Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 20. nov 2017, 02:00

dgd2007 skrev:
Juki skrev:Folk på sociale medier der føler de skal retfærdiggøre og redegøre for hvorfor de ser ud som de gør irriterer mig grænseløst.

Især når det skal fremstå som om de lige pludselig er totalt cool med deres "fejl", når det skriger til himlen at de er det totalt modsatte.

Bemærk at jeg skriver fejl i citationstegn! For tit er det sådan nogle almindelige og ganske normale ting, deres alder og køn taget i betragtning.

Det klinger bare lidt hult når man er nødt til at gøre opmærksom på at man har det helt okay med sine store ridebukselår og asymmetriske bryster.

Alting bliver selvfølgelig irriterende i for store doser ... jeg ved ikke, om det der er særlig moderne lige nu?
Men det er da et ædelt formål, så jeg synes ikke, man skal være for fordømmende over, at nogle prøver at gøre det på den måde :)
Jeg er selvfølgelig enig med dig i, at det at de gør det, beviser, at de ikke er okay med det ... men de prøver da. Meget hellere det end dem, der agiterer for, at man "bare lige" skal lave alt muligt om.

Det er sådan set lige meget om de er for tykke, tynde, er naturlige eller har fået foretaget kosmetiske indgreb. Det virker bare ikke overbevisende på mig når de poster et billede af dem selv og en lang undskyldning/forklaring sammen for hvorfor de er #bodypositive. Eller hvad det nu er.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 20. nov 2017, 02:26

Juki skrev:Det er sådan set lige meget om de er for tykke, tynde, er naturlige eller har fået foretaget kosmetiske indgreb. Det virker bare ikke overbevisende på mig når de poster et billede af dem selv og en lang undskyldning/forklaring sammen for hvorfor de er #bodypositive. Eller hvad det nu er.

Njaeh, jeg tør ikke sige med sikkerhed, hvordan det virker, når jeg ikke har set ret meget af sådan noget.
Men formodentlig er det en slags modvægt mod forskellige andre påvirkninger om, at alle burde se ud på en bestemt måde.
De påvirkninger tror jeg da, gør meget mere skade. Og man kan jo heller ikke udelukke, at nogle andre faktisk bliver inspireret af at se, at man kan se ud på masser af forskellige måder?
Jeg kan ikke se, det er så slemt - men altså, som jeg gav dig ret i fra starten, kan alting blive for meget, hvis det bliver en mode. Men jeg har dog en vis sympati for det der. De fleste piger har vel eller har haft nogle "udseende-issues" - og min kone sagde da engang, at omklædningsrummene til sport havde været rigtig mht. sådan noget, fordi man bliver klar over, at der er alle slags.
Alternativet er jo, at man kun får en påvirkning om, at der er én rigtig måde at se ud på - og hende der ikke gør det, dårligt nok tør gå i svømmehallen pga. det ... og derved ikke opdager, at det er meget få, der rent faktisk ser ud som Vogue-modellen, eller hvad har vi.
Så jeg er nu overvejende positiv over for den slags initiativer. Stadigvæk med forbeholdet om, at man kan få for meget af alting. Men grundlæggende jo.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 20. nov 2017, 07:19

Rygere som nærmest af stolte af det er uintelligente. :tie:
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 20. nov 2017, 07:47

0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 20. nov 2017, 08:01


Ej, hvor strengt!
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 20. nov 2017, 08:12

dgd2007 skrev:
Juki skrev:Det er sådan set lige meget om de er for tykke, tynde, er naturlige eller har fået foretaget kosmetiske indgreb. Det virker bare ikke overbevisende på mig når de poster et billede af dem selv og en lang undskyldning/forklaring sammen for hvorfor de er #bodypositive. Eller hvad det nu er.

