Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 17. dec 2015, 20:37

ShuruQ skrev:Der burde seriøst være regler for det udendørs julepynt.

Jeg er egentligt splittet for på den ene side bryder jeg mig ikke om der skal være regler for hvad folk gør på deres egen grund men på den anden side ville jeg være pænt muggen over at bo overfor nogen der havde 17.000 lys blinkende i haven hele december og havde kæmpe plastisksnemænd, rensdyr i originalstørrelse :tie:.

Jeg vil gerne være den der overbærende person og folk skal også bare slå sig løs men der må være bare lidt grænser.


Enig. Jeg elsker smagfuld udendørsbelysning og der kan sagtens være meget af den alligevel. Og jeg kan også sagtens acceptere, at "smagfuld" kan tolkes bredt, så der både er rensdyr og julemænd og neonblå isbjørne. Men når det blinker i alle regnbuens farver er det lige før jeg får et anfald af noget slemt. Jeg ville blive bims i flere stadier, hvis det var min udsigt i hele december.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 17. dec 2015, 20:38

ShuruQ skrev:Der burde seriøst være regler for det udendørs julepynt.

Jeg er egentligt splittet for på den ene side bryder jeg mig ikke om der skal være regler for hvad folk gør på deres egen grund men på den anden side ville jeg være pænt muggen over at bo overfor nogen der havde 17.000 lys blinkende i haven hele december og have kæmpe plastisksnemænd, rensdyr i originalstørrelse, julebukke osv :tie:.

Jeg vil gerne være den der overbærende person og folk skal også bare slå sig løs men der må være bare lidt grænser.

Man kunne jo "komme til" at gå i søvne og klippe nogle ledninger over i ly af natten :fløjt: :engel:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sevii » 18. dec 2015, 11:13

Det er irriterende man ikke kan stå og vente på en bus uden man skal blive udsat for røg. Selv hvis man går væk, kommer de tættere på. (Det har jeg så aldrig oplevet før. Kan de ikke stå stille med deres smøg?)
Og jeg ved godt man ikke må sige det, men kan ikke holde det ud. :tie:
5
:banan: :banan:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 18. dec 2015, 11:45

ShuruQ skrev:Der burde seriøst være regler for det udendørs julepynt.

Jeg er egentligt splittet for på den ene side bryder jeg mig ikke om der skal være regler for hvad folk gør på deres egen grund men på den anden side ville jeg være pænt muggen over at bo overfor nogen der havde 17.000 lys blinkende i haven hele december og have kæmpe plastisksnemænd, rensdyr i originalstørrelse, julebukke osv :tie:.

Jeg vil gerne være den der overbærende person og folk skal også bare slå sig løs men der må være bare lidt grænser.

AHA! Nu viser muselmændene deres sande ansigt i et frontalangreb på selveste julen! :D :D :D :D :D :D

Nej, spøg til side ... det er ærgerligt der altid er nogle, der skal importere alt det mest smagløse fra USA :gammel:
Men det har været supportet af TV2 de seneste par år med konkurrencer om det mest gevaldige jule-have-arrangement, og man kan komme i fjernsynet med det og det hele. :genert:
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anne Droid » 18. dec 2015, 12:19

:træt:
Fru Sunshine skrev:
Allmost_Famous skrev:Star Wars virker som noget værre bæ. Jeg har aldrig set noget af det, men alene hypen omkring dem er nok til, at jeg ikke gider se dem. Jeg mener... Mærkelige væsener fra underlige planeter i rummet, og sådan noget. Arj, vel....

Og en nilfiskstøvsuger i en af hovedrollerne.


Og håndboldMikkel som jeg ikke kan huske efternavnet på, er også med i rollen som Chewbacca.
1
Klimatosse
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 18. dec 2015, 14:48

At utålelige nevø og utålelige nevøs kone har meldt afbud til det hastigt-stablet-på-benene-jule-tam-tam, vi fra "Bænke-banden" skal til i aften.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 18. dec 2015, 15:47

Spansk er et frygteligt grimt sprog i mine ører.
(min mand er røvirriterende for tiden, for han går og rabler spanske floskler af sig, bare for at drille.)
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 18. dec 2015, 21:49

polavyk skrev:Jeg fryder mig over, at endnu en venstrepolitiker har meldt sig ud og er gået over til Alternativet.

