Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 4. sep 2018, 15:02

DetSorteCirkus skrev:
Daine skrev:
Anne Droid skrev:
Tilly skrev:
Ado skrev:Jeg håber sådan, at dem der skriver "samværd", "selvskab" og "massere kage" engang imellem læser i stavefejlstråden og lærer, at de skriver ord, som ikke eksisterer.

Min mor er pensioneret pædagog, og hun var praktikvejleder for de studerende.

Hun fortalte om en fejl hun ofte læste i de studerende opgaver, hun oplevede med jævnlige mellemrum at de skrev "morderen" i stedet for "moderen" :shock: Det gjorde vist de opgaver hun læste ret underholdende til tider :lol:


Jeg er lærer og vores opgaver er lidt mere over i fantasygenren, de er i hvert fald tit fyldt med elver :-D

Jeg skal da vist uddanne mig til lærer, jeg elsker krimier og fantasy :love:

:lol:


Så længe du ikke uddanner dig til lære.

Jeg overvejede at droppe det r, men så turde jeg alligevel ikke :lol:
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 4. sep 2018, 15:21

Ado skrev:Jeg håber sådan, at dem der skriver "samværd", "selvskab" og "massere kage" engang imellem læser i stavefejlstråden og lærer, at de skriver ord, som ikke eksisterer.


"Diskution" er også slem... :nerve:
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Persnikedy » 4. sep 2018, 15:58

Ado skrev:Jeg håber sådan, at dem der skriver "samværd", "selvskab" og "massere kage" engang imellem læser i stavefejlstråden og lærer, at de skriver ord, som ikke eksisterer.


Jeg lær det mest fra de grønne kort jeg får med "Vil du ikke være sød at stave *indsæt* rigtigt? det hedder altså *indsæt*"
Blandt andet fandt jeg ud af at det ikke staves hamburryg for nogle måneder siden på den måde :genert:
5
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Torn » 4. sep 2018, 17:01

Når jeg læser om hvidvaskningssagen, fatter jeg ikke, at det kan lade sig gøre. Alene i år 2013 røg der formentligt 192 milliarder kroner i skattely gennem Danske Bank. Man må ikke sige det, men jeg siger det lige alligevel: flere toppolitikere og erhvervsledende i Danmark må have kendt til det, og min sølvpapirshat hvisker onde tunger om korruption.
10
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55661
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 4. sep 2018, 17:28

Sangius skrev:
Ado skrev:Jeg håber sådan, at dem der skriver "samværd", "selvskab" og "massere kage" engang imellem læser i stavefejlstråden og lærer, at de skriver ord, som ikke eksisterer.


"Diskution" er også slem... :nerve:

JA! Og "generalt".
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 4. sep 2018, 17:38

Ado skrev:
Sangius skrev:
Ado skrev:Jeg håber sådan, at dem der skriver "samværd", "selvskab" og "massere kage" engang imellem læser i stavefejlstråden og lærer, at de skriver ord, som ikke eksisterer.


"Diskution" er også slem... :nerve:

JA! Og "generalt".


Herovre har jeg for nylig læst "home of sexuals" :gruble: :panik:
5
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55661
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 4. sep 2018, 17:59

At en tidligere bekendt har taget voldsomt på, vækker satans fryd og latter i mig. Simpelthen fordi hun tidligere har været så ualmindelig snotdum og rendt rundt og og forsøgt at hævde sig selv på bekostning af overvægtige. "Ej, se lige de størrelser tøj der! Dét er for stort til mig med en str. 48, det er jo en størrelse fed!" - "Hun render rundt i højhælede på job...i guder...som om hun var en lille frækkert. Det er hun så langt fra. Stiletsko er altså ikke for tykke!" Osv-osv-osv.

Ha!
7
Donna Martin Graduates!
fisken80
Indlæg: 22083
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1128
Likede indlæg: 52060

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 4. sep 2018, 18:15

Ado skrev:
Sangius skrev:
Ado skrev:Jeg håber sådan, at dem der skriver "samværd", "selvskab" og "massere kage" engang imellem læser i stavefejlstråden og lærer, at de skriver ord, som ikke eksisterer.


"Diskution" er også slem... :nerve:

JA! Og "generalt".


Og vende i stedet for vænne. Jeg så forleden en professionel skribent og forfatter lave netop dén fejl på Facebook. Det synes jeg er virkelig kikset.