Njaeh, jeg tør ikke sige med sikkerhed, hvordan det virker, når jeg ikke har set ret meget af sådan noget.
Men formodentlig er det en slags modvægt mod forskellige andre påvirkninger om, at alle burde se ud på en bestemt måde.
De påvirkninger tror jeg da, gør meget mere skade. Og man kan jo heller ikke udelukke, at nogle andre faktisk bliver inspireret af at se, at man kan se ud på masser af forskellige måder?
Jeg kan ikke se, det er så slemt - men altså, som jeg gav dig ret i fra starten, kan alting blive for meget, hvis det bliver en mode. Men jeg har dog en vis sympati for det der. De fleste piger har vel eller har haft nogle "udseende-issues" - og min kone sagde da engang, at omklædningsrummene til sport havde været rigtig mht. sådan noget, fordi man bliver klar over, at der er alle slags.
Alternativet er jo, at man kun får en påvirkning om, at der er én rigtig måde at se ud på - og hende der ikke gør det, dårligt nok tør gå i svømmehallen pga. det ... og derved ikke opdager, at det er meget få, der rent faktisk ser ud som Vogue-modellen, eller hvad har vi.
Så jeg er nu overvejende positiv over for den slags initiativer. Stadigvæk med forbeholdet om, at man kan få for meget af alting. Men grundlæggende jo.

Men det er jo heller ikke det jeg har noget imod.

Selvfølgelig skal der være et alternativ til den åleslanke fitness/yoga veganer-pige og prototypen på et nyt medlem af Kardashian familien. Det er jo kun naturligt og forventeligt med en form for oprør og modsvar til det unaturlige ideal man ser på sociale medier.

Det er ganske trist at folk føler sig forkerte og unormale fordi de ikke kan identificere sig med den krop der er standard, med eller uden filter, på fx Instagram.

Det er klart at ser man kun en måde at se ud og opføre sig på, så vil de fleste føle sig anderledes og forkerte i stedet for unikke og specielle.

Jeg er egentlig ligeglad med hvordan man ser ud, selvom det da er kedeligt hvis vi alle skal være ens. Jeg er ikke i tvivl om at min opdragelse/opvækst og alder er medvirkende til at jeg har et afslappet og naturligt forhold til kroppen. Jeg er nemlig også vokset op med fællesbad efter sport eller hvis man var i svømmehallen, derudover var nøgne kroppe ikke noget man som sådan gik op i. Bare bryster på stranden var et normalt syn for der var ikke samme fokus på at nøgne kroppe var lig med noget seksuelt. Eller gjorde at folk følte sig krænkede fordi det var grænseoverskridende.

Jeg har da også oplevet ting der vil være uhørte i dag, tænker jeg. Fx at voksne, ikke nære familiemedlemmer klædte om fra tøj til badetøj og omvendt foran "alle". Da jeg var teenager så jeg også min klasselærer nøgenbade i en sø, i forbindelse med noget idræt. I begge situationer var der ikke overladt meget til fantasien, men det gjorde sådan set ikke noget for det var heller ikke pointen. Det handlede jo netop ikke om at kroppen var et objekt eller at det var noget seksuelt i det. Ingen gjorde det for at vise sig frem fx, men fordi det var det praktiske og ganske normalt.

Selv er jeg ikke en klassisk skønhed med høje kindben og modelmål. Jeg vejer over 100 kg og har ikke komplekser over min krop. Jeg går op i mit udseende på den måde at jeg går i bad, har rent tøj på der klæder min krop, bruger makeup når jeg har lyst og jeg går til frisør for at have en pæn frisure der klæder mit kødfyldte hoved.

Bekræftelse fra andre om at man ser godt ud er da skønt! Men fordi jeg har det godt med mig selv og min krop har jeg ikke behov for at overbevise andre om at det netop er sådan jeg har det. Det er bare det der undrer mig eller er min pointe.

Altså misforstå mig ikke, jeg vil da også gerne af med mine mormorarme, have en fyldigere røv og en fladere mave, det er bare ikke altoverskyggende for mig. Da jeg var teenager var jeg da også træt af mine kæmpestore ridebukselår, selvom jeg var en str 36-38. Jeg har virkelig brugt meget tid og mange ressourcer på at finde fejl ved mig selv, både fysisk og psykisk! Men i dag er jeg kommet dertil at det er spild af bekymringer at spekulere over hvorfor jeg får ben som en yeti, hvis ikke jeg barberer dem, og hade mig selv for at få stikkelsbærben få timer efter barbering, for hvad mon ikke andre mon tænker om det! I stedet for at tænke på om jeg selv har et problem med det..

