Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 531
Likede indlæg: 10122

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 22. nov 2017, 10:19

Jeg har en blandet holdning til Hella Joof, kan både lide hende på nogen punkter og kan ikke udstå hende på andre. Men Papmache-reglen kunne jeg ret godt lide, syntes den var sjov og underholdende, også selvom det ikke er det dybeste litteraturværk der nogensinde er skrevet :cool:
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 82
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 1469

Indlægaf Ellin » 22. nov 2017, 10:20

Nå ja og så skal vi kvinder jo bare være glad for at manden stadig er der efter børn og amning - fordi vi kvinder får jo børnene alene? Og ellers kan vi jo lige "gøre noget for mandens skyld", ik? :rulle: Hendes budskab kunne måske have været fint, hvis ikke hun formår at få alting formuleret så irriterende, som om kvinden lige skal huske at være frisk i sengen efter en lang dag med baby og efterfødselskrop.. Nå ja, og mandens rolle i det her? Han skal da bare forkæles, for at være til... :træt:

Her fra ca 1:44;
0
We need to remember what's important in life: friends, waffles, work. Or waffles, friends, work. Doesn't matter, but work is third.
Brugeravatar
Ellin

Indlægaf Ellin » 22. nov 2017, 10:23

Animi skrev:Jeg har en blandet holdning til Hella Joof, kan både lide hende på nogen punkter og kan ikke udstå hende på andre. Men Papmache-reglen kunne jeg ret godt lide, syntes den var sjov og underholdende, også selvom det ikke er det dybeste litteraturværk der nogensinde er skrevet :cool:

Der må jeg i hvert fald være uenig. Jeg har aldrig før læst noget, der gav mig så stor lyst til at kradse mine øjne ud, som det jeg fik læst af den bog. :fløjt: :D
0
We need to remember what's important in life: friends, waffles, work. Or waffles, friends, work. Doesn't matter, but work is third.
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 22. nov 2017, 10:26

Ellin skrev:
Animi skrev:Jeg har en blandet holdning til Hella Joof, kan både lide hende på nogen punkter og kan ikke udstå hende på andre. Men Papmache-reglen kunne jeg ret godt lide, syntes den var sjov og underholdende, også selvom det ikke er det dybeste litteraturværk der nogensinde er skrevet :cool:

Der må jeg i hvert fald være uenig. Jeg har aldrig før læst noget, der gav mig så stor lyst til at kradse mine øjne ud, som det jeg fik læst af den bog. :fløjt: :D

Det er jo også fint, vi har alle forskellige smag :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ellin

Indlægaf Ellin » 22. nov 2017, 10:37

Animi skrev:
Ellin skrev:

Det er jo også fint, vi har alle forskellige smag :)

Jeg tænker også, at verden ville gå i stå, hvis vi alle skulle være enige om alt.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 36
Likede indlæg: 869

Indlægaf Pølsemix » 22. nov 2017, 10:50

Tjotjalt Åblyst skrev:Vilkårligt link, det ved jeg nu ikke... Jeg påpegede i første ombæring, at du var på vej ud i en glidebaneargumentation, og understøttede det med omtalte link.

Jeg slynger lige noget ud: Hvis du er vant til at blive strøget med hårene, og ønsker at dette skal fortsætte, så kan det godt være, du befinder dig det forkerte sted, når du er på debat. Debat er netop defineret af, at man er uenige og øhhh debatterer uenigheder. - Uden denne uenighed bliver det hele hurtigt tandløst, kedeligt og mere eller mindre omsonst i øvrigt.

Noget er jeg dog helt enig med dig i. Det, man kan sige om molekylære sammensætninger på tværs af hele universet er, at de hver og een består af elementer, man kan finde i det periodiske system.

Mennesket er et sjovt væsen fordi det har tommelfingre og en forståelse af begrebet "instrument", altså et værktøj, man har konstrueret v.hj.a. et andet. - Unaturligt set i forhold til hvordan andre dyr bærer sig ad, men hypernaturligt for det specifikke dyr. Vi opfinder også begreber og koncepter og deltager i debat. Ligeligt "unaturligt". Osv osv.

I forhold til afhængighedsskabende substanser, så hører jeg dig sige, at vi burde forbyde kolonialvarer og medicin over en kam, for det meste, der er at finde indenfor disse to kategorier, er 1) skadeligt og 2) afhængighedsskabende. Se selv! Det er enerverende ensporet med sådan noget glidebaneargumentation ;)

Nej, det er ikke et glidebaneargument jeg fremfører, jeg påpeger blot at bare fordi hash/pot er et "naturligt" produkt så betyder det ikke at det er uskadeligt eller sundt. For at illustrere pointen bruger jeg den samme logik på et andet eksempel, for at drage en parallel. Altså at fordi noget findes i naturen betyder det ikke at der er sundt.
Basalt set er et glidebanearugment: at en påstår at x fører til y uden at begrunde årsagssammenhængen.