Og så svært er det da heller ikke.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 4. sep 2018, 18:15

Torn skrev:Når jeg læser om hvidvaskningssagen, fatter jeg ikke, at det kan lade sig gøre. Alene i år 2013 røg der formentligt 192 milliarder kroner i skattely gennem Danske Bank. Man må ikke sige det, men jeg siger det lige alligevel: flere toppolitikere og erhvervsledende i Danmark må have kendt til det, og min sølvpapirshat hvisker onde tunger om korruption.

Hvordan skulle de have vidst at millioner fra lande som Aserbajdsjan og Moldova gik igennem Dansk Banks afdeling i Estland til fx Rusland?
Altså jeg er helt med på Danske Bank folk burde have opdaget det, men kan ikke se hvordan politikere skulle have opdaget den slags fusk i en udenlandsk filial.
3
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 4. sep 2018, 19:06

Alkaia skrev:
:lol: Og det er ikke autocorrect?


Med tanke på hvordan resten var skrevet, så ville jeg sige nej. Tragisk nok :nej:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 4. sep 2018, 19:37

1234 skrev:
Torn skrev:Når jeg læser om hvidvaskningssagen, fatter jeg ikke, at det kan lade sig gøre. Alene i år 2013 røg der formentligt 192 milliarder kroner i skattely gennem Danske Bank. Man må ikke sige det, men jeg siger det lige alligevel: flere toppolitikere og erhvervsledende i Danmark må have kendt til det, og min sølvpapirshat hvisker onde tunger om korruption.

Hvordan skulle de have vidst at millioner fra lande som Aserbajdsjan og Moldova gik igennem Dansk Banks afdeling i Estland til fx Rusland?
Altså jeg er helt med på Danske Bank folk burde have opdaget det, men kan ikke se hvordan politikere skulle have opdaget den slags fusk i en udenlandsk filial.

Næh, det kan man ikke forvente, at politikere ved besked om. Det kvalmende er mere, at jeg ikke forventer, at nogen af de såkaldte ansvarlige i DB mærker alvorlige konsekvenser. Det er jo pæne mennesker, som kender de fine :rulle:
3
Registreret Gammel Gris :gris:
Ego81
Indlæg: 564
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1505

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ego81 » 5. sep 2018, 06:00

fisken80 skrev:
Ado skrev:
Sangius skrev:
Ado skrev:Jeg håber sådan, at dem der skriver "samværd", "selvskab" og "massere kage" engang imellem læser i stavefejlstråden og lærer, at de skriver ord, som ikke eksisterer.


"Diskution" er også slem... :nerve:

JA! Og "generalt".


Og vende i stedet for vænne. Jeg så forleden en professionel skribent og forfatter lave netop dén fejl på Facebook. Det synes jeg er virkelig kikset.

Og så svært er det da heller ikke.


Det er efterhånden en klassiker. Jeg tror, at folk efterhånden tænker, at det bare staves sådan. Jeg ser en stigning i det i hvert fald.

Det virker som en rød klud på mig, når folk udelader "er" i en sætning, f.eks. "det så fint vejr" :naughty:
5
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 5. sep 2018, 08:00

Kattefjæs skrev:
Ado skrev:
Sangius skrev:
Ado skrev:Jeg håber sådan, at dem der skriver "samværd", "selvskab" og "massere kage" engang imellem læser i stavefejlstråden og lærer, at de skriver ord, som ikke eksisterer.


"Diskution" er også slem... :nerve:

JA! Og "generalt".


Herovre har jeg for nylig læst "home of sexuals" :gruble: :panik:


Hvordan tænker man så det fungerer?at så er det noget med at ville have folk af samme køn skal flytte ind.. Eller bare komme og dyrke sex i ens hjem eller hvordan?

Selvom man ikke staver så godt så er home of da trods alt så almindeligt et udtryk at man må formode at de dog ved hvad det betyder.

Man kan vel dårligt have forstået hvad homoseksuel reelt dækker over hvis man er overbevist om at det hedder home of sexuals.
0
fisken80
Indlæg: 22083
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1128
Likede indlæg: 52060

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 5. sep 2018, 10:49

De selv samme mennesker som normalt hyler op om, at vi skal passe på Danmark og de danske værdier og beskytte dem mod islam og islamisering synes at være foruroligende begejstrede for principper som man normalt forbinder med sharia-lov og diktaurstater når det kommer til Peter Madsen...
11
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55661
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 5. sep 2018, 11:01

fisken80 skrev:De selv samme mennesker som normalt hyler op om, at vi skal passe på Danmark og de danske værdier og beskytte dem mod islam og islamisering synes at være foruroligende begejstrede for principper som man normalt forbinder med sharia-lov og diktaurstater når det kommer til Peter Madsen...

Lige præcis. :D Debile klaphatte.
1
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"