er jeg faktisk lidt misundelig på, at du har fået lov til at opleve en vaskeægte bridezilla i virkeligheden :genert:

En småirriterende, let stresset brud med enkelte udfald er jo bare sådan en, man er lidt overbærende overfor, men det der er jo et sociologisk studie, der udspiller sig i realtime for øjnene af en :-D



Seneste nyt just in på sms fra veninde som ikke var klog nok til at melde afbud:

Bruden har været sygemeldt fra arbejde i en uge nu fordi hun er så stresset over brylluppet.

:nej:


What?! Det skal arbejdsgiveren da ikke betale for?! Hun kan tage ferie, kan hun. Årh, hvis det er rigtigt burde hun som minimum få en advarsel.
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anne Droid » 19. jul 2016, 09:31

Jeg synes ordet kødspiser er grimt. Jeg spiser kød, men jeg spiser også andet.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 09:58

achillaxedprune skrev:
What?! Det skal arbejdsgiveren da ikke betale for?! Hun kan tage ferie, kan hun. Årh, hvis det er rigtigt burde hun som minimum få en advarsel.


Jeg er glad for at jeg har meldt afbud og kan være ligeglad med dramaet.

Jeg kender ikke rigtig bruden, det er hendes kommende mand som er en fjern bekendt - men hun er typen som ukritisk deler anti-vaxxer-propaganda og helt oprigtigt tror på alt hun læser på nettet. :lol: Jeg tror ikke hun er typen som går specielt meget op i sit arbejde eller for den sags skyld har seriøse evner for at skelne mellem rigtigt og forkert. Kritisk sans har hun i hvert fald ikke.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 10:03

Anne Droid skrev:Jeg synes ordet kødspiser er grimt. Jeg spiser kød, men jeg spiser også andet.


Hva'? Prøver du at fortælle os at mennesker, som spiser kød, ikke udelukkende lever af lammekøller og rå kyllinger som de fortærer med hud og fjer i huler efter at have givet dyret et lammende gok i hovedet med en kølle? :8: Det næste du fortæller os er vel at de heller ikke spytter knogler og sener ud på jorden mens de grynter. I don't believe it... :lol:
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 19. jul 2016, 10:06

Jeg så engang en mentalt udviklingshæmmet mand sidde i Kvicklys Bistro og spise en hel grillstegt kylling. En hel kylling. Inkl. knogler.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. jul 2016, 10:18

Folk har i det hele taget meget travlt med andres kostvaner og præferencer.
Man skal nok få at høre, hvis man ikke lige spiser som "alle andre" uanset grunden.

Men jeg har nu alligevel aldrig hørt vegetarer, veganere eller kødspisere omtalt som barnlige. Det er kun os kræsne, der får det prædikat.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 19. jul 2016, 10:28

Jeg er inderligt glad for, at min svigerinde får en abort.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 10:33

Fru Sunshine skrev:Folk har i det hele taget meget travlt med andres kostvaner og præferencer.
Man skal nok få at høre, hvis man ikke lige spiser som "alle andre" uanset grunden.

Men jeg har nu alligevel aldrig hørt vegetarer, veganere eller kødspisere omtalt som barnlige. Det er kun os kræsne, der får det prædikat.


Jeg har efterhånden været det hele igennem, så på et tidspunkt, da endnu én af de der fordømmende typer spurgte hvorfor jeg dog ikke spiser kød, sagde jeg at jeg er kræsen og ikke kan lide det. Det kan man vel ikke argumentere imod.

Men så fik jeg at vide at jeg er barnlig og kræsen og at jeg bare ikke har smagt DERES lammekølle/grillkylling/steak/whatever. :D :D :D

Man kan fandme da ikke vinde!
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. jul 2016, 10:37

Kattefjæs skrev:
Fru Sunshine skrev:Folk har i det hele taget meget travlt med andres kostvaner og præferencer.
Man skal nok få at høre, hvis man ikke lige spiser som "alle andre" uanset grunden.

Men jeg har nu alligevel aldrig hørt vegetarer, veganere eller kødspisere omtalt som barnlige. Det er kun os kræsne, der får det prædikat.


Jeg har efterhånden været det hele igennem, så på et tidspunkt, da endnu én af de der fordømmende typer spurgte hvorfor jeg dog ikke spiser kød, sagde jeg at jeg er kræsen og ikke kan lide det. Det kan man vel ikke argumentere imod.

Men så fik jeg at vide at jeg er barnlig og kræsen og at jeg bare ikke har smagt DERES lammekølle/grillkylling/steak/whatever. :D :D :D

Man kan fandme da ikke vinde!

Nope.
Hvis man spiser ud fra principper, er man hysterisk, spiser man kød, er man ond, og er man kræsen, er man barnlig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 19. jul 2016, 10:40

Fru Sunshine skrev:
Kattefjæs skrev:
Fru Sunshine skrev:Folk har i det hele taget meget travlt med andres kostvaner og præferencer.
Man skal nok få at høre, hvis man ikke lige spiser som "alle andre" uanset grunden.

Men jeg har nu alligevel aldrig hørt vegetarer, veganere eller kødspisere omtalt som barnlige. Det er kun os kræsne, der får det prædikat.


Jeg har efterhånden været det hele igennem, så på et tidspunkt, da endnu én af de der fordømmende typer spurgte hvorfor jeg dog ikke spiser kød, sagde jeg at jeg er kræsen og ikke kan lide det. Det kan man vel ikke argumentere imod.

Men så fik jeg at vide at jeg er barnlig og kræsen og at jeg bare ikke har smagt DERES lammekølle/grillkylling/steak/whatever. :D :D :D

Man kan fandme da ikke vinde!

Nope.
Hvis man spiser ud fra principper, er man hysterisk, spiser man kød, er man ond, og er man kræsen, er man barnlig.


Eneste løsning er at begynde at spise mennesker. Så er man psykopat og så er der ingen der tør udtale sig om hvad man er (ansigt til ansigt i hvert fald)
23
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 11:00

Hunkat skrev:
Eneste løsning er at begynde at spise mennesker. Så er man psykopat og så er der ingen der tør udtale sig om hvad man er (ansigt til ansigt i hvert fald)



:8: :8: :8: :8: :8:

Du har fundet svaret :danse:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 19. jul 2016, 13:33

Lemonella skrev:Jeg plejer bare, at fortælle, jeg er altædende. :D



Men "alt" inkluderer vel også mennesker, møbler, statuer og skraldespande. :gruble:
3

Tilbage til "Generelt"