Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 9. sep 2016, 04:37

Allmost_Famous skrev:Der er en, jeg kender, hvis opslag på Facebook altid ryger op i toppen hver gang, jeg er online. Jeg har egentlig undret mig over det, men tænkt, at det nok var tilfældigt. Det er det ikke. Forleden snakkede jeg med hende, hvor hun så nævnte, at hun dagen efter ville svare på noget, nogen havde skrevet til et opslag. Jeg spurgte om hun ikke bare kunne gøre det med det samme, men hun svarede, at hun svarer/liker med bestemte tidsintervaller, fordi hun så er sikker på, at opslaget ryger op igen.

Det er fandeme mærkeligt! Og lidt sygt.....

Er det fordi hendes opslag er særligt fantastiske og uvurderlige at det er nødvendigt at alle skal nå at se hendes bevingede opslag? :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lulu-p » 9. sep 2016, 06:52

Allmost_Famous skrev:Der er en, jeg kender, hvis opslag på Facebook altid ryger op i toppen hver gang, jeg er online. Jeg har egentlig undret mig over det, men tænkt, at det nok var tilfældigt. Det er det ikke. Forleden snakkede jeg med hende, hvor hun så nævnte, at hun dagen efter ville svare på noget, nogen havde skrevet til et opslag. Jeg spurgte om hun ikke bare kunne gøre det med det samme, men hun svarede, at hun svarer/liker med bestemte tidsintervaller, fordi hun så er sikker på, at opslaget ryger op igen.

Det er fandeme mærkeligt! Og lidt sygt.....


Uuhh da jeg var på facebook, var der også en som altid havde sine opslag øverst. Uanset hvornår jeg åbnede facebook, og ofte var det ikke et nyt opslag der lå øverst. Jeg undrede mig også indtil jeg fandt ud af, at hun jævnligt slettede sine opslag, og derefter lavede nye helt identiske så hun var sikker på altid at ligge øverst. Men det er 8-9 år siden, jeg ved ikke om det stadig er muligt.

Selvoptaget?
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 9. sep 2016, 06:57

Hvorfor gør man sådan noget? "Opper" sine egne statusopdateringer? :D Det er dybt underligt.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 9. sep 2016, 09:23

Jeg har et par stykker som laver genopslag af deres egne gamle opslag. Ok hvis de gjorde det engang imellem ved særlige lejligheder. Men det er ofte. Og sådan nogle ligegyldige opslag som datteren der er til ridning, en is ved havnen mv :/ Det er ZZzzzzzzzzzz
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lykke » 9. sep 2016, 19:24

Inspireret af efterskoletråden.

Jeg synes, at de elever, som havde været på efterskole, inden gymnasiet var ret irriterende.

Det var som om, at mange, ikke kunne slippe den der fantastiske tid. Og dermed, blev ret belastende at høre på.
5
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Vixen » 10. sep 2016, 02:30

Man må ikke så gerne sige til sin ven, at det skæg, han tror han kan gro, er virkelig uklædeligt og mangelfuldt.

Han er adopteret fra et sydamerikansk land, og har kun lige et par sorte fnullerhår på overlæben og på hagen. Han kalder det "ferieskæg" og synes selv, han er nice med det.
Senest rettet af Vixen 10. sep 2016, 02:48, rettet i alt 1 gang.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 10. sep 2016, 02:42

Jeg synes det er sørgeligt og pinligt, at voksne mennesker ikke er i stand til eller villige til at gøre sig mere umage herinde. Selv de mest basale og fundamentale debatpræmisser, skydes der en hvid pind efter.

Det her er en skriftlig debat. Det vil sige at vi ikke kender hinanden og derfor ikke kan læse tanker, og ikke har kropssprog eller stemmeføring at forholde os til. Folks mening og hensigter betyder ikke en skid, hvis de ikke har formuleret den klart og tydeligt på skrift. Vi har det skrevne ord at forholde os til. Derfor er folk selv ansvarlige for det de skriver, og at det stemmer overens med hvad de mener. I den forbindelse betyder nuancer i sproget ALT, og det er der desværre alt for mange herinde, der ikke evner. Et indlæg, en argumentation, og en påstand er ikke stærkere end sit svageste led.

Det vil også sige, at det er en debat, hvor man kommer med et synspunkt, og så diskuterer man for og imod det synspunkt. Med rigtige argumenter og rigtige ord. Men på det seneste er folk begynde at opfatte det som et eller andet semi-facebook, hvor man nærmest chatter eller small talker i et væk. Hvor man rask væk bruger ord, som man tydeligvis ikke forstår betydningen af.

Og værst af alt, så har man den uforskammethed at blive tøsefornærmet, når andre så retter de faktuelle fejltagelser, man har begået. I stedet for at skue indad og tage kritikken til sig, så synes man af en eller anden grund, at det bedste forsvar er et godt angreb. Det bliver især brugt, når man føler man har tabt og ikke kan følge med mere, men man stadig ikke vil indrømme det. Så er det åbenbart sjovere at forsøge at distrahere med ad hominem og smække med døren.
5
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 10. sep 2016, 06:17

Ad hominem ... Måtte lige Google
Sejt udtryk :D
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2016, 06:38

Jeg måtte komme også Google og faldt over denne artikel:
https://gertrudsetik.wordpress.com/2013/09/26/ad-hominem-hvad-fanden-er-det-egentlig/
Hold da kæft en krampe.
Jeg ville gide et sekund at diskutere noget som helst med hende. Hun bare sidder jo og venter med savl om munden på, at nogen uforvarende kommer til at lyde det mindste som om man "starter først" så hun kan blive nøjagtig så modbydelig, som hun tror at andre er.
Uden at fatte at det i virkeligheden er hendes aggressive facon, der har fremprovokeret det.
Eller at hendes aggressive facon rent faktisk var ad hominen allerede inden diskussionen kom igang.
Klapøgle.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 10. sep 2016, 09:22

Prinsesse Maries nye halskæde med børnenes initialer er ikke så heldig, når det nu er HA.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 10. sep 2016, 09:25

Fru Sunshine skrev:Prinsesse Maries nye halskæde med børnenes initialer er ikke så heldig, når det nu er HA.


Findes der et billede af den formastelige halskæde?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 10. sep 2016, 10:10

Guilded_Lily skrev:
Fru Sunshine skrev:Prinsesse Maries nye halskæde med børnenes initialer er ikke så heldig, når det nu er HA.


Findes der et billede af den formastelige halskæde?

I Billedbladet. Jeg er ved frisør.
rps20160910_121005_616.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 10. sep 2016, 10:59

Fru Sunshine skrev:I Billedbladet. Jeg er ved frisør.

Sådan en motorknude! ;)
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 10. sep 2016, 11:04

Fru Sunshine skrev:Prinsesse Maries nye halskæde med børnenes initialer er ikke så heldig, når det nu er HA.

Det kunne også være AH :slem:

Ej spøj til side... Den er ikke specielt køn imo
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 10. sep 2016, 11:12

Den halskæde er grim, ligegyldig hvilke bogstaver det så er.
4
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!

Tilbage til "Generelt"