Nu hvor jeg har ydet den service at forklare dig hvad et glidebaneargument er så er det nu du skal bakke din påstand op med den rette årsagssammenhængen, det er ikke nok med en påstand og link hvor der står glidebaneargument. Sådan foregår en reel debat.

Lad os tage et andet nyligt eksempel med rygning og intelligens, du begynder at forklare om kausalitet/korrelation(at du så ikke havde helt styr på de begreber er irrelevant), selvom du ikke ville/kunne påpege hvor jeg lavede den korrelation. Du fik endda op til tre-fire muligheder for at forklare hvor jeg havde fremsat den korrelation. Det er kun en etableret sandhed i dit hoved og så fortsætter du bare ellers med skyklapper på.

Så for at kunne indgå i en reel debat kræver det at du kan argumentere, her er en påstand om hvad jeg siger og et link ikke nok.
Enten formår du ikke dette ellers også konstruerer du en stråmand for at kunne forklare hvorfor jeg tager fejl.
Derudover ville du også gøre dig selv en tjeneste ved at udelade alt det irrelevante udenomssnak.

Men for at komme bag til emnet så sagde jeg at bare fordi hash er naturligt produkt, er det ikke et argument for at det bør legaliseres.
0
fisken80
Kort karma: 157
Likede indlæg: 4781

Indlægaf fisken80 » 22. nov 2017, 10:51

Jeg kunne godt lide Hella Joof dengang hun var Buller i Bullerfnis... det siger vist alt.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 31
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 495

Indlægaf vulpesVelox » 22. nov 2017, 11:44

Pølsemix skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:Vilkårligt link, det ved jeg nu ikke... Jeg påpegede i første ombæring, at du var på vej ud i en glidebaneargumentation, og understøttede det med omtalte link.

Jeg slynger lige noget ud: Hvis du er vant til at blive strøget med hårene, og ønsker at dette skal fortsætte, så kan det godt være, du befinder dig det forkerte sted, når du er på debat. Debat er netop defineret af, at man er uenige og øhhh debatterer uenigheder. - Uden denne uenighed bliver det hele hurtigt tandløst, kedeligt og mere eller mindre omsonst i øvrigt.

Noget er jeg dog helt enig med dig i. Det, man kan sige om molekylære sammensætninger på tværs af hele universet er, at de hver og een består af elementer, man kan finde i det periodiske system.

Mennesket er et sjovt væsen fordi det har tommelfingre og en forståelse af begrebet "instrument", altså et værktøj, man har konstrueret v.hj.a. et andet. - Unaturligt set i forhold til hvordan andre dyr bærer sig ad, men hypernaturligt for det specifikke dyr. Vi opfinder også begreber og koncepter og deltager i debat. Ligeligt "unaturligt". Osv osv.

I forhold til afhængighedsskabende substanser, så hører jeg dig sige, at vi burde forbyde kolonialvarer og medicin over en kam, for det meste, der er at finde indenfor disse to kategorier, er 1) skadeligt og 2) afhængighedsskabende. Se selv! Det er enerverende ensporet med sådan noget glidebaneargumentation ;)

Nej, det er ikke et glidebaneargument jeg fremfører, jeg påpeger blot at bare fordi hash/pot er et "naturligt" produkt så betyder det ikke at det er uskadeligt eller sundt. For at illustrere pointen bruger jeg den samme logik på et andet eksempel, for at drage en parallel. Altså at fordi noget findes i naturen betyder det ikke at der er sundt.
Basalt set er et glidebanearugment: at en påstår at x fører til y uden at begrunde årsagssammenhængen.

Nu hvor jeg har ydet den service at forklare dig hvad et glidebaneargument er så er det nu du skal bakke din påstand op med den rette årsagssammenhængen, det er ikke nok med en påstand og link hvor der står glidebaneargument. Sådan foregår en reel debat.

Lad os tage et andet nyligt eksempel med rygning og intelligens, du begynder at forklare om kausalitet/korrelation(at du så ikke havde helt styr på de begreber er irrelevant), selvom du ikke ville/kunne påpege hvor jeg lavede den korrelation. Du fik endda op til tre-fire muligheder for at forklare hvor jeg havde fremsat den korrelation. Det er kun en etableret sandhed i dit hoved og så fortsætter du bare ellers med skyklapper på.