Hvem? :)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 19. dec 2015, 00:26

Har intet med brugeren der skrev det at gøre, men..
Den politiske korrekthed angående at folk med autisme "nu hedder" mennesker med funktionshæmning er så langt ude at det efter min mening går ud over dem man gerne vil skåne.
En forstuvet fod, en brækket arm, hold i nakken ..også = mennesker med funktionshæmning.

'
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. dec 2015, 00:36

Bimmerdyret skrev:Har intet med brugeren der skrev det at gøre, men..
Den politiske korrekthed angående at folk med autisme "nu hedder" mennesker med funktionshæmning er så langt ude at det efter min mening går ud over dem man gerne vil skåne.
En forstuvet fod, en brækket arm, hold i nakken ..også = mennesker med funktionshæmning.

'


Hvis det er det samme indlæg, vi tænker på, står der da intet om, at autister nu skal kaldes noget andet.
Der står, at hvis autismen er så fremherskende for den pågældende person, at vedkommendes evne til at klare sig selv (og fx. passe et almindeligt job) er berørt, bliver han/hun betragtet som udviklingshæmmet, hvilket i dag kaldes at have nedsat funktionsevne.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 19. dec 2015, 01:45

What the fox say?
4
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 19. dec 2015, 04:34

polavyk skrev:Han hedder Michael Jellesmark http://politik.tv2.dk/2015-12-17-endnu- ... ulige-kaar

Tak!
Nå ja, ham havde jeg aldrig hørt om.
Men det er sjovt, at der åbenbart går en åben linje den vej ... altså jeg mener, man kunne jo vanskeligt forestille sig et mange-årigt medlem af Venstre melde sig direkte over i Enhedslisten eller SF.
Men med Alternativet går det åbenbart fint :)
Venstre-afhoppere af den slags plejede at melde sig ind i de Radikale.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 19. dec 2015, 08:16

Bimmerdyret skrev:Har intet med brugeren der skrev det at gøre, men..
Den politiske korrekthed angående at folk med autisme "nu hedder" mennesker med funktionshæmning er så langt ude at det efter min mening går ud over dem man gerne vil skåne.
En forstuvet fod, en brækket arm, hold i nakken ..også = mennesker med funktionshæmning.

'



Det minder mig om den underviser på historiestudiet som insisterede på at man ikke måtte sige slaver. Det hedder ufrigjorte. I en lang periode (og stadig sådan set) var jeg overbevidst om at han tog pis på folk. Men nej.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 19. dec 2015, 09:02

Hunkat skrev:Det minder mig om den underviser på historiestudiet som insisterede på at man ikke måtte sige slaver. Det hedder ufrigjorte. I en lang periode (og stadig sådan set) var jeg overbevidst om at han tog pis på folk. Men nej.

:stoned: Ja, man bliver så træt af sådan noget ...
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 19. dec 2015, 09:30

Jeg elsker mine veninder. Men nogle gange bliver jeg sgu skuffet over nogen af dem, fordi jeg bruger timer på at lytte, men den går ikke helt den anden vej. Specielt med en enkelt, som jeg har hjulpet rigtig meget. Også økonomisk, hvor jeg har givet mere, end jeg egentlig havde råd til. Og nu kan jeg ikke engang overraske hende mere med at sende lidt godt med hende hjem, når hun er her. For hun kommer mig i forkøbet og spørger selv: "Må jeg ikke få det og det med hjem?".
En af mine allertætteste veninder var så sød at tilbyde at se, om hun havde noget hun kunne donere til "tigger"veninden. Skide sødt gjort, for hun kender hende slet ikke. "Tigger"veninden har sendt mig besked om en forespørgsel på om min anden veninde havde noget hun kunne få, fordi jeg kom til at fortælle, at min veninde havde tænkt på hende.

Æv, hvor er det pisse irriterende. Og nu har jeg det sådan....arghh, at jeg ved at denne veninde skal sidde alene nytårsaften, og egentlig har jeg lyst til at invitere hende til at være sammen med mig og en anden veninde. Men jeg orker ikke. For jeg ved, at hun sikkert vil gå i gang igen og bede om at få rester med hjem.
Jeg har intet problem med hun kommer med uden at bidrage med noget. Overhovedet. Men jeg har virkelig et problem med at føle min godhed bliver udnyttet.
4
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"