Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 3. nov 2018, 11:57

Taxachaufføren virker som en ualmindelig primitiv idiot.
10
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 3. nov 2018, 17:09

Dmitra skrev:
kidkomb skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
kidkomb skrev:Jeg holder med Bendtner. Jeg håber at landsretten omstøder.


Jeg er lidt ligeglad med sagen, så jeg spørger af ren nysgerrighed.
Er det af princip du holder med ham? Eller hvad er grunden?

Da taxaselskabet anmeldte ham til politiet og politiet fik deres video fra taxaen var det første de gjorde at sigte taxachaufføren også.
Kærestens udlægning bakkes op af videoen fra taxaen.
Taxaselskabet "skal have en alvorlig snak" med chaufføren men afviser pure at fyre ham, for "han har vist fået straf nok i sine skader og han er en god fyr".
Undskyld, hvad?! Hvordan man kan man lade sådan en mand køre taxa igen?

Hvis nogen kaldte mig fucking luder, og alt muligt andet grimt, kørte imod mig i bil og smed flasker efter mig, så ville min ellers ultimativt fredelige og antivoldelige kæreste højst sandsynligt også have stukket chaufføren en på låget. Ikke for at gengælde eller straffe, men for at undgå at han skadede mig. Ren beskytter-instinkt.

Det er bestemt ikke af princip. Det er fordi jeg ikke kan se at det skulle være andet end selvforsvar.
Det springende punkt er at chaufføren påstår at Bendtner sparkede ham mens han lå ned. Gjorde Bendtner det (det ses ikke på videoen og ingen vidner) så holder jeg ikke med Bendtner. Gjorde han ikke, så skal den chauffør bare knytte bolden og komme videre i sit liv i stedet for at forsøge at malke situationen pga Bendtner er kendt.


Helt og aldeles enig i det hele.

Og det er bestemt heller ikke principielt, jeg bryder mig ikke om Bendtner og ville være den sidste til at forsvare ham hvis ikke det lige var for de beviser der offentligt er tilkendegivet i sagen, dem du nævner.


Hmm... Altså ifølge taxachaufføren råbte han grimme ting mod parret og kastede en tom dåse efter dem. Jeg synes ikke umiddelbart, at det berettiger selvforsvar i en grad, hvor man brækker kæben på en anden.
Jeg synes måske bare lidt det smager af "Nåhmen taxachaufføren startede med at være en narrøv, og så må jeg også gerne". Men det må man jo ikke i vores samfund. Selvom taxachaufføren har været ubehagelig og grænseoverskridende at høre på, kunne Bendtner parret jo have valgt at lukke ørene og gå videre. Jeg synes egentlig, at det er en voldsom reaktion fra Bendtners side af, at brække kæben på taxachaufføren over nogle skældsord og en tom dåse.

Anyway. Det var ikke for at diskutere. Som sagt har jeg ikke den store holdning. Jeg var bare nysgerrig på grunden til, at man er uenig med dommen.
5
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 3. nov 2018, 17:44

Guilded_Lily skrev:
Tilly skrev:
Delfin skrev:Aftershave er værre i toget om morgenen. Man kan for pokker ikke trække vejret, hvis man kommer til at sidde i kupe med sådan en fyr.

Under min uddannelse havde jeg en mandlig underviser som jeg mistænkte for at tømme en hel flaske aftershave udover sig selv hver morgen.

Det var så slemt at hvis man fx gik på en trappeopgang, så kunne man lugte hvis han også havde gået op/ned af den tidligere på dagen. Han spredte simpelthen sin dunst så det blev hængende i luften længe efter han var smuttet. Puha det var slemt :badr:

Vores undervisere skulle btw dele kontor to og to. Alle i min klasse havde super ondt af den kvindelige underviser der skulle dele kontor med ham. Vi var btw ret sikre på at han gjorde det for at maskere at han røg, og det lykkedes han da trods alt med, for man kunne kun lugte aftershaven :lol:


Min erfaring med mænd, der ikke kan styre deres aftershave er, at de forsøger at maskere et alkoholmisbrug.


ja hvem ved :lol:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 3. nov 2018, 18:49

Frøken Himmelblå skrev:
Dmitra skrev:
kidkomb skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
kidkomb skrev:Jeg holder med Bendtner. Jeg håber at landsretten omstøder.