Så for at kunne indgå i en reel debat kræver det at du kan argumentere, her er en påstand om hvad jeg siger og et link ikke nok.
Enten formår du ikke dette ellers også konstruerer du en stråmand for at kunne forklare hvorfor jeg tager fejl.
Derudover ville du også gøre dig selv en tjeneste ved at udelade alt det irrelevante udenomssnak.

Men for at komme bag til emnet så sagde jeg at bare fordi hash er naturligt produkt, er det ikke et argument for at det bør legaliseres.

- Men det er selvfølgelig - i lyset af, hvad du selv så nøjagtigt og præciseret fremhæver hér - helt legitimt at udtale "Det bør du vist ikke udtale dig om!" uden hverken belæg eller underbelæg, ikke sandt?
0
Hvorfor udvider DR ikke programfladen med det helt åbenlyse "Proktologer Uden Grænser"?
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 163
Likede indlæg: 2733

Indlægaf Dmitra » 22. nov 2017, 11:48

fisken80 skrev:Jeg kunne godt lide Hella Joof dengang hun var Buller i Bullerfnis... det siger vist alt.

Som barn elskede jeg også Bullerfnis. Her som voksen har jeg zapper forbi Ramasjang og set glimt af genudsendelserne og det fyldte mig med nostalgi men samtidig var det svært at se fordi irritationen over Hella fulgte med over.

Husker ikke navnet på den anden børneudsendelse hun lavede sammen med Frödin, men i guder den var irriterende.
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 22. nov 2017, 11:55

Dmitra skrev:
fisken80 skrev:Jeg kunne godt lide Hella Joof dengang hun var Buller i Bullerfnis... det siger vist alt.

Som barn elskede jeg også Bullerfnis. Her som voksen har jeg zapper forbi Ramasjang og set glimt af genudsendelserne og det fyldte mig med nostalgi men samtidig var det svært at se fordi irritationen over Hella fulgte med over.

Husker ikke navnet på den anden børneudsendelse hun lavede sammen med Frödin, men i guder den var irriterende.

Far, Mor og Blyp :lun:
1
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 36
Likede indlæg: 869

Indlægaf Pølsemix » 22. nov 2017, 11:56

Tjotjalt Åblyst skrev:- Men det er selvfølgelig - i lyset af, hvad du selv så nøjagtigt og præciseret fremhæver hér - helt legitimt at udtale "Det bør du vist ikke udtale dig om!" uden hverken belæg eller underbelæg, ikke sandt?

Det er da i den grad passende når nu det var et svar til nedenstående.

Tjotjalt Åblyst skrev:Ja, det er en værre glidebane.
https://yourlogicalfallacyis.com/slippery-slope
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 480
Likede indlæg: 8608

Indlægaf Persnikedy » 22. nov 2017, 12:23

Glimmer? Papmachet? Hvad dælen har Hella Joof med det at gøre?
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 369
Likede indlæg: 6399

Indlægaf Juki » 22. nov 2017, 12:37

Jeg føler mig totalt udenfor og tilbagestående fordi jeg ikke har fattet at Hella Joof åbenbart er blevet forfatter og tha shit.. :genert:

Jeg har ellers altid godt kunne lide hende i Lex&Klatten og Bullerfnis, som allerede er nævnt, men det ligger selvfølgelig også 20 år tilbage i tiden. Ellers har jeg de sidste mange år synes hun var ret belastende og irriterende fordi hun altid virker så påtaget "goofy" og siger ting man godt selv kan regne ud, men som bliver vinklet som som en øjenåbner :rulle:

Måske det der mental ignore rent faktisk har virket :gruble:
2
Forarget kan man altid blive

I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Ellin

Indlægaf Ellin » 22. nov 2017, 12:50

Juki skrev:Jeg føler mig totalt udenfor og tilbagestående fordi jeg ikke har fattet at Hella Joof åbenbart er blevet forfatter og tha shit.. :genert:

Jeg har ellers altid godt kunne lide hende i Lex&Klatten og Bullerfnis, som allerede er nævnt, men det ligger selvfølgelig også 20 år tilbage i tiden. Ellers har jeg de sidste mange år synes hun var ret belastende og irriterende fordi hun altid virker så påtaget "goofy" og siger ting man godt selv kan regne ud, men som bliver vinklet som som en øjenåbner :rulle:

Måske det der mental ignore rent faktisk har virket :gruble:

Jeg har virkelig forsøgte mental ignore, men det ville kræve at jeg udskiftede nogle bekendte og kolleger. :fløjt: :lol:
1
bluetof1
Kort karma: 233
Likede indlæg: 2022

Indlægaf bluetof1 » 22. nov 2017, 12:52

Jeg har været i julestemning siden af august og nu kan jeg endelig få afløb for det :-D

Det er også med at få det gjort nu, for julen som sådan kommer til at sucke.
2
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.

Tilbage til "Generelt"