Jeg er bare kommet dertil at jeg enten må acceptere situationen eller gøre noget ved det(Det gælder desuden også andre aspekter i livet) Men at dyrke, bekræfte og hade mig selv for ting er virkelig tidsspilde for mig og er ikke nogle kampe jeg p.t. gider bruge krudt på. Om det vil ændre sig med tiden kan jeg selvfølgelig ikke sige på nuværende tidspunkt :)
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 20. nov 2017, 08:16

Jeg er træt af sensitive, indadvendte typer, som åbenbart skal holdes i hånden og inkluderes på pædagogisk vis, så de ikke "føler sig tromlet". Men de er ikke i stand til selv at stille op, selv at udføre ideer, selv at træde til når der er en åbning. Nej nej.
Tag dog ansvar for dit eget arbejdsliv, og lad være med at være en klods om mit ben. Hmpf.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 20. nov 2017, 08:22

kartoffelpizza skrev:Jeg synes, det er decideret uoplyst og latterligt, når man både beklager sig over at betale skat og samtidig har velfærdssystemet tæt inde på livet og udtrykker stor tilfredshed med hjælpen. Altså hvor fanden tror I pengene kommer fra? :rulle:

Bare i weekenden har jeg både læst en debattør herinde whine, flere familemedlemmer brokke sig og en kollega - og vi arbejder gudhjælpemig på et hospital.

Det er SÅ fint at være imod skat. Så skal man bare være konsekvent og ikke få offentlige ydelser, ikke benytte offentlige hospitaler, ikke brokke sig over ventetider, ikke få hjemmehjælp osv.
Og ja, indimellem skal vi betale lidt mere - det skal vi fordi vi kan behandle flere mere effektivt.

Så når pædagogerne har tid til at nusse dit barn, når sygeplejersken har tid til 30 minutters snak med din deprimerede mor, når et effektivt får lavet en plan for din fars kræftforløb og hjemmeplejen hjælper bagefter og når vagtlægen fikser din blærebetændelse. Så husk at det er derfor. For helvede.

Hvis jeg var imod skat ville jeg da også benytte de ting der er finanseret af skat, fordi om man er for eller imod så betaler man jo stadig for det. Selvom man måske hellere ville have finansieret den slags af egen lomme ved behov, så er det sa stadig ånsvagt at betale dobbelt.

Lidt som jeg er imod licens, men føler jeg da lige så godt kan se Xfactor og Den Store Bagedyst når nu jeg alligevel betaler 200 kroner om måneden for det.

For en god ordens skyld, så er jeg ikke imod at betale skat, jeg kan bare godt sætte mig ind i at hvis man er imod at man stadig ikke har lyst til at betale knap halvdelen af sin indtægt til noget, og så på samme tid købe samme ydelser et andet sted, de er vel imod fordi de gerne vil have pengene mellem hænderne og i stedet selv betale der hvor de selv har behov.
4
...
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 773
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Brutus » 20. nov 2017, 08:23

Dirtylittledevil skrev:Hvis jeg var fattig, ville jeg ikke have lyst til at komme som gæst hos en fremmed rig(ere) familie der åbner dørene juleaften.
Jeg skulle bogstaveligt talt være sultedøden nær, og være uden tag over hovedet i en snestorm, før jeg ville have lyst til at stille op som nogens godgørende formål. Og da især hvis jeg havde børn ville jeg gøre alt i min magt for at skrabe et eller andet sammen selv.



I den grad enig. :gogo:
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 20. nov 2017, 09:29

Lemonella skrev:Mennesker der seriøst mener at rygere er uintelligente, kan ikke kende ret mange rygere. ;)

Rygning er da objektivt set et dumt valg, det er dyrt og mega usundt.
6
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Code71 » 20. nov 2017, 09:35

Pølsemix skrev:
Lemonella skrev:Mennesker der seriøst mener at rygere er uintelligente, kan ikke kende ret mange rygere. ;)

Rygning er da objektivt set et dumt valg, det er dyrt og mega usundt.