Jeg er lidt ligeglad med sagen, så jeg spørger af ren nysgerrighed.
Er det af princip du holder med ham? Eller hvad er grunden?

Da taxaselskabet anmeldte ham til politiet og politiet fik deres video fra taxaen var det første de gjorde at sigte taxachaufføren også.
Kærestens udlægning bakkes op af videoen fra taxaen.
Taxaselskabet "skal have en alvorlig snak" med chaufføren men afviser pure at fyre ham, for "han har vist fået straf nok i sine skader og han er en god fyr".
Undskyld, hvad?! Hvordan man kan man lade sådan en mand køre taxa igen?

Hvis nogen kaldte mig fucking luder, og alt muligt andet grimt, kørte imod mig i bil og smed flasker efter mig, så ville min ellers ultimativt fredelige og antivoldelige kæreste højst sandsynligt også have stukket chaufføren en på låget. Ikke for at gengælde eller straffe, men for at undgå at han skadede mig. Ren beskytter-instinkt.

Det er bestemt ikke af princip. Det er fordi jeg ikke kan se at det skulle være andet end selvforsvar.
Det springende punkt er at chaufføren påstår at Bendtner sparkede ham mens han lå ned. Gjorde Bendtner det (det ses ikke på videoen og ingen vidner) så holder jeg ikke med Bendtner. Gjorde han ikke, så skal den chauffør bare knytte bolden og komme videre i sit liv i stedet for at forsøge at malke situationen pga Bendtner er kendt.


Helt og aldeles enig i det hele.

Og det er bestemt heller ikke principielt, jeg bryder mig ikke om Bendtner og ville være den sidste til at forsvare ham hvis ikke det lige var for de beviser der offentligt er tilkendegivet i sagen, dem du nævner.


Hmm... Altså ifølge taxachaufføren råbte han grimme ting mod parret og kastede en tom dåse efter dem. Jeg synes ikke umiddelbart, at det berettiger selvforsvar i en grad, hvor man brækker kæben på en anden.
Jeg synes måske bare lidt det smager af "Nåhmen taxachaufføren startede med at være en narrøv, og så må jeg også gerne". Men det må man jo ikke i vores samfund. Selvom taxachaufføren har været ubehagelig og grænseoverskridende at høre på, kunne Bendtner parret jo have valgt at lukke ørene og gå videre. Jeg synes egentlig, at det er en voldsom reaktion fra Bendtners side af, at brække kæben på taxachaufføren over nogle skældsord og en tom dåse.

Anyway. Det var ikke for at diskutere. Som sagt har jeg ikke den store holdning. Jeg var bare nysgerrig på grunden til, at man er uenig med dommen.

Helt ligeglad var du jo så ikke alligevel :lol:
Har du set videoen?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 3. nov 2018, 19:23

kidkomb skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
kidkomb skrev:Jeg holder med Bendtner. Jeg håber at landsretten omstøder.


Jeg er lidt ligeglad med sagen, så jeg spørger af ren nysgerrighed.
Er det af princip du holder med ham? Eller hvad er grunden?

Da taxaselskabet anmeldte ham til politiet og politiet fik deres video fra taxaen var det første de gjorde at sigte taxachaufføren også.
Kærestens udlægning bakkes op af videoen fra taxaen.
Taxaselskabet "skal have en alvorlig snak" med chaufføren men afviser pure at fyre ham, for "han har vist fået straf nok i sine skader og han er en god fyr".
Undskyld, hvad?! Hvordan man kan man lade sådan en mand køre taxa igen?

Hvis nogen kaldte mig fucking luder, og alt muligt andet grimt, kørte imod mig i bil og smed flasker efter mig, så ville min ellers ultimativt fredelige og antivoldelige kæreste højst sandsynligt også have stukket chaufføren en på låget. Ikke for at gengælde eller straffe, men for at undgå at han skadede mig. Ren beskytter-instinkt.

Det er bestemt ikke af princip. Det er fordi jeg ikke kan se at det skulle være andet end selvforsvar.
Det springende punkt er at chaufføren påstår at Bendtner sparkede ham mens han lå ned. Gjorde Bendtner det (det ses ikke på videoen og ingen vidner) så holder jeg ikke med Bendtner. Gjorde han ikke, så skal den chauffør bare knytte bolden og komme videre i sit liv i stedet for at forsøge at malke situationen pga at Bendtner er kendt.

I øvrigt synes jeg at Bendtner er en torsk på mange områder. Det er ikke derfor jeg holder med ham. Han er en super fodboldspiller til gengæld.


Jeg kan egentlig meget godt li ham, men det er jo altid sådan nogle underlige historier han bliver rodet ud i, den ene gang havde han vist pisket taxaen med sit bælte mens han havde dry humpet døren.. Det er muligvis slemt når man står i det, men det er er sq så mærkeligt at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal mene.

Her var de i første omgang stået ud blandt andet fordi chaufføren virkede underligt truende, når man så står ud og han kommer kørende efter en, så tror jeg det bliver svært at finde nogen der i har alle de fysiske alarmklokker til at gå igang.
Man kan kun dømme hvad der kan bevises og jeg kan ikke se hvordan man er kommet frem til at det udenfor enhver tvivl har været fordi bendtner bare var for aggressiv og det er blevet udelukket at der var tale om en der var truende og aggressiv som bare rendte på en der slog hårdere og først.
Jeg er ellers ikke den store fan af selvtægt, men hvis man stiller sig op så folk får en rimelig opfattelse af at de risikerer at blive faldet i ryggen eller få smidt noget i hovedet hvis de vender sig om og går, så mener jeg heller ikke det retfærdigt at dømme dem for vold.
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 4. nov 2018, 00:37

Synes folk ved for lidt om landbrug i dag. Det er oftest følelser frem for fornuft der får taletid. Det er som om, at en del, uden særlig kvalificeret baggrund, føler sig klogere end landmænd og dyrlæger.
Intentionerne er som regel fine nok. Argumentationen synes jeg halter helt grotesk meget.
2
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tobywan » 4. nov 2018, 07:00

Jeg synes det er uansvarligt, at optage boliglån til maksimalgrænsen af hvad bank og realkredit anbefaler. Ganske vist er der blevet strammet op, men det er stadig ikke en ret stor økonomisk buffer, såfremt man bliver ramt af arbejdsløshed eller sygdom.

Har også meget lidt forståelse for at optage lån, når én bank siger nej, men en anden gerne vil. Der bør de fleste overveje om det trods alt er en god ide. I de situationer vil en lejebolig uden nævneværdig risiko være en bedre løsning.

Ens hjem er trods alt nok noget af det sidste man bør gamble med her i livet.
5
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 4. nov 2018, 07:42

Tobywan skrev:Jeg synes det er uansvarligt, at optage boliglån til maksimalgrænsen af hvad bank og realkredit anbefaler. Ganske vist er der blevet strammet op, men det er stadig ikke en ret stor økonomisk buffer, såfremt man bliver ramt af arbejdsløshed eller sygdom.

Har også meget lidt forståelse for at optage lån, når én bank siger nej, men en anden gerne vil. Der bør de fleste overveje om det trods alt er en god ide. I de situationer vil en lejebolig uden nævneværdig risiko være en bedre løsning.

Ens hjem er trods alt nok noget af det sidste man bør gamble med her i livet.
Senest rettet af 1234 4. nov 2018, 07:48, rettet i alt 1 gang.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 4. nov 2018, 07:46

Tobywan skrev:Jeg synes det er uansvarligt, at optage boliglån til maksimalgrænsen af hvad bank og realkredit anbefaler. Ganske vist er der blevet strammet op, men det er stadig ikke en ret stor økonomisk buffer, såfremt man bliver ramt af arbejdsløshed eller sygdom.

Har også meget lidt forståelse for at optage lån, når én bank siger nej, men en anden gerne vil. Der bør de fleste overveje om det trods alt er en god ide. I de situationer vil en lejebolig uden nævneværdig risiko være en bedre løsning.

Ens hjem er trods alt nok noget af det sidste man bør gamble med her i livet.


Helt enig! Der er virkelig mange, der ikke kan forstå, at vi ikke har købt egen bolig, nu vi flytter til København. Men jeg har simpelthen ikke lyst til at købe for det yderst af, hvad vi må for at få en nogenlunde størrelse bolig, når vi hverken har afklaret min mands jobsituation eller om han bryder sig om at bo der. Så vil jeg hellere bo i en lejebolig vi fint har råd til bare på min indtægt til fremtiden er lidt mere afklaret og opsparingen større.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 6. nov 2018, 19:35

Fyrst Eberhard skrev:Ansigtsudtrykket er helt perfekt.



Ej :lol: Kommer han til at sige navnet?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 6. nov 2018, 19:44

lillebjoern skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Ansigtsudtrykket er helt perfekt.



Ej :lol: Kommer han til at sige navnet?

Jep. Det lyder pænt meget som han siger sønnens navn :D
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41795

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 6. nov 2018, 20:13

Jeg "pligt-liker" af og til på Facebook. Altså, jeg liker opslag, fordi jeg føler, at jeg skal (hvis det f.eks. omhandler store ting i livet), og ikke, fordi jeg har lyst :genert:
19
:lun: Be brave
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 6. nov 2018, 20:28

LaMariposa skrev:Jeg "pligt-liker" af og til på Facebook. Altså, jeg liker opslag, fordi jeg føler, at jeg skal (hvis det f.eks. omhandler store ting i livet), og ikke, fordi jeg har lyst :genert:

Det gør jeg også. Nogen gange liker jeg også et billede selv om jeg synes personen er knap så heldig på det. Fordi jeg tænker “h*n bliver glad og det koster jo ikke noget”.
12
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 6. nov 2018, 20:38

LaMariposa skrev:Jeg "pligt-liker" af og til på Facebook. Altså, jeg liker opslag, fordi jeg føler, at jeg skal (hvis det f.eks. omhandler store ting i livet), og ikke, fordi jeg har lyst :genert:


Haha sådan har jeg det også. Jeg liker altid nyt arbejde, baby, bryllup og ny bolig :lol:
Jeg føler lidt jeg er et dårligt menneske, hvis jeg ikke gør nu jeg har set opslaget.
4
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 7. nov 2018, 07:56

1234 skrev:
LaMariposa skrev:Jeg "pligt-liker" af og til på Facebook. Altså, jeg liker opslag, fordi jeg føler, at jeg skal (hvis det f.eks. omhandler store ting i livet), og ikke, fordi jeg har lyst :genert:


Haha sådan har jeg det også. Jeg liker altid nyt arbejde, baby, bryllup og ny bolig :lol:
Jeg føler lidt jeg er et dårligt menneske, hvis jeg ikke gør nu jeg har set opslaget.


Det gør jeg også, men det er desværre fordi jeg er endt i en venindegruppe, der deciderede bliver sure, hvis man ikke liker sådan nogle ting. Der var engang jeg ikke havde liket et billede af min venindes nyfødte baby, og det fik jeg da at høre for... :rulle: Det er jo ikke fordi jeg ikke vil af princip, men jeg er næsten aldrig på Facebook, og de laver ikke andet end at være på sociale medier. Så nu pligtliker jeg :mellow:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"