Rent objektivt er det også både dumt og dyrt og usundt at drikke cola hver dag. Er de mennesker også uintelligente?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 20. nov 2017, 09:35

kartoffelpizza skrev:Objektivt set er det også dumt at køre i bil. Sådan er der jo så meget. Det kan jo tænkes at rygeren udmærket ved det men tager et oplyst valg.

Har jeg skrevet det ikke kan være et oplyst valg?
Men hvis rygning skal kædes sammen med intelligens, så kan det da kun trække i en retning.
1
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 414
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flisseline » 20. nov 2017, 09:36

englishchannel skrev:Jeg ville have så meget mere respekt for folk, hvis de tog noget ansvar for deres egne dårlige valg, i stedet for at opføre sig som om at de bare har været udsat for uforskyldt uheld.

F.eks. kender jeg et par, hvor kvinden læste en kandidat i et fag med meget høj ledighed, hvor man skal ud at networke som en gal for at have en chance for at få betalt arbejde. 3 måneder inden hun afleverer speciale vælger de så at droppe at præventionen og hun bliver gravid. Hun kan selvfølgelig ikke få job som gravid i et fag, der i forvejen er vanvittigt konkurrencepræget, og da barnet kommer, tager hun et års barsel.

Efter barslen når hun at søge job i ca. 2 mdr. før hun er gravid igen og igen tager et års barsel. Nu er hendes uddannelse pludselig 3 år forældet uden nogen form for relevant erfaring og hun kan selvfølgelig ikke få job, så hun ender med at arbejde ufaglært. Fordi hun ikke har et velbetalt arbejde, har de ikke råd til det meget store og dyre drømmehus, og nu er hele verden uretfærdig: Boligmarkedet er unfair og jobmarkedet er unfair, regeringen er nogle røvhuller og vi skal allesammen synes at det er så synd for dem.

Men altså: Ingen tvang dem til at blive (planlagt!) gravide inden hun overhovedet kom på arbejdsmarkedet. Ingen tvang hende til at tage et års barsel. Ingen tvang dem til at blive (igen planlagt) gravide med det samme efter, igen efterfulgt af et års barsel. Ingen tvang hende til at læse en uddannelse uden reelle jobmuligheder.

Jeg er så træt af, at en lang række åbenlyst dårlige beslutninger bliver fremstillet som i bedste fald uheld og i værste fald en konspiration af et ondt erhvervsliv og regering. I er voksne, intelligente, veluddannede mennesker, der traf en nogle uhensigtsmæssige valg. Det ville klæde jer at stå ved det.


Uh, der ramte du lige en gammel irritation hos mig! Efter endt studietid fik jeg hurtigt arbejde og blev mødt af "ih, hvor er du altså også bare heldig med dit valg af studie" og lignende udsagn. NEJ! Jeg er ikke heldig med mit valg af studie. Jeg er muligvis heldig at mine interesser har kunnet passe med et fornuftigt valg, men det er faktisk mit eget aktive valg at jeg har den uddannelse. Ligesom det er dit aktive valg at du har en uddannelse med meget dårlige og smalle jobmuligheder.
Senest rettet af Flisseline 20. nov 2017, 09:40, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 20. nov 2017, 09:37

Code71 skrev:
Rent objektivt er det også både dumt og dyrt og usundt at drikke cola hver dag. Er de mennesker også uintelligente?

Jeg har ikke kaldt rygere uintelligente, så det synes jeg du skal spørge de personer som evt. kommer med sådan en påstand.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 20. nov 2017, 09:41

Lemonella skrev:Mennesker der seriøst mener at rygere er uintelligente, kan ikke kende ret mange rygere. ;)

Hvis det er en kommentar til indlægget på forrige side, så læser jeg det ikke som at rygere er uintelligente fordi de ryger, men at det er uintelligent at være stolt af at ryge(fordi der vel ikke er noget at være stolt af)

Lidt ligesom det er uintelligent at være stolt af at køre for stærkt og uhensigtsmæssigt.

Men det kan være jeg misforstod meningen.
13